Guest

navneforandring

7 indlæg i dette emne

Hej Alle

Kom i tanke om at jeg om et år ikke skal hedde det samme mere! Havde egentlig kun tænkt på pas i forbindelse med rejse, men så kom jeg også til at tænke på kørekort, sygesikringskort, kort jeg er medlem af som blokbuster, Intersport og Hø og Møg.. :)

Er der nogle der ved om det sker automatisk at det bliver rettet eller skal jeg rette henvendelse til alle? Og hvis jeg skal det, er det så efter jeg er blevet gift eller før? Man skal jo bruge sit pas udmidlbart efter.. :hug:

Puha, tænk at hedde noget andet om et år..!

Nuller :frizz2:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Alle

Kom i tanke om at jeg om et år ikke skal hedde det samme mere! Havde egentlig kun tænkt på pas i forbindelse med rejse, men så kom jeg også til at tænke på kørekort, sygesikringskort, kort jeg er medlem af som blokbuster, Intersport og Hø og Møg.. :)

Er der nogle der ved om det sker automatisk at det bliver rettet eller skal jeg rette henvendelse til alle? Og hvis jeg skal det, er det så efter jeg er blevet gift eller før? Man skal jo bruge sit pas udmidlbart efter.. :hug:

Puha, tænk at hedde noget andet om et år..!

Nuller  :frizz2:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis det er et sted hvor du er oprettet med cpr.nr. får de automatisk besked om navneændringen. (bank, kommune, forsikring og lign.) men mange af de andre steder f.eks. blokbuster, intersport er man jo ikke oprettet med cprnr. og der skal du derfor give besked.

Du skal først give besked når du er blevet gift, mange steder vil de nemlig se kopi af vielsesattesten!

Mht. pas: Hvad navn står der på rejsebeviset??..... Hvis der står dit gamle navn skal du ikke ændre passet før du kommer hjem, men hvis rejsen er bestilt i dit nye navn skal passet ændres.

Det er bare vigtigt at der står det samme navn i både rejsebevis og pas!!.

Håber du har styr på det nu.

0

Del dette indlæg

Pyhh ha :hug:

Den slags var jeg ikke lige begyndt at tænke på, men du har selvfølgelig ret, det skal der jo tænkes på. Vi skal ud og rejse en uge efter at vi er blevet gift, så vi skal ikke lige ændre passet førend vi er kommet hjem. Og alle de andre kort, suk det bliver besværligt, men det tjener jo et dejligt formål. Og så er der jo en chance for at man får det nye navn banket fast med syvtommer søm, når man har skrevet og sagt det til dem alle :)

0

Del dette indlæg

Hejsa!

I forbindelse med at jeg fik lavet nyt kørekort spurgte jeg netop om dette, fordi jeg syntes at det var fjollet at skulle betale TO gange for ET kørekort.....

Svaret: Du behøver IKKE ændre dit navn hverken i dit pas eller på dit kørekort, du skal bare kunne forevise jeres vielsesattest. Og det er jo ikke så ringe endda for det koster 450kr at få lavet et nyt kørekort og omkring 700kr for et pas- penge er vel ikke det de fleste har mest af efter et bryllup..... -HAHA-

Så kan man jo selvfølgelig altid diskutere om hvor fedt det er at have sin vielsesattest liggende i sin pung...... :bearhug: I passet gør det vel ikke så meget- med mindre man rejser meget tit, eller til USA hvor de vidst nok kan være lidt mere strikse.....

Ida :frizz2:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Svaret: Du behøver IKKE ændre dit navn hverken i dit pas eller på dit kørekort, du skal bare kunne forevise jeres vielsesattest. Og det er jo ikke så ringe endda for det koster 450kr at få lavet et nyt kørekort og omkring 700kr for et pas- penge er vel ikke det de fleste har mest af efter et bryllup.....

Hold da op hvor dyrt! Skal alligevel have nyt pas snart, men alligevel! Vidste ikke det kostede så meget..

Ja, jeg ved da ikke om jeg ville have min vielsesattest med mig hele tiden, lidt trælst!

Mht. pas: Hvad navn står der på rejsebeviset??..... Hvis der står dit gamle navn skal du ikke ændre passet før du kommer hjem, men hvis rejsen er bestilt i dit nye navn skal passet ændres.

Det er bare vigtigt at der står det samme navn i både rejsebevis og pas!!.

Nå, det var egentlig meget smart, når vi nu bestiller rejse så langt ude i fremtiden, sikke en masse at holde styr på..

Tak for svarene

Hilsen Nuller :frizz2:

0

Del dette indlæg

Til jer der skal rejse uden for EU få dage efter brylluppet:

Inden vi tog på ferie, talte jeg med en fra paskontoret i Næstved. Han fortalte, at så længe man rejser inden for EU er det ikke nødvendigt at få nyt pas. Visse lande uden for EU (bl.a. USA), er meget strikse. Det er noget med, at de kan tjekke passet, for at se om det stemmer overens med de oplysninger de danske myndigheder har. Har I skiftet efternavn, vil det nye stå i oplysningerne men jo ikke i passet.

Ham fra paskontoret rådede mig til, hvis vi skulle rejse uden for EU, at forny passet inden afrejsen. (Det kan godt nok blive et problem, hvis man kun har 2 dage til det).

Vi skulle "kun" til Italien, men selvom vi havde valgt en tur til USA var jeg rejst alligevel. Jeg havde bare taget vielsesattesten med som bevis.

Er der nogle af jer der har fået andre oplysninge vil jeg gerne høre dem. ()()

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer