dmb

Ditte & Michael 30.07.05

51 indlæg i dette emne

Nu er jeg frue på 5. døgn og det er endnu ikke helt gået op for mig at jeg faktisk ER frue. Jeg er så overvældet og mættet af dejlige indtryk og oplevelser, at jeg går rundt i en min egen verden....en verden fyldt med glæde og tårer, men tiden skal udnyttes til noget lidt fornuftigt, så nu får i vores bryllupshistorie i ord og billeder.

Here goes:

Vi blev viet i Ikast, hvor jeg kommer fra. Festen blev holdt på mine forældres gamle gård. De har den mest hyggelige og idylleriske have, så der var ingen tvivl i vores sind da vi planlagde bryllup. Der skulle være havefest og gæsterne skulle overnatte i telt, så vi rigtig kunne hygge i haven og feste hele natten. Selve festen skulle være i et kæmpetelt - man er vel lidt som de royale.

Jeg havde billeder af høj sol og sommer i mit hovedet og gæster der slængede sig i havestole og bænke rundt omkring i haven....så langt så godt.

Desværre krakelerede den drøm og i ugen op til tog jeg mange tudeture for vores fest var så afhængig af godt vejr. Blandt andet havde vi en ide om at danse brudevals i skoven under åben stjernehimmel. Havde lejet gulv til det og synes bare det var så knaldromantisk.

Jeg var helt opløst for hvad skulle vi gøre af gæsterne om eftermiddagen og ikke mindst om natten.......der blev jeg et øjeblik en rigtig hysterisk bridezilla.

Heldigvis tog mine forældre det i stiv arm - de købte nogle pavillioner, som vi kunne sidde under om eftermiddagen og de løste også alle andre problemer.

Det endte med en stormsikker løsning med tagrender på telte og en lang pavillion som korridor mellem huset og teltet.

Fredag blev det hele testet- der kom en kæmpe regnskylle og jeg nåede til det punkt, hvor jeg bare grinte af det hele. Pludselig var vejret bare lige meget og jeg glædede mig som et lille barn til den store dag.

Her kommer først lidt billeder af den tunge forberedelse med at lave lanterner, sætte telt op og gardere sig mod vejret:

post-9009-1123161641.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fredag gik med at pynte telt.

Hele ugen op til var gået så stærkt, fordi der bare var så meget at forberede, så da min kæreste tog afsted fredag aften, var det vildt underligt.

Det var slet ikke gået op for os at nu var det nu....så mange måneders venten og glæde og så var det i morgen....

Her havde jeg min første store tuder....det var så ubærligt at sige farvel og jeg kunne slet ikke overskue, at han ikke var der om natten.....det var bare for tæt på og sommerfuglene gik pludseligt til angreb....

post-9009-1123162169.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu til det sjove....

Lørdag vågnede jeg meget tidlig og var ret cool. Spiste morgenmad og fik besøg af forskellige, som lige ville give en gave til os. Hyggeligt, hyggeligt.

Ved 11-tiden kom min dulleveninde og det begyndte at pisregne....gæsterne kom med deres telte og det hele var bare for komisk, for alt sejlede i regnen....

Her sidder en endnu rolig brud....

post-9009-1123162511.jpg

0

Del dette indlæg

Cool var jeg også da kjolen skulle på, selv da chaufføren der skulle køre mig til kirken ringede 13.40 og fortalte min far, at bilen ikke kunne starte var jeg rolig.

Jeg havde ikke regnet med, at vi skulle ud og køre i en flot gammel bil, så jeg var bare glad for mine forældres overraskelse og snakkede længe om hvor sødt det var af dem at de ville give os den oplevelse....

Nå men ud i mine forældres bil, som ikke ligefrem var shinet til dagen...og så blev jeg rigtig skidt tilpas....kunne nærmest ikke selv stige ud af bilen, da vi kom til kirken.

Jeg havde det så skidt, da vi kom ind i våbenhuset, at jeg var sikker på at jeg ville besvime. Jeg småtudede og fik mascara ud i hele hovedet (havde lige glemt at vandfast mascara er et MUST den dag).....

Kirketjeneren satte gang i bedeslagene og begyndte at tælle ned fra ni.

Hun havde glemt at give mig brudebuketten, og jeg kunne næsten ikke få fremstammet, at jeg manglede den, fordi jeg var så nervøs og spændt...

Jeg nåede heldigvis lige at få den inden dørene gik op.....det havde været kønt uden.

Det var så stort, da dørene gik op. Desværre så jeg ikke så meget for jeg tudede af glæde, da jeg så min kæreste....det var så intenst. Han var selv så rørt at han lavede en Frederik større end kronprinsen selv kunne præstere.....Det var så overvældende og smukt og sikke en oplevelse.

Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at noget kunne være så stort, men at stå der og sige ja til hinanden var vidunderligt....jeg har slet ikke ord for de følelser jeg fik i det øjeblik og som har vandret rundt i min krop siden....

Nå nu bliver det en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang smørre.

Hvis ikk ei allerede er stået af, så kommer der et billede af os her:

post-9009-1123163481.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Herfter var det tid til champagne - igen. Vi havde fået en lille flaske i bilen og jeg var ved at blive godt munter efter endnu et glas derhjemme.

Sammen med champagnen var der bryllupskage og hvor smagte den bare sublimt godt.

Lavet af fragelitebunde, mørk chokolademousse, hindbærmousse og hvis chokoladecreme. Fik desværre kun et bitte stykke, da vi skulle ud at have taget billeder, mens der endnu var tørvejr.

Vejret holdt heldivis tørt hele dagen.....

post-9009-1123163967.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter bryllupskagen gik alting stærkt.

Vi var ude at få taget billeder - jeg hader ellers at få taget billeder, men hold op hvor var det sjovt....jeg glæder mig meget til at se det færdige resultat.

Vel tilbage fra den seance begyndte gæsterne at gå til bord. Vi brugte et kort øjeblik på at pakke lidt gaver op....desværre nåede vi kun et par stykker og i løbet af aftenen var der ikke tid til det, sådet blev først til brunchen dagen efter at vi fik set, hvor begavet vi var blevet :jul8: :jul8: :jul8:

Det var helt vildt......

Aftenen fløj forbi. Det var så dejligt. Der blev holdt så mange smukke taler og vi var begge helt overvældede.Det er utroligt hvad vores gæster og ikke mindst vores familier har gjort for at glæde os på dagen. Vi aner ikke hvordan vi nogensinde skal gengælde al den opmærksomhed og alle de kræfter folk har lagt i at gøre dagen perfekt for os.

Min kæreste holdt den smukkeste tale til mig og jeg blev hundenervøs for selv at skulle i gang.....han var så rørt den dag at han havde meget svært ved at få sagt noget. Mit lille hjerte smeltede og jeg forsvandt ind i verden, hvor der bare var os to. Det hjalp mig til at få begyndt på min egen tale......

post-9009-1123165146.jpg

Redigeret af dmb
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter 14 indslag var tiden fløjet afsted.

Klokken var 23.40 og vi havde ikke fået dessert endnu....så måtte der ændres lidt på traditionerne og vi fik danset før desserten.

Det var så skønt at valse rundt med manden i mit liv- desværre varede det ikke så længe før vi fik ris og manden fik klippet sokker......men hvor var det endnu et laf de utallige lykkelige øjeblikke.....

post-9009-1123165677.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så var der fest til den lyse morgen....

Vi forsvandt næsten ubemærket lidt over 4.

Mætte efter den mest vidunderlige dag i vores liv og drøntrætte efter at have været på i et lille døgn.

Det er så underligt at den største dag i vores liv nu er overstået.

Det var så ufatteligt og mange indtryk er slet ikke faldet på plads endnu.

Vi går begge rundt i en kæmpe lykkerus og det er så fantastisk en oplevelse og nu bagefter.

Jeg havde gjort mig så mange forestillinger om dagen og det at blive mand og kone og jeg kan kun sige at virkeligheden overgår fantasien.

Glæd jer til jeres dag tøser og nyd det langsomt.....glem alt om vejret og ting der kan kikse....det betyder intet, når det kommer til stykket...det gør derimod kærligheden.....

-HAHA-

/Fru Krabbe Birk

post-9009-1123166438.jpg

Redigeret af dmb
0

Del dette indlæg

Det er mig der takker for jeres søde ord og ikke mindst for al den inspiration jeg har fået herindefra.....

Det er underligt at det er ved at være slut med at surfe rundt herinde og hugge ideer til den store dag.

Selvfølgelig skal jeg da følge med i jeres bryllupsberetninger, men som andre også skriver så føler man sig pludselig lidt forkert herinde.....

:byebye: :byebye: :byebye: :byebye:

så jeg smutter vist snart over i et andet forum, hvor jeg håber at gense nogle af jer....

0

Del dette indlæg

:bed: Altså, jeg kan ikke klare at læse sådan noget!!! :boohoo:

Tillykke med brylluppet! Det lyder til, at I har haft en rigtig dejlig dag.

Hvor ser det hele bare flot ud - kjole, hår, mand, telt, borddækning, kage, ALT! Og super ide med de små lanterner, det ser rigtig hyggeligt ud! :boohoo:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer