Guest TinaJensen

Brudekjolekøb

65 indlæg i dette emne

Så oprandte den store dag i lørdags, hvor jeg var ude at prøve kjoler!!!.

Jeg havde taget nogle billeder med af nogle af de kjoler jeg har kigget på.

Jeg kom i 4 kjoler i alt. Havde kamaraet med, men måtte ikke tage billeder. Kun af den jeg ville købe.

1. Denne kjole har jeg også kigget på brugt. Det er en Maggie Sottero-2004 model, og det var derfor helt utroligt at de havde én model tilbage af denne kjole, også lige i min str.(36)

2. En lignende model, men med længere slæb. Føltes dog ikke helt rigtig, tror jeg

3. Noget helt andet, som hun lige ville have mig til at prøve. Det var slet ikke mig, så den kom hurtigt af igen.

4. Denne kjole lignede nr. 1, meget, og var også en Maggie Sottero(2005 model). Den havde dog længere slæb.

Sagen er nu den at jeg har en rigtig god følelse af kjole nr. 1 og 4. Men er meget i tvivl om de er kjolerne.

Grunden til dette er, at jeg ikke rigtigt havde "mave/gråd følelsen" i maven, tror jeg da nok.

Da jeg fik dem på, tænkte jeg: Wow kan jeg virkelig blive så flot! Jeg fik kommentarer af flere i forretningen, og ikke kun ekspedienterne!!.

Min veninde som var med, og andre kunder i forretningen syntes helt klart nr. 1, men at nr. 4 også var flot til mig. Ekspedienten syntes at nr. 4 var bedst, men at nr. 1 også var flot.

Da jeg ikke havde "følelsen" med at gråden trænger sig rigtigt på, er jeg nu derfor i tvivl om en af dem var kjolen??.

Jeg havde som sagt en rigtig god følelse af begge kjoler, men var meget i tvivl hvilken jeg bedst kunne lide.

Det endte så med at jeg nu er gået ud af butikken, uden at købe nogle af dem.

For begge 2 er det gældende at der kun er den ene kjole tilbage i butikken af disse modeller.

Hvad syntes I jeg nu skal gøre. Denne kjole-ting som var noget af det jeg glædede mig mest til er nu ved at gøre mig rigtig ked af det.

Det var selvfølgelig en rigtigt dejlig fornemmelse at prøve kjolerne, og jeg er virkelig overrasket over at jeg kunne blive så flot!(nej jeg er ikke ego... Dem der har prøvet kjoler, ved hvad jeg mener!)

Kjolernes pris er 9.800 og 10.800,-. Skørtet koster 1095, sko ca. 1.000, og sløret kr. 1650!! (Skørtet får jeg dog med gratis).Mit budget lå på kr. 10.000 med alt evt. fra inderst til yderst. Jeg har snakket med min kæreste om det. Jeg havde selv sat budgettet. Det er ok med ham hvis jeg køber en af kjolerne.

Jeg overvejer nu, at prøve brudebutikken i vores by efter arbejde idag, og prøve et par kjoler mere, men samtidig er jeg jo også bange for at de 2 andre kjoler bliver solgt.

Jeg er virkelig i vildrede, og ved at miste lysten til brylluppet!!...

Kunne de ovennævnte kjoler være kjolen??? Bør jeg prøve nogle flere?

lidt rodet indlæg, håber at I kan hitte ud af det, men jeg ved at jeg kan regne med jer herinde!!

Lige et par billeder af kjolerne(selvom jeg ved at det ikke hjælper meget når jeg ikke selv er i dem:

Kjole nr. 1:

post-13882-1128330238.jpg

Redigeret af TinaJensen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Om det er den rigtige kjole er der selvfølgelig kun en der kan afgøre, nemlig dig :bestwishes: men jeg synes etteren sidder hammer godt på dig. Mht 2'eren er det lidt sværere at vurdere, da det jo ikke er dig i den (går jeg ud fra) det ligner ihvertfald ikke sådan et foto man tager selv ud fra lys og farver på billedet)

jeg tror altså vi skal se dig i dem begge for at være en bedre hjælp

:balloons: Rikke

0

Del dette indlæg

Åh søde Tina... Hvor jeg dog kender følelsen. Jeg havde det på PRÆCIS samme måde :loveflag: Jeg havde overhovedet ikke den der følelse alle beskriver.. syntes jeg så smuk ud og var meget overrasket over at jeg kunne se sådan ud.

Men du ved jo hvordan historien endte.. jeg var SÅ lykkelig og glad for min kjole.

Men jeg synes helt klart, at du skal ud og prøve nogle flere... det skader i hvert fald ikke. Og mht. hvilken der er flottest, så kender du jo nok godt mit svar :bestwishes:

Men op med humøret, du skal nok få ro i sindet, for du vælger den rigtige kjole, men giv dig tid.

:balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Om det er den rigtige kjole er der selvfølgelig kun en der kan afgøre, nemlig dig :bestwishes: men jeg synes etteren sidder hammer godt på dig. Mht 2'eren er det lidt sværere at vurdere, da det jo ikke er dig i den (går jeg ud fra) det ligner ihvertfald ikke sådan et foto man tager selv ud fra lys og farver på billedet)

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke mig i nogle af kjolerne!!!.

Jeg måtte jo desværre ikke tage billeder. Kun af den kjole jeg ville købe.

Billede nr. 1, er derfor lånt af Celine herinde, som har en kjole magen til til salg, men som desværre ikke er i min str.

Så jeg kan desværre ikke hjælpe med billeder, selvom jeg ved at det ville gøre det meget nemmere. Jeg ved jo godt at I ikke kan bedømme dem, når I ikke ser dem på mig, men det kunne jo desværre ikke lade sig gøre! :loveflag:

0

Del dette indlæg

Åh søde Tina... Hvor jeg dog kender følelsen. Jeg havde det på PRÆCIS samme måde  :loveflag: Jeg havde overhovedet ikke den der følelse alle beskriver.. syntes jeg så smuk ud og var meget overrasket over at jeg kunne se sådan ud.

Men du ved jo hvordan historien endte.. jeg var SÅ lykkelig og glad for min kjole.

Men jeg synes helt klart, at du skal ud og prøve nogle flere... det skader i hvert fald ikke. Og mht. hvilken der er flottest, så kender du jo nok godt mit svar  :bestwishes:

Men op med humøret, du skal nok få ro i sindet, for du vælger den rigtige kjole, men giv dig tid.

<{POST_SNAPBACK}>

Var du også i tvivl om kjolen! Jeg kender følelsen, det er præcis som du beskriver.

Mit problem er bare hvilken en af kjolerne jeg bedst kan lide, jeg hælder nok mest til den der ligner din, men er bange for at det kun var fordi det var den jeg prøvede først.

Indtil videre har jeg booket en tid til en lokal brudesalon imorgen efter arbejde, de har udsalg, også kan jeg jo kun håbe på at de andre ikke er solgt i mellemtiden, hvis det er det jeg ender med at ville.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Om det er den rigtige kjole er der selvfølgelig kun en der kan afgøre, nemlig dig :loveflag: men jeg synes etteren sidder hammer godt på dig. Mht 2'eren er det lidt sværere at vurdere, da det jo ikke er dig i den (går jeg ud fra) det ligner ihvertfald ikke sådan et foto man tager selv ud fra lys og farver på billedet)

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke mig i nogle af kjolerne!!!.

Jeg måtte jo desværre ikke tage billeder. Kun af den kjole jeg ville købe.

Billede nr. 1, er derfor lånt af Celine herinde, som har en kjole magen til til salg, men som desværre ikke er i min str.

Så jeg kan desværre ikke hjælpe med billeder, selvom jeg ved at det ville gøre det meget nemmere. Jeg ved jo godt at I ikke kan bedømme dem, når I ikke ser dem på mig, men det kunne jo desværre ikke lade sig gøre! :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

åh beklager, så er jeg vidst bare lidt fattesvag :loveflag: forstår simpelthen ikke den holdning fra butikkens side at man ikke må tage billeder, det kan jo nemt være med til, at man IKKE vil købe kjole der.

men mit råd vil også være - når nu du er så meget i tvivl - at prøve nogle flere kjoler, for det er bare så vigtigt at du ender med den helt rigtige.

og der da heldigvis også mange steder, hvor man må tage billeder, så vi kan se dig i de forskellige kjoler :bearhug:

Held og lykke med det

:bestwishes: Rikke

0

Del dette indlæg

Åh den tvivl - jeg havde den også. Kunne ikke finde ud af, om suget i maven kom af at se mig selv i en brudekjole for første gang, eller om det var fordi det var KJOLEN!

Begge kjolerne du viser er super-smukke. Men du er næsten nødt til at bedømme, når du selv har dem på. Måske har den ene lige netop dét, der gør den bedre end den anden, når du selv bærer den.

OK - jeg var vist ikke til meget hjælp... :balloons:

Du kommer til at stråle uanset om det bliver den ene eller den anden.

/W2B

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Smukke smukke kjoler!!

Jeg ved precis hvad du mener. Jeg havde været med mine søstre ude og prøve kjoler og jeg havde tre at vælge imellem, som alle tre var de sidste i butikken. STRESSSSS!!!

Jeg kom flere gange for at prøve, de samme kjoler med forskelligt "publikum". Det blev næsten helt pinligt tilsidst, men alle steder var de dog meget søde og forstående.

Den kjole jeg endte med at købe blev dog slet ingen af de tre. Jeg prøvede i stedet en ny kjole som jeg besluttede mig for at købe næsten på stedet. Den havde simpelthen bare forputtet sig for den ferieafløser der først havde hjulpet mig. Så nu er jeg glad for at jeg var så laaaaaaaaaangsom til at beslutte mig.

Jeg kan kun anbefale at prøve flere kjoler, men hvis du er ret sikker på at det skal være en af de to første så prøv at sammenligne de to - de er faktisk ikke helt så ens.

Det ser ud som på billederne at farven er ret forskellig. Den første ser forholdsvist kold ud i farven (næsten lidt blålig i blomsterne), hvorimod den anden har en meget varm gullig farve. Prøv at stille dig i så meget dagslys som muligt og vurder hvad der er bedst (jeg fandt faktisk ud af at de gullige farver fik mig til at se endnu mere bleg ud end jeg ellers gør - jeg havde troet det ville være omvendt).

Desuden buer "buen" på brystet ned på den første kjole og op på den anden. Denne forskel gør at man ser mere "afklædt" ud i den første i forhold til den anden, men hvad der klæder een bedst kommer helt an på kropsbygning.

Jeg fik det råd, et af de steder jeg prøvede kjole, at se mest på overkrop og mindre på nederdel og slæb. Det gæsterne vil se mest på bliver nemlig dit ansigt og dit overlykkelige brudesmil. :balloons:

Redigeret af sissel
0

Del dette indlæg

Søde Tina

Jeg synes også du skal prøve nogle flere - og i øvrigt at du skal sikre dig at det er OK du tar' billeder før du hopper i kjolerne!

Hvis der er én af de første du bare ikke kan glemmer igen, skal du somend nok kunne få den et andet sted - du kender jo størrelsen! ;)

Held og lykke!!

*kram*

Birgit

0

Del dette indlæg

FORSTÅR DIG, FORSTÅR DIG, FORSTÅR DIG!!!!!!

Jeg venter også på 'suget'... forgæves. Jeg har såmænd prøvet rigtig mange fine og gode kjoler der så fantastiske ud, men om det lige er KJOLEN?!? Det er sådan du har det, ik'?

Prøv nogle flere kjoler i flere forretninger. Slå is i maven og sov på dem et par gange. Jeg har det sådan, at der er et par kjoler, der bliver ved med at 'rumstere' i bevidstheden. Tag så hen og prøv disse igen. Jeg har fået sorteret et par stykker fra på denne måde. Ved anden prøvning kunne jeg pludselig se, at det nok ikke skulle være dem alligevel - i lyset af nogle af de andre jeg siden havde prøvet.

Held og lykke med den videre kjoleprøvning - og :balloons: til de forretninger, der ikke vil lade os tage billeder i kjolerne.

0

Del dette indlæg

Søde Tina

Jeg synes også du skal prøve nogle flere - og i øvrigt at du skal sikre dig at det er OK du tar' billeder før du hopper i kjolerne!

Hvis der er én af de første du bare ikke kan glemmer igen, skal du somend nok kunne få den et andet sted - du kender jo størrelsen! ;)

Måske! - Den sidste er en 2005 model, så den kan jeg måske være heldig at de har som rest et andet sted, men nr. 1 er en 2004 model, så den bliver nok svær at finde andre steder.

Held og lykke!!

*kram*

Birgit

<{POST_SNAPBACK}>

Planen bliver som følger:

-Der er bestilt tid i den lokale brudesalon imorgen 4/10 efter arbejde.

De har udsalg. Så der prøver jeg nogle flere kjoler, og måske KJOLEN er der.

-Der er ligeledes bestilt tid hos ejeren af brudesalonen hvor jeg prøvede kjoler i lørdags til onsdag 5/10. Hun har lovet mig at det er hende jeg snakker med, og at hun nok skal finde en god pris, da de 2 kjoler jeg prøvede, og som jeg måske ville have, ikke er nogen af dem der bliver sat ned til udsalg i næste uge.

Så nu er der ikke andet at gøre end at vente nogle dage. Jeg skal nok vende tilbage med billeder så snart jeg har købt KJOLEN.

Redigeret af TinaJensen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FORSTÅR DIG, FORSTÅR DIG, FORSTÅR DIG!!!!!!

Jeg venter også på 'suget'... forgæves. Jeg har såmænd prøvet rigtig mange fine og gode kjoler der så fantastiske ud, men om det lige er KJOLEN?!? Det er sådan du har det, ik'? JO PRÆCIS!!!!!!

Prøv nogle flere kjoler i flere forretninger. Slå is i maven og sov på dem et par gange. Jeg har det sådan, at der er et par kjoler, der bliver ved med at 'rumstere' i bevidstheden. Tag så hen og prøv disse igen. Jeg har fået sorteret et par stykker fra på denne måde. Ved anden prøvning kunne jeg pludselig se, at det nok ikke skulle være dem alligevel - i lyset af nogle af de andre jeg siden havde prøvet.

Held og lykke med den videre kjoleprøvning - og  :balloons: til de forretninger, der ikke vil lade os tage billeder i kjolerne.

Det passer jo meget godt overens med hvad jeg havde tænkt mig.

Og jo det ville være meget nemmere hvis jeg havde haft billeder, at kunne kigge på mens jeg overvejer. Og for at I kunne hjælpe.

<{POST_SNAPBACK}>

Redigeret af TinaJensen
0

Del dette indlæg

Uha jeg havde altså heller ikke den der Wauv følelse i maven, da jeg så mig selv i den kjole, som jeg valgte at købe. Men den følelse har jeg til fulde, efter at jeg har set billederne af mig selv i den bagefter.

Kunne jeg da bare få lov til at vise billederne til alle dem, som jeg kender, så de også kan se, hvor flot min kjole er. :bestwishes: Men jeg må "nøjes" med jer herinde, og tusind tak for det. :balloons:

Du må simpelthen ud og prøve igen, og som en anden skriver, så er de to kjoler lidt forskellige alligevel. Jeg glæder mig til at høre, hvad du oplever i morgen.

0

Del dette indlæg

Uha jeg havde altså heller ikke den der Wauv følelse i maven, da jeg så mig selv i den kjole, som jeg valgte at købe. Men den følelse har jeg til fulde, efter at jeg har set billederne af mig selv i den bagefter.

Kunne jeg da bare få lov til at vise billederne til alle dem, som jeg kender, så de også kan se, hvor flot min kjole er.  :bestwishes: Men jeg må "nøjes" med jer herinde, og tusind tak for det.  :balloons:

Du må simpelthen ud og prøve igen, og som en anden skriver, så er de to kjoler lidt forskellige alligevel. Jeg glæder mig til at høre, hvad du oplever i morgen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal nok skrive til jer imorgen, hvad jeg "har oplevet" idag når jeg prøver.

Og hvis jeg tager til det aftalte møde onsdag med ejeren af der hvor jeg prøvede de 2 kjoler i lørdags, skal jeg nok også skrive.

Og jeg lover I skal nok få billedet af KJOLEN af se. Samt hvad jeg evt. prøver idag, hvis jeg altså må tage billeder hos hende!

Til jer der skriver at kjolerne er forskellige, har I helt ret:

Kjole nr. 1 er diamont White med isblå(lyst) mønster.

Kjole nr. 4 er råhvid med lignende(råhvidt) mønster, og har noget længere slæb.

Uh hvor er jeg bare nervøs mht. senere. Jeg har valgt at tage alene afsted denne gang, og der vil kun være hende selv og mig. Jeg ved ikke om det er bedre, men nu prøver jeg.(eller om jeg bare bliver endnu mere ubeslutsom).

0

Del dette indlæg

Pøj pøj med kjolevalget. Men prøv da så mange kjoler som overhovedet muligt....det kan give dig en afklaring. Det gjorde det helt bestemt for mig. Desuden kommer man nok ikke til at prøve brudekjoler igen...vel? Så NYD det....det er fedt at prøve kjoler. De kjoler du har prøvet først kender du jo størrelsen på, så hvis er blevet solgt, så kan du sikkert købe dem i andre forretninger. Ellers kan du bestille en, og så bliver den syet til dig.

Jeg bestilte min kjole....mener at der kun gik 1 1/2 md.

:balloons: Susanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pøj pøj med kjolevalget. Men prøv da så mange kjoler som overhovedet muligt....det kan give dig en afklaring. Det gjorde det helt bestemt for mig. Desuden kommer man nok ikke til at prøve brudekjoler igen...vel? Så NYD det....det er fedt at prøve kjoler. De kjoler du har prøvet først kender du jo størrelsen på, så hvis er blevet solgt, så kan du sikkert købe dem i andre forretninger. Ellers kan du bestille en, og så bliver den syet til dig.Jeg bestilte min kjole....mener at der kun gik 1 1/2 md.

:loveflag: Susanne

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder bare meget dyrt at få den syet. Det er jeg nok ikke helt indstillet på.

som jeg tidligere har skrevet er kjole nr. 1 en 2004-model så den kan jeg nok ikke finde andre steder mere, og kjole nr. 4 er 2005-model, så den kan det være jeg måske kan finde et andet sted som rest, men det er jo ikke sikkert.

Nu prøver jeg nogle flere idag, også håber jeg at jeg bliver helt afklaret, og enten køber en hos hende idag, eller tager tilbage til den anden butik imorgen, og prøver de 2 kjoler igen.

Jeg ved godt at jeg har god tid endnu. Men når man er begyndt vil man også gerne finde KJOLEN. :balloons:

Hvis jeg venter til det nye år, er det jo 2006 modellerne, og de koster jo også normal pris.

Jeg ved godt at det ikke er prisen(udelukket) det kommer an på, men hvis man kan spare lidt ved at købe nu, så gør jeg altså gerne det. Der er jo alligevel ingen der kan hvilke år modellen er fra. :loveflag:

:bestwishes:

0

Del dette indlæg

Hvis jeg venter til det nye år, er det jo 2006 modellerne, og de koster jo også normal pris.

Ja, - men så er 2005-modellerne jo sat ned! ;)

Birgit *der også synes du skulle ta' dig den tid det tar'*

<{POST_SNAPBACK}>

Den 2005-model jeg har kigget på får jeg en god pris på. Der er jo også udsalg mange steder nu. Der er 2005 modellerne altså nedsat allerede.

Men, Birgit jeg skal nok love dig ikke at købe kjole før jeg er helt sikker på mit valg!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg igår været ude og prøve nogle flere kjoler.

Der er 2 af dem fra igår der godt kunne være noget, men tror dog stadig jeg er mest til en af de 2 jeg prøvede i lørdags.

Derfor har jeg en aftale med ejeren af denne forretning i dag, hvor jeg skal prøve de 2 kjoler igen. Og hvem ved, måske køber jeg KJOLEN idag!

Nå men jeg havde jo prøvet kjoler igår, og denne gang er der billeder!!

VIL I SE???????????

Spørger man på bryllupsklar!!! :balloons: ........ Jeg tror godt jeg kender svaret, så her kommer de! (kig ikke på mit fjovede grin på nogle af dem, eller på frisuren. Den har hun altså bare sat hurtigt op.)

Her er nr. 1:

post-13882-1128505270.jpgpost-13882-1128505291.jpg

Her er nr. 2:

post-13882-1128505315.jpgpost-13882-1128505334.jpg

Redigeret af TinaJensen
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer