LotteC

Sang/tale til gommen?

17 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi havde frabedt os sange - for det hader vi bare.

Så det var selvfølgelig ikke på tale ()()

Jeg valgte at holde en kort tale. Jeg gav en kort indledning, og så læste jeg ellers teksten op fra sangen

I love the way you love me.

Den beskriver virkelig alt - så det var det rigtige for mig.

Selvom Emma Gad foreskriver at bruden ikke holder tale.

:)

Ann

0

Del dette indlæg

Jeg holder heller ikke tale til min mand. Jeg ville simpelthen ikke kunne gennemføre uden at tudbrøle, og det er der næsten ingen grund til at udsætte mig selv eller gæsterne for. ;)

Men hvis man kan gøre det, så synes jeg da bestemt at det er en smuk idé, og alt behøves jo ikke at være tradition - man skal jo starte et liv sammen og så kan man vel også starte en ny tradition ()()

Knuz Julibrud

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg holdte en tale for min mand, for det var det helt rigtige for mig at gøre, :yllove:

men der er jo ingen der forventer det af dig, medmindre du altid holder tale i en større forsamling :blush: så det er helt op til digselv om det er noget du har lyst til.

Jeg havde bare brug for at sige det til ham, på netop dette tidspunkt og han blev utrolig glad for at jeg gjorde det. ()()

:) Chelina

0

Del dette indlæg

Jeg skal holde tale for min mand. Bare en kort en hvor jeg fortæller hvor glad jeg er for ham. Jeg gør det fordi jeg tror han bliver glad for det, og fordi jeg synes det er uretfærdigt hvis han ikke får en tale fra mig, når jeg nu ved at han har gjort sig umage for at skrive en til mig. Den er næsten færdig, jeg mangler kun en god afslutning, så hvis der er nogle der har gode idéer, citater fra digte el. lign. er de selvfølgelig velkomne!

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg har fået lavet en sang til min kommende mand. Jeg plejer ellers altid være én af de personer der kan holde en tale....men jeg ved at jeg kommer til at tude og det ønsker jeg ikke at udsætte hverken mig selv eller min kommende mand for.

Jeg synes man skal gøre som man selv finder det rigtigt - det er jo jeres bryllup og ikke traditionernes :bearhug:

Jette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg holdt tale for min mand, og er bagefter lykkelig over at jeg gjorde det. For han blev så ubeskrivelig glad for det og har nævnt et utal af gange, hvor meget det betød for ham

Grunden til at det blev tale frem for sang var at jeg slet ikke følte jeg med en sang kunne udtrykke det jeg gerne ville sige til ham, men som de andre også skriver skal du selvfølgelig gøre som du har lyst til og føler for

:cheerleader3: Rikke

0

Del dette indlæg

I min svigerfamilie er "Himmelhunden" nærmest deres nationalsang, så jeg havde skrevet en sang til min mand på den melodi, og det vakte stor jubel. Bagefter sluttede jeg af med at sige et par ord til ham - jeg ville ikke holde en egentlig tale, for nu havde jeg jo lavet en sang, men samtidig var det vigtigt for mig at fortælle ham hvor meget jeg elsker ham. Han blev vist ret overrasket - jeg tror slet ikke at han havde regnet med at jeg ville gøre noget overhovedet...

:bearhug: Charlie

0

Del dette indlæg

Hejsa... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif

Jeg har valgt at holde en tale for min kommende mand...vi har ellers også valgt i stort omfang at holde bryllup efter de gamle traditioner men.....

Jeg ved han vil blive overrasket for jeg er normalt genert anlagt og det sidste jeg plejer at gøre er at holde tale i større forsamlinger....

Jeg har valgt at lave talen med en blandning af lidt sjov og det mere følelses mæssige...og den er lavet med små pauser da han skal pakke gaver op.

Jeg håber at måden jeg har valgt gør at jeg ikke komme til at "tude" før til sidst.....

Mange knuz mimse.

:huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdt begge to en tale. Jeg gjorde det, fordi det var, hvad jeg havde lyst til. Og selvom det var hårdt arbejde at få skrevet de rigtige ord - og svært at stille sig op og holde den, så var jeg glad for, at jeg fik sagt dét som lå mig på hjertet.

Det blev en god oplevelse for alle, og jeg fortryder ikke et sekund. Især ikke, fordi talen endelig fik ham til at give efter for de tårer, han havde bekæmpet hele dagen :blush:

Og jeg stortudede mig selvfølgelig gennem hans tale.

I bund og grund er det dog vigtigst at gøre, hvad man selv (og ens mand) har det godt med. Andres meninger og traditioner synes jeg ikke, man skal tage så meget hensyn til.

Redigeret af fenris
0

Del dette indlæg

Da vi blev gift for et par år siden, valgte jeg at synge en sang, som har stor betydning for min mand og jeg. Jeg havde oversat "Fem fingre", som Lisa Nilsson har lavet til dansk og så sang jeg den. - Og ikke et øje var tørt.

Min mand blev vist noget overrasket, desværre havde toastmasteren spoleret overraskelsen lidt inden vi gik til bords, for han troede godt min mand vidste, at jeg ville komme med et indslag.

Men det er jo forskelligt, hvad man føler er rigtigt. Det var bare rigtigt for mig.

Kære Sanggave.

Den vil jeg meget gerne se - oversættelsen, altså :bearhug:

Jeg går nemlig og synger den på svensk hele tiden - den er så smuk :hearts:

Var der nogen grund til, at du ikke sang den på svensk?

Kærligst FynboBredahl :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg valgte at oversætte, fordi jeg ikke er så stærk i det svenske - og så er det jo en smuk tekst, som jeg gerne ville have, hele selskabet skulle forstå.

Jeg skal se, om jeg kan finde oversættelsen. Det er efterhånden godt et par år siden, vi blev gift.

Det ville være helt suverænt, hvis du kunne finde den :(

Kærligst :griner:-

0

Del dette indlæg

Hejsa... :(

Jeg har valgt at holde en tale for min kommende mand...vi har ellers også valgt i stort omfang at holde bryllup efter de gamle traditioner men.....

Jeg ved han vil blive overrasket for jeg er normalt genert anlagt og det sidste jeg plejer at gøre er at holde tale i større forsamlinger....

Jeg har valgt at lave talen med en blandning af lidt sjov og det mere følelses mæssige...og den er lavet med små pauser da han skal pakke gaver op.

Jeg håber at måden jeg har valgt gør at jeg ikke komme til at "tude" før til sidst.....

Mange knuz mimse.

:griner:-

<{POST_SNAPBACK}>

Det er det samme med mig...jeg er normelt heller ikke til sådan noget...men jeg vil så gerne overraske og glæde min kommende mand...

Det er en rigtig god ide med nogle små gaver...og his man samtidig kan gøre det hele lidt sjovt vil mine tårer også være lidt længere undervejs...håber jeg da :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er kommet gevaldigt i tvivl.

Havde egentligt tænkt mig at holde tale til min mand. Men nu tror jeg alligevel, jeg holder mig til traditionerne og lader ham føre ordet.

Hvad gør/gjorde I? Og hvorfor? Var det et godt valg, eller ville I have valgt anderledes efterfølgende? *suk*

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa,

jeg blev gift sidste år med min dejlig kone Dina Bergstrøm, og hun holdt også en tale.

Jeg er meget glad for, at hun gjorde det. Det er en superdejlig og bevæget dag, og der er noget helt specielt i luften, så et par ord fra bruden også synes jeg personligt var dejligt.

Men jeg tror det kommer meget an på traditioner og hvordan man selv har det med det - men hvis du har lyst, synes jeg bestemt du skal gøre det.

mvh stig bergstrøm

PS. min kone har silkehuset, og det er derfor vi er logget ind med den profil.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer