Lambada Bamse

" Bryllups-kage-øvning "

39 indlæg i dette emne

:blush: Hey...

Jeg har jo sat mig for SELV at lave bryllupskage.. og uden nogen som helst erfaring, kræver den nok en del øvelse.

I går gik jeg så igang ! Min største datter fylder 4 år på lørdag, så det var jo en oplagt mulighed til at øve sig. Jeg købte ind til Betty´s berømte Toblerone-kage og lavede igår T-cremen og hindbær-cremen.. Smækkede kagen sammen og gik igang med at indfarve det sugarpaste der skulle bruges til pynten. NEMT... Jeg brugte så lidt hyggetid foran tv´et til at lave lidt roser og figurer... Også ret nemt faktisk ( selvfølgelig gør øvelse mester - men allligevel ). I dag regner jeg med at smække resten af kagen sammen )

Jeg har taget billeder undervejs - så dem smider jeg på når kagen er færdig..

:blush: Lambada Bamse

Redigeret af Lambada Bamse
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvor lyder det bare mums....... glæder mig til at se billeder

<{POST_SNAPBACK}>

Ha ha - 2 næsten end indlæg - troede lige først det var det samme indlæg, der ved en fejl var komme 2 gange - men nej, i havde bare samme tanke, samme tid, samme sted... Sjovt..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

<{POST_SNAPBACK}>

Ha ha - 2 næsten end indlæg - troede lige først det var det samme indlæg, der ved en fejl var komme 2 gange - men nej, i havde bare samme tanke, samme tid, samme sted... Sjovt..

<{POST_SNAPBACK}>

jeg tror marie og jeg har samme holdningt il kage - nemlig MUMS! :blush:

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

jeg tror marie og jeg har samme holdningt il kage - nemlig MUMS! :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

:blush: Stine bare fordi vi har lidt af en sød tand .... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey.

Så er kagen færdig og jeg sætter nu billeder ind af processen. Første del var nem - anden del svær og jeg har lært en masse undervejs. Umiddelbart er jeg ok tilfreds med resultatet.. Min datter er i hvert fald HELT tilfreds !!

:hjerte:

post-13209-1122660032.jpg

Kagesmat... Kunne nok være gjort pænere - men skidt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Den færdige kage..

" Bomberne " blev SMAT og ikke bomber.. Ved ikke helt hvad der gik galt ( har nogen prøvet noget lignende ? ).

Man kan tydeligt se det er en amatørkage - men er jeg nu ret stolt - det er jo min første rigtige kage :blush:

post-13209-1122661100.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej...

Jeg synes at den er vildt flot.... Helt vildt flot det pynt du har lavet i sugarpaste.....

Er virkeligt imponeret...

Hvad med at betrække de to kager hver for sig og først efterfølgenden sætte dem ovenpå hinanden...

Jeg har også prøvet at lave bomber.... det er meget flydende... Jeg lavede lidt afstand mellem bomberne og så blev de fint... Hvis de er for tætte glider de bare sammen...

Mange hilsner fra Susanne

0

Del dette indlæg

Tja... første kage eller ej..

Må indrømme at jeg på de første billeder tænkte at det der bliver aldrig til en kage.

MEN....

For pokker den er jo bare flot og genial. Jeg er bare helt vildt imponeret!

Knus

Pernille

0

Del dette indlæg

Tusinde tak alle sammen.. - og Morpige, jeg tænkte det samme som dig.. Der ser ikke særlig lækker ud for de første billeder :blush:

Og det der med de bomber - mon ikke jeg gjorde et eller andet forkert ( betty ? ) ? Skal det være flydende ( nærmest som guf til is ) når man kommer det på ? Måske var det hul det kom ud af for stort ?

:blush: fra Lambada Bamse, som IKKE gider sidde her en lørdag kl. 06.14. Hvorfor kan børn dog ikke kende forskel på hverdag og weekend ??? :blush:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer