Bryllupsmusen

Test nationen

35 indlæg i dette emne

Jeg har troligt fulgt med hele aftenen på min lille blok og venter nu spændt på resultatet :cheerleader3:

Så måske skal den klogeste bridezilla findes i aften?! :veiledsmile1:

De ku' da godt have haft en gruppe i studiet, bestående af bridezilla, vi er altså også hårdtarbejdende :l31:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tog testen kl. 18 iaften på http://test.tv2.dk

Jeg fik kun 106 og manden fik 112. Det var ikke så godt som vi regnede med (Plejer at få mere på mensa testen) Den var godt nok svær, ikke selve opgaverne, men fordi det gik så hamrende stærkt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan så tilsyneladende prale med en IQ på 138 (47 rigtige) Jeg svarede rigtigt på et spørgsmål mere end Mikkel *gnæk gnæk* så jeg er meeeeeget klogere end ham... ()()

Faktisk er tallet højere end jeg ventede. Jeg gættede et par enkelte gange, men er til gengæld også sikker på at jeg ville have kunnet regne nogel flere ud, hvis jeg havde haft tiden...

Men det var da meget sjovt -HAHA-

:cheerleader3: Tina

0

Del dette indlæg

Havde en IQ på 140, var ret overrasket, da jeg på Mensas side, havde på hmm mener det var 130 (eller 131)..

Manden havde en IQ på 141, vi havde samme antal svar rigtige, og næsten de samme :cheerleader3:

Redigeret af Cg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hoooooooooooold da op !! Hvor er I/vi kloge :cheerleader3:

Vi ligger da pænt over lands gennemsnittet indtil videre ()()

Mht. MENSA, så tror jeg altså også deres test er noget sværere!

Jeg har kun "snust til den" én gang, men mener at huske jeg gav op - den er noget mere logisk/matematisk anlagt end den fra TV2, hvor man mere forsøger at tilgodese de "forskellige" former for intelligens.

Desuden er MENSA's test på nettet jo kun en appetitvækker - den er altså anderledes end de egentlige tests/prøver de holder rundt omkring.

Jeg blev også noget overrasket over hvor godt jeg klarede mig i går!!

-HAHA-

Birgit *nu med IQ=129*

0

Del dette indlæg

Hoooooooooooold da op !! Hvor er I/vi kloge  :cheerleader3:

Vi ligger da pænt over lands gennemsnittet indtil videre  ()()

Mht. MENSA, så tror jeg altså også deres test er noget sværere!

Jeg har kun "snust til den" én gang, men mener at huske jeg gav op - den er noget mere logisk/matematisk anlagt end den fra TV2, hvor man mere forsøger at tilgodese de "forskellige" former for intelligens.

Desuden er MENSA's test på nettet jo kun en appetitvækker - den er altså anderledes end de egentlige tests/prøver de holder rundt omkring.

Jeg blev også noget overrasket over hvor godt jeg klarede mig i går!!

-HAHA-

Birgit *nu med IQ=129*

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skrev ikke ned igår, gættede blot med - men synes ord-spørgsmålene var nemme, mens figurer og diverse kneb lidt mere. Jeg har lige været på mensa - der gik jeg 104.. Deres spørgsmål er meget matematik / logisk - og jeg er bedre til det med ord.. Men hvad 104 - så er jeg jo helt normal -HAHA-

Redigeret af Lambada Bamse
0

Del dette indlæg

Jeg tog testen på nettet og pyh hvor vvar jeg stresset af den ##¤&&XX tidslinie der tikkede hen over skærmen.

Jeg fik en IQ på 134. Hvilket jeg var meget overrasket over idet jeg er et stort fjols til at regne hovedet, og jeg slet ikke kunne se hvad der skulle stå i talrækkerne, så jeg gættede bare. -HAHA- måske har jeg bare været heldig og gættet rigtigt. :baa:

Majbritt der føler sig rigtig klog nu. :cheerleader3:()() :frizz2: :champis2:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kan ikke sammenligne Mensas online test og Test Nationens (TN) test, da de tester på 2 meget forskellige måder! Og resultatet udregnes på 2 forskellige måder!

TN tester de forskellige intilligenser, så som mattematik, logik, sprog, ordforståelse og lign., og hvis du ikke er god til matematik f.eks., så får du et dårligere resultat. Men man kan jo ikke sammenligne resultater, som er bestemt ud fra, om man har gået 7 10 eller 17 år i skole! Det har ikke noget med intilligens at gøre - det er derimod en måling på hvor klog du er på forskellige områder.

Mensa tester kun den logiske evne (generelle kognitive evne), og det er ved hjælp af figurer. Man kan altså være medlem af Mensa, selvom man hverken kan regne eller stave!

Forskellen i resultatet ligger i at der bruges en normalfordelingskurve, hvor man kan bruge flere forskellige standardafvigelser. Mensa bruger en standardafvigelse på 15, som resulterer i, at de 2% med højest IQ ligger på 130 eller over, og som jeg kan se det, så tyder det på at TN bruger en stadardafvigelse på 24, som gør at de 2% med højest IQ ligger på 150 eller over - altså er Mensas 130 det samme som TN's 150! Det skal I lige tænke over, når I sammenligner de to resultater!

Mensas 100 er dog det samme som TN's 100!

Grunden til at de bruger den stopre standardafvigelse er sikkert, at de så kan slynge rundt med store tal såsom 156 og lign. Hvis de havde brugt 15 som afvigelse, skulle Lasse Rimer kun have haft 134 - og hvad lydder bedst på TV, 156 eller 134!?

Mensa brugte også 24 som afvigelse indtil for 2-3 år siden, så dem som tog testen degang har altså et højere IQ tal end dem som bliver optaget i dag - uden at de er mere intilligente af den grund! Lidt forvirrende matematik, men rigtigt nok;-)

Den test, som Mensa har til at ligge er nogenlunde lige så svær som den adgangsgivende Mensa test - de afviger typisk med +- 5, så hvis I scorer højt på Mensas online test (125 eller højere), så har I en OK mulighed for at komme godt igennem den adgangsgivende test:-)

I kan læse meget mere om Mensas definition af intilligens på denne side:

http://mensaforum.dk/hvad_er_intelligens.php

/J

Redigeret af jones_net
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer