Guest CrazyMissDaisy

LORT!

56 indlæg i dette emne

Crazy miss Daisy

jeg synes dit svar til Jesper er meget agressivt i forhold til, hvad Jesper egentlig skriver :loveflag:

Jeg læser hans svar som et forsøg på at komme med et konstruktivt forslag til, hvilke muligheder/uddannelse i evt ville kunne benytte jer af. Du læser svaret som et personligt angreb på dig og din mand, hvilket jeg absolut ikke synes det er.

Selvfølgelig er der ingen mennesker i denne verden, der gerne vil være på kontanthjælp, det giver da sig selv, men når man nu står i den ulykkelige situation er det vel ikke en skændsel at komme med forslag til, hvad i så evt. kunne prøve istedet

Redigeret af hyacinth
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Crazy miss Daisy

jeg synes dit svar til Jesper er meget agressivt i forhold til, hvad Jesper egentlig skriver :loveflag:

Jeg læser hans svar som et forsøg på at komme med et konstruktivt forslag til, hvilke muligheder/uddannelse i evt ville kunne benytte jer af. Du læser svaret som et personligt angreb på dig og din mand, hvilket jeg absolut ikke synes det er.

Selvfølgelig er der ingen mennesker i denne verden, der gerne vil være på kontanthjælp, det giver da sig selv, men når man nu står i den ulykkelige situation er det vel ikke en skændsel at komme med forslag til, hvad i så evt. kunne prøve istedet

<{POST_SNAPBACK}>

det var ikke meningen det skulle være agressivt. måske virkede det agressivt fordi at det er omkring 163732672372762873219873892614621897648972514 gang jeg har fået den smøre.

jeg såd et nu ikke som et angreb men de sidste to linier pissede mig lidt af: Kontanthjælp er jo ikke ment som en valgmulighed for den danske befolkning, men derimod som en løsning for de, som vitterligt ikke kan varetage et job, eller som midlertidig står uden arbejde. At et par unge på ca 18 er på kontanthjælp ser jeg som et tegn på et uheldigt valg af uddannelse...

jeg synes simpelthen den var for streng! for vi ER der jo kun af nød! og vi har sku ikke valgt det som uddannelse snarere tværtimod!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Crazy miss Daisy

jeg synes dit svar til Jesper er meget agressivt i forhold til, hvad Jesper egentlig skriver

Jeg tror såmænd bare det handler om at det trykte bogstav nemt kan misforstås. Crazy Miss Daizy's sidste indlæg vidner om at hun slet ikke har forstået hvad det er Jesper rent faktisk skriver.

Hvad gymnasiet og HF angår: Det er ikke nogle uddannelser som i sig giver job eller jobmuligheder. Jeg brugte selv 3 år i gymnasiet, og har jeg haft fordel i det i min videre jobsøgning ? Nej - Gymnasiet og HF er umiddelbart kun anvendelige uddannelser hvis man efterfølgende tager en akademisk uddannelse. Uddannelserne giver så nogle andre ting/kundskaber men det er så noget andet.

Set i forhold til erhvervslivet er EGF (hedder vist HX i dag), og HH/HD betydeligt mere målrettede uddannelser.

Men nu skriver du at det ikke er til at finde jobs for ufaglærte i Slagelse. I er nødt til at erkende at man kun ganske sjældent kan finde job i den by hvor man bor.

Jeg har en DJ fra Skælskør som blev fyret efter 18 års ansættelse i byen. Måneden efter var han i job igen: Han kører rundt og laver nedrivning og vejarbejde i København og Nordsjælland og kører fra Skælskør hver morgen kl. 5.30 for at kunne møde på arbejde kl. 7. Så kan han så overveje at finde noget tættere på hvis der dukker noget op og han iøvrigt vil.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Crazy miss Daisy

jeg synes dit svar til Jesper er meget agressivt i forhold til, hvad Jesper egentlig skriver

Jeg tror såmænd bare det handler om at det trykte bogstav nemt kan misforstås. Mere er der næppe i det.

Hvad gymnasiet og HF angår: Det er ikke nogle uddannelser som i sig giver job eller jobmuligheder. Jeg brugte selv 3 år i gymnasiet, og har jeg haft fordel i det i min videre jobsøgning ? Nej - Gymnasiet og HF er umiddelbart kun anvendelige uddannelser hvis man efterfølgende tager en akademisk uddannelse.

Set i forhold til erhvervslivet er EGF (hedder vist HX i dag), og HH/HD betydeligt mere målrettede uddannelser.

Men nu skriver du at det ikke er til at finde jobs for ufaglærte i Slagelse. I er nødt til at erkende at man kun ganske sjældent kan finde job i den by hvor man bor.

Jeg har en DJ fra Skælskør som blev fyret efter 18 års ansættelse i byen. Måneden efter var han i job igen: Han kører rundt og laver nedrivning og vejarbejde i København og Nordsjælland og kører fra Skælskør hver morgen kl. 5.30 for at kunne møde på arbejde kl. 7. Så kan han så overveje at finde noget tættere på hvis der dukker noget op og han iøvrigt vil.

<{POST_SNAPBACK}>

meningen med HF var også at så kan jeg begynde på pædagogseminariet :loveflag: det var ment som adgangsbillet.

vi har bare det problem at vi er nødt til at tage med offentlig transport. og med den løn man kan få som ufaglært er der simpelthen ikke penge til at tage til københavn osv. desværre. det længste vi kan komme er holbæk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vidste godt den ville komme. Nu er der jo rigtig mange ufaglærte som transporterer sig lige så langt. Rene som jeg omtalte før er en af dem.

Det du nok glemmer er at der er noget der hedder befordringsfradrag. Hvis I dagligt kører med offentlig transport fra Slagelse til Kbh. og retur er I berettiget til et befordringsfradrag på ca. 210 kr. om dagen eller ca. 45.000 kr. årligt.

Det giver en skatterabat på ca. 15.000 kr. årligt, eller ca. 1.200 om måneden. Et pendlerkort koster ca. 1.500 kr. om måneden. Nettoudgift 300 kr. pr. måned.

Alternativt kan man aftale med sin arbejdsgiver at denne betaler transportudgiften og så accepterer man en lidt mindre løn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vidste godt den ville komme. Nu er der jo rigtig mange ufaglærte som transporterer sig lige så langt. Rene som jeg omtalte før er en af dem.

Det du nok glemmer er at der er noget der hedder befordringsfradrag. Hvis I dagligt kører med offentlig transport fra Slagelse til Kbh. og retur er I berettiget til et befordringsfradrag på ca. 210 kr. om dagen eller ca. 45.000 kr. årligt.

Det giver en skatterabat på ca. 15.000 kr. årligt, eller ca. 1.200 om måneden. Et pendlerkort koster ca. 1.500 kr. om måneden. Nettoudgift 300 kr. pr. måned.

Alternativt kan man aftale med sin arbejdsgiver at denne betaler transportudgiften og så accepterer man en lidt mindre løn.

<{POST_SNAPBACK}>

nu skal man jo lige også kunne komme til jobsamtale diskobil. og det kan vi ikke. for det er der ikke råd til når regningerne er betalt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det var ikke meningen det skulle være agressivt. måske virkede det agressivt fordi at det er omkring 163732672372762873219873892614621897648972514 gang jeg har fået den smøre.

jeg såd et nu ikke som et angreb men de sidste to linier pissede mig lidt af: Kontanthjælp er jo ikke ment som en valgmulighed for den danske befolkning, men derimod som en løsning for de, som vitterligt ikke kan varetage et job, eller som midlertidig står uden arbejde. At et par unge på ca 18 er på kontanthjælp ser jeg som et tegn på et uheldigt valg af uddannelse...

jeg synes simpelthen den var for streng! for vi ER der jo kun af nød! og vi har sku ikke valgt det som uddannelse snarere tværtimod!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jeg ikke på noget tidspunkt forhold mig til hvad grunden er til at I begge er på overførselsindkomst og jeg har egentlig heller ikke tænkt mig at begynde nu. Mit svar var ment som et konstruktivt forslag til hvad du kunne kaste dig over.

Du skriver i et af indlæggene herover, at du foragter gymnasiet og alt hvad det står for; har du så overvejet handelsgymnasiet eller teknisk gymnasium, som begge giver RIGTIG gode uddannelser og IKKE kræver 10. klasse? Der er ansøgningfrist til begge ca. d. 15/3 i hele landet.

Det danske uddannelsessystem er jo (desværre for enkelte) bygget op på en sådan måde, at der til stort set alle uddannelser kræves en relativt generel uddannelse for at komme ind. Denne generelle uddannelse har sandsynligvis sin berettigelse eftersom Danmark nu engang lever af at være et videnssamfund, og det er derfor vigtig at så mange som muligt tager en af de 4-8 generelle uddannelser, som der nu engang findes.

Nu kender jeg ikke dagpenge/kontanthjælp/bistandssatserne, men min holdning er klar, nemlig at hvis man rent faktisk kan leve af at være på overførselsindkomst, så er satsen for høj! Selvfølgelig skal vi have muligheden for at hjælpe de i samfundet, som i en kortere periode ikke kan klare sig selv (pga fyringer eller hvad det nu måtte være), men det kræver så, at de der bliver ramt er villige til at "tilpasse sig arbejdsmarkedet". Det kunne være sig ved at videre/omuddanne sig eller søge udenbys.

Jeg ønsker jer al muligt held i jeres videre forløb.

Knus Jesper

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke på noget tidspunkt forhold mig til hvad grunden er til at I begge er på overførselsindkomst og jeg har egentlig heller ikke tænkt mig at begynde nu. Mit svar var ment som et konstruktivt forslag til hvad du kunne kaste dig over.

Du skriver i et af indlæggene herover, at du foragter gymnasiet og alt hvad det står for; har du så overvejet handelsgymnasiet eller teknisk gymnasium, som begge giver RIGTIG gode uddannelser og IKKE kræver 10. klasse? Der er ansøgningfrist til begge ca. d. 15/3 i hele landet.

problemet med handelsgymnasiet og tekniske gymnasier er at havde skal jeg bruge det til?? jeg har ingen evner indenfor handel og teknisk- ja jeg er helelr ikke god til at bruge mine hænder. desuden er dem jeg har i nærheden også fyldt til randen- pga den nye uddannelsesreform siges det.

Det danske uddannelsessystem er jo (desværre for enkelte) bygget op på en sådan måde, at der til stort set alle uddannelser kræves en relativt generel uddannelse for at komme ind. Denne generelle uddannelse har sandsynligvis sin berettigelse eftersom Danmark nu engang lever af at være et videnssamfund, og det er derfor vigtig at så mange som muligt tager en af de 4-8 generelle uddannelser, som der nu engang findes.

min plan var at tage SOSU og så en PGU for dernæst at komme på seminariet. desværre er alle SOSUér i mit amt fyldt op på grundforløbet. og det er bare rigtigt øv

Nu kender jeg ikke dagpenge/kontanthjælp/bistandssatserne, men min holdning er klar, nemlig at hvis man rent faktisk kan leve af at være på overførselsindkomst, så er satsen for høj! Selvfølgelig skal vi have muligheden for at hjælpe de i samfundet, som i en kortere periode ikke kan klare sig selv (pga fyringer eller hvad det nu måtte være), men det kræver så, at de der bliver ramt er villige til at "tilpasse sig arbejdsmarkedet". Det kunne være sig ved at videre/omuddanne sig eller søge udenbys.

det vil sige at satsen skal være så lav at man dør af sult??? for det er den sku næsten også! havde jeg ikke haft mit frikort ville vi i alt have ca 5000kr til rådighed- og huslejen er på 3500 i sig selv. men takket være mit frikort har vi 7000kr. ialt. men det er stadigt ikke meget når man har elregninger osv der skal betales. i denne måned har vi 800kr at leve for.

med hensyn til at tilpasse os så har jeg bedt kommunen om hjælp til uddannelse- evt atd e kunne hjælpe mig med at finde en bolig nær en SOSU hvor der er ledige pladser- men nej! de siger at den slags vil de ikke før efter kommunesammellægningen og først når der er "ro på" igen som de siger. men som sagt er der ikke penge til at tage til en jobsamtale ex. i københavn. men kan man få rejsepenge?? NEJ!

det er ikke dem der er arbejdsløse den er gal med- det er kommunen selv

Jeg ønsker jer al muligt held i jeres videre forløb.

Knus Jesper

<{POST_SNAPBACK}>

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nu skal man jo lige også kunne komme til jobsamtale diskobil. og det kan vi ikke. for det er der ikke råd til når regningerne er betalt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det ER dyrt at være fattig, ingen tvivl om det. Rykkergebyrer og uventede regninger kan i allerhøjeste grad slå bunden ud af enhver stram økonomi...

Jeg var selv i en situation for et par år siden, hvor økonomien ikke hang sammen, og den måde jeg kom ud af det (dermed ikke sagt at det nødvendigvis virker for dig), var ganske enkelt at invistere nogle kroner i ting, som kunne lette økonomien på sigt. Eksempelvis droppede jeg offentlig transport og brugte fødderne indtil jeg fik råd til en cykel, så jeg på langt sigt kunne slippe for at betale bus-penge... Ind imellem kræver det blot et lille offer at komme ovenvande og for at lette økonomien helt generelt...

Knus Jesper

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nu skal man jo lige også kunne komme til jobsamtale diskobil. og det kan vi ikke. for det er der ikke råd til når regningerne er betalt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det ER dyrt at være fattig, ingen tvivl om det. Rykkergebyrer og uventede regninger kan i allerhøjeste grad slå bunden ud af enhver stram økonomi...

Jeg var selv i en situation for et par år siden, hvor økonomien ikke hang sammen, og den måde jeg kom ud af det (dermed ikke sagt at det nødvendigvis virker for dig), var ganske enkelt at invistere nogle kroner i ting, som kunne lette økonomien på sigt. Eksempelvis droppede jeg offentlig transport og brugte fødderne indtil jeg fik råd til en cykel, så jeg på langt sigt kunne slippe for at betale bus-penge... Ind imellem kræver det blot et lille offer at komme ovenvande og for at lette økonomien helt generelt...

Knus Jesper

<{POST_SNAPBACK}>

det gør vi skam også. vi går eller cykler altid, medmindre vi skal så langt at man ikke kan gå. så nogengange er man nødt til at bruge offentlig transport

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 4 år siden stod jeg i den situation at jeg ikke vidste hvad jeg ville.

jeg vidste at jeg ville flytte hjemmefra, men jeg var 15 år gammel - og så er der ikke mulighed for at få offentlig støtte.

Jeg startede på Alm. gymnasie - det var ikke mig. Droppede ud efter ½ år, og arbejde ½ år. Planen var at jeg ville starte på HF den efterfølgende sommer, for det der med matematik (HHx) og teknik på HTX (teknisk gymnasium) var i hvert fald ikke mig. Men efter at jeg faktisk satte mig ind i hvad HF går ud på, kunne jeg konstatere at HF er nøjagtiv det samme som gymnasiere, måske endda bare på et endnu lavere niveau.

og JO, det kan lade sig gøre at komme ind på HF med en 9. klasse - det lykkedes for mig!

Jeg rejste til Norge for at arbejde, eftersom jeg ikke kunne beslutte mig. Efter et år der, tvang jeg mig selv til at tage stilling til hvad jeg ville.. og jeg besluttede at tilmelde mig HHx (handelsskole), på trods af jeg ALDRIG har været interesseret i det.

og idag ? ... Ja, jeg er nu halvejs igennem 2 år, arbejder deltid ved siden af skolen og inden for 1½ års tid har jeg startet min egen undertøjsbutik.

- Og dette fordi jeg valgte den uddannelse som jeg "i hvert fald ikke kunne bruge til noget."

Mine spørgsmål til dig er:

Hvad med at prøve dig frem? hvad hvis DU finder ud af at det med at stå i butik eller lign. er lige dig?

Når du er så træt af kommunen, og det at være afhængige af dem - Har du så i virkeligheden noget valg?

/Majken

Redigeret af Glowin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved næste ikke om jeg tør komme med forslag... du har jo garanteret hørt dem 100 gange før alligevel :bearhug:

Men nu ved jeg jo ikke så meget om hvordan det ser ud I jeres område rent arbejdsmæssigt, men... Herovre i det mørke jylland har der i hvert fald været mangel på pædagogmedhjælpervikarer!!! Altså en tilkaldevikar de kan ringe til når der er sygdom og lign. Det kunne evt. være en mulighed hvis du alligevel gerne vil være pædagog på sigt?

Derudover vil jeg bare nævne vikarbureauer og fabrikker som også kan være en mulighed... Ja gu er der ikke det mest spændende job at være på fabrik, men du får et socialt netværk og kommer ud hver dag og så får du penge for at være der!

Jeg har selv været vikar gennem 3 år i første omgang og ½ år sidste gang, jeg er så uddannet bogholder og dem er der i høj grad mangel på herovre, så det er ikke så svært at blive holdt i gang! Men jeg ved da at vikarbureauerne her i byen gør hvad de kan for at finde ufaglært arbejdskraft, det er der også mangel på konstant!

Men held og lykke med din søgen... håber der dukker noget op. Du er i hvert fald nødt til at lette bagdelen og komme ud noget mere, motion hjælper faktisk mod depression! ;)

:loveflag: til jer begge

Redigeret af mdy
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For 4 år siden stod jeg i den situation at jeg ikke vidste hvad jeg ville.

jeg vidste at jeg ville flytte hjemmefra, men jeg var 15 år gammel - og så er der ikke mulighed for at få offentlig støtte.

Jeg startede på Alm. gymnasie - det var ikke mig. Droppede ud efter ½ år, og arbejde ½ år. Planen var at jeg ville starte på HF den efterfølgende sommer, for det der med matematik (HHx) og teknik på HTX (teknisk gymnasium) var i hvert fald ikke mig. Men efter at jeg faktisk satte mig ind i hvad HF går ud på, kunne jeg konstatere at HF er nøjagtiv det samme som gymnasiere, måske endda bare på et endnu lavere niveau.

og JO, det kan lade sig gøre at komme ind på HF med en 9. klasse - det lykkedes for mig!

Jeg rejste til Norge for at arbejde, eftersom jeg ikke kunne beslutte mig. Efter et år der, tvang jeg mig selv til at tage stilling til hvad jeg ville.. og jeg besluttede at tilmelde mig HHx (handelsskole), på trods af jeg ALDRIG har været interesseret i det.

og idag ? ... Ja, jeg er nu halvejs igennem 2 år, arbejder deltid ved siden af skolen og inden for 1½ års tid har jeg startet min egen undertøjsbutik.

- Og dette fordi jeg valgte den uddannelse som jeg "i hvert fald ikke kunne bruge til noget."

Mine spørgsmål til dig er:

Hvad med at prøve dig frem? hvad hvis DU finder ud af at det med at stå i butik eller lign. er lige dig?

Når du er så træt af kommunen, og det at være afhængige af dem - Har du så i virkeligheden noget valg?

/Majken

<{POST_SNAPBACK}>

jeg ved godt man engang kunne komme på HF med en 9 klasse- men det kan man ikke mere! det er noget rigtigt øv, men de lavede reglerne om.

jamen jeg VED hvad jeg vil!!!!!!!!!! jeg vil være pædagog! det er derfor jeg målrettet går mod det. for i princippet kan jeg spilde en masse år på blive noget jeg alligevel ikke vil. desuden blir en af os nødt til at have et arbejde for at vi kan klare os. vi kan lige knap og nap klare os med kontanthjælp- og SU er færre penge end kontanthjælp- og hvis det så er noget man ikke engang egentlig vil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved næste ikke om jeg tør komme med forslag... du har jo garanteret hørt dem 100 gange før alligevel :bearhug:

Men nu ved jeg jo ikke så meget om hvordan det ser ud I jeres område rent arbejdsmæssigt, men... Herovre i det mørke jylland har der i hvert fald været mangel på pædagogmedhjælpervikarer!!! Altså en tilkaldevikar de kan ringe til når der er sygdom og lign. Det kunne evt. være en mulighed hvis du alligevel gerne vil være pædagog på sigt?

Derudover vil jeg bare nævne vikarbureauer og fabrikker som også kan være en mulighed... Ja gu er der ikke det mest spændende job at være på fabrik, men du får et socialt netværk og kommer ud hver dag og så får du penge for at være der!

Jeg har selv været vikar gennem 3 år i første omgang og ½ år sidste gang, jeg er så uddannet bogholder og dem er der i høj grad mangel på herovre, så det er ikke så svært at blive holdt i gang! Men jeg ved da at vikarbureauerne her i byen gør hvad de kan for at finde ufaglært arbejdskraft, det er der også mangel på konstant!

Men held og lykke med din søgen... håber der dukker noget op. Du er i hvert fald nødt til at lette bagdelen og komme ud noget mere, motion hjælper faktisk mod depression! ;)

:loveflag: til jer begge

<{POST_SNAPBACK}>

jeg kan godt lide at du tror jeg ike dyrker motion fordi jeg ikke kommer så meget ud hehe. men jeg kan fortælle dig at jeg udover almindeligt husarbejde altid danser mindst en time hver dag. ja motion hjælper på depression men ikke på den jeg har ;) den skyldes nemligt mangel på signalstof- på dansk er min hjerne overanstrengt og min mellemhjerne har trukket sig sammen. motion og de ting der normalt hjælper på depression virker ikke i dette tilflde :blush:

her er der ikke mangel på pædagoger eller vikare http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sad.gif der er snarere lidt for mange. men jeg er skrevet op hos et vikar berue (staves??) så jeg har da haft et par en dags jobs der.

jeg har også søgt på fabrikker. desværre er det tit fysisk krævende arbejde og jeg er en svækling. jeg har tit ikke fået et job på den konto -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg læst op til flere af indlægene ... og kan JA undskyld mig ikke se problemet du skriver at du gerne vil ind på sosu eller pædagog semi.

Fair nok det kan man også hvis man er villig til at tage andre steder hen end den by man evt. bor i ..... i Gladsaxe / brøndby får du nærmest pladserne på sosu skolen kastet i nakken ...og er overhovedet ikke svær at komme ind på....og der er flere i fx min klasse som kommer fra holbæk roskilde mv.... og de får deres penge for transport retuneret det gør FX min søster der bor i Borup ( roskilde) og tager til Gladsaxe hver dag.

Der udover er der også stillinger som sosu som ufaglærte for de har ikke råd til at sig nej til folk som faglærte og ufaglærte .....

Det er overhovedet ikek for at virke negativ.... men har selv stået og har været på kontant hjælp og gud forbyd mig at jeg ender der igen. MEN jeg har været turen igennem og ser det ikke svært at komme ind på en uddannelse ..ej Heller Hg som også kun kræver en 9 klasse....jeg har ikke selv andet en 9 klasse og har nu også bag mig en Hg, kokkeuddannelse ( minus 3 mdr.) og er nu i gang med Sosu

Redigeret af mariemusen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender godt selv bøvlet med at sidde fast i bistandssystemet http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sad.gif

Efter 10klasse tog jeg 1.og 2.skoleperiode som tjener på teknisk skole, vedvidende om at min ryg ikke ville kunne holde til det. Under 2.skoleperiode

blev jeg skoletræt og gennemførte ikke kurset med papirer i hånden.

Defter kom jeg også på bistand! og sad fast der i ca 5 år.. Det er som en ond ring som bare holder fast i een og slet ikke giver nogle håb.. Da jeg fik mit job, sagde min sagsbehandler.. nå men vi ses nok snart igen :blush:

Heldigvis meldte jeg mig så ind i en fagforening og a-kasse og lever den dag idag på dagpenge via HK. Jeg er som sagt i praktik hos Cinderella Brudekjoler og jeg skal starte herude i ordinær beskæftigelse til januar. :loveflag:

Jeg håber det går i orden med VUC så du kan komme igang med din drømmeuddannelse

:bearhug: Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har osse læst mig igennem denne tråd...og jeg vil ikke komme med så mange kommentar.

Vil dog blot sige,at det lyder som om du SÅ gerne vil være pædagog , men mangler HF for , at komme direkte på semi.Syntes,at jeg har læst,at man kan tage en grund uddannelse PGU og af den vej komme ind på pædagog Semi...var det ik værd ,at overveje.Hvis det virkelig er noget du vil.

TRO MIG,jeg kender alt til , at skulle af snørklede veje for ,at (forhåbentlig) nå hen til det mål man har.

FAT MOD!!!Hvis du har viljen og VIL...så er der en vej..det er jeg IK itvivl om..osse selvom det IK altid er så nemt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg læst op til flere af indlægene ... og kan JA undskyld mig ikke se problemet du skriver at du gerne vil ind på sosu eller pædagog semi.

Fair nok det kan man også hvis man er villig til at tage andre steder hen end den by man evt. bor i ..... i Gladsaxe / brøndby får du nærmest pladserne på sosu skolen kastet i nakken ...og er overhovedet ikke svær at komme ind på....og der er flere i fx min klasse som kommer fra holbæk roskilde mv.... og de får deres penge for transport retuneret det gør FX min søster der bor i Borup ( roskilde) og tager til Gladsaxe hver dag.

Der udover er der også stillinger som sosu som ufaglærte for de har ikke råd til at sig nej til folk som faglærte og ufaglærte .....

Det er overhovedet ikek for at virke negativ.... men har selv stået og har været på kontant hjælp og gud forbyd mig at jeg ender der igen. MEN jeg har været turen igennem og ser det ikke svært at komme ind på en uddannelse ..ej Heller Hg som også kun kræver en 9 klasse....jeg har ikke selv andet en 9 klasse og har nu også bag mig en Hg, kokkeuddannelse ( minus 3 mdr.) og er nu i gang med Sosu

<{POST_SNAPBACK}>

ja det med transport er meget godt- men jeg skal sku også kunne bo der. jeg HAR bedt kommunen om hjælp til at skaffe bolig men de vil ikke hjælpe. og ja der er masser af ledige pladser I JYLLAND!!!! jeg bor altså på sjælland og det er ikke sådan ligetil at komme til jylland herfra- det tager flere timer. og så skal man møde kl 8 så skal man tage afsted omkring kl 4. måske endda kl 3.

nårh nu er det her vist kørt rigeligt af sporet. martin eller ki gider i lukke emnet???

Redigeret af CrazyMissDaisy
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har osse læst mig igennem denne tråd...og jeg vil ikke komme med så  mange kommentar.

Vil dog blot sige,at det lyder som om du SÅ gerne vil være pædagog , men mangler HF for , at komme direkte på semi.Syntes,at jeg har læst,at man kan tage en grund uddannelse PGU og af den vej komme ind på pædagog Semi...var det ik værd ,at overveje.Hvis det virkelig er noget du vil.

TRO MIG,jeg kender alt til , at skulle af snørklede veje for ,at (forhåbentlig) nå  hen til det mål man har.

FAT MOD!!!Hvis du har viljen og VIL...så er der en vej..det er jeg IK itvivl om..osse selvom det IK altid er så nemt

<{POST_SNAPBACK}>

det du siger er helt rigtigt. det er netop den vej jeg havde tænkt mig at gå :loveflag: men desværre er der for stor tilgang af elever til grundforløbet i mit amt :bearhug: har søgt gennem to år og kun fået afslag.

men nu venter vi på bolig i herning regner jeg med at kunne komme på grundforløbet der

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg læst op til flere af indlægene ... og kan JA undskyld mig ikke se problemet du skriver at du gerne vil ind på sosu eller pædagog semi.

Fair nok det kan man også hvis man er villig til at tage andre steder hen end den by man evt. bor i ..... i Gladsaxe / brøndby får du nærmest pladserne på sosu skolen kastet i nakken ...og er overhovedet ikke svær at komme ind på....og der er flere i fx min klasse som kommer fra holbæk roskilde mv.... og de får deres penge for transport retuneret det gør FX min søster der bor i Borup ( roskilde) og tager til Gladsaxe hver dag.

Der udover er der også stillinger som sosu som ufaglærte for de har ikke råd til at sig nej til folk som faglærte og ufaglærte .....

Det er overhovedet ikek for at virke negativ.... men har selv stået og har været på kontant hjælp og gud forbyd mig at jeg ender der igen. MEN jeg har været turen igennem og ser det ikke svært at komme ind på en uddannelse ..ej Heller Hg som også kun kræver en 9 klasse....jeg har ikke selv andet en 9 klasse og har nu også bag mig en Hg, kokkeuddannelse ( minus 3 mdr.) og er nu i gang med Sosu

<{POST_SNAPBACK}>

ja det med transport er meget godt- men jeg skal sku også kunne bo der. jeg HAR bedt kommunen om hjælp til at skaffe bolig men de vil ikke hjælpe. og ja der er masser af ledige pladser I JYLLAND!!!! jeg bor altså på sjælland og det er ikke sådan ligetil at komme til jylland herfra- det tager flere timer. og så skal man møde kl 8 så skal man tage afsted omkring kl 4. måske endda kl 3.

nårh nu er det her vist kørt rigeligt af sporet. martin eller ki gider i lukke emnet???

<{POST_SNAPBACK}>

Øøøøh nu er det lige at jeg også bor på sjælland...... og har flere der kører fra hjemme for at møde kl 8 i kbh....

Jeg kan overhovedet ikke se hvordan Jylland kommer ind i billedet??????????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg læst op til flere af indlægene ... og kan JA undskyld mig ikke se problemet du skriver at du gerne vil ind på sosu eller pædagog semi.

Fair nok det kan man også hvis man er villig til at tage andre steder hen end den by man evt. bor i ..... i Gladsaxe / brøndby får du nærmest pladserne på sosu skolen kastet i nakken ...og er overhovedet ikke svær at komme ind på....og der er flere i fx min klasse som kommer fra holbæk roskilde mv.... og de får deres penge for transport retuneret det gør FX min søster der bor i Borup ( roskilde) og tager til Gladsaxe hver dag.

Der udover er der også stillinger som sosu som ufaglærte for de har ikke råd til at sig nej til folk som faglærte og ufaglærte .....

Det er overhovedet ikek for at virke negativ.... men har selv stået og har været på kontant hjælp og gud forbyd mig at jeg ender der igen. MEN jeg har været turen igennem og ser det ikke svært at komme ind på en uddannelse ..ej Heller Hg som også kun kræver en 9 klasse....jeg har ikke selv andet en 9 klasse og har nu også bag mig en Hg, kokkeuddannelse ( minus 3 mdr.) og er nu i gang med Sosu

<{POST_SNAPBACK}>

ja det med transport er meget godt- men jeg skal sku også kunne bo der. jeg HAR bedt kommunen om hjælp til at skaffe bolig men de vil ikke hjælpe. og ja der er masser af ledige pladser I JYLLAND!!!! jeg bor altså på sjælland og det er ikke sådan ligetil at komme til jylland herfra- det tager flere timer. og så skal man møde kl 8 så skal man tage afsted omkring kl 4. måske endda kl 3.

nårh nu er det her vist kørt rigeligt af sporet. martin eller ki gider i lukke emnet???

<{POST_SNAPBACK}>

Øøøøh nu er det lige at jeg også bor på sjælland...... og har flere der kører fra hjemme for at møde kl 8 i kbh....

Jeg kan overhovedet ikke se hvordan Jylland kommer ind i billedet??????????

<{POST_SNAPBACK}>

jeg gentager: jeg har søgt der- jeg har søgt overalt. jeg har kun fået afslag. med begrundelsen: for stor tilgang af elever.

de eneste SOSU jeg har fundet med ledige pladser er i jylland (nåh ja og falster men transportmæssigt er det det samme)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg læst op til flere af indlægene ... og kan JA undskyld mig ikke se problemet du skriver at du gerne vil ind på sosu eller pædagog semi.

Fair nok det kan man også hvis man er villig til at tage andre steder hen end den by man evt. bor i ..... i Gladsaxe / brøndby får du nærmest pladserne på sosu skolen kastet i nakken ...og er overhovedet ikke svær at komme ind på....og der er flere i fx min klasse som kommer fra holbæk roskilde mv.... og de får deres penge for transport retuneret det gør FX min søster der bor i Borup ( roskilde) og tager til Gladsaxe hver dag.

Der udover er der også stillinger som sosu som ufaglærte for de har ikke råd til at sig nej til folk som faglærte og ufaglærte .....

Det er overhovedet ikek for at virke negativ.... men har selv stået og har været på kontant hjælp og gud forbyd mig at jeg ender der igen. MEN jeg har været turen igennem og ser det ikke svært at komme ind på en uddannelse ..ej Heller Hg som også kun kræver en 9 klasse....jeg har ikke selv andet en 9 klasse og har nu også bag mig en Hg, kokkeuddannelse ( minus 3 mdr.) og er nu i gang med Sosu

<{POST_SNAPBACK}>

ja det med transport er meget godt- men jeg skal sku også kunne bo der. jeg HAR bedt kommunen om hjælp til at skaffe bolig men de vil ikke hjælpe. og ja der er masser af ledige pladser I JYLLAND!!!! jeg bor altså på sjælland og det er ikke sådan ligetil at komme til jylland herfra- det tager flere timer. og så skal man møde kl 8 så skal man tage afsted omkring kl 4. måske endda kl 3.

nårh nu er det her vist kørt rigeligt af sporet. martin eller ki gider i lukke emnet???

<{POST_SNAPBACK}>

Øøøøh nu er det lige at jeg også bor på sjælland...... og har flere der kører fra hjemme for at møde kl 8 i kbh....

Jeg kan overhovedet ikke se hvordan Jylland kommer ind i billedet??????????

<{POST_SNAPBACK}>

jeg gentager: jeg har søgt der- jeg har søgt overalt. jeg har kun fået afslag. med begrundelsen: for stor tilgang af elever.

de eneste SOSU jeg har fundet med ledige pladser er i jylland (nåh ja og falster men transportmæssigt er det det samme)

<{POST_SNAPBACK}>

Sjovt at Brøndby/ gladsaxe sosu uddannelse ... der er mange åbne pladser til næste hold så jeg kan overhovedet ikke se hvor problemet er hvis du så vitterlig gerne vil ind på den uddannelse ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg læst op til flere af indlægene ... og kan JA undskyld mig ikke se problemet du skriver at du gerne vil ind på sosu eller pædagog semi.

Fair nok det kan man også hvis man er villig til at tage andre steder hen end den by man evt. bor i ..... i Gladsaxe / brøndby får du nærmest pladserne på sosu skolen kastet i nakken ...og er overhovedet ikke svær at komme ind på....og der er flere i fx min klasse som kommer fra holbæk roskilde mv.... og de får deres penge for transport retuneret det gør FX min søster der bor i Borup ( roskilde) og tager til Gladsaxe hver dag.

Der udover er der også stillinger som sosu som ufaglærte for de har ikke råd til at sig nej til folk som faglærte og ufaglærte .....

Det er overhovedet ikek for at virke negativ.... men har selv stået og har været på kontant hjælp og gud forbyd mig at jeg ender der igen. MEN jeg har været turen igennem og ser det ikke svært at komme ind på en uddannelse ..ej Heller Hg som også kun kræver en 9 klasse....jeg har ikke selv andet en 9 klasse og har nu også bag mig en Hg, kokkeuddannelse ( minus 3 mdr.) og er nu i gang med Sosu

<{POST_SNAPBACK}>

ja det med transport er meget godt- men jeg skal sku også kunne bo der. jeg HAR bedt kommunen om hjælp til at skaffe bolig men de vil ikke hjælpe. og ja der er masser af ledige pladser I JYLLAND!!!! jeg bor altså på sjælland og det er ikke sådan ligetil at komme til jylland herfra- det tager flere timer. og så skal man møde kl 8 så skal man tage afsted omkring kl 4. måske endda kl 3.

nårh nu er det her vist kørt rigeligt af sporet. martin eller ki gider i lukke emnet???

<{POST_SNAPBACK}>

Øøøøh nu er det lige at jeg også bor på sjælland...... og har flere der kører fra hjemme for at møde kl 8 i kbh....

Jeg kan overhovedet ikke se hvordan Jylland kommer ind i billedet??????????

<{POST_SNAPBACK}>

jeg gentager: jeg har søgt der- jeg har søgt overalt. jeg har kun fået afslag. med begrundelsen: for stor tilgang af elever.

de eneste SOSU jeg har fundet med ledige pladser er i jylland (nåh ja og falster men transportmæssigt er det det samme)

<{POST_SNAPBACK}>

Sjovt at Brøndby/ gladsaxe sosu uddannelse ... der er mange åbne pladser til næste hold så jeg kan overhovedet ikke se hvor problemet er hvis du så vitterlig gerne vil ind på den uddannelse ...

<{POST_SNAPBACK}>

problemet er at jeg har fået afslag!!! jeg HAR søgt men fået et nej! er det så svært at forstå???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥


Annoncer