Guest Fuble

#¤%/¤#& DEN KJOLE!!!

11 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen ved at blive tosset af den kjole!! Hende som skal sy den lavede jeg en aftale med om jeg kunne få kjole, skørt og sjal for 1500+materialer!

Det er også fint og temmelig billigt..

MEN nu siger hun at jeg havde skrevet at jeg kun skulle have slæb i chiffon! Min kjole skal være en hel kjole i alm. hvid brudesatin som så er overtrukket af chiffon.. Jeg vil også gerne have lavet en overskæring under brystet (se billede), men nu siger hun at det jo ikke var planen, og nu kommer det til at koste ekstra fordi jeg gerne vil have stropper, overskæring og slæb i satin... Altså!! Jeg har hele tiden gerne ville have slæb i satin og det har jeg skrevet i ALLE mine mails!!

Jeg har bare ikke råd til at det bliver dyrere!!! Og det er som om at hun bare er sur og vil have ekstra fordi det tager tid at blive enige om modellen! Jeg kan snart ikke holde det ud mere, men er også bange for at hvis jeg ikke vil have den lavet hos hende, så får jeg ikke noget tilbage! Hun har købt stoffet og jge har faktisk tænkt på om jeg ikke bare kunne få det sent til mig, og så kunne hun beholde de 500,- jeg har betalt, og så kunne jeg få hjælp af min mor til at lave den, for jeg synes bare det er blevet så bøvlet og jeg har slet ikke lyst til at blive gift lige nu, og slet ikke når jeg ikke kan få kjolen som jeg gerne vil....

ØV ALTSÅ! :(

Hvad gør jeg nu? Ville i blive meget sure hvis det var jer som skulle sy kjolen?

post-11351-1131784361.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er simpelthen ved at blive tosset af den kjole!! Hende som skal sy den lavede jeg en aftale med om jeg kunne få kjole, skørt og sjal for 1500+materialer!

Det er også fint og temmelig billigt..

MEN nu siger hun at jeg havde skrevet at jeg kun skulle have slæb i chiffon! Min kjole skal være en hel kjole i alm. hvid brudesatin som så er overtrukket af chiffon.. Jeg vil også gerne have lavet en overskæring under brystet (se billede), men nu siger hun at det jo ikke var planen, og nu kommer det til at koste ekstra fordi jeg gerne vil have stropper, overskæring og slæb i satin... Altså!! Jeg har hele tiden gerne ville have slæb i satin og det har jeg skrevet i ALLE mine mails!!

Jeg har bare ikke råd til at det bliver dyrere!!! Og det er som om at hun bare er sur og vil have ekstra fordi det tager tid at blive enige om modellen! Jeg kan snart ikke holde det ud mere, men er også bange for at hvis jeg ikke vil have den lavet hos hende, så får jeg ikke noget tilbage! Hun har købt stoffet og jge har faktisk tænkt på om jeg ikke bare kunne få det sent til mig, og så kunne hun beholde de 500,- jeg har betalt, og så kunne jeg få hjælp af min mor til at lave den, for jeg synes bare det er blevet så bøvlet og jeg har slet ikke lyst til at blive gift lige nu, og slet ikke når jeg ikke kan få kjolen som jeg gerne vil....

ØV ALTSÅ!  :(

Hvad gør jeg nu? Ville i blive meget sure hvis det var jer som skulle sy kjolen?

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa,

Det kommer meget an på hvordan situationen er startet med at udvikle sig. Hvis syersken har haft den klare opfattelse, at det var en simpel kjole uden de ting du skriver, og at den dermed kun ville afkræve hende x timer, så har hun selvfølgelig givet dig en pris ud fra det. Kommer der så efterfølgende tilføjelser, er hun vel i sin gode ret til at lade prisen stige. MEN det kommer meget an på præcis hvilken aftale i havde og hvordan den blev formuleret.

Du skal regne med uanset hvorr du handler, at sælger kun har en person at hente sine oplysninger fra for at afgive et pristilbud, og det er dig som køber. Hvis dine oplysninger er mangelfulde i beskrivelse, eller nemme at misforstå, så er det vel kun naturligt, at sådanne situationer kan opstå.

Mit forslag nu? Hvis hun ikke bor alt for langt væk fra dig synes jeg i skal aftale en tid at mødes på et tidspunkt. E-mail og lignende kan være et fint kommunikationsmiddel til nogle ting, men når det bare ligner en diskussion, så vil jeg da klart foreslå, at I kan høre hiinandens stemmer og meget gerne se hinandens kropssprog.

Få snakket det grundigt igennem med hende. Hør hendes side af sagen, og bliv så enige om hvad der skal ske fremadrettet.

Knus Jesper

0

Del dette indlæg

Jeg sad bare lige og tænkte at 1500 kr. godt nok også var billigt!! Jeg kan godt forstå at du føler dig lidt snydt, når I nu havde en aftale, men hvor meget mere er der tale om? Hvis det kun er materialet hun ikke havde forstået rigtigt, så er det vel ikke de 1500 kr. der har ændret sig? Umiddelbart sidder jeg også og tænker at det ikke kan være en særlig høj timeløn hun får for det stykke arbejde, og at hvis dig og din mor skulle sidde og lave det så ville det nok tage meget længere tid (nu ved jeg jo ikke hvor fiks I er med nål og tråd). Mange af os andre har også måtte gå over smertegrænsen på budgetet, og det er ikke så sjovt, men hvis man ellers får det man vil have så...... Ja det er et spørgsmål om hvor meget man gerne vil have noget.

Held og lykke med det, håber at I kan komme til enighed. Det er slet ikke sjovt at skulle sidde og sloges over noget som er så vigtigt, og som bare burde være dejligt.

:(

0

Del dette indlæg

Jeg har fra starten sagt at slæbet skulle være i chiffon og satin! Jeg har skrevet til hende at jeg bare selv kan lave de stropper, men det vil være pænest med overskæring til mig... Den eneste forskel der kommer på den kjole vi først snakkede om og den vi ser på nu er at der skal være en overskæring... Og så selvfølgelig at hun mente at der kun skulle være slæb i chiffon, hvor jeg i alle mails har skrevet at det skulle være i satin og chiffon... Hun skrev at det ville blive meget dyrere at lave det sådan med satinen og med overskæring og stropper...

Jeg er bare træt af det lige nu og fortryder virkelig at jeg har valgt at gøre det på den måde...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det lyder meget billigt. Jeg fik rettet min kjole til for samme pris. Jeg forhørte mig ved hende og hun skulle have min. 5000 kr + materialer for at sy en kjole fra bunden

Jeg håber, I finder ud af det

Camilla

0

Del dette indlæg

Jeg synes det lyder meget billigt. Jeg fik rettet min kjole til for samme pris. Jeg forhørte mig ved hende og hun skulle have min. 5000 kr + materialer for at sy en kjole fra bunden

Jeg håber, I finder ud af det

Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Det er helt sikkert billigt, det er jeg godt klar over :( Men hun er ikke skrædder eller syerske, det er en hobby... En skrædder betaler jo også skat af de penge som de får for at lave sådan en kjole...

Det har bare irriteret mig hele dagen og jeg har slet ikke lyst til at få den kjole nu, jeg har bare lsyt til at bede om at få stoffet sendt og så glemme alt om det, og købe en brugt kjole...

0

Del dette indlæg

Har du gemt de mails? Husk altid at printe mails ud, så du har noget bevis. Hvis du har mailsene som du har skrevet til hende er det jo bare, at vise hende dem...

<{POST_SNAPBACK}>

Det har jeg heldigvis!! Men hun bliver ved med at sige det med slæbet, og jeg har bare ikke råd til at give 600,- mere for kjolen!! Så kan jeg jo ligeså godt købe en anden... Men jeg skriver til hende at jeg gerne vil have stoffet, og så må hun beholde de 500,- jeg har betalt, for det er simpelthen for besværligt at blive ved!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fra starten sagt at slæbet skulle være i chiffon og satin! Jeg har skrevet til hende at jeg bare selv kan lave de stropper, men det vil være pænest med overskæring til mig... Den eneste forskel der kommer på den kjole vi først snakkede om og den vi ser på nu er at der skal være en overskæring... Og så selvfølgelig at hun mente at der kun skulle være slæb i chiffon, hvor jeg i alle mails har skrevet at det skulle være i satin og chiffon... Hun skrev at det ville blive meget dyrere at lave det sådan med satinen og med overskæring og stropper...

Jeg er bare træt af det lige nu og fortryder virkelig at jeg har valgt at gøre det på den måde...

Hejsa!

Hvor meget ville materialer koste dig?

Overskæringen og stropperne kan da ikke være det der kommer til at koste, det er da noget af det nemmeste at lave på sådan en kjole. Hvad ang. slæbet, så kan det være at hun har købt materialer til kjolen og har ikke stof nok til at lave slæbet i satin også - Så skal hun ud og købe nyt stof, og der bliver hun nød til at købe stof til hele kjolen engang til, for at det bliver hele stykker der bliver syet sammen og ikke noget der er lappet sammen i flere stykker.

Min mor og jeg syede selv min brudekjole, så jeg fik en der passede til mig...

Den kostede mig ca 3200 kr. i kun materialer.

Jeg kunne se på din profil at du er fra Odense, hvis du skulle komme fordi Assens vil jeg da gerne hjælpe dig så godt jeg kan.

Knus Mette

Redigeret af Rikemm
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer