Guest jane-san

Jane & Michael's Bryllup 17.09.05

71 indlæg i dette emne

:loveshower: Kære Allesammen :loveshower:

Ja, nu kommer vores eventyrlige bryllup til jer alle nedskrevet og foreviget.

Hele ugen op til vores bryllup var præget af stress og en voksende sommerfugleinvasion i maven. Vi havde mange ting at ordne endnu, og mange ting kunne ikke ordes før dagene inden (læs: forretten, købe frugt mm.)

Om torsdagen blev Michael hentet kl. 17.30, da han skulle poltes endnu en gang, men denne gang med hans bror og svoger, som ikke kunne være med på den "rigtige" polter. Jeg tilbragte så en del aftenen med mine veninder, som skulle øve sig på sang og musik til vielsen. Det var hyggeligt og dejligt afslappende. Jeg gik hjem kl. 21.00, og så startede "ballet" for alvor. Jeg fik lavet tunmousse til 50 personer, og fik vokset mine ben (aaauuuuvvvv). Michael kom hjem kl. 23.00 og vi gik i seng godt trætte.

Fredagen startede kl. 07.30, hvor vi skulle have pakket de sidste ting ud til Phillipsborg, og jeg skulle også lige have lavet rygeostsalat + lakseroser til 50 personer. Kl. 9.00 kom mine svigerforældre, og min svigermor og jeg skulle ud og handle frugt til receptionen, buffet og desserten + blomster i spandevis. Vi har brugt 1000 kr. på blomster. Kl. 11.00 gik det så til Phillipsborg med en oplæsset bil og trailer... nøjjj, hvor havde vi mange ting med.

Da vi kom til Phillipsborg viste det sig, at der ikke var gjort særligt pænt rent, så det skulle vi først til + vaske vinduer (det har de også hørt for her bagefter). Vi havde heldigvis nogle søde forældre og venner, som gerne ville hjælpe med at stille op og pynte derude. Kl. 16.00 kørte Michael til Haderslev igen, for han skulle binde brudebuketten til mig. Jeg kom til Haderslev kl. 17.30, og købte de sidste småting til dagen efter.

Kl. 19.00 tog vi op til vores søster, som havde fødselsdag, og fejrede hende... det var rigtig hyggeligt og dejligt afslappende. Vi var hjemme igen kl. 22.00. Nå, men så skulle vi bare lige have printet menuhæfter/hvem-er-hvem hæfter ud... (bordopstillingen blev nemlig lavet fuldstændig om derude) Fanme, om printeren så ikke skaber sig... :bearhug: Nå men vi fik lavet 3 til hvert bord, og så måtte det være det. Vi gik i seng kl. 23.00 fredag aften, og Michael sov hurtigt... jeg havde til gengæld 100 ting i hovedet, så sidst jeg så på uret var den 01.30...

Lørdag morgen startede som enhver anden morgen, og vi stod op kl. 07.30. Vi blev hentet af mine svigerforældre og Michael's bror kl. 9.00, hvor vi så kørte ud til mine forældre til morgenkaffe og rundstykker. Naboerne derude havde sat en smuk smuk ranke op... puhh, der kunne vi mærke spændingen for første gang.

post-6149-1127323111.jpg

Kl. 10.30 kom min frisør (min klassekammerat, der er uddannet frisør også), og nej, hvor gjorde hun det godt. Min far var nede ved Phillipsborg, for at hjælpe med at stille bænke op, og han kom først hjem kl. 12.15... hi hi, min mor var vist ved at stresse lidt. Min mor kørte kl. 12.30, for hun skulle lige forbi bageren efter bryllupskagerne og flute. Kl. blev 13.00, og jeg stod færdig og klar til afgang. Min brudetaske kunne jeg ikke finde hos mine forældre, men det gjorde ikke så meget. Jeg følte mig helt vildt smuk, da jeg stod i kjolen med flot hår og makeup... og nu begyndte maven godt nok at rumle. Jeg nød bare at have lidt tid med min far, og han var stolt. Jeg fik også et Pandora-armbånd, for at jeg kunne mindes dem på min bryllupsdag. Smukt!

Kl. 13.20 (5 min. for sent) kom taxien, som skulle bringe mig og far til Philipsborg, og nu var der nerver på... vielsen var kl. 13.30, og det tager 10 min. at køre derned fra mine forældre. Da vi kom der ned, så jeg den smukke buket, som Michael havde bundet, og den passede perfekt til min kjole. Michelle, som vi havde hyret til køknet under receptionen havde dog lidt panik på... på Phillipsborg, som skulle have servie og bestik til 80 pers. havde kun 12 teskeer til kagen... "nå, men bare tag de alm. spiseskeer", sagde jeg... ja, bridezillaen og perfektionisten går sgu lidt af én, når man er på vej ned til sin kommende.

Mine yndige blomsterpiger stod også klar, og vi gik ned ad stranden kl. 13.40... 10 min. forsinket... lidt mere end behørig vis... Far var SÅ stolt, og for enden stod Michael og bævrede, og var på nippet til at bryde ud i gråd. Det var en triple Frederik :bearhug:

Jeg husker bare, at det var en helt vidunderlig og smuk cermoni... vi havde skønne sange, sunget af skønne mennesker, og solen strålede, vinden var stille, og på bænkene sad mange og snøftede... DET VAR HELT PERFEKT og ROMANTISK!

Da vi gik op, var det med glæde i hele kroppen... vi stod 5 min. for os selv, og vi kyssede bare hele tiden. Så kom alle folk op i haven og hilste pænt på os, for derefter at blive fotograferet ned ved vandet igen.

Receptionen gik rigtig godt, og der blev både spillet guitar og have+bræt spil. Folk hyggede sig virkeligt, og der var en dejlig afslappet stemning. Vi fik nået, at pakke gaver op... nøjjj, hvor har vi fået mange smukke og fede gaver. Det blev dog lidt køligt på et tidspunkt, men vi havde mange vattæpper og plaider med, og folk pakkede sig bare ind.

Kl. 18.00 blev middagen serveret, og det hele var bare så smukt inde på Philipsborg. Menu'en var således:

Forret

(fingermad)

Skallebæks lækre italienske flutes m.

1. Tunmousse anrettet med rejer og dild

2. Rygeostsalat anrettet med lakserose.

Buffet

Rosastegt oksesteg

Lammesteg m/strejf af rosmarin

Marineret kalkunsteg

Flødekartofler

Bagt kartoffel m/smør

Salat bar m/dressinger

Baguettes

Frisk frugt

Dessert

Chokoladekager a la Jamie Oliver

– bagt af Michael

Hjemmerørt is– vanille og Tricolore

Frisk frugt

Kaffe & The

Lidt sødt til ganen

Snacks

Natmad

Mini pizza’er a la Jane

Fri øl, vin og vand- senere også drinks.

Vi fik så mange smukke taler, og vi fik nogle sjove indslag... bl.a. en quiz til os...om os ! Desuden sang to af vores venner en sang for os. Aftenen gik rigtig godt, og det var bare så hyggeligt. Jeg sang min yndlingssang for Michael efter jeg havde fremsagt den på dansk som et digt... "come what may".

Kl. 23.45 dansede vi brudevals og vi gled bare afsted som proff. dansere :griner:- Ej, det gik faktisk rigtig godt. Lige efter fik Michael klippet strømper, og mit slør blev revet i stykker... Det hørte sig bare til.

Karaokekortet og generelt karaoken fungerede bare SÅ VILDT godt... her var der ingen døde vande... folk, som vi ikke havde regnet med, gav den også fuld skrue til festen. Hele festen fik en opløftet stemning, og vi havde det bare så sjovt.

Vi kom i seng kl. 05.30 næste morgen, efter at have sluttet af med en øl på stranden med de få rå tilbage.

Min morgengave fra Michael var 2 billetter til HUSH, og en kæde med symbolet TRIQUETRA som vedhæng (symbolet er også kendt fra Heksene fra Warren Manor). Jeg gav Michael et vedhæng af sølv, som var støbt i nøjagtig gengivelse af et vikinge smykke fundet i Danmark fra tidernes morgen.

Vi vågnede igen kl. 9.00 søndag, og efter en hyggelig gang morgenmad med de overnattende gædter, gik vi igang med at rydde op... hold da op, hvor var der mange ting som vi skulle have med tilbage... og mad og drikkevarer har vi også meget af.

Vores bryllup blev helt perfekt og vidunderligt... alt blev som vi ønskede os! Nogle ting fra planlægningen blev ikke ført ud i livet, men ved i hvad?... det gjorde ikke noget, for vores bryllup blev HELT perfekt uden, og folk hyggede sig og havde det vidunderligt sjovt.

Kærlig hilsen Fru Jane Simonsen Diehl.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hey Smukke

STORT TILLYKKE MED JERES SMUKKE DAG ....

Hvor er du bare skøn i din kjole...den er bare så flot lavet ... :hearts: :hearts: :hearts: rigtig sød buket Michael har fået bundet til dig....

Hvor var i bare heldig med vejret smukke .. :sang:

Glæder mig til at se og høre en masse mere fra jeres dejlige dag.. :loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

sødeste Jane,

hvor starter man henne?

fantastisk buket :loveshower:

og jeg elsker ideen med stranden, hvor ser dte perfekt ud :loveshower:

og din - du er jo helt fortryllende i din kjole - jeg mangler jo ord for hvor fantastisk du ser ud - du stråler :loveshower:

endnu engang tillykke med dagen, I er simpelthne det skønneste par :loveshower:

:griner:- Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Kære kære Jane.............

Hvor er det stort at se dig som brud...........du er så smuk, og jeg er 130 vild med din kjole.......skulle jeg lave min egen om, så ehm...........

Jeg sidder helt med tårer i øjnene af din historie om jeres fantastiske dag i kærlighedens navn...........

Og igen.............du er SÅ smuk, og din kjole er endnu mere fantastisk end fantastisk..........

Tusind gange tillykke med jeres bryllupsdag.

Mange knus Trisse :griner:-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer