Lambada Bamse

Personlighedstest, jeres erfaring ?

3 indlæg i dette emne

Hey.

I min søgen efter arbejde skal jeg have taget et par personlighedstest - vildt spændende synes jeg. Hvis min personlighed ikke passer til de stillinger jeg har søgt og de vælger en anden, er jeg da i det mindste blevet lidt klogere på mig selv. Jeg har for sjov prøvet at tage den der ligger på jobindex og resultatet synes jeg passer rimelig ok :

Typeindikator test

Din typekode: ESFJ

"Fokus på at organisere tingene så de personlige behov bliver opfyldt"

ESFJ-typer er ofte omsorgsfulde, meddelsomme og varme personer, som gerne ser til, at tingene bliver gjort ordentligt. Deres talent ligger i at sørge for at give hjælp og støtte, så andre får deres behov opfyldt. De er pligtopfyldende og opmærksomme på andre menneskers behov og søger at skabe harmoni og trivsel. De følger som regel reglerne og procedurerne på deres arbejdsplads og kan ofte tilsidesætte deres egne behov for at få samarbejdet til at fungere og bevare harmonien.

For ESFJer er det derfor vigtigt, at organisationen eller virksomheden er struktureret og velorganiseret, så deres arbejdsbetingelser giver mulighed for, at arbejdet udføres grundigt og ordentligt. Ofte vil man finde ESFJer i job hvor de kan bruge deres evne til at organisere tingene, så de personlige behov bliver opfyldt. Derfor finder man dem ofte i stillinger, der kræver en høj grad af kommunikation og i kombination med, at man er pligtopfyldende og yder personlig service inden for nogle veldefinerede rammer.

Følgende kendte personer har typen ESFJ: George Washington, Ray Kroc, J.C. Penney

Har i prøvet en test og hvordan synes i den har passet ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej LambadaBamse!

Jeg fik lavet en i forbindelse med jobsøgning for et par måneder siden... DET VAR HELT VILDT

Både det at læse resultatet, men især da en meget garvet HR-mand forklarede og konkluderede ud fra mine svar...

Jeg var helt rørt da jeg gik derfra...

Håber du får muligheden for at få en grundig gennemgang, det er super og giver en masse ting at tænke over og arbejde med

:)

0

Del dette indlæg

I tidernes morgen da jeg var til samtale inde hos AP Møller fik jeg også lavet adskillige tests. Mens de blev tastet ind i computeren sad konsulenten og fortalte mig hvad han mente at testen ville vise alene ud fra den korte samtale vi havde haft. Kun på et eneste punkt tog han fejl i forhold til testen - og der kunne det ligeså godt være testen, der tog fejl. Han var hamrende dygtig - og jeg synes at jeg kendte mig selv bare en lille smule bedre, da jeg gik derfra. Jeg havde fået sat ord på nogen ting.

Såfremt virksomhederne ved hvad de gør med de her prøver - så kan de være fantastiske. Ikke kun for virksomheden, men også for en selv. Gør virksomheden det kun for at gøre det.. Ja - så er det temmelig formålsløst og de burde måske bruge mere tid på at tale med folk i stedet.

B*

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer