Guest jane-san

Ingen tale fra min far :-(

21 indlæg i dette emne

Hej :bearhug:

Jeg er lige kommet hjem fra mine forældre, hvor jeg har været ude for at sætte dem lidt ind i planen for vores bryllup.

På et tidspunkt nævner jeg talerækken, og at det er en tradition vi glæder os til at følge, og jeg lige nævner, at jeg glæder mig til min fars tale.

HAN VIL IKKE HOLDE TALE ! :bearhug::bearhug::bearhug::)

Fair nok, for han fortæller at han egentligt aldrig har holdt en tale, og han ikke dur til sådan noget, men jeg bliver bare enormt ked af det inden i. Min fars tale var nok den jeg havde glædet mig mest til, for min far og jeg har aldrig rigtigt haft et "snakke-forhold", altså ikke at han ikke elsker mig som hans datter, men han er vel lidt gammeldags på det punkt... hvis i forstår? Så jeg havde jo set frem til denne her tale fra ham, hvor han ligssom måske ville sige nogle følelsesmæssige ting til mig og Michael, for det har jeg aldrig rigtig fået fra ham.

Øv øv, jeg forstår ham godt, når han er utilpas med at stille sig op i mængden, men er alligevel lidt ked af at han ikke vil bare sige lidt.

Og jeg pointerer lige, at det ikke er fordi, han ikke elsker mig, og vi har et godt forhold til hinanden ! Vi har bare ikke et tæt forhold, som han f.eks. har med min lillesøster.

Skulle bare lige af med det.

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt forstå, at du er lidt skuffet, du får lig et :):) , og ja det er fair nok han siger fra på forhånd, men jeg ville nu nok også være skuffet hvis jeg var i dit sted.

Der er vel noget tradition dybt i mig, der siger, at faderen giver bruden væk (hos mig betyder det vildt meget, at min far skal følge mig op af kirkegulvet), så jeg forstå udmærket din skuffelse -ØV ØV ØV

Han prøver ikke på at "snyde" dig, for så at overraske dig på selve dagen??? :bearhug:

:bearhug::bearhug::bearhug:

Zoey

0

Del dette indlæg

Kan godt forstå, at du er lidt skuffet, du får lig et  :)  :) , og ja det er fair nok han siger fra på forhånd, men jeg ville nu nok også være skuffet hvis jeg var i dit sted.

Der er vel noget tradition dybt i mig, der siger, at faderen giver bruden væk (hos mig betyder det vildt meget, at min far skal følge mig op af kirkegulvet), så jeg forstå udmærket din skuffelse -ØV ØV ØV

Han prøver ikke på at "snyde" dig, for så at overraske dig på selve dagen??? :)

:bearhug:  :bearhug:  :bearhug:

Zoey

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, for knusene... dejligt :bearhug:

Ja, heldigvis er det fint, at han siger det nu, for jeg var da nok blevet meget chokket, hvis jeg sad og ventede på det under middagen til brylluppet, og der så bare ingenting kom... Jeg tror ikke, at han prøver at snyde mig... det er min far enormt dårlig til :)

Jeg spurgte ham også senere, om han forhåbentligt gerne ville føre mig op ved vielsen, og det ville han selvfølgelig gerne, men sige noget vil han ikke :)

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens følge dig... først får du lige et :bearhug:

Min far KAN ikke holde tale og derfor forventer jeg ikke han gøre det, men jeg håber da til det sidste. Men eftersom han ikke holdte tale til min brors bryllup så tvivler jeg :bearhug:

Han prøvede endda at byde velkommen til deres sølvbryllup men filmen knækkede for ham .. men de kommer nok med en sang..

Tror du ikke han laver en sang til dig i stedet for ?

Det er et lille plaster på såret.

Knus Heidi

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan søreme godt forstå dig Jane. Sådan blvier det nemlig også her (har ingen far, og min mor har ikke lyst til at sige et par ord til mig).

Så Jane, jeg kan udmærket godt forstå din skuffelse!

Du må meget undskylde, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om din far engang vil holde en tale ved din søsters bryllup...det er der jo ingen, der kan gisne om...men det ville bare skuffe mig yderligere.

STORT KRAM OG MANGE TANKER

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens følge dig... først får du lige et  :bearhug:

Min far KAN ikke holde tale og derfor forventer jeg ikke han gøre det, men jeg håber da til det sidste. Men eftersom han ikke holdte tale til min brors bryllup så tvivler jeg  :)

Han prøvede endda at byde velkommen til deres sølvbryllup men filmen knækkede for ham .. men de kommer nok med en sang..

Tror du ikke han laver en sang til dig i stedet for ?

Det er et lille plaster på såret.

Knus Heidi

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Heidi.

Tror heller ikke, at han laver en sang... vi har jo høfligt frabedt os det, og desuden er det vist heller ikke lige ham... men hvis min far gerne vil "lave" en sang til os, så må han (som den eneste få "lov" til det) MEGET gerne det... tror det nu bare ikke.

Jeg kan søreme godt forstå dig Jane. Sådan blvier det nemlig også her (har ingen far, og min mor har ikke lyst til at sige et par ord til mig).

Så Jane, jeg kan udmærket godt forstå din skuffelse!

Du må meget undskylde, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om din far engang vil holde en tale ved din søsters bryllup...det er der jo ingen, der kan gisne om...men det ville bare skuffe mig yderligere.

STORT KRAM OG MANGE TANKER

<{POST_SNAPBACK}>

Tak Lea-tøzzen... og jeg giver da også lige dig nogle kram, for at stå i samme situation :bearhug::)

Jeg håber så sandelig ikke, at han vil gøre det til min søsters bryllup, og det tror jeg nu heller ikke... men hvis han gør, så bliver jeg helt sikkert MEGET skuffet og vred... men det vil jeg slet ikke tænke på nu, for det er ikke aktuelt, sådan som jeg føler det.

0

Del dette indlæg

Hej Jane

Kan sagens forstå din skuffelse ....tro mig ... min far kommer ikke til vores bryllup det er jeg sådan set også afklaret med ...familieproblemer....og han Ja .... hva kan man sige ....intet?

Derimod der har min mor givet udtryk at hvis min svigermor holder tale så er hun også TVUNGET til det ..men jeg har sagt til min mor at det behøvede hun ikke for hun skal ikke føle sig tvunget til at holde en tale for mig/os ... hvis hun ikke har lysten til det .....og det har hun ik ...fortalte hun i dag .....

:bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::):):):):):):)

Men jeg har det sådan at jeg sagens kan klarer mig med de taler som folk har lyst til at holde....og dem vil jeg hellere sætte stor pris på end at folk føler sig tvunget til det og det blir en dårlig tale.... forstå mig ret.

0

Del dette indlæg

Først et stort knus til jer alle :bearhug:

Hos os holder min far HELT sikkert en tale og jeg glæder mig sindsygt til den, men derimod vil min kommende mand ikke kunne holde en tale for mig.

Det har taget mig lidt tid at acceptere det, men nu kan jeg godt forstå at han selvfølgelig ikke skal have ødelagt sin dag på grund af nerver over at skulle holde tale for så mange mennesker.

Men Jane, jeg tænkte på, hvis din far virkelig gerne ville kunne holde en tale og hvis han har nogle ting han gerne vil sige til dig, kunne du jo foreslå ham at skrive talen alligevel, men bare give dig og din mand den så I kunne læse den selv. De ord ville du kunne læse resten af dit liv, og det ville, i mine øjne, være mindst ligeså godt som at talen bliver holdt ved selskabet. det er jo ordene der tæller.

Knus fra tulle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Jane...

Jeg synes at det er et rigtigt godt forslag Tulle kommer med...

For jeg kan udemærket godt forstå dig...

Selvom at man ved at ens far elsker én og er stolt af en, ja så kan det indimellem være lidt svært, hvis han er typen der aldrig siger det. Jeg har samme type far. Selvfølgelig ved man at de elsker én, men han viser det oftest i form af praktisk hjælp. Jeg glæder mig til den dag han skal holde tale... Jeg har en drøm om at det er dagen han fortæller at han er stolt af en og elsker en.... Jeg længes sådan efter de ord! Jeg ved min far holder tale, men hvordan han får udtrykt sig ved jeg ikke... Og det ender garanteret med at han ikke siger det jeg håber på... Jeg så jeg lader være med at håbe på for meget... Jeg vil bare sige at jeg ved hvordan det er at længes efter at høre de ord der kommer fra deres hjerte... Så jeg kan godt forstå at du er skuffet...

Du må tænke på at det bestemt ikke er fordi at han ikke gerne vil sige de ting til dig og at det bestemt heller ikke er fordi han ikke elsker dig... Der er jo bare nogle der simpelthen ikke kan tale i offentlige forsamliger... Du kan måske også lufte for ham at hvis der var nogle ting han drømmer om at sige til dig på din bryllupsdag, men han ikke kan i store forsamlinger... Ja så kunne han måske sige det til dig i bilen på vej til kirken eller om morgenen, hvis han er der...

Held og lykke med det hele...

De bedste hilsner fra Susanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej

kan godt følge dig!.. jeg er skilsmisse barn og den gang jeg blev konfirmeret sagde min far til mig lige inden at jeg ikke skulle regne med nogen tale fra ham, for som han sagde " jeg ved ikke hvad jeg skal sige jeg kender dig jo ikke".. til trods for at jeg besøgte ham hver anden weekend.. og han kunne jo bare ha fundet på noget med at det var en stor dag og bla bla...

så jeg er godt nok spændt på om jeg skal regne med noget denne gang??!!... for den besked sidder godt nok i mig endnu! man bliver lidt skuffet inden i

0

Del dette indlæg

hejsa..

Jeg kan kun sige at jeg føler med dig.

Dog ved du det inden bryllupet. Jeg sad der en hel dag og ventede på at min far skulle rejse sig, men nej da aften var slut, havde han stadig ikke sagt et kvæk.

Jeg ved ikke hvordan man skal beskrive det, men der fare mange ting igennem ens hovede.

Håber at i alligevel får en dejlig dag.

Knus Janne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan ikke sige så meget til det - men godt du er forberedt på det og jeg håber i får alligevel den gladeste dag af jeres liv.

Masser :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :) :) :) :) :) :) fra Sandra

0

Del dette indlæg

Så .... lidt ned på jorden igen !

Selvfølgelig har man nogle forventninger til sin bryllupsdg ... men de forventninger er nogen, man selv har opbygget -- formentlig ud fra "gamle tider", hvor bruden blev givet væk, og ud fra kongelige bryllupper m.v.

MEN ... det er jo IKKE GIVET, at man skal holde en tale.... Fordi Emma Gad og Inger Corell har skrevet en rækkefølge, er der ingen der siger, at det bliver sådan.

På en eller anden måde kender alle vel til, hvad man "plejer" i hver enkelt familie ? Hvis din far ikke plejer at holde tale, vil han formentlig heller ikke gøre det på din bryllupsdag --- simpelthen fordi det ikke ligger til ham !! Og vi kan nok ikke ændre på det, medmindre du direkte spørger ham, om han ikke godt vil holde en lille tale på din store dag.

Ovenstående skal ikke lyde som et surt indlæg, men som et forsøg på at vi måske sætter nogle forventninger op, som der slet ikke er grobund for.

Forventer tale for en, der aldrig har talt eller vil / kan det.

Forventer sang fra en, der aldrig har skrevet en sang

osv.... osv.

Har man aldrig prøvet det før, har man det heller ikke i tankerne at få det gjort.

Så lad det være udgangspunktet . :bearhug:

(men jeg kan så godt forstå, du synes, det ville være dejligt om han holdt en tale ... men det er et helt andet udgangspunkt. :) )

0

Del dette indlæg

Hej Jane

Kan sagens forstå din skuffelse ....tro mig ... min far kommer ikke til vores bryllup det er jeg sådan set også afklaret med ...familieproblemer....og han Ja .... hva kan man sige ....intet?

Derimod der har min mor givet udtryk at hvis min svigermor holder tale så er hun også TVUNGET til det ..men jeg har sagt til min mor at det behøvede hun ikke for hun skal ikke føle sig  tvunget til at holde en tale for mig/os ... hvis hun ikke har lysten til det .....og det har hun ik ...fortalte hun i dag .....

Men jeg har det sådan at jeg sagens kan klarer mig med de taler som folk har lyst til at holde....og dem vil jeg hellere sætte stor pris på end at folk føler sig tvunget til det og det blir en dårlig tale.... forstå mig ret.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, for din forståelse, søjde :bearhug:

Først et stort knus til jer alle 

Hos os holder min far HELT sikkert en tale og jeg glæder mig sindsygt til den, men derimod vil min kommende mand ikke kunne holde en tale for mig.

Det har taget mig lidt tid at acceptere det, men nu kan jeg godt forstå at han selvfølgelig ikke skal have ødelagt sin dag på grund af nerver over at skulle holde tale for så mange mennesker.

Men Jane, jeg tænkte på, hvis din far virkelig gerne ville kunne holde en tale og hvis han har nogle ting han gerne vil sige til dig, kunne du jo foreslå ham at skrive talen alligevel, men bare give dig og din mand den så I kunne læse den selv. De ord ville du kunne læse resten af dit liv, og det ville, i mine øjne, være mindst ligeså godt som at talen bliver holdt ved selskabet. det er jo ordene der tæller.

Knus fra tulle

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, Tulle. Kan godt forstå, at man lige skal vænne sig til tanken om, at den kommende ingen tale holder :)

Det er en rigtig god ide som du kommer med, men den vil jeg nu alligevel ikke bruge... min far ville nok synes, at jeg er mærkelig, hvis jeg foreslår det. Ideen er rigtig god, men den passer bare ikke til min fars væremåde. :balloon:

Hej Jane...

Jeg synes at det er et rigtigt godt forslag Tulle kommer med...

For jeg kan udemærket godt forstå dig...

Selvom at man ved at ens far elsker én og er stolt af en, ja så kan det indimellem være lidt svært, hvis han er typen der aldrig siger det. Jeg har samme type far. Selvfølgelig ved man at de elsker én, men han viser det oftest i form af praktisk hjælp. Jeg glæder mig til den dag han skal holde tale... Jeg har en drøm om at det er dagen han fortæller at han er stolt af en og elsker en.... Jeg længes sådan efter de ord!  Jeg ved min far holder tale, men hvordan han får udtrykt sig ved jeg ikke... Og det ender garanteret med at han ikke siger det jeg håber på... Jeg så jeg lader være med at håbe på for meget... Jeg vil bare sige at jeg ved hvordan det er at længes efter at høre de ord der kommer fra deres hjerte... Så jeg kan godt forstå at du er skuffet...

Du må tænke på at det bestemt ikke er fordi at han ikke gerne vil sige de ting til dig og at det bestemt heller ikke er fordi han ikke elsker dig... Der er jo bare nogle der simpelthen ikke kan tale i offentlige forsamliger... Du kan måske også lufte for ham at hvis der var nogle ting han drømmer om at sige til dig på din bryllupsdag, men han ikke kan i store forsamlinger... Ja så kunne han måske sige det til dig i bilen på vej til kirken eller om morgenen, hvis han er der...

Held og lykke med det hele...

De bedste hilsner fra Susanne

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Susanne...

Har vi samme far? :balloon::balloon: Ej, du beskriver hans "type" helt præcist, og tro mig; jeg er heller ikke i tvivl om, at han elsker mig. Jeg er kommet mig over overrumplingen (stave?), og tager tingene som de kommer... nu er jeg bare glad for, at jeg ved det i god tid.

synes lige i skal have et  alle sammen, det må være svært når man så gerne vil have noget og det så ikke kan lade sig gøre

Marlene

<{POST_SNAPBACK}>

Tak søde :bearhug:

hej Jane,

de andre har jo allerede sagt det der er at sige, vil bare sende dig et  som opmundtring

Stine

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, søde :bearhug:

Hej Jane

Jeg kan heller ikke føje mere til denne tråd, da andre kloge hoveder allerede har sagt det.

Men du få nogle opmuntrende  med på vejen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak søde :griner:-

Bare en masse positive tanker og bunkevia af 

Alle de andre tøser har sagt, hva der siges skal, så jeg nøjes med sympatien

<{POST_SNAPBACK}>

Tak søde http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

hej

kan godt følge dig!.. jeg er skilsmisse barn og den gang jeg blev konfirmeret sagde min far til mig lige inden at jeg ikke skulle regne med nogen tale fra ham, for som han sagde " jeg ved ikke hvad jeg skal sige jeg kender dig jo ikke".. til trods for at jeg besøgte ham hver anden weekend.. og han kunne jo bare ha fundet på noget med at det var en stor dag og bla bla...

så jeg er godt nok spændt på om jeg skal regne med noget denne gang??!!... for den besked sidder godt nok i mig endnu! man bliver lidt skuffet inden i

<{POST_SNAPBACK}>

Uhh, jeg kan forstå dig -HAHA- men vil dog ikke helt sammenligne med min situation... min familie har et godt forhold, mine forældre er gift på 24. år, min far og mor holder af mig og elsker mig... min far er bare ikke så glad for, at stille sig op i en stor forsamling.

Håber, at du får en tale trods alt, men sæt ingen forventninger -HAHA-

hejsa..

Jeg kan kun sige at jeg føler med dig.

Dog ved du det inden bryllupet. Jeg sad der en hel dag og ventede på at min far skulle rejse sig, men nej da aften var slut, havde han stadig ikke sagt et kvæk.

Jeg ved ikke hvordan man skal beskrive det, men der fare mange ting igennem ens hovede.

Håber at i alligevel får en dejlig dag.

Knus Janne

<{POST_SNAPBACK}>

-HAHA-

Jeg er virkelig også glad for, at jeg nu ved det, for ellers ville jeg på selve dagen og bare havde tænkt alt for meget over det.

de kloge ord er allerede sagt, masser af  herfra, uha hvor jeg forstår dig, jeg ville også selv blive ked af det, hvis min far ikke ville holde tale på dagen

synes iøvrigt det er en rigtig god løsning Tulle foreslår

:birthday: Rikke

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, søde :balloon:

0

Del dette indlæg

Kan ikke sige så meget til det - men godt du er forberedt på det og jeg håber i får alligevel den gladeste dag af jeres liv.

Masser  fra Sandra

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg får helt sikkert en vidunderlig dag, også selvom min far ikke holder tale... og jo, jeg er også meget glad for, at jeg nu ved det inden.

Så .... lidt ned på jorden igen !

Selvfølgelig har man nogle forventninger til sin bryllupsdg ... men de forventninger er nogen, man selv har opbygget -- formentlig ud fra "gamle tider", hvor bruden blev givet væk, og ud fra kongelige bryllupper m.v.

MEN ... det er jo IKKE GIVET, at man skal holde en tale.... Fordi Emma Gad og Inger Corell har skrevet en rækkefølge, er der ingen der siger, at det bliver sådan.

På en eller anden måde kender alle vel til, hvad man "plejer" i hver enkelt familie ? Hvis din far ikke plejer at holde tale, vil han formentlig heller ikke gøre det på din bryllupsdag --- simpelthen fordi det ikke ligger til ham !! Og vi kan nok ikke ændre på det, medmindre du direkte spørger ham, om han ikke godt vil holde en lille tale på din store dag.

Ovenstående skal ikke lyde som et surt indlæg, men som et forsøg på at vi måske sætter nogle forventninger op, som der slet ikke er grobund for.

Forventer tale for en, der aldrig har talt eller vil / kan det.

Forventer sang fra en, der aldrig har skrevet en sang

osv.... osv.

Har man aldrig prøvet det før, har man det heller ikke i tankerne at få det gjort.

Så lad det være udgangspunktet . 

(men jeg kan så godt forstå, du synes, det ville være dejligt om han holdt en tale ... men det er et helt andet udgangspunkt.  :)  )

<{POST_SNAPBACK}>

Øhh, jeg er helt nede på jorden :bearhug: men forstår godt, hvor du vil hen... jeg pisker nu ikke en stemning op hos mig selv, men jeg blev bare overrumplet, da han sagde det, for jeg havde slet ikke set muligheden; at han ikke ville!

Mht. hvad vi plejer i min familie, så er det netop, at fædrene til bryllup holder tale. Jeg er den første, der skal giftes af mine søskende, så derigennem har jeg jo ikke rigtig mulighed for at vide det. Min far holdt da velkomsttale til min konfirmation og har da også sagt lidt til mindre begivenheder, men nu hvor jeg tænker over det, så har jeg aldrig hørt ham holde en "rigtig" tale for nogen, men der har vist heller ikke været nogle fester, hvor han har haft anledning til det (og hvor sange har været frabedt :bearhug: )...

Så det hele bunder i, at jeg ikke havde set muligheden i, at han IKKE ville holde tale, og jeg derfor blev overrumplet.

Og så selvfølgelig blev jeg lidt ked af det, og ville skrive herinde for at komme ud med det...

Jeg sætter ikke store forventninger til folks taler, men forventede jo nok taler fra de nære.

Jeg er altså glad osv. igen... og synes, at det er rart, at jeg ved det inden brylluppet... og jeg ved jo, at han elsker mig !

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Susanne og Jane...er vi familie? Fordi det lyder som om vi har den samme far alle 3...både min mor og far har før givet udtryk for at min far ikke vil holde en tale, fordi det kan han ikke finde ud af...det er jeg bare lidt ked af, for manden er direktør og har 120 mennesker under sig, så det er jo ikke fordi at han ikke er "vant" til at skulle stille sig op for en forsamling...og da hellere stille sig op for en forsamling af glade mennesker end en forsamling medarbejdere...er det bare mig der er mærkelig? :bearhug:

Men det må man jo lære at acceptere og så ellers forslå ham Tulle's løsning med at skrive det ned i stedet.

Masser af knus til alle med "praktiske" fædre :bearhug::):bearhug:

~Randi

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer