Metteapril06

Vores bryllup 15. April 2006

515 indlæg i dette emne

Hej igen

Nu er jeg vist efterhånden ved at være dukket op til overfladen igen - selvom jeg godt nok stadig er noget træt....

Man må jo sige, at det har været en ret begivenhedsrig uge, jeg har været igennem..... pyha

Nå men egentlig startede det hele sidste tirsdag den 27. september kl. 11, da lagde vi fra "land" satte kursen fra Brønderslev til Billund for at stige på flyet til Dalaman lufthavn i Tyrkiet.... mums...... :carrot:

Vi nåede lufthavnen i god tid - jeg vil tro den var omkring 14, da vi var dernede. Vi fik tjekket ind og gik til afgangsområdet (kan ikke huske hvad det hedder), hvor tax free shoppen ligger.... Her fik vi lidt at spise og slappede af med hyggesnak og shopping -HAHA-

Efter en tid, blev vi kaldt til gaten og boarding blev påbegyndt. Vi lettede rettidigt fra Billund lufthavn og satte kursen mod Dalaman lufthavn. Vejret var, da vi forlod DK, regnfuldt, gråt, klamt og rigtig efterårs agtigt.

Efter 3½ times flyvning kunne vi sætte fødderne på tyrkisk grund. Da vi landede var der "kun" 26 grader Vi satte os i busserne og kørte mod Marmaris og vores hotel. Turen fra lufthavnen til hotellet tog ca 1½ time. Og vi ankom til hotellet omkring midnat ca.

Efter lige at have stillet vores bagage i vores lejligheder (vi boede i 3 lejligheder) gik vi ned til en restaurant lige ved stranden. Mine svigerforældre har været der før (svigermor 3 gange før, dette var 4. gang for hendes vedkommende)

Vi blev budt velkomne på traditionel tyrkisk vis med kindkys, knus osv. Vi satte os alle ned ved at bord - nu var ferien for alvor startet.

Vi fik bestilt noget at drikke..... og så var det svigermor lagde ud med at sige: " men der er jo noget vi ikke lige helt har fået fortalt jer...." Shit tænkte jeg, der er sgu noget i vejen her. Der er én, der er syg eller noget...

Men nej heldigvis ikke. De ville såmænd bare fortælle, at de ville betale vores mad hele ugen også (vi havde i forvejen fået rejsen), det eneste vi selv skulle sørge for var drikkevarer.... Det var jo meget meget mere end vi nogensinde havde drømt om.... -HAHA-

Ugen gik med shopping, shopping, shopping, solbadning, solbadning, solbadning og en enkelt sejltur, hvor vi også kunne ligge og sole os. Der var rigtig dejligt vejr dernede 30 grader og solskin hver dag. Ja dvs. natten til søndag både lynede, tordnede og regnede det fuldstændig vanvittigt. Så søndag var lidt kold (ihvertfald i forhold til de andre dage). Men pyt vi gik da bare i bazaren inde i byen og brugte penge i stor stil. -HAHA-

Flemming har simpelthen fået nogle rigtig fede strikketrøjer og t-shirts. Jeg fik også købt en del trøjer. Men det bedste af det hele:

Diamanter er sindssygt billige i Tyrkiet

Så jeg var da også lige forbi en lille bitte guldsmed

Jeg fik pudset min forlovelses ring, sat 2 ekstra diamanter i og købt et par virkeligt søde diamant ørenringe .... jo jo. Der er nok noget om det: "diamonds are a girls best friend" :bed:

FRIERIET

Nå men det var jo også på denne ferie at DET skete, Flemming friede til mig...

Hvilket for øvrigt kom fuldstændig og aldeles bag på mig. Jeg havde absolut ingen anelse overhovedet...

Frieriet var absolut det mest romantiske, jeg har oplevet. Og hold da op hvor jeg tudede. :td:

Det hele skete den sidste aften, hvor vi allesammen (som altid) var samlet for at spise aftensmad sammen, Vi spiste på "vores" restaurant dvs. den restaurant vi var på den allerførste aften og som vi spiste på langt de fleste gange dernede.

Der var dækket et flot flot bord og pyntet op med balloner, guirlander, blomster på bordet. Det lagde jeg egentlig ikke noget i, fordi det var jo vores sidste aften dernede. Desuden var der én der havde fødsesdag ved bordet foran os.

Vi fik bestilt vores mad og spist. Alle andre vidste, hvad der skulle ske - ja lige undtaget mig selvfølgelig. Faktisk var der flere andre gæster på restauranten, der også vidste det, fordi tjenerne åbenbart ikke helt kunne lade være med at fortælle om det. -HAHA-

Min svigermor var flere gange i løbet af aftenen henne ved Flemming, hvor jeg kunne se, at hun nikkede med hovedet i retningen af baren. Jeg tænkte, hvorfor alverden skal han nu i baren....

På et tidspunkt var jeg på toilettet og Flemming benyttede tiden til at aftale med sin søster, at hun skulle lave en afledningsmanøvre. Denne gik ud på, at hun skulle snakke med mig, så Flemming i al ubemærkethed kunne gå i baren og få fat på blomsterne. Vi sidder så og snakker og pludselig kan jeg i øjenkrogen se, Flemming nærme sig med en kæmpe buket blomster...

Så vidste jeg godt hvad klokken var slået...

Jeg måtte lige vende hovedet væk. Da jeg vendte mig om stod Flemming foran mig, med den flotteste buket. Mine øjne var på daværende tidspunkt allerede fyldt til randen af tårer. :hearts:

Nu gik han så på knæ foran mig og så kan jeg ellers sige Jer at tudemarie startede . Jeg tudede og tudede og tudede. Flemming ville sige noget - men kunne ikke få et ord over sine læber. -HAHA-

Kun: "hold nu op med at græde, ellers starter jeg også"...

Jeg kunne overhovedet ikke stoppe og nu startede Flemming også. Så nu sad han på knæ foran mig med en serviet og jeg sad på min stol med en serviet og tudede løs.

Endelig fik han fremstammet noget med: "jeg ville have spurgt dig dengang da......." så knækkede han sammen igen. Men han fik dog efter noget tid spurgt mig om jeg ville gifte mig med ham :)

Jeg svarede selvfølgelig JA...

Så kan det ellers nok være hele restauranten hujede, klappede, sang og råbte.

Tjernerne stod allesammen ved vores bord og klappede, sang og råbte en hel masse på tyrkisk. Bordet foran sang og råbte en hel masse på hollandsk. Min svigermor tog brillerne på igen (hun havde også tudet) (y):blush:

Flemming og jeg stod længe og krammede hinanden og græd lidt mere. Vi fik da kysset hinanden. Da vi satte os ned begyndte mine ben at ryste helt vildt. Jeg fattede overhovedet ingenting af det, der lige var sket.

Jeg fik ringet hjem til mor og far samt min lillebror og fik dem det fortalt.

puha, hvor romantisk.......

Flemming har fortalt, at han havde det planlagt allerede fra den første aften. Han havde allieret sig med en tjener, som han havde fået til at købe buketten for hvor køber man lige sådan én i Tyrkiet. Han havde planlgt, hvad han ville sige. Men det kunne han ikke pga. bevægelse.

ihhhh ha

Super super afslutning på en dejlig dejlig ferie :hug:

*kram*

Mette

Redigeret af Metteapril06
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså mette..............................................................Postet billede Undskyd skulle lige tørre øjnene efter din dejlige fortælling om frieriet...

Dernæst - jeg må slå mig selv hårdt i hovedet og prikke mig i øjet -HAHA- Jeg har jo slet ikke fået kommenteret på din allerede meget spændende tråd - og vi har endda gået på kursus sammen!!!! :td::) Og skal giftes i samme mdr.... SANNA DOG!!! :blush:

Hvor er du bare kommet langt - og fedt Signe kunne hjælpe... Vi har faktisk gået i klasse sammen et enkelt semester oppe i Hjørring!!! :carrot: Hils hende endelig hvis du snakker med hende!!! -HAHA-

Glæder mig til at følges med dig det kommende halve år (tænk hvor hurtigt det kan gå.....)

(y)

Sanna

0

Del dette indlæg

Wauw Mette... Sikke en historie... Rigtigt romantic frieri... Stakkels flemming, så har han gået hele ugen og været nervøs over det tror du ikke???

Og hvad blev det til med de billeder af kjolen???

Redigeret af Sussen2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Postet billede *snøft* Iiiiiiih hvor romantisk.

Det lyder bare som det helt PERFEKTE frieri Postet billede

Hvor er det i øvrigt en super planlægningstråd - den er rigtig spændende at følge (y)

Vi skal jo selv giftes samme dag, så vi kan jo følge hinanden :loveshower:

Min kæreste har jo rent faktisk heller ikke friet til mig endnu, så det kunne da være jeg skulle fortælle ham om din kærestes frieri Postet billede

0

Del dette indlæg

hej igen

billederne er stærkt på vej. Men det foregår sådan lidt i etaper med at få dem lavet mindre. Jeg skal jo gøre det, når Flemming ikke lige er i nærheden... og desuden var der lige liiiiidt vasketøj som skulle ordnes efter ferien

Men bare rolig de skal nok komme

*kram*

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har slet ikke fået budt dig velkommen Postet billede

(y):blush: og velkommen til!

Jeg glæder mig til at se kjolen - skyynde sig..kååmm nuuu..

Jaja, jeg indrømmer balnkt - jeg er utålmodig. :td:

Sikke en ferie - med så meget betalt, diamanter, godt vejr og så liige et frieri til slut.. :hearts: :hearts:

0

Del dette indlæg

jaaaaa... billeder... hvor er de flotte...

Hvilken kan du bedst lide?

Hvor var du henne og prøve?

Er helt vild med specielt nummer to, men synes ikke at etteren kommer til sin ret fodi det ikke er den rigtige strørrelse.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjole nr 3

post-14692-1131186647.jpg

post-14692-1131186685.jpg

Det var så det.... jeg prøvede flere. Men dem har jeg ikke billeder af - min mor var fotograf og det er ikke just hendes speciale...

Ja jeg har jo så valgt MIN kjole -men hvilken tror I det mon er???

*kram*

Mette

0

Del dette indlæg

Åh ja glemte det helt

Kjolen er købt hos Lucca Bride i Sindal - fantastik sød betjening - da først Annelise (ejeren) kom til.

Den første ekspedient var ny - og ikke et ondt ord sagt om hende, men i starten var hun alene om det, og sagde ikke rigtig sin mening.....

Det gjorde Annelise og det er jeg glad for

Til november skal jeg prøve kjolen igen, med diadem og det rigtige slør....

*kram*

Mette

0

Del dette indlæg

Lucca Bride...

Det er lige præcis også der at jeg havde tænkt mig at se på kjole...

Jeg tror også at jeg skal prøve kjole nummer tre... Det er lige sådan et snit på overdelen jeg er vild med. Jeg er ikke så høj og jeg synes det gør en længere.. Kan du huske hvilket mærke tre'eren var fra?

:carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette,

Skønt med nogle billeder af dig i nogle skønne kjoler.

Jeg kan bedst lide nr. 2 og 3, men må give Sussen ret i, at 1'eren ikke kommer rigtig til sin ret pga. størrelsen ( hvad ligner det også kun at have en str. 34, hvem kan være i den :blush: )

Nr. 2 må nok siges at være min favorit, er meget spændt på at høre hvilken af dem du har valgt!

(y) Maria

0

Del dette indlæg

hvor er de flotte alle 3 (y) , men ja, nr. 1 kommer nok ikke til sin ret pga. størrelsen :td: , ... både 2 og 3 er super super flotte til dig, dog hælder jeg mest til nr. 3, men det er nok også fordi den ser ud til at passe dig bedst - altså ved godt at det er ligemeget fordi den skal tilrettes men alligevel :)

:blush: Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmmmm

Det er da lidt utroligt, at der virkelig ikke er flere der vil give deres mening til kende...

Men nu kan jeg ikke holde mig mere og løfter nu sløret for hvilken kjole, jeg har valgt:

*trommehvirvel* *fanfare*

Og nu mine damer og måske en enkelt herre... lad mig præsentere KJOLEN

post-14692-1132085370.jpg

post-14692-1132085385.jpg

post-14692-1132085452.jpg

Jeg er super super glad for den - selvom jeg ikke det helt store smil på. Det skyldes, at jeg samtidig med skulle balancere på høje hæle, snakkede med Annelise om kjolen og instruerede min mor i at tage billeder med vores digicam.

Kjolen er helt perfekt til mig. Enkel og alligevel ikke. Den fremhæver det, der skal og kan fremhæves samtidig med den skjuler dellerne. Jeg ser simpelthen så slank og høj ud i den.

Da de hos Lucca Bride kun havde denne ene tilbage i de "større" størrelser dvs. 38/40/42 så valgte jeg at springe til. Dog var/er (jeg håber på var) der et par pletter på slæbet. Annelise var dog sikker på, at de sagtens kunne gå af vha. lidt silkerens. Så hun tog kjolen med hjem for at prøve. Desværre var hun der ikke i fredags, da jeg ringede for at høre, om de kunne gå af....

Mht. slør kan jeg fortælle, der bliver bestilt et hjem, som er 3 meter langt med små krystaller strøet ud over det.

I november måned skal jeg prøve den igen sammen med det rigtige slør, mine sko, undertøj , taske og diadem (alt sammen købt hos Lucca)...

*kram*

Mette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer