Sytossen

Skal jeg have et lille slæb?

18 indlæg i dette emne

Hej med jer.

I morgen skal jeg til møde med den skrædder der skal lave mønster til min kjole, som jeg selv syr. Jeg er gravid i 6. måned til mit bryllup om en måned(skal sy i sidste øjeblik....). :bearhug:

Jeg har haft en samtale med skrædderen, og er afklaret omkring modellen som dog skal syes i thaisilke (se billede), stropperne (se billede) og det pynt som skal være på kjolen (se billede). - Hov de sidste billeder er lige vedhæftet efterfølgende.

Jeg er bare rigtig meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal have et lille slæb. :boohoo: Det foreslog hun. Det skal ikke være et rigtig slæb, men blot at kjolen er lidt bredere og længere bagpå og at den runde bagpå.

Til enhver anden ville det være rigtig sødt, men jeg er i tvivl om, jeg synsmæssigt vælter eller det bliver for voldsomt med slæb når jeg er gravid (selvom jeg ikke er kæmpe stor).

Hvad tror I? Festen bliver holdt som en sommerfest med grill og hygge i en lejrskole lige ned til en sø. Så det er ikke fordi der er 'fin' fest om aftenen.

Glæder mig til at læse jeres svar.

Kh Sytossen

post-10539-1118330919.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan simpelthen ikke vedhæfte billedet med pynten. Men det er bare lidt blomster a'la Rembo som skal sidde øverst ved corsagen.

Jeg skal også selv sy min kjole og vil meget gerne have blomsterpynt a la Rembo på corsagen, men kan ikke gennemskue hvordan filen... Kan du gi mig et hint? Hvordan vil du lave blomsterne?

Kg Cutex

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle.

Tak for jeres gode råd. Talte med skrædderen og vi blev enige om, at vi prøver med et lille slæb - eller nærmere et fald bagpå.

Så laver jeg først en prøvemodel, hvor vi ser effekten af det. Og så kan vi tage det fra eller gøre det til mere på den rigtige kjole.

Glæder mig til at skulle igang med at sy ;o).

Skal nok sende et billede af det færdige resultat

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

God ide med prøvekjolen, sådan en syede jeg også selv i ubleget lagnelærred.

Og hvis du fortryder med 'slæbet' eller faldet, så er det jo lige til at klippe af og ingen skade er sket. :heppe:

Jeg glæder mig til at se billeder :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Endnu engang tak for jeres søde svar :denmarkflag:

- Rart I er så enige :birthday:

- Og ja tak, polterabendsproblemet er løst. Eller vi har ikke hørt fra kammeraten siden, min kæreste skrev til ham efter forgæves telefonkontakt.... Men jeg er lettet og har fået super støtte af min dejlige Jakob. (se gerne mit indlæg om det i Bryllupsforberedelser. Det hedder Afslutning på næsten ødelagt polterabend". jeg kan fortælle at min kæreste fortsat prøver at få fat i kammeraten, for at få talt ud - hvad det så end skal ende med. Men han svarer stadig ikke på sin telefon...)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan simpelthen ikke vedhæfte billedet med pynten. Men det er bare lidt blomster a'la Rembo som skal sidde øverst ved corsagen.

Jeg skal også selv sy min kjole og vil meget gerne have blomsterpynt a la Rembo på corsagen, men kan ikke gennemskue hvordan filen... Kan du gi mig et hint? Hvordan vil du lave blomsterne?

Kg Cutex

Hejsa.

Jeg vil forresten meget anbefale dig at sy kjolen op i ubleget lagenlærred. Så har du været igennem mønstret - og ved hvad du vil gøre anderledes i det rigtige stof - og der er mulighed for at lave store tilretninger. De helt små kan man ikke tage, for selve kjolens stof vil jo være lidt anderledes, og derfor reagere anderledes

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer