Brudseptember

Anita og Martins bryllup

163 indlæg i dette emne

Kjære jentene mine.

Aller først vil jeg takke dere for å ha vært en enorm inspirasjonskilde i tiden frem til mitt bryllup. Jeg har fått tips i bøttevis og stjålet uhemmet med armer og ben :griner:- Jeg gir dere derfor en stooor del av æren for at jeg og min kjære opplevde vår aller fineste dag i går. Jeg klarer nesten ikke å fatte hvor fantastisk dagen forløp fra ende til annen, og jeg svever enda. Jeg kjenner jeg kan like det å sveve litt, og har på ingen måte tenkt til å lande enda :lol:

Jeg har desverre ikke så mange bilder enda, men jeg putter inn de jeg har så de som vil kan få et lite innblikk i dagen min.

Dagen startet med at jeg utrolig nok våknet uthvilt ved 9-tiden. Jeg fulgte trikset med å drikke 1 (les 2-3) glass vin kvelden før, og jeg sov som en stein :hug: Utenfor var det ikke en sky på himmelen. Det var akkurat en slik klar duggfrisk dag som jeg ikke hadde turt å håpe på men som jeg så veldig gjerne ville ha.

Mamma og jeg tok Polo'n ned til frisøren. Etter to timer kom jeg tuslende ut i olabukser, hettegenser, 2,5 meter slør og diadem :lol: Folk stirret :bearhug: Da jeg kom hjem satt forloveren min og ventet på meg med nystekte Ciabatta og Champagne. Vi hadde good tid så vi fikk tid til å snakke masse og gråte litt mellom sminke og kjole-slagene. Kvart på tre kom veteranbilen kjørende opp foran huset og jeg var klar. Brudepikene mine på 4 og 5 år stod og ventet på meg da jeg kom til kirken. De så helt vidundelig ut. Allikevel klarte jeg å ikke å gråte. Ble lettet og tenkte at dette nok kom til å gå bra.

Etter at klokkene hadde sluttet å ringe ble dørene slått opp. Til min store overaskelse var kirken helt full, og tårene piplet opp i øynene mine. Mens jeg og pappa gikk oppover gangen så jeg kjente og kjære jeg ikke har sett på måneder eller år. Foreldrene til venner, gode kollegaer, skolekamerater...og helt på toppen en svært tårevåt, vidundelig og vakker Martin. Tårene trillet og opplevelsen er den sterkeste jeg noen sinne har opplevet eller trodde jeg skulle få oppleve.

Vielsen var vakker. Vi hadde en ung, kvinnelig prest som pratet varmt om hvordan vi møttes og om vår kjærlighet. En solist sang Ave Maria og min barndomsvenninne leste en nydelig tekst. Vi sa ja, fikk satt på ringene dog med litt problemer til alle gjestenes store forlystelse og vi fikk naturligvis kysse som rette ektefolk :hug: Da vi hadde satt oss sang solisten "Fields of Gold" akkompagnert med gitar og ikke et øye var tørt i kirken. Jeg kikket utover forsamlingen og det å se kameratene til Martin sitte i sine fineste klær med store blanke øyne er noe jeg sjeldent vil glemme. Sterkt!

Da er vi endelig kommet til det første bildet. Det er utenfor kirken og vi måtte natuligvis kysse de obligatoriske kyssene :bearhug:

post-10698-1127085107.jpg

Redigeret af Brudseptember
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fotografen vår deltok under hele vielsen og jeg er kjempespent på å se alle bildene hennes. Etter kirken tok vi bilder sammen med fotografen. Vi har valgt en fotograf som tar ganske utradisjonelle bilder, som regel i sort hvitt og jeg elsker bildene hennes. Blir spennende å se.

På bildet under er vi akkurat ankommet herregåden hvor kveldens fest skal holdes. Jeg elsker den gamle bilen vi kjøre med :bearhug:

post-10698-1127085575.jpg

Redigeret af Brudseptember
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Middagen og vinen var utsøkt. Praten gikk heldigvis livlig blant alle gjestene og talene var fantastiske. Kvelden største overaskelse stod Martin for. Han er overhodet ikke en gutt som feller tårer ofte, men under talen hans til meg strømmet tårene i strie strømmer. Han holdt meg i hånden og sa de vakreste ordene noen noensinne har sagt til meg.

Etter Martins tale var det min tur. Jeg var ikke nervøs fordi talen min ikke trengte å være morsom eller underholdene. Det enste den skulle var å få frem hva jeg føler for Martin . Jeg gjorde mitt beste. Her er den:

:bearhug:

Vår eventyrfortelling startet på 18 års disco 10. oktober 1997. Du var ivrig, jeg litt roligere, og det tok noen dager før jeg falt ordentlig for deg. Da jeg først falt inntok du hjertet mitt med storm, men i motsetning til andre stormer etterlot du ikke kaos, men ro, lykke og vissheten om at jeg hadde funnet min plass i livet. En plass ved siden av deg....og det er en plass jeg aldri vil bytte bort for noe som helst.

Jeg har alltid sagt at hjem er der du er. Det kan høres klisjefylt ut, men uten deg føler jeg meg ikke hel. Jeg kan sitte i fantastiske omgivelser men føle at noe mangler hvis jeg ikke kan dele det med deg. Samtidig kan jeg sitt syk på sofaen og føle meg som verdens lykkeligste fordi du har puffet puten min, laget melk med honning til meg, og fordi du stryker meg over håret. For det er slik du er....du passer alltid på og gjør det du kan for at jeg har det best mulig.

Jeg håper jeg viser deg hvor mye du betyr for meg i hverdagen, og jeg vil gjøre alt for å vise deg det fremover. Her er hvordan jeg ser deg:

Du er....

Kyss på pannen klokka 6 om morgenen.

Telefonsamtalen som bare sier "Jeg elsker deg"

Kjælne berøringer når ingen ser på.

Ømme ord som bare er ment for mine ører.

Salte tårer gjemt bak lukkede øyne.

Et koselig ullteppe på den kaldeste vinterdagen.

Sjalu kommertarer sagt utav redsel.

Kaoset min fredelige verden trenger.

Svarene på spørsmålene jeg aldri stilte.

Styrke og sårbarhet blandet sammen i ett.

Mitt sikre sted når verden er slem.

Mitt sikre sted når verden er god.

....Du er alt jeg behøver

Jeg elsker deg Martin!

:bearhug:

Alt gikk bra helt til siste del. Da begynte tårene og piple og leppene dirret, mwn jeg klarte meg igjennom. Flink jente.

Vi måtte også naturligvis opp på stolene og kysse gjentatte ganger. Her er et lite bilde. Jeg trenger litt hjelp for å komme opp på stolen. Mye klær :griner:-

post-10698-1127086877.jpg

0

Del dette indlæg

Bardomsvenninnene mine og meg. I flge de (og de lovet hellig) var det heelt tilfeldig at alle var kledd i rosa. jeg er jammen ikke sikker. Jenten hadde skrevet en sang til meg som de sang foran alle. jeg er så heldig som har slike venner :bearhug:

post-10698-1127087157.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En gammel overtro sier at mannen skal gå ned på knærne mens kvinnen prøvespiser en bit fra kaken før hun gir han en bit. (i tilfelle det er gift i den og han må ut i en krig for eksempel). Ikke helt up-to-date, men jeg elsker gamle tradisjoner så da gjorde vi det slik :bearhug:

post-10698-1127088170.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I forbindelse med et fotball VM for mange åt siden ble det skrevet en sang som heter "Alt for Norge". Veldig fin og den blir fortsatt spilt foran alle landskamper og ved mange andre anledninger. Det viste seg at Martin hadde spilt inn en cd til meg på sin polterabend. kameratene hans hadde skrevet om teksten til "Alt for Norge", og Martin sang skjærende falsk sangen "Alt for Anita". Som en hemmelig overaskelse til meg stilte alle guttene seg opp og sang sangen de hadde skrevet om og til meg. Hysterisk morsom og til stor glede og underholdning for alle gjestene :bearhug:

post-10698-1127088651.jpg

0

Del dette indlæg

bandet var utrolig flinke og vi festet, danset og koste oss til halv 3, da ble alle gjestene samlet i en ring slik at vi kunne ta farvel og gi hver og en en klem. Etter det gikk alle gjestene utenfor. Vi kom ut til en fedigpyntet bil og et hav av ris. Alle gjestene kastet ris etter oss før vi kom oss inn i bilen som tutet mens den kjørte oss av sted.

Sank inn i armkroken til Martin og ble enige om at ingen av oss kunne forestilt oss at dagen kunne bli så fantastisk. Vi ble kjørt til Opera Hotel i Oslo der bryllupssuiten ventet. her stod det frukt og mer champagne og ventet. utrolig deilig å kunne sette seg ned å fordøye alle inntrykkene fra dagen. Vi satt oppe og pratet i over 2 timer.

Martin måtte hjelpe meg med å ta ut en million trillion hårspenner og her sitter jeg fornøyd og ser ut som et troll på hodet :bearhug:

Kommer tilbake med flere bilder i morgen. Nå er jeg stup trøtt og skal legge med sammen med min kjære mann! :bearhug:

post-10698-1127089508.jpg

0

Del dette indlæg

OH MY GOD !!!!!

Anita - jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige.

Jeg er total mundlam.

Men det må blive noget i retning med:

HOLD DA MÆGLE hvor er du smuk - sikke en fest og sikke nogen billeder.

ord er ganske fattige lige ud.

Jeg er blæst helt omkuld.

TAK for din smukke beretning.

Tak fordi du delte den med os... *SUK*

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

*suk*

- - - - *suk*

Hvor er det et fantastisk smukt billede, der hvor du svajer i ryggen imens han kysser dig :bearhug:

Anita, du er en underskøn brud - og din mand en rigtig "steg"!!

Endnu engang et stort, varmt tillykke med jeres bryllup - det lyder til at have været en eventyrlig oplevelse (jeg fik også lige en tåre i øjenkrogen)!!!

*kram*

;)

Birgit

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer