Guest CrazyMissDaisy

LORT!

56 indlæg i dette emne

vi får først kontanthjælp på torsdag! inden da skal vi købe nogle blomster til rasmus morfar, nye sko til mig, betale for krans til begravelsen, husleje og så skal vi jo også have mad!!!!

men det må de godt- de må udbetale pengene mellem den 1 og den 5- men det er noget fucking pisselort! undskyld mit sprogvalg! jeg er sku så gal!!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De mangler jævnligt folk i Bilka. Og det er jo også snart tid til juleassistance.. Og de udbetaler hvert fald lønnen til tiden - og nogle gange et par dage før tid...

<{POST_SNAPBACK}>

ved det- desværre vil de helst have ungarbejdere- ikke os over 18 :bearhug: men jeg søger alligevel jeg har bare ikke så meget håb

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ved det- desværre vil de helst have ungarbejdere- ikke os over 18 :bearhug: men jeg søger alligevel jeg har bare ikke så meget håb

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke i Bilka. Du skal være over 18 for at få lov til at sidde ved kassen - og det er primært der der er behov for hjælp i november, december, januar...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved det- desværre vil de helst have ungarbejdere- ikke os over 18 :bearhug: men jeg søger alligevel jeg har bare ikke så meget håb

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke i Bilka. Du skal være over 18 for at få lov til at sidde ved kassen - og det er primært der der er behov for hjælp i november, december, januar...

<{POST_SNAPBACK}>

ok?? jeg fik ellels at vide at de foretrak dem under 18???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ok?? jeg fik ellels at vide at de foretrak dem under 18???

<{POST_SNAPBACK}>

Hvem og hvor fik du det af vide?

Det skader ingenting at hente et ansøgningsskema derude. Erfaringsmæssigt er der masser af timer at hente derude de kommende 3 måneder. Sådan er det jo når man efterhånden har åbent 24-7.

B*, der stadig skumler over at skulle arbejde nytårsaftensdag... :baa:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ok?? jeg fik ellels at vide at de foretrak dem under 18???

<{POST_SNAPBACK}>

Hvem og hvor fik du det af vide?

Det skader ingenting at hente et ansøgningsskema derude. Erfaringsmæssigt er der masser af timer at hente derude de kommende 3 måneder. Sådan er det jo når man efterhånden har åbent 24-7.

B*, der stadig skumler over at skulle arbejde nytårsaftensdag... :baa:

<{POST_SNAPBACK}>

af personale chefen i bilka da jeg var dernede og aflevere et ansøgningsskema

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

af personale chefen i bilka da jeg var dernede og aflevere et ansøgningsskema

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer så nok også an på i hvilken afdeling du søger i. Til enhver tid er kasselinien det letteste sted at få arbejde, da der er så stor udskiftning og der sidder kun folk der er over 18. Dermed ikke sagt, at de ansætter hvem som helst.

Indrømmet - enten er det et job man kan holde til eller også er det ikke. Men det skal prøves hvis alternativet er kontanthjælp.. Men der er så bare min holdning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

af personale chefen i bilka da jeg var dernede og aflevere et ansøgningsskema

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer så nok også an på i hvilken afdeling du søger i. Til enhver tid er kasselinien det letteste sted at få arbejde, da der er så stor udskiftning og der sidder kun folk der er over 18. Dermed ikke sagt, at de ansætter hvem som helst.

Indrømmet - enten er det et job man kan holde til eller også er det ikke. Men det skal prøves hvis alternativet er kontanthjælp.. Men der er så bare min holdning.

<{POST_SNAPBACK}>

ALT er bedre end at være afhængig af kommunen!!!!!!!!!!!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld Sandra, men jeg kan altså ikke se, at kommunen laver ballade. De er jo i deres gode ret til at udbetale pengene MELLEM den 1 og den 5 er de ikke??.

Selfølgelig er det skide træls for jer, specielt når I står i den nuværende situation, men det er jo ikke det offentliges skyld er det??

Kan I ikke få et bevilliget overtræk indtil?.Det kan jo være at bankrådgiveren viser sig fra sin menneskelige side, og godkender det, når hun hører jeres historie.

Hilsen Trisse :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld Sandra, men jeg kan altså ikke se, at kommunen laver ballade. De er jo i deres gode ret til at udbetale pengene MELLEM den 1 og den 5 er de ikke??.

Selfølgelig er det skide træls for jer, specielt når I står i den nuværende situation, men det er jo ikke det offentliges skyld er det??

Kan I ikke få et bevilliget overtræk indtil?.Det kan jo være at bankrådgiveren viser sig fra sin menneskelige side, og godkender det, når hun hører jeres historie.

Hilsen Trisse  :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

jeg synes nu stadigt det er noget pis. især når man har husleje at betale og den slags.

banken gik heldigvis med til overtræk selvom det er 3 måned i træk vi må bede om det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det jer begge to, der er på kontanthjælp?

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om I måske skulle overveje at flytte i noget mindre, evt hjem til jeres forældre eller noget for en tid.. indtil I har fået sparet lidt op til dårligere tider og dermed kan klare situationer som denne, hvis det opstår igen.. Hvis det er 3 måned i træk I skal bede om overtræk, kunne det jo godt tyde på at I sidder lidt for hårdt i det?

Det kunne måske være en ide at flytte hjem et halv års tid eller måske bare nogle måneder, hvis I så finder et job i Bilka, på en tankstation, en fabrik eller lign. så kan I spare nogle penge op..

Det kan være svært at rådgive, når man ikke kender hele situationen.. men synes bare det lyder til at I bør tage et grundig kig på jeres budget..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det jer begge to, der er på kontanthjælp?

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om I måske skulle overveje at flytte i noget mindre, evt hjem til jeres forældre eller noget for en tid.. indtil I har fået sparet lidt op til dårligere tider og dermed kan klare situationer som denne, hvis det opstår igen.. Hvis det er 3 måned i træk I skal bede om overtræk, kunne det jo godt tyde på at I sidder lidt for hårdt i det?

Det kunne måske være en ide at flytte hjem et halv års tid eller måske bare nogle måneder, hvis I så finder et job i Bilka, på en tankstation, en fabrik eller lign. så kan I spare nogle penge op..

Det kan være svært at rådgive, når man ikke kender hele situationen.. men synes bare det lyder til at I bør tage et grundig kig på jeres budget..

<{POST_SNAPBACK}>

nej joan det er ikke fordi vi sidder hårdt i det- det er fordi kommunen de sidste 3 gange ikke har udbetalt pengene til den første- og så må man lave overtræk for at betale huslejen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeanets forslag om Bilka kan jeg kun tilslutte mig! Min mand har også job i Bilka ved siden af studierne og op til juletid kan han nærmest få alle de timer han ønsker.

Så fat mod :)

:bearhug: Tina

<{POST_SNAPBACK}>

skal jeg nok :) det er bare svært oveni alt det andet der sker nu. menjeg klare mig, og jeg vil da straks søge i bilka

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan kan det være at to unge mennesker som jer kan få lov til at gå hjemme på kontanthjælp.

Skrider kommunen slet ikke ind og hjælper med at finde arbejde/uddannelse eller sender en i aktivering?

S. (der ikke kender reglerne, men bare undrer sig...)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det være at to unge mennesker som jer kan få lov til at gå hjemme på kontanthjælp.

Skrider kommunen slet ikke ind og hjælper med at finde arbejde/uddannelse eller sender en i aktivering?

S. (der ikke kender reglerne, men bare undrer sig...)

<{POST_SNAPBACK}>

vi går ikke hjemme- vi skal møde hver dag nede på AF, men jeg går sygemeldt pga. mistanke depression.

jo de skal hjælpe men vi har søgt ind- rasmus har ikke fået svar og jeg er blevet afvist pga for stor tilgang af elever.

men rasmus er dog kommet i praktik :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløjsa Sweet Daisy!

Når du er over 18 er der MASSER af arbejde at få med servering her i juleforkost-tiden. Bare man er smilende og arbejdsom. Naturligvis vil restauranterne helt have erfarne (og faglærte :) ) tjenere, men - let's face it - De har ikke mulighed for at være kræsne!

Ja, det er nogle skæve tidspunkter, men jeg synes både det er godt betalt og temmeligt sjovt.

Jeg har altid haft ekstraarbejde som reserve-tjener; dels for at få en ekstra skilling, men i lige så høj grad fordi jeg synes, det er lige så godt som at gå i byen selv. Bortset fra at man får penge for det og ikke har tømmermænd dagen efter :)

I år er det faktisk første gang jeg ikke er ude som reservetjener. Har desværre ikke tiden, men NÆSTE ÅR er jeg bestemt på banen igen!

Klø på, søde! Der er altså arbejde nok derude indtil du finder ud af hvilken uddannelse, du ønsker at tage. Og selv dér er der jo rart at tjene lidt ekstra lommepenge, ikke? :frizz2:

:bearhug: LotteA

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig i at det sutter :) at være afhængig af kommunen, jeg har selv fået kontanthjælp de sidste 5!! år af kommunen (var på S.U da jeg kørte galt og kunne ikke fortsætte med det, så det er ikke frivilligt) Og uden at være racistisk så tror jeg hellere jeg vil være udlænding i DK på kontanthjælp en dansker, jeg har fået den nette sum 3783 kr hver måned, og jeg kan love dig for det er næsten ikke til at leve for når du selv skal betale genoptræning, transport til sygehus etc, reglerne er strammet så meget på kontanthjælpsområdet, at det straffer folk mere end det hjælper dem desværre.... Hov det blev en længere smøre undskyld :bearhug: Men gå op og bank i bordet og sig det ikke kan være rigtigt de skal (afhængig af om man er forudbetalt eller bagudbetalt) betale d.1 eller dagen før, og ikke 3 4 5 dage senere det må de ikke ...

/kram maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig i at det sutter  :blush: at være afhængig af kommunen, jeg har selv fået kontanthjælp de sidste 5!! år af kommunen (var på S.U da jeg kørte galt og kunne ikke fortsætte med det, så det er ikke frivilligt)

Og uden at være racistisk så tror jeg hellere jeg vil være udlænding i DK på kontanthjælp en dansker,

jeg har fået den nette sum 3783 kr hver måned, og jeg kan love dig for det er næsten ikke til at leve for når du selv skal betale genoptræning, transport til sygehus etc, reglerne er strammet så meget på kontanthjælpsområdet, at det straffer folk mere end det hjælper dem desværre.... Hov det blev en længere smøre undskyld  :loveflag:  Men gå  op og bank i bordet og sig det ikke kan være rigtigt de skal (afhængig af om man er forudbetalt eller bagudbetalt) betale d.1 eller dagen før, og ikke 3 4 5 dage senere det må de ikke ...

:bearhug: HVOR H*LVEDE VIL DU EGENTLIGT HEN MED DÉT?????!!!! :banned:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig i at det sutter  -HAHA- at være afhængig af kommunen, jeg har selv fået kontanthjælp de sidste 5!! år af kommunen (var på S.U da jeg kørte galt og kunne ikke fortsætte med det, så det er ikke frivilligt)

Og uden at være racistisk så tror jeg hellere jeg vil være udlænding i DK på kontanthjælp en dansker,

jeg har fået den nette sum 3783 kr hver måned, og jeg kan love dig for det er næsten ikke til at leve for når du selv skal betale genoptræning, transport til sygehus etc, reglerne er strammet så meget på kontanthjælpsområdet, at det straffer folk mere end det hjælper dem desværre.... Hov det blev en længere smøre undskyld  :blush:  Men gå  op og bank i bordet og sig det ikke kan være rigtigt de skal (afhængig af om man er forudbetalt eller bagudbetalt) betale d.1 eller dagen før, og ikke 3 4 5 dage senere det må de ikke ...

<{POST_SNAPBACK}>

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif HVOR H*LVEDE VIL DU EGENTLIGT HEN MED DÉT?????!!!! :banned:

<{POST_SNAPBACK}>

Vil godt lige følge Khio her .... selvfølgelig er det noget l*rt når kommunen laver den gang på gang ... men det har jo ikke noget med det andet at gøre.

Jeg er selv på kontanthjælp pt. ... det vil sige det pt. har varet i et par år nu ... søger revalidering pga nedslidning på arbejde og det gør det lidt sværere at bare finde noget.

Det slår mig bare CrazyMizzDaisy ... at hvis du går hjemme pga mistanke om depression, så er det sin sag at komme afsted og søge job, kender det på min egen krop, det kan være svært. Men det hjælper meget at komme ud om det så bare er et par timer om dagen.

Jeg håber I finder noget og at du får det bedre, men tag en snak med din sagsbehandler, tror ikke det hjælper at banke i bordet, ved de fleste automatisk går i forsvar så og så er de altså sværere at føre en ordentlig samtale med. Snak med vedkommende og forklar dem hvor afhængige I er af at jeres penge er på kontoen den første, der er jo ikke lige frem mulighed for at spare op til den næste 1.

Du får lige et par :loveflag::bearhug:

Lene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi går ikke hjemme- vi skal møde hver dag nede på AF, men jeg går sygemeldt pga.  mistanke depression.

jo de skal hjælpe men vi har søgt ind- rasmus har ikke fået svar og jeg er blevet afvist pga for stor tilgang af elever. 

men rasmus er dog kommet i praktik :loveflag:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du bliver afvist jævnligt på grund af for stor tilsøgning af elever, har du så overvejet tanken, om det eventuelt kunne betale sig at tage en anden uddannelse? Nu har jeg ikke nogen idé om hvad du foretager dig eller hvad din uddannelsesmæssige baggrund er, men jeg har svært ved at se, at der skulle være nogen som helst steder i det ganske danske land, hvor man ikke kan uddanne sig til ET ELLER ANDET, som der er pæn efterspørgsel efter.

Kontanthjælp er jo ikke ment som en valgmulighed for den danske befolkning, men derimod som en løsning for de, som vitterligt ikke kan varetage et job, eller som midlertidig står uden arbejde. At et par unge på ca 18 er på kontanthjælp ser jeg som et tegn på et uheldigt valg af uddannelse...

Knus Jesper

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi går ikke hjemme- vi skal møde hver dag nede på AF, men jeg går sygemeldt pga.  mistanke depression.

jo de skal hjælpe men vi har søgt ind- rasmus har ikke fået svar og jeg er blevet afvist pga for stor tilgang af elever. 

men rasmus er dog kommet i praktik :loveflag:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du bliver afvist jævnligt på grund af for stor tilsøgning af elever, har du så overvejet tanken, om det eventuelt kunne betale sig at tage en anden uddannelse? Nu har jeg ikke nogen idé om hvad du foretager dig eller hvad din uddannelsesmæssige baggrund er, men jeg har svært ved at se, at der skulle være nogen som helst steder i det ganske danske land, hvor man ikke kan uddanne sig til ET ELLER ANDET, som der er pæn efterspørgsel efter.

Kontanthjælp er jo ikke ment som en valgmulighed for den danske befolkning, men derimod som en løsning for de, som vitterligt ikke kan varetage et job, eller som midlertidig står uden arbejde. At et par unge på ca 18 er på kontanthjælp ser jeg som et tegn på et uheldigt valg af uddannelse...

Knus Jesper

<{POST_SNAPBACK}>

jeg gad faktisk godt vide hvordan du kan udlede af de ting jeg har skrevet at min mand og jeg har valgt kontanthjælp som en uddannelse???

jo jeg prøver sku at finde en anden uddannelse- problemet er bare at når man som mig kun har en 9 kl. at gøre godt med er det sku svært! og nej lad være med at foreslå gymnasiet! for der vil jeg ikke gå. jeg kan ikke forene mig med systemet der, og jeg har prøvet og vil ikke forsøge igen. hvorfor spendere 3 år af mit liv med noget jeg så inderligt foragter? jeg vil hellere på HF, men det kræver en 10klasse. derfor står jeg på venteliste til 10klassen på VUC.

hvad min mand angår så kan han ikke finde ud af hvad han vil med sit liv, uddannelsesmæssigt. pt er han i praktik i en børnehave for at prøve det af.

arbejdsmæssigt såe r vi begge ufaglærte. rasmus har meget butikserfaring, men der er ikke mange jobs at finde her i slagelse ligenu for ufaglærte. for vi prøver! jeg søger via internettet hver dag. og ca en gang hver uge går jeg en runde på trods af min manglende energi pga stressdepression. både min mand og jeg vil benytte os af at nu er det juletravlhed snart. så vi kan slippe fri af kommunens greb.

det er sku ikke sjovt at være afhængig af kommunen! og det er ikke noget vi gør frivvilgt! det er af nød! fordi rasmus blev fyret og jeg endnu engang fik et afslag! det er overhovedet ikke sjovt.

det er heller ikke sådan at jeg går og driver den af hver dag. som sagt søger jeg på ethvert tænkeligt job. desuden arbejder jeg som barnepige engang imellem og ung-i-huset 2 gange om ugen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig i at det sutter  -HAHA- at være afhængig af kommunen, jeg har selv fået kontanthjælp de sidste 5!! år af kommunen (var på S.U da jeg kørte galt og kunne ikke fortsætte med det, så det er ikke frivilligt)

Og uden at være racistisk så tror jeg hellere jeg vil være udlænding i DK på kontanthjælp en dansker,

jeg har fået den nette sum 3783 kr hver måned, og jeg kan love dig for det er næsten ikke til at leve for når du selv skal betale genoptræning, transport til sygehus etc, reglerne er strammet så meget på kontanthjælpsområdet, at det straffer folk mere end det hjælper dem desværre.... Hov det blev en længere smøre undskyld  :blush:  Men gå  op og bank i bordet og sig det ikke kan være rigtigt de skal (afhængig af om man er forudbetalt eller bagudbetalt) betale d.1 eller dagen før, og ikke 3 4 5 dage senere det må de ikke ...

<{POST_SNAPBACK}>

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif HVOR H*LVEDE VIL DU EGENTLIGT HEN MED DÉT?????!!!! :banned:

<{POST_SNAPBACK}>

Vil godt lige følge Khio her .... selvfølgelig er det noget l*rt når kommunen laver den gang på gang ... men det har jo ikke noget med det andet at gøre.

Jeg er selv på kontanthjælp pt. ... det vil sige det pt. har varet i et par år nu ... søger revalidering pga nedslidning på arbejde og det gør det lidt sværere at bare finde noget.

Det slår mig bare CrazyMizzDaisy ... at hvis du går hjemme pga mistanke om depression, så er det sin sag at komme afsted og søge job, kender det på min egen krop, det kan være svært. Men det hjælper meget at komme ud om det så bare er et par timer om dagen.

Jeg håber I finder noget og at du får det bedre, men tag en snak med din sagsbehandler, tror ikke det hjælper at banke i bordet, ved de fleste automatisk går i forsvar så og så er de altså sværere at føre en ordentlig samtale med. Snak med vedkommende og forklar dem hvor afhængige I er af at jeres penge er på kontoen den første, der er jo ikke lige frem mulighed for at spare op til den næste 1.

Du får lige et par :loveflag::bearhug:

Lene

<{POST_SNAPBACK}>

jeg vil altså også lige sige at de indvandrere der er på AF får nøjagtigt samme behandling som resten af os.

ja det er svært bare at stå op af sengen men jeg prøver da. og rasmus er god til at tvinge mig med ned at handle, det er godt nok ikke så meget ud, men lidt er det da. og så har jeg jo et ung-i-huset job 2 gange om ugen. og jeg søger også mindst en gang om ugen i alle butikker.

vi har fået snakket med vores sagsbehandler og nu skulle vi få pengene den 1. og det er sku rart for vi har måtte bruge næsten alle pengene denne måned på at betale rykkergebyre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥


Annoncer