Guest sro

Tyske bryllupstraditioner

4 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej,

jeg er jo tysker og kender forskellige. En del er jo ens som Danmark.

Man har også dåser på parrets bil for at fordrive onde ånder, nogle kaster buketten, man danser også walz men gæsterne står ikke i kreds og klapper, oget gamelt, blå ... er også kendt

Typisk tysk er dog at efter vielsen skal der sæves en træstam igennem - for at bevise at man kan arbejde sammen og udrette noget sammen - se her min tysk veninde

Postet billede

Så er der traditionen at parret skal klippe et hjerte ud af en lagen ved indgangen til festen - hjertet symboliserer kærligheden og bliver hængt op i festsalen hvor gæsterne skriver deres hilsner. Gommen skal bagefter bare hans nygifte kone igennem - lige som over dørkarmen. - også her 2 billeder fra min veninde

Postet billede

Postet billede

I mange tyske familier laver den nærmeste familie også en bryllupsavis - hvor sange er inde og nogle små anekdoter og gamle billeder fra parret - i stedet for indslag - bliver der så læst fra den og sunget.

Polterabend er også en del anderleds - oftest en fest om aften med alle venner og naboer og familie også dem der ikke er inviteret til bryllupet - der bliver s festet igennem - nogle sjove indslag og så bliver der smadret porzellan som det kommende brudeparret skal feje op sammen. Det kommer fra at larmen også fordriver onde ånder. det må bare ikke være spejle eller glas det bringer uheld.

Det var lige det jeg kunne komme på - de ting tysker slet ikke kender er:

kys på stolen og under bordet, kysserunde når den ene part er væk.

:( Sandra

0

Del dette indlæg

Ej hvor sjovt at høre om de tyske traditioner - den med træstammen er kanon god!

:griner:- Kunne man mon indføre den i de danske traditioner - måske med at skulle samle et IKEA-skab (selvom det er svensk) eller lignende - for det er da noget af en opgave, som sætter de fleste par på noget af en samarbejdsprøve!! :(

Derudover - EilaL - så synes jeg at din venindes kjole er meget, meget smuk. Den kan jeg rigtigt godt lide.

/W2B

0

Del dette indlæg

Ej hvor sjovt at høre om de tyske traditioner - den med træstammen er kanon god!

:) Kunne man mon indføre den i de danske traditioner - måske med at skulle samle et IKEA-skab (selvom det er svensk) eller lignende - for det er da noget af en opgave, som sætter de fleste par på noget af en samarbejdsprøve!!  :griner:-

Derudover  -  EilaL - så synes jeg at din venindes kjole er meget, meget smuk. Den kan jeg rigtigt godt lide.

/W2B

:griner:-:):) Ja - tror bare at hvis man skal samle ikea skab så skal man lige afsætte en time mere i tidsplanen :):pokey::) - men jeg må da sige at jeg håber min forældregider at transportere redskaber og stammen med fra tyskland - synes det er meget hyggelig - man skal dog huske deodorant i brudetasken :)

Synes også kjolen er meget smuk - den skulle heller ikke være for stor - da det var en rådhusbryllup. Så jeg elsker måden den er smlet bagpå.

:( Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer