Julibrud

For dyrt med frisøren??

25 indlæg i dette emne

Jeg har undersøgt lidt om frisør til brylluppet og er faldet over Ayoe, som også kan lægge en flot make-up :carrot:

Men nu har jeg fået et prisoverslag for hvad det kommer til at koste, og min kæreste så ikke glad ud :bearhug: Han synes det er lidt dyrt og også lidt pjat, når jeg sikkert kan tage til en frisør der kan sætte mit hår meget billigere :(

Problemet er at jeg skal have mit hår sat på fyn, og skal derfor punge ekstra ud for transport - hvilket jo er rimeligt nok!! Og derudover har han vist ikke så meget forståelse for at jeg gerne vil have lagt en super flot make-up, og derfor gerne vil have en prof. istedet for en frisør (som jo er noget bedre til hår end til make-up).

Jeg er måske også lidt fjollet :cheerleader3: Det er bare det, at jeg normalt ikke gør særligt meget ud af mit udseende, hverken mit hår eller make-up (en elastik og en mascare er det vildeste.... :blush: ) Så nu hvor jeg skal giftes kunne jeg bare godt tænke mig rigtig at være WAUW for alle....

Suk, har bare ikke lyst til at insisterer over for ham, for det er ham som betaler hele baduljen.... Hmm do I make any sense???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg forstår dig til fulde - og ja det er dyrt,. jeg skal have en frisør/makeup artist med til samsø, en af de priser jeg fik var 6.000,- :blush:

men for mig er det vigtigt at alt er i orden netop den dag - - og det er jo nok også derfor du gerne vil have en der er super god ..men forstår dine betænkning særligt hvis det er ham der betaler og han ikke er så vild med prisen ....

men snak med ham og indhent evt. andre priser, så du kan se hvad der er 'minimumsprisen' for hår og makeup .. for det er ret dyrt også selvom det er en 'alm' frisør ...

så håber jeg I finder en løsning

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg har også bestilt Ayoe og valgt den store pakke ( mener det er 1695kr ) og dertil kommer kørsel til Bramming

Normalt ville jeg heller ikke bruge så mange penge på hår+makeup, men den ene dag syntes jeg det er ok.

Jeg betalte ca halvdelen af det samlet beløb i depositum til Ayoe, så derfor føles det ikke så dyrt når selve dagen kommer.

Det eneste jeg er lidt ked af er, at jeg godt ville have min brudepige på 14 år sminket og stylet også men det koster 1200kr og det syntes jeg er for dyrt. Når man tænker på at det jeg skal have lavet koster 1695kr :blush:

Jeg håber i finder ud af det

Knus Heidi

0

Del dette indlæg

Jeg fik en kosmeteolog til at komme hjem til mine forældre. Det skulle hun have 400 for og så 200 for min mor. Der var prøvemakup med i min pris.

Jeg var også til frisør, hvilket kostede 500 inkl prøveopsætning, så sammenlagt kom det til at koste 900 og det synes jeg ikke er galt, for det blev superflot!

Knuzz Vinni :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

altså... skal man ikke være sig selv på sin bryllupsdag?? jeg har læst en artikel om brudens forvandling i tidens bryllup, og der er en pointe- nemlig at han forelskede sig i en rødhåret pige, med strithår der aldrig bruger makeup, og på bryllupsdagen er der pludselig tommeltyk make up og lyse slangekrøller over det hele. og det er vel heller ikke meningen??

jeg forstår godt du vil give alle en wauwoplevelse, ikke mindst din mand. men pas på at du ikke får overdrevet. dermed er det ikke sagt at du ikke skal få ayoe til at lægge makeup- så vidt jeg har set er hun dygtig og kan sikkert lægge en naturlig makeup som passer til dig. og det ER jo vild luksus at få lagt makeup :cheerleader3: bare husk hvad det var din mand forelskede sig i- ex. elsker rasmus mine fregner- så derfor skjulte jeg dem ikke på dagen, selvom de ikke er det jeg finder mest flatterende ved mig selv.

vi kan jo ikke have at hans gispen i kriken er fordi han ikke kan kende dig vel :wee:

0

Del dette indlæg

Jeg vil faktisk gi' CrazyMissDaisy ret i det med at man skal passe meget på med hvor meget man gør ud af det, når man nu skal giftes.

Min mand indrømmede - efter megen trækken i land og sukkeri - at han egentlig meget hellere ville have set mig i "normal" tilstand til brylluppet, og at han rent faktisk fik et mindre "chok" da han så mig i kirken...

Makeup er noget jeg ALDRIG bruger - hvis det går VILDT til er det læbestiften fra brylluppet og en mascara - men jeg havde fået ind i mit hoved at jeg SKULLE ha' makeup på den dag... Min søde mand ville så i virkeligheden meget hellere ha' set mig som jeg er i hverdagen - måske bare med lidt læbestift og mascara på...

Tankevækkende, synes jeg... Og her sad jeg i 4 timer ved frisøren og fik dullet håret, blev sminket til den store guldmedalje og følte mig i virkeligheden ret fremmedgjort - men jeg troede at det var det min mand gerne ville ha'... ()()

Så... - tag måske en lille snak med din kommende mand om, hvordan HAN egentlig gerne vil se dig på jeres store dag. Vrid evt armen om på ham, hvis det er det der skal til. For det er jo HAM der skal nyde synet af dig - egentlig meget mindre dig selv...

0

Del dette indlæg

men snak med ham og indhent evt. andre priser, så du kan se hvad der er 'minimumsprisen' for hår og makeup .. for det er ret dyrt også selvom det er en 'alm' frisør ...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er nok en god idé lige at finde ud af hvad det koster andre steder, vi skal til jylland i næste weekend for at kigge på feststedet, så der kunne vi passende tage rundt til et par frisører og høre lidt om priser! Så må jeg se om jeg også kan finde en kosmetolog og så se om de tilsammen kan gøre det så meget billigere at det kan betale sig ()()

Men det er nu også lidt træls sådan at skulle gøre rundt til det ene og det andet på min bryllupsdag, for jeg skal i forvejen køre fra fyn til sønderjylland den morgen. -HAHA-

0

Del dette indlæg

altså... skal man ikke være sig selv på sin bryllupsdag?? jeg har læst en artikel om brudens forvandling i tidens bryllup, og der er en pointe- nemlig at han forelskede sig i en rødhåret pige, med strithår der aldrig bruger makeup, og på bryllupsdagen er der pludselig tommeltyk make up og lyse slangekrøller over det hele.  og det er vel heller ikke meningen??

vi kan jo ikke have at hans gispen i kriken er fordi han ikke kan kende dig vel  :wee:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det er selvfølgelig rigtigt, sådan havde jeg ikke set på det, suk.... man vil jo bare gerne have det hele så perfekt som muligt. :cheerleader3:

Hmm ja jeg må vist lige få hørt hvad det er han gerne vil have, jeg ved at han elsker mine krøller og helst se dem ud over det hele.... meeeen jeg tror nu alligevel jeg skal have mit hår sat op, ellers ser jeg jo så rodet ud...

Nu må jeg gå ind og høre ham ad ()()

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var hos min egen frisør, og hun lagde ogs make op.. .Jeg gav ca 700 kr.

Hvorfor ikke gå til sin egen frisør?? Faktisk kan alle frisør også lægge make up, da det indgår i deres uddannelse..

Snak med din frisør og hør om hun ikke kan lægge make op for dig, det vil være meget billigere.

Og ja jeg er også med på at man skal være sig selv, og derfor er det jo ikke den store make up der skal til

Janne

0

Del dette indlæg

Jeg var hos min egen frisør, og hun lagde ogs make op.. .Jeg gav ca 700 kr.

Hvorfor ikke gå til sin egen frisør?? Faktisk kan alle frisør også lægge make up, da det indgår i deres uddannelse..

Snak med din frisør og hør om hun ikke kan lægge make op for dig, det vil være meget billigere.

Janne

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet er at jeg bor i København, så min egen frisør er ikke aktuel. ()() Jeg sover hos mine forældre på fyn dagen inden brylluppet og så skal vi køre til sønderjylland om morgenen / formiddagen hvor vielsen skal ske. Så jeg skal finde én på fyn eller én i nærheden af Haderslev, og det beværliggører jo valget lidt, når jeg skal finde en som jeg overhovedet ikke kender. Derfor er det vigtigt for mig at finde en som er varmt anbefalet af andre :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg vil bare sige at få lagt make-up og sat hår var noget af det bedste jeg kunne have gjort på den dag!!! - og make-up'en var meget naturlig.

Menn du skal jo tænke på at du skal se på billederne resten af dit liv, og hvis man får lagt make-up'en holder den altså hele dagen, istedet for at man selv skal tænke på at fylde op hele dagen.

0

Del dette indlæg

altså... skal man ikke være sig selv på sin bryllupsdag?? jeg har læst en artikel om brudens forvandling i tidens bryllup, og der er en pointe- nemlig at han forelskede sig i en rødhåret pige, med strithår der aldrig bruger makeup, og på bryllupsdagen er der pludselig tommeltyk make up og lyse slangekrøller over det hele.  og det er vel heller ikke meningen??

vi kan jo ikke have at hans gispen i kriken er fordi han ikke kan kende dig vel  :wee:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det er selvfølgelig rigtigt, sådan havde jeg ikke set på det, suk.... man vil jo bare gerne have det hele så perfekt som muligt. ()()

Hmm ja jeg må vist lige få hørt hvad det er han gerne vil have, jeg ved at han elsker mine krøller og helst se dem ud over det hele.... meeeen jeg tror nu alligevel jeg skal have mit hår sat op, ellers ser jeg jo så rodet ud...

Nu må jeg gå ind og høre ham ad -HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

her er hvordan jeg ser ud normalt og hvordan jeg så ud på dagen -HAHA- jeg havde stadig "mig selv" i behold, men jeg var stadig stadset op med opsat frisure og det hele. Rasmus syntes jeg var enormt smuk, og jeg så ud, præcis som han havde håbet. så kan du måske få en ide :cheerleader3:

post-14221-1126344403.jpg

post-14221-1126344608.jpg

Redigeret af CrazyMissDaisy
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for de mange besvarelser - ved slet ikke hvad jeg skulle gøre uden jer :cheerleader3:()()

Ja jeg kan godt se hvad CrazymissDaisy siger, selvfølgelig kan man godt have håret sat op og samtidigt have en naturlig make-up som ikke skjuler hvem man er.

Men jeg er også meget enig i hvad dittemor siger, for det ville bare være skønt ikke at tænke mere på make-up når først den er lagt - for den bliver -HAHA-

Jeg skal helt sikkert have en diskret make-up, jeg har et billede af at en brud skal se "ærbar" ud, dvs. enkel make-up og ikke en vildt nedringet kjole, men sådan ser det nu også ud som om de fleste har det her på B-klar.

Jeg har snakket lidt med min kærste nu, og han synes helt sikkert, at jeg da skal til frisør men at det er make-up'en han ikke helt forstår... :bearhug: Men det er fordi han ikke vil se mig med store overmalet øjenvipper, kæmpe røde kinder og knald røde læber :bearhug:

Så måtte jeg jo lige fortælle ham at det nu heller ikke liiiiige var det jeg havde tænkt mig, når jeg skulle have make-up på.

Så talte vi pludselig samme sprog, han vil bare gerne have at jeg undersøger "markedet" inden jeg bestiller den første og bedste jeg har hørt om -HAHA- Så nu ligger landet sådan, at hvis jeg ikke synes om dem vi snakker med i jylland og jeg ikke finder noget alternativ på fyn, så kan jeg fluks bestille Ayoe med hans velsignelse :carrot:

Han siger bare at det er noget han som mand nok ikke helt forstår vigtigheden af, og at det derfor må være mig selv der tager den endelige beslutning.

Så nu må vi se hvad jeg ender med. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Kære julibrud

Jeg håber du finder en god løsning, som både du og din kommende mand er tilfredse med

Jeg syntes også det var lidt svært, da jeg bor i KBH, men skulle giftes på sydfyn og der var det faktisk heller ikke så nemt at finde en der kunne lægge make up

Jeg fandt til sidst én og da jeg så hendes egen make up, var min umiddelbare tanke: du godeste nej, jeg ville nemlig også gerne ligne mig selv på dagen, men da vi først havde talt mine ønsker igennem og lavet en prøve makeup var jeg ganske tryg og rolig ved projektet. jeg tror også vores mænd nogle gange har et skræmmebillede i hovedet, og tror man kommer til at blive helt ukendelig ()()

Jeg vil dog kraftigt anbefale dig at få en prøve makeup, så du på selve dagen er 100% tryg og I er enige om, hvad du gerne vil have

held og lykke med det

:cheerleader3: Rikke

0

Del dette indlæg

Tak for de mange besvarelser - ved slet ikke hvad jeg skulle gøre uden jer  :cheerleader3:  ()()

Ja jeg kan godt se hvad CrazymissDaisy siger, selvfølgelig kan man godt have håret sat op og samtidigt have en naturlig make-up som ikke skjuler hvem man er.

<{POST_SNAPBACK}>

jeg er da glad for at jeg ku illustere det -HAHA- nu skal du bare finde en frits der skriger af dig, og aftale en lexi makeup med den du finder. og du får jo lagt prøvemakeup så du ikke sidder på dagen og føler dig som et maleri -HAHA- det samme gælder håret.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes også det var lidt svært, da jeg bor i KBH, men skulle giftes på sydfyn og der var det faktisk heller ikke så nemt at finde en der kunne lægge make up

Jeg fandt til sidst én og da jeg så hendes egen make up, var min umiddelbare tanke: du godeste nej, jeg ville nemlig også gerne ligne mig selv på dagen, men da vi først havde talt mine ønsker igennem og lavet en prøve makeup var jeg ganske tryg og rolig ved projektet. jeg tror også vores mænd nogle gange har et skræmmebillede i hovedet, og tror man kommer til at blive helt ukendelig -HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

Hvem var det på fyn du havde til at lægge make-up?? Og hvad blev prisen? Jeg leder jo efter alternativer for at være sikker på, at jeg ender med den rigtige beslutning.... Så jeg går kun efter dem som andre kan anbefale ()()

Jeg kunne jo sagtens få hår og make-up lavet på fyn inden jeg kører med mine forældre til jylland -HAHA-

0

Del dette indlæg

Du kan da prøve at kontakte Ayoe. Jeg bor i Esbjerg, men sover hos mine forældre i Bramming natten inden, hvor Ayoe kommer, jeg har valgt hende fordi jeg godt vil slippe for at skulle ud i byen for at få sat hår og makeup. Specielt fordi jeg ikke har en fast frisør og slet ikke i Bramming ()()

Jeg håber i finder frem til en god løsning sammen

Knus heidi

0

Del dette indlæg

Jeg fandt til sidst én og da jeg så hendes egen make up, var min umiddelbare tanke: du godeste nej, jeg ville nemlig også gerne ligne mig selv på dagen, men da vi først havde talt mine ønsker igennem og lavet en prøve makeup var jeg ganske tryg og rolig ved projektet. jeg tror også vores mænd nogle gange har et skræmmebillede i hovedet, og tror man kommer til at blive helt ukendelig -HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

Hvem var det på fyn du havde til at lægge make-up?? Og hvad blev prisen? Jeg leder jo efter alternativer for at være sikker på, at jeg ender med den rigtige beslutning.... Så jeg går kun efter dem som andre kan anbefale -HAHA-

Jeg kunne jo sagtens få hår og make-up lavet på fyn inden jeg kører med mine forældre til jylland :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa

Hun hedder Gitte Gubbi og bor i Pejrup lidt uden for Faaborg, hvor hun har en lille salon. Hun kører også ud mod et relativt beskedent beløb. På vores dag kom hun hjem til mine forældre og lagde make up og det var meegt praktisk da jeg IKKE havde lyst til at suse rundt fra sted tilsted :bearhug:

()() Rikke

ps glemte lie at skrive prisen: Det var 500 kr inklusiv prøvemake up

Redigeret af hyacinth
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har undersøgt lidt om frisør til brylluppet og er faldet over Ayoe, som også kan lægge en flot make-up  :carrot:

Men nu har jeg fået et prisoverslag for hvad det kommer til at koste, og min kæreste så ikke glad ud  :bearhug:  Han synes det er lidt dyrt og også lidt pjat, når jeg sikkert kan tage til en frisør der kan sætte mit hår meget billigere  :bearhug:

Problemet er at jeg skal have mit hår sat på fyn, og skal derfor punge ekstra ud for transport - hvilket jo er rimeligt nok!! Og derudover har han vist ikke så meget forståelse for at jeg gerne vil have lagt en super flot make-up, og derfor gerne vil have en prof. istedet for en frisør (som jo er noget bedre til hår end til make-up).

Jeg er måske også lidt fjollet  -HAHA-  Det er bare det, at jeg normalt ikke gør særligt meget ud af mit udseende, hverken mit hår eller make-up (en elastik og en mascare er det vildeste.... -HAHA- ) Så nu hvor jeg skal giftes kunne jeg bare godt tænke mig rigtig at være WAUW for alle....

Suk, har bare ikke lyst til at insisterer over for ham, for det er ham som betaler hele baduljen.... Hmm do I make any sense???

Ve då wha bætte wæn

Jeg synes du skal overrule din tilkommende og gøre som du vil. Hvis han ikke vil være med til at betale så må du jo selv. Det vigtigste er da at du er tilfreds og glad. Og i sidste ende vil han også blive glad.

:cheerleader3:()()

:l31:

0

Del dette indlæg

Kære Julibrud

Først og fremmest synes jeg det er dejligt at du fik noget godt ud af at ta' den snak med ham!

Som du siger, så er det en god forudsætning at I "snakker samme sprog". At han forstår hvad det er du godt kunne tænke dig - og så er det jo bare fedt, at det lyder til at være nogenlunde det samme som han vil kunne li'!! :yay:

Jeg har bestilt en tid til en ansigtsbehandling (mit livs første) og får ved den lejlighed en instruktion i brugen af en bestemt type make up (mineraler).

Derefter har jeg besluttet mig for at lave mange "prøve make up'er frem til bryllup'et - så jeg hver gang jeg skal i byen og lign. prøver ting, teknik'er og farver af.

Selvom man får en prof til at lave make up'en på dagen, synes jeg det er en god idé at prøve nogle farver af selv.

Jeg er sikker på, at hvis jeg spurgte min kæreste om hvad han synes om en bestemt make up - nogle bestemte farver - ville jeg få hans ærlige mening... Og han ville somend ikke forbinde det med bryllup'et alligevel *s*

Håret bliver frisørens hovedpine; det er ret kort *g*

Birgit

0

Del dette indlæg

Mange tak Hyacinth  -HAHA-

Så har jeg lige en mulighed mere som jeg kan undersøge og sammenligne med, når beslutningen skal tages :cheerleader3:  ()()

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen selvtak :bearhug: I de 500 kr. var iøvrigt også inkluderet kørsel (ca. 11 km) så det er ikke så meget endda. Den makeup hun bruger er heller ikke dyr. jeg købte læbestiften af hende, der er god og meget allergi-venlig og den kostede 65 kr.

-HAHA- Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg har bestilt en tid til en ansigtsbehandling (mit livs første) og får ved den lejlighed en instruktion i brugen af en bestemt type make up (mineraler).

Derefter har jeg besluttet mig for at lave mange "prøve make up'er frem til bryllup'et - så jeg hver gang jeg skal i byen og lign. prøver ting, teknik'er og farver af.

Selvom man får en prof til at lave make up'en på dagen, synes jeg det er en god idé at prøve nogle farver af selv.

-HAHA-

Birgit

<{POST_SNAPBACK}>

Det var egentligt ikke så dum en idé, måske skulle jeg gøre det samme :bearhug: Jeg kunne alligevel godt bruge lidt instruks i at gøre brug af make-up, og måske lære at bruge lidt mere end mascara :cheerleader3:

Og en ansigtsbehandling er nok også noget mit ansigt kunne blive glad for, har aldrig prøvet det, men det betyder bestemt ikke at jeg ikke har brug for det -HAHA-

Det må jo nok være muligt at finde en her i København som kan hjælpe mig med det??! Nogen anbefalinger ?? ()()

Et nyt projekt :wee:

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige at selvom man ikke går med den store make up til daglig så kan man med en dygtig kosmeteolog komme til at se mere pragtfuld end normalt.

Jeg ved at Jesper syntes at jeg var rigtig smuk den dag, og en af grundene var fordi hun rigtig havde fremhævet mine øjne på en meget diskret måde :cheerleader3:

Bare fordi man får lagt makeup så betyder det ikke at man kommer til at ligne et maleri eller noget fra de gamle film med blodrøde læber.

Man snakker det selvfølgelig igennem inden dagen, så man ved hvordan man kommer til at se ud ()()

Knuzz Vinni

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer