Irishbride

Anna & Patrick 3 gange så gift!

890 indlæg i dette emne

Kan overhovedet ikke bidrage med musikken men kan bidrage med lidt åndedrætsøvelser:

Træk vejret ud og ind laaaangsomt tre gange. Og så pust hurtigt ind og ud i små ryk ti gange!

Og tag det så ellers HELT roligt! I bliver gift om de så spiller lille peter edderkop!

hahahaha - ja det er rigtigt. Nu er vi jo endda allerede gift - 2 gange!!! :blush:

Tak for åndedrætsøvelserne. Dem får jeg nok god brug for. Jeg tror, det er fordi, jeg først rigtigt er kommet ind i kampen nu, efter at mine eksamener osv er overstået. Og så er der lige pludselig under 2 uger til, vi tager afsted til Danmark. Og DET er dælme ikke lang tid!

Jeg får det på nogenlunde samme måde! Prøv at kigge i min tråd. Vi skal flytte halvanden måned før brylluppet! Tror du jeg er ved at gå i panik???

HUH ja, det bliver noget af det samme. Sidste aar var det lidt det samme, men der var brylluppet i det mindste foerst i september og jeg havde faktisk totalt styr paa det hele. Lige nu synes jeg SLET ikke, at jeg har styr paa noget (faktisk skal jeg sende 3 invitationer i aften :) )

Patrick synes, at du skal have en medalje for din Lille Peter Edderkop kommentar -HAHA- . Han kommer med aaaaaaaaalle mulige forslag, og ingen af dem er bare gode nok. Nu tror jeg snart, at jeg ringer til organisten og fortæller ham, hvad vi vil have som udgang, og hvad jeg IKKE vil have som indgang. Det er da vist nemmere!. Men jeg giver lige hjernen et vrid til inden det kommer så vidt.

Du ville vinde SÅ meget respekt fra min side, hvis du gik op til lille peter eddekop :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du ville vinde SÅ meget respekt fra min side, hvis du gik op til lille peter eddekop :cheerleader3:

Det kan sgu godt være, at det er det, det ender med!

Har lige snakket med organisten. For at bruge AnjaSLs udtryk SIKKE NOGET ØVHØNE!!!!

Vi Havde ENDELIG bestemt os for, hvilken musik vi ville have som indgang og udgang. Ouverturen til Mestersangerne af Wagner som indgang og Widors Toccata fra den 5. Orgelsymfoni som udgang.

Det tog mange og lange overvejelser at komme frem til de 2 stykker, så med stor beslutsomhed ringede jeg til organisten.

Jeg forklarede mit ærinde og lige så snart jeg havde sagt "ja, jeg ville gerne have Widors toccata som udgang" siger manden "ja det får du ikke" :thumbsupsmileyanim: Nå, sagde man så. Jo, han har fået noget slidgigt, og så lyder den desuden ikke godt på kororgelet. Kororgelet????? :thumbsupsmileyanim: Jeg spurgte ham, om der ikke var mulighed for det store orgel. Ikke nikke nej :thumbsupsmileyanim: Hvor SUR var JEG så!!!

Så ville jeg slet ikke begynde at spørge om Mestersangerne, for den er mindst lige så stor som Widor. Så jeg pippede noget om, det kunne blive noget dansk eller nordisk. Til det fik jeg beskeden, at alt det danske han kender (og han er altså domorganist!) varer 10-12 minutter, og det er jo for langt :thumbsupsmileyanim:

Så jeg spurgte, hvad han ville anbefale, når det nu var en kirke fuld af musikere (overdrivelse fremmer forståelsen!!!). Det vil han så tænke over. Han spiller kun de traditionelle, hvis han bliver bedt om det. Men nu kan jeg så ringe til ham om en uge og finde ud af hvad han vil foreslå.

:ban:

Det blev jeg altså lidt knotten over må jeg sige. Der var jo en grund til, at jeg panikkede over musikken. Nemlig, at det betyder meget for mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du ville vinde SÅ meget respekt fra min side, hvis du gik op til lille peter eddekop :cheerleader3:

Det kan sgu godt være, at det er det, det ender med!

Har lige snakket med organisten. For at bruge AnjaSLs udtryk SIKKE NOGET ØVHØNE!!!!

Vi Havde ENDELIG bestemt os for, hvilken musik vi ville have som indgang og udgang. Ouverturen til Mestersangerne af Wagner som indgang og Widors Toccata fra den 5. Orgelsymfoni som udgang.

Det tog mange og lange overvejelser at komme frem til de 2 stykker, så med stor beslutsomhed ringede jeg til organisten.

Jeg forklarede mit ærinde og lige så snart jeg havde sagt "ja, jeg ville gerne have Widors toccata som udgang" siger manden "ja det får du ikke" :thumbsupsmileyanim: Nå, sagde man så. Jo, han har fået noget slidgigt, og så lyder den desuden ikke godt på kororgelet. Kororgelet????? :thumbsupsmileyanim: Jeg spurgte ham, om der ikke var mulighed for det store orgel. Ikke nikke nej :thumbsupsmileyanim: Hvor SUR var JEG så!!!

Så ville jeg slet ikke begynde at spørge om Mestersangerne, for den er mindst lige så stor som Widor. Så jeg pippede noget om, det kunne blive noget dansk eller nordisk. Til det fik jeg beskeden, at alt det danske han kender (og han er altså domorganist!) varer 10-12 minutter, og det er jo for langt :thumbsupsmileyanim:

Så jeg spurgte, hvad han ville anbefale, når det nu var en kirke fuld af musikere (overdrivelse fremmer forståelsen!!!). Det vil han så tænke over. Han spiller kun de traditionelle, hvis han bliver bedt om det. Men nu kan jeg så ringe til ham om en uge og finde ud af hvad han vil foreslå.

:ban:

Det blev jeg altså lidt knotten over må jeg sige. Der var jo en grund til, at jeg panikkede over musikken. Nemlig, at det betyder meget for mig.

ØVHØNERØV...... (er glad for at du kan bruge mit udtryk - her har du så en variant ;) )

Sikke da noget.... hvorfor vil han ikke spille på det store orgel? Vi har også kun et lille orgel i Sct. Jørgens Kirken, så det sætter også lidt sine begrænsninger - bl.a. derfor synger pigekoret mens jeg går ind... det skjuler lidt orglets "mangler" i volumen.

Øv altså - sikke da noget..... hmm... det bliver spændende at høre hvad han så vil foreslå!

Kan godt forstå du er meget træt af det.

0

Del dette indlæg

ØVHØNERØV...... (er glad for at du kan bruge mit udtryk - her har du så en variant ;) )

Sikke da noget.... hvorfor vil han ikke spille på det store orgel? Vi har også kun et lille orgel i Sct. Jørgens Kirken, så det sætter også lidt sine begrænsninger - bl.a. derfor synger pigekoret mens jeg går ind... det skjuler lidt orglets "mangler" i volumen.

Øv altså - sikke da noget..... hmm... det bliver spændende at høre hvad han så vil foreslå!

:thumbsupsmileyanim: Det var et godt udtryk!!!

Ja, jeg venter ogsaa i spaending. Lige nu er det saa lidt uden for min kontrol. Kororgelet er ikke det mindste, men da SLET ikke noget i forhold til det store. Praesten sagde godt nok til mig, at de normalt ikke bruger det store til bryllupper, men at jeg jo kunne snakke med organisten om det, naar jeg nu er musiker. Men nej, der var ikke nogen kaere mor. Og saadan var det bare!. ANER ikke hvorfor, og det var naesten det vaerste. Hvis jeg havde faaet et godt argument kunne jeg maaske forstaa det, men det bruges jo til alle gudstjenester :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Det var et godt udtryk!!!

Ja, jeg venter ogsaa i spaending. Lige nu er det saa lidt uden for min kontrol. Kororgelet er ikke det mindste, men da SLET ikke noget i forhold til det store. Praesten sagde godt nok til mig, at de normalt ikke bruger det store til bryllupper, men at jeg jo kunne snakke med organisten om det, naar jeg nu er musiker. Men nej, der var ikke nogen kaere mor. Og saadan var det bare!. ANER ikke hvorfor, og det var naesten det vaerste. Hvis jeg havde faaet et godt argument kunne jeg maaske forstaa det, men det bruges jo til alle gudstjenester :cheerleader3:

Ja forklaringer kan ofte gøre en verden til forskel - ville da mene at det måtte give det en ekstra dimension som organist, at der er et brudepar, som rent faktisk har forstand på og sætter pris på musikken... underligt. Kan du ikke prøve at spørge når du taler med organisten igen? Måske har det noget med vedkommendes gigt at gøre... men på den anden side - hvis han spiller på det hver lørdag virker det altså noget underligt og kontrært... sådan lidt à la.. sådan plejer vi at gøre, og derfor gør vi det også nu (se... der fik du din forklaring :bask: :thumbsupsmileyanim: )

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh. Anna

Du må jeg jo hellere følge godt med her, så jeg kan se hvad ham organisten kan byde på. Jeg har jo ikke det store kendskab til musik, så lille peter edderkop lyder måske ikke så tosset.

:bearhug: Jeg kan lige se, at vi skaber en trend her!! Tror der ville blive kigget lidt hvis vi skrider op ad gulvet til Lille Peter Edderkop!!!! :boohoo:

Puh, nu har jeg opdateret hjemmesiden med profiler af alle gaesterne. Saa er det nu meget rart, at vi ikke bliver saa mange :heart: Men I er meget velkomne til at kigge forbi siden og give mig lidt ris/ros.

0

Del dette indlæg

Sidder her i det meget sjaeldne irske solskin og konstaterer, at jeg ikke panikker helt saa meget mere. Snakkede i telefon i en time med min mor igaar og fik styr paa hvad jeg mangler at goere.

Jeg proever lige at faa det ned paa skrift:

• Lave bordkort
  • Bestemme hvordan bordene skal staa
  • Lave bordplan
  • Finde cd'en med Brudevalsen
  • Oeve Brudevalsen
  • Til juvelleren og se om jeg kan faa mine ringe renset og pudset op
  • Printe kirkeprogrammer
  • Printe Midsommervisen og "Danmark nu Blunder den Lyse Nat"
  • Ringe til organisten (IGEN)
  • Ringe til Kirketjeneren ang parkering udenfor Domkirken
  • Koebe stearinlys
  • Koebe irske flag
  • Minde vores venner om, at de skal have sengetoej med
  • Velkomsttale
  • Pakke kjole, sko, undertoej osv sammen
  • Pakke kuffert
  • Lave madpakke til vores LANGE koeretur til Danmark
  • Undersoge overnatningsmuligheder paa Fyn og i Soenderjylland

Hmmmmmmmmmm det er jo egentlig ret meget i og med vi tager afsted loerdag morgen kl meget tidligt!!! :cheerleader3: Men jeg har nu valgt nogle ret lette bordkort. Inspireret af Alexandra/Samsoe. Men bare med en anden slags papir. Puh, faar svigerdragerne paa besoeg i eftermiddag. De skal vande vores have mens vi er vaek og skal lige have instruktioner i alarm osv. Jeg ville meget hellere lave bryllupsting end forberede middag til dem HMPF!!!! :denmarkflag:

Redigeret af Irishbride
0

Del dette indlæg

Sidder her i det meget sjaeldne irske solskin og konstaterer, at jeg ikke panikker helt saa meget mere. Snakkede i telefon i en time med min mor igaar og fik styr paa hvad jeg mangler at goere.

Jeg proever lige at faa det ned paa skrift:

• Lave bordkort
  • Bestemme hvordan bordene skal staa
  • Lave bordplan
  • Finde cd'en med Brudevalsen
  • Oeve Brudevalsen
  • Til juvelleren og se om jeg kan faa mine ringe renset og pudset op
  • Printe kirkeprogrammer
  • Printe Midsommervisen og "Danmark nu Blunder den Lyse Nat"
  • Ringe til organisten (IGEN)
  • Ringe til Kirketjeneren ang parkering udenfor Domkirken
  • Koebe stearinlys
  • Koebe irske flag
  • Minde vores venner om, at de skal have sengetoej med
  • Velkomsttale
  • Pakke kjole, sko, undertoej osv sammen
  • Pakke kuffert
  • Lave madpakke til vores LANGE koeretur til Danmark
  • Undersoge overnatningsmuligheder paa Fyn og i Soenderjylland

Hmmmmmmmmmm det er jo egentlig ret meget i og med vi tager afsted loerdag morgen kl meget tidligt!!! :cheerleader3: Men jeg har nu valgt nogle ret lette bordkort. Inspireret af Alexandra/Samsoe. Men bare med en anden slags papir. Puh, faar svigerdragerne paa besoeg i eftermiddag. De skal vande vores have mens vi er vaek og skal lige have instruktioner i alarm osv. Jeg ville meget hellere lave bryllupsting end forberede middag til dem HMPF!!!! :denmarkflag:

I Danmark kan vi sørme ikke klage over sjældent solskin for tiden... Her i Århus koger byen simpelthen... Der er nærmest ikke en vind som rører sig i midtbyen - pyh, hvor er det varmt! Men dejligt - jeg klager ikke!

Det er bare så rart, at få skrevet tingene ned - det er som om, alt bliver mere overskueligt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I Danmark kan vi sørme ikke klage over sjældent solskin for tiden... Her i Århus koger byen simpelthen... Der er nærmest ikke en vind som rører sig i midtbyen - pyh, hvor er det varmt! Men dejligt - jeg klager ikke!

Det er bare så rart, at få skrevet tingene ned - det er som om, alt bliver mere overskueligt.

Ja, det hjalp en del at faa det ned paa skrift. Og mine kirkehaefter bliver meget simple at lave. Det bliver bare det generelle forloeb, saa folk ved, hvornaar salmerne falder osv. De engelske bliver med hele ritualet, som heldigvis ligger paa nettet :cheerleader3:

Jeg krydser fingre for, at vejret bliver lige saa godt om knap 14 dage, men jeg synes nu, at jeg har set noget om regn :bestwishes: Men vi har da i det mindste faaet lov til at have baal, fordi det ikke er helt saa toert som sidste aar. Det var en lettelse, at det kan lade sig goere :denmarkflag:

Syntes det er en helt god liste du har fået samlet dig der - men meget overskuelig!!

Anna

Der er garanteret noget, jeg har glemt, men det kan jo komme paa i loebet af ugen :balloons:

0

Del dette indlæg

Hej Anna!

Tusind tak for din hilsen i min tråd :bestwishes:

Jeg er også helt sikker nu på at det var det rigtige valg... Nu er jeg bare skal jeg bare beslutte: Slør - ikke slør...

Jeg synes nu også det ser ud til at være en overkommelig liste især sammenlignet med vores... Men vi er vist også list sen på den...

Uha - 12 dage til... Det er godt nok tæt på ;)

Håber i får en rigtig god tur til Århus - Det er sådan en dejlig by :cheerleader3:

Og Rigtigt dejligt bryllup også, hvis jeg ikke når at skrive igen... Er som sagt lidt stresset ;)

:denmarkflag: Anette

0

Del dette indlæg

Hej Anna

Ja, så fik vi talt med "vores" præst, og lad os bare sige at vi ikke liiiiige ser tingene helt ens.

Jeg har skrevet et laaangt indlæg i min tråd, men lad os bare sige, at jeg håber at hun er bedre i kirken end til samtalen. Jeg glæder mig til at se hende til din bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anna

Ja, så fik vi talt med "vores" præst, og lad os bare sige at vi ikke liiiiige ser tingene helt ens.

Jeg har skrevet et laaangt indlæg i min tråd, men lad os bare sige, at jeg håber at hun er bedre i kirken end til samtalen. Jeg glæder mig til at se hende til din bryllup.

Jeg kopierer lige mit svar fra din tråd http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Oh det var dog noget så irriterende!!!!!!

Se, det indtryk havde jeg slet ikke, men jeg var jo også bare mig selv (og min mor) Vi fik tilbudt kaffe, som vi takkede nej til. Den der med at børn ikke hører hjemme i kirken er da helt hen i vejret. Så skulle hun prøve at være præst i vores katolske sognekirke, hvor messen kl 10.30 om søndagen på det nærmeste bliver druknet at børnehyl (der er en grund til at, at Patrick forsøger, at gå til den kl 8.30 istedet).

Hun spurgte også om en masse om os og hvad vi lavede og hvordan vi mødtes osv osv, som hun skrev ned. Men det er da meget muligt, at det bare var smalltalk . Hmmmm nu er jeg da MEGET spændt på at se, hvordan hun ter sig til vores højtidelighed!!

Men super, at du fandt ud af, at der gerne må fotograferes ved indgang og udgang :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif 10 dage til sankt Hans!!!! :blush:

(nu begynder jeg at koldsvede......) :biggrin:

ARRRRRRRRRRRRRRRJ ANJA, sådan noget kan du da ikke bare komme ud med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu troede jeg lige at der var liiiiiiige ved at være styr over tingene :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif 10 dage til sankt Hans!!!! :hug:

ARRRRRRRRRRRRRRRJ ANJA, sådan noget kan du da ikke bare komme ud med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu troede jeg lige at der var liiiiiiige ved at være styr over tingene :ilovebryllupsklar:

Du har da så mega meget styr på tingene... om ikke andet... så har din mor :blush:

0

Del dette indlæg

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif 10 dage til sankt Hans!!!! :hug:

Du har da så mega meget styr på tingene... om ikke andet... så har din mor :hug:

Hmmmmmmmmmmm det sidste er nok RET MEGET nærmere sandheden!!!!!! :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En af tingene på min to do liste var at se om jeg kunne få renset og pudset mine ringe, da diamanterne var blevet lidt matte af sæbe og hvad de nu ellers kommer i kontakt med.

Jeg havde en MYCKET mærkelig oplevelse hos juvelleren.

Jeg ringer på døren, som man nu gør i den forretning og bliver vist ind osv.

Da jeg begynder at forklare, hvad jeg vil, siger damen "og de er alle sammen vores ikk". "Øøøh nej" - Jeg forklarede hende, at de er indkøbt i Canada. "Nå, jamen vi renser kun vores egne smykker" :bearhug: Tænkte, at det sgu da er mærkeligt, at de ikke vil tage folks penge!.

Jeg forklarede hende, at min forlovelsesring er blevet renset der før (sagde ikke noget om, at det var mens vi kiggede på vielsesringe - fniiiis)

Damen siger "Jamen, det lyder meget mærkeligt, for det gør vi normalt ikke, men hvis jeg lige må låne dem, går jeg ud og spørger"

Hun blev væk i 100 år og jeg overvejede om hun var stukket af til Langtbortistan med dem :bearhug::bearhug:

Men så kom hun tilbage og gav dem tilbage til mig - "Sådan, så er det gjort". Ganske gratis - MEGET MEGET MÆRKELIGT FIRMA. Det er et af Dublins bedste juvellerfirmaer, så jeg kiggede bare underligt på damen.

Han har renset diamanterne meget flot med ultralyd og pudset guldet. Egentlig ville jeg have haft dem til at Rhodinere guldet, så det blev helt hvidt igen, men jeg tog pænt mine ringe og gik min vej, for tænk nu hvis hun kom i tanke om, at jeg skulle betale for det -HAHA-

Rhodineringen må blive engang over sommeren. Men nu glimter diamanterne i det mindste flot igen.

Redigeret af Irishbride
0

Del dette indlæg

HÅR

Jeg tænker, at jeg må prøve noget nyt med mit hår denne gang. Nu er det jo en del mere afslappet denne gang, og det vil jeg da gerne reflektere med mit hår. Min buket bliver sommerblomster fra haven og Patrick kommer til at have et lyst jakkesæt på. Så jeg overvejer noget lignende dette (selvfølgelig gaflet fra BK et eller andet sted)

post-16734-1181736119.jpg

Hvad synes I? Jeg tror hun har en DEL finere hår end jeg, som pjusker noget lettere. Kan det så overhovedet lade sig gøre i sådan noget hestehår som mit??? Jeg skal have et eller andet, der dækker over mine høje tindinger - eller "geheimratshjørnene", som min mor kalder dem. Redigeret af Irishbride
0

Del dette indlæg

Det er en kanon flot frisure, og som du siger mere afslappet end de andre 2. Skal du have slør på denne gang?

Jeg glæder mig helt vildt til at se det hele samlet. :carrot:

Og jeg er så småt begyndt at overveje om det er 2 forskellige præster som vi har talt med. -HAHA- Hun har måske bare haft en dårlig dag i går.

0

Del dette indlæg

2 af min mors gode veninder hjælper til i køkkenet på dagen. Vi laver jo al maden selv, men de anretter og opvarmer og pynter og sætter ind og rydder af og gør ved.

De skal selvfølgelig have en lille gave for alt det, for vi betaler dem ikke. Min mor har hjulpet til begge deres mænds 70 års dage, men det er jo ikke "fra os" om man så må sige. Jeg forhørte mig hos min mor om, hvad sådanne 2 damer i tresserne mon kunne tænke sig. De er begge vilde med god mad, så jeg har fundet på at lave en "irsk gourmetkurv" til dem begge.

Så igår var jeg rundt og købe lidt. Det er sgu ikke helt let at finde en hel masse, der er lidt anderledes, lækkert og irsk. Eller måske er det bare fordi jeg bor her og synes at tingene bliver for "almindelige" :bearhug:

Indtil videre har jeg købt:

• Butler's Jameson whiskey trøfler
  • Butler's karameller med Irish Cream Liqueur (baileys)
  • Irish Breakfast Tea fra Bewleys i en fin Metaldåse med en tegning fra Dublin på låget
  • Appelsinmarmelade med whiskey
  • Irish Coffee Curd (sådan en slags nutella med Irish coffee smag)
  • Løgrelish til at putte på grillkødet
Der skal tilsættes lidt mere når vi kommer i supermarkedet i aften, men mon ikke det bliver helt godt -HAHA-
0

Del dette indlæg

2 af min mors gode veninder hjælper til i køkkenet på dagen. Vi laver jo al maden selv, men de anretter og opvarmer og pynter og sætter ind og rydder af og gør ved.

De skal selvfølgelig have en lille gave for alt det, for vi betaler dem ikke. Min mor har hjulpet til begge deres mænds 70 års dage, men det er jo ikke "fra os" om man så må sige. Jeg forhørte mig hos min mor om, hvad sådanne 2 damer i tresserne mon kunne tænke sig. De er begge vilde med god mad, så jeg har fundet på at lave en "irsk gourmetkurv" til dem begge.

Så igår var jeg rundt og købe lidt. Det er sgu ikke helt let at finde en hel masse, der er lidt anderledes, lækkert og irsk. Eller måske er det bare fordi jeg bor her og synes at tingene bliver for "almindelige" :bearhug:

Indtil videre har jeg købt:

• Butler's Jameson whiskey trøfler
  • Butler's karameller med Irish Cream Liqueur (baileys)
  • Irish Breakfast Tea fra Bewleys i en fin Metaldåse med en tegning fra Dublin på låget
  • Appelsinmarmelade med whiskey
  • Irish Coffee Curd (sådan en slags nutella med Irish coffee smag)
  • Løgrelish til at putte på grillkødet
Der skal tilsættes lidt mere når vi kommer i supermarkedet i aften, men mon ikke det bliver helt godt -HAHA-

Har i overhovedet noget uden alkohol i derovre :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer