Guest Nitte

Traditioner med bryllupskagen

13 indlæg i dette emne

Her 4 dage før jeg skal giftes, kører det jo rundt med tanker om alverdens ting, og alt bliver vendt en ekstra gang. :)

Jeg er kommet til at tænke på ritualet/traditionen omkring bryllupskagen. Brudeparret skærer det første stykke kage, og så "fodrer" de hinanden, er det ikke rigtig?

Gør I også det - altså mader hinanden med de første skefulde? :bearhug:

Ja, jeg regner da med at vi gør det, men kom bare lige til at tænke over det. :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi har godt nok ikke bryllupskage, men jo det er rigtigt at man sammen skærer det første stykke og "fodrer" hinanden. Det skulle bringe lykke i ægteskabet :)

Nogle gemmer så lidt af kagen til det første barns dåb, da det er en gammel tradition at gøre sådan, men det er jo helt op til en selv

:bearhug: Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

der er tradition for at man fryser toppen ned og spiser den til sin førstefødtes barnedåb,i dag har ritgig mange par børn inden de bliver gift, os selv inklusive, og derfor spiser man den så på 1 års bryllupsdagen.

Om den kan holde ???? Tja, kagekompagniet, som skal levere vores lover ikke noget, men vi gør det og så m vi jo bare se om den stadig smager godt på den dag.

0

Del dette indlæg

Vi har også tænkt os at skære for sammen ved det første stykke, og så "fodre" hinanden.

Den øverste del lader vi stå urørt, og gemmer i fryseren til vores 1 års bryllupsdag... sådan er traditionen i vores familie :blush:

0

Del dette indlæg

Vi har også tænkt os at skære for sammen ved det første stykke, og så "fodre" hinanden.

Den øverste del lader vi stå urørt, og gemmer i fryseren til vores 1 års bryllupsdag... sådan er traditionen i vores familie  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Sådan gjorde vi også.. den øverste del ligger trygt og godt i vores fryser lige nu.. mums.. glæder mig til at få lov at spise den på vores 1 års bryllupsdag. Fik desværre ikke så meget af den på selve dagen, da jeg generelt slet ikke kunne få særlig meget ned den dag.. (kald det nerver, spænding eller en for stram kjole..he he)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer