loyd

hjemmelavet invitationer

20 indlæg i dette emne

Nu har jeg siddet og kigget på priser inden på panduro hobbys hjemmeside og har købt deres bog, og jeg syntes det virker meget dyrt.

Vi startede med at kigge inden på calligraphen og der skulle vi give ca.1500kr for både invitationer og bordkort, men hvis vi selv skal lave dem kommer det til at koste næsten 2000 kr.

Kan det være rigtigt :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg ikke gået igang med at lave invitationer endnu, men regner med snart at skulle igang, også med panduro Hobbys materialer.

Jeg har en veninde der lavede en af de invitationer i bogen. (Den på side 21)

Jeg mener hun sagde at de havde brugt ca. 800,- til 40 invitationer og bordkort/menukort.

Så det behøver altså ikke blive så dyrt. Hvad for en af dem i bogen kiggede du på???

0

Del dette indlæg

Vores var også hjemmelavede...og ja de blev også dyrere end hvis vi havde købt dem med tryk og hele baduljen hos Calligraphen....

Men jeg tror nu heller ikke nødvendigvis at folk herinde laver dem selv for at spare......ofte tror jeg også det har noget at gøre med at folk gerne vil have lige nøjagtig DET, og DET er ikke lige til at finde færdigt (sådan var det i hvert fald med mine invitationer. Andre gange synes folk bare de er meget hygggeligt at sidde og nørkle med sådan noget...

Badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores var også hjemmelavede...og ja de blev også dyrere end hvis vi havde købt dem med tryk og hele baduljen hos Calligraphen....

Men jeg tror nu heller ikke nødvendigvis at folk herinde laver dem selv for at spare......ofte tror jeg også det har noget at gøre med at folk gerne vil have lige nøjagtig DET, og DET er ikke lige til at finde færdigt (sådan var det i hvert fald med mine invitationer. Andre gange synes folk bare de er meget hygggeligt at sidde og nørkle med sådan noget...

Badutski

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har også tilbudt det fordi jeg troede at det var billigere!! Jeg syntes det ser meget dyrt ud pr. færdigt kort på div. hjemmesider.

Men jeg tror altså også det er individuelt om hvor dyrt det bliver.

(Se min veninde - mit indlæg højere oppe)

Jeg tror jeg kigger i Panduro Hobby og ser hvad "min" pris bliver!

0

Del dette indlæg

´tit og ofte kan man finde billige materialer i søsterne grene,.har lige set de havde hjemmelavet papir med tørrede blomster i,.og deres kuverter er også til at betale.mange ting kan ikke betale sig at købe i panduro..feks lim,karton bånd osv.der kan man købe det til langt under deres pris i bilka.søsterne grene netto osv. man skal bare holde øjne åbne..der er meget at spare.desuden har bilka ofte billigere bøger med inspiration til indbydelser osv.pøj pøj med dit projekt :bearhug:

jeanette

Redigeret af jeanette larsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ogsaa valgt at lave hele serien selv, for saa faar vi det som vi vil ha det!

Og tjaa... billigt er det ikke... har lige köbt materialer til det, kom af med ca. 2500; dkr, men saa er der altsaa ogsaa til fölgende:

-invitation (25)

-bordkort (50)

-menu (50)

-kirkehaefte (50)

-bryllupshaefte (50)

Papiret er perlemorspapir.... :)

Ihhhh, glaeder mig til at skulle masseproducere... det er nemlig ogsaa en faktor ved det hjemmelavede - HYGGEN :carrot: :carrot: :carrot:

Og ikke mindst, jeg er overbevidst om, at du vil faa saa meget ros af gaesterne, hvis du selv laver hele molevitten....

Det var saa mine tanker :bearhug: fra Else

0

Del dette indlæg

Nu er jeg ikke gået igang med at lave invitationer endnu, men regner med snart at skulle igang, også med panduro Hobbys materialer.

Jeg mener hun sagde at de havde brugt ca. 800,- til 40 invitationer og bordkort/menukort.

Så det behøver altså ikke blive så dyrt. Hvad for en af dem i bogen kiggede du på???

Jeg er faldet for den på side 38, det er helt vildt flotte. :bearhug: Jeg havde også planlagt at lave nogle anderledes bordkort som består af et hvidt bloklys med et bånd om hvor der bliver sat et kort på med navn, det er jo også en gave til gæsterne.

Har fået ideen fra bogen side 9, jeg ved ikke om jeg vil have bølgepap på, da jeg ikke er så sikker på at gæsterne husker at tage det af inden de tænder det, der skulle jo nødigt laves ildebrand.

Er der forresten nogen der ved hvor man kan få nogle bloklys som ikke vælter ens økonomi??

0

Del dette indlæg

Det kommer jo lidt an på hvordan de bliver lavet - vi har købt materiale til ca. 800 Kroner - men det skulle række til

50 invitationer til fest

30 invitationer til reception

50 menukort

50 bordkort

80 salmehæfter

og det synes jeg ikke er for dyrt - og så er der jo også hyggen i at lave det selv. Mangler lige konvoluter - men det bliver ikke så dyrt da det bare skal være almindelige C5 Konvoluter.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er faldet for den på side 38, det er helt vildt flotte. :bearhug: Jeg havde også planlagt at lave nogle anderledes bordkort som består af et hvidt bloklys med et bånd om hvor der bliver sat et kort på med navn, det er jo også en gave til gæsterne.

Har fået ideen fra bogen side 9, jeg ved ikke om jeg vil have bølgepap på, da jeg ikke er så sikker på at gæsterne husker at tage det af inden de tænder det, der skulle jo nødigt laves ildebrand.

Er der forresten nogen der ved hvor man kan få nogle bloklys som ikke vælter ens økonomi??

<{POST_SNAPBACK}>

Den er også rigtig flot. Jeg ved ikke helt hvilken en af dem jeg går igang med endnu. Der er så mange flotte.

Jeg tror jeg lader manden blade bogen igennem, så kan det være at jeg får soteret nogle fra, eller evt. kan lave en kombination af nogle af dem.

Mht. bloklys, så er de jo meget fremme i tiden.

Hvis du nu skrev hvor i landet du kommer fra

hvad du max. vil give

hvor mange du skal bruge, og farven(hvide?), så er jeg sikker på at folk nok skal holde øjne og øre åbne for dig.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg har også valgt og lave mine på computer da jeg ikke har overskud till og lave dem i hånden... så det vi skal bruge til vores indbydelser er papir....

vedhæfter lige et eksempel af både indbydelser og bordkort... billedet på bordkortet blir skiftet ud med et gammelt el sjovt billed af vores gæster...

Hilsen Camilla

post-15149-1130939869.jpg

post-15149-1130939914.jpg

post-15149-1130939923.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vil bare lige erklære mig enig. Det er vildt dyrt. Vi havde også alle mulige kreative planer, med flotte kombinationer af flot papir. Men nu bliver det til noget kreativt på computeren istedet, og så nøjes vi med et stykke pænt papir og laksejl. :crocodile:

0

Del dette indlæg

Nu har jeg siddet og kigget på priser inden på panduro hobbys hjemmeside og har købt deres bog, og jeg syntes det virker meget dyrt.

Vi startede med at kigge inden på calligraphen og der skulle vi give ca.1500kr for både invitationer og bordkort, men hvis vi selv skal lave dem kommer det til at koste næsten 2000 kr.

Kan det være rigtigt :(

Hvis jeg skal give et godt råd, så ville det være at kigge i Panduro Hobby's bog for at finde inspiration og derefter gå på et papirlager og købe karton/papir... Det har jeg erfaret er meget billigere end at købe materialerne ved dem (godt nok er materialerne til vores indbydelser, bord/menukort og kirkehæfter købt hos Panduro)

Jeg tror det er omkring 800-1000 alt i alt det har kostet os for 37, indbydelser, 65 bordkort og 90 kirkehæfter incl. konvolutter og andre materialer. Det synes jeg ikke er så galt igen.

Desuden synes jeg, det er dejligt at sidde og "nørkle" med at lave det hele selv...

*kram*

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer