Guest Svale

Halloween!!

32 indlæg i dette emne

Igår ude på arbejdet var jeg med til at lave græskar, det har jeg aldrig prøvet før!!! Jeg er blevet så bidt af det, så jeg strøg i Netto idag og købte 2 græskar!! Jeg nåede dog kun det ene, for så ville Søren være med!!! Jeg har endvidere forsøgt mig med at lave af pyntegræskar!! Det er sødt men lidt mere besværligt!! Men hvor er det bare hyggeligt udenfor.......se selv

Svale

post-7716-1128537955.jpg

post-7716-1128537966.jpg

post-7716-1128537976.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

uhh ja - så er det snart tid til det igen - jubiii - ælsker det også - vi har hvert år et græsker aften med hygge og lavning af græskerlygter - og selvfølig en præmie til den bedste og så lidt marshmellows over grillen når vi er færdig.

Dine eksemplarer er da blevet super sødt!!!

(y) Sandra

0

Del dette indlæg

og lige til en der ikke er så meget inde i sagerne... hvornår er det liiiiiiiiiiiiiige haloween??

Hej fra knirke, som ville ønske hun havde et oplagt sted at placere græskarene med lys i (y) :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fiiiine lygter! :td:

Jeg elsker tema-fester :blush: Og jeg er så heldig at ha' en søn, der har fødselsdag lige omkring Halloween så til én af hans fødselsdage gik jeg helt over gevind :wee: Lækre "patinerede" indbydelser(der tog det meste af en krig at lave), dragehalekage, marengs-spøgelser, edderkoppe-muffins, Jack o' lantern-kage, hansker som slikposer (så de lignede spøgelseshænder). Jeg havde også bestilt fam. pizza og lavet spindelvæv på dem med ostesauce og dernæst placeret et par gedine behårede edderkopper på. Det var en stor succes! (y) Så i år får min egen 3. klasse også lige hele pakken, vi skal nemlig have et Halloween-emne i engelsk lige efter efterårsferien. :carrot:

:) Putti

Hovsa billederne...

post-13889-1128603498.jpg

Redigeret af putti
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wauw.. Hvor er du kreativ

De er da  :blush: flotte

Jeg så de var på tilbud i brugsen til 25kr, men ville ikke ane hvor jeg skulle starte eller slutte, så jeg droppede det igen

Med jeres er da  :td: flotte

(y) Heidi

<{POST_SNAPBACK}>

Troede også bare at det var så svært, men tværdigmod!! Du skærer bare toppen af græskaret, udhuler det og skærer så ansigtet i dem!!!

Hold op Jmuggi....hvor er de flotte!! Håber min evner udvikler sig i den retning!!

Svale

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev også inspireret og har idag også lavet en "ond" græskar mand.... Desværre ingen fotos.... Men nu hvor vi har fået hus er det bare så skønt at kunne stillen den udenfor. Har tidligere haft den i vinduet i lejlighed, men der holder de ikke ret længe...

0

Del dette indlæg

Jeg HADER halloween. Jeg har forklaret børnene at det er en udenlandsk tradition så vi har ingen græskarlygter og udklædning. Synes bare det er SÅ plat og udansk!

Forstå mig ret; jeg elsker mange traditioner og andet der er kommet fra udlandet; juletræ, adventskrans, brunch, øl og vin m.m. men halloween og Valentinsdag kan jeg bare ikke snuppe.

Børnene er 6 og 9 år og det er helt i orden med dem. Sidste år lavede de græskarlygter og halloweenvinduespynt i børnehaven og min datter sagde at det gad hun ikke være med til, for hjemme hos os tror vi ikke på græskar... (y)

0

Del dette indlæg

Jeg HADER halloween. Jeg har forklaret børnene at det er en udenlandsk tradition så vi har ingen græskarlygter og udklædning. Synes bare det er SÅ plat og udansk!

Forstå mig ret; jeg elsker mange traditioner og andet der er kommet fra udlandet; juletræ, adventskrans, brunch, øl og vin m.m. men halloween og Valentinsdag kan jeg bare ikke snuppe.

Børnene er 6 og 9 år og det er helt i orden med dem. Sidste år lavede de græskarlygter og halloweenvinduespynt i børnehaven og min datter sagde at det gad hun ikke være med til, for hjemme hos os tror vi ikke på græskar...  (y)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg går nu heller ikke så meget op i de 2 traditioner, men grunden til at jeg har lavet de lygter er, at jeg synes, det er hyggeligt med dem!!! Og så nu i denne begyndende mørke tid, hvor man vil være mere en knaldperle, hvis man allerede sætter lyskæder op, som jeg gør det i omkring juletid!!

Svale, der i det hele taget er bidt af et galt sterinlys

Redigeret af Svale
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med jeres er da  :blush: flotte

(y) Heidi

<{POST_SNAPBACK}>

Hold op Jmuggi....hvor er de flotte!! Håber min evner udvikler sig i den retning!!

Svale

<{POST_SNAPBACK}>

Jmuggi og Svale jeres graeskar er bare superflotte.

Postet billede Louise

<{POST_SNAPBACK}>

Tro det eller lad være.. den onde græskar-lygte er faktisk mandens værk.. Han er rigtig god til det, og sådan har han kunne skære lige fra første gang. (Dette var hans græskar nr. 2 i hele hans liv.. Den første forestillede en mand og en dreng omkring et bål.. skide flot)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gid jeg var så kreativ, men jeg har det med at skære mig i hænder og arme hvis jeg får en kniv i hånden så Lars tør slet ikke lade mig være kreativ... :bearhug:

Men tilgengæld skal vi til haloween fest med den FDF kreds vi er medlem af. De ved endnu ikke at vi skal giftes, men stortset samtlige små tøser samt de fleste voksne ledere bliver ved med at spørge om vi ikke snart skal giftes (jeg tror dog at de ved det)... Men nu har vi tænkt os at drive gæk med det hele. Jeg skal være djævle brud og han skal være en død brudgom med halsen skåret over! (han kender en der laver special makeup....) Det bliver mega spændende at se hvordan de reagerer...

:)

0

Del dette indlæg

:frizz2: uhhhh JEG ELSKER HALLOWEEN

plejede at være heks i Børnehaven og alle ungerne kom i fasterlavnstøj... jeg underholdede ca.½ time og så spiste vi kage og saft......

Det var da kanont sjovt...... Og hvorfor ikke bringe fest og glæde indendøre. :jazzybass: :jazzysax: :loveshower: Og ikke mindst tænde lys i den mørketid. Jo jeg gad skamgodt holde halloween....

jeg tror sørme lige jeg skal arranger en halloween fest hernede..... yeps!! :)

:bearhug: Jannie

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer