Librian

Tradition

10 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeps ;)

Bruden må ikke selv sy sin kjole, fordi hvert sting, hun syr, bliver til en tåre i ægteskabet. Det sidste sting på kjolen skal sys på selve bryllupsdagen.

Det skal efter sigende bringe uheld i ægteskabet hvis man ikke gør det.

Redigeret af Sandra Brix
0

Del dette indlæg

Jeps ;)

Bruden må ikke selv sy sin kjole, fordi hvert sting, hun syr, bliver til en tåre i ægteskabet. Det sidste sting på kjolen skal sys på selve bryllupsdagen.

<{POST_SNAPBACK}>

Gud fri mig vel ;)

Hvis jeg kunne sy, havde jeg klart gjort det selv - det må da være så fantastisk at sy sin egen kjole :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeps ;)

Gud fri mig vel ;)

Hvis jeg kunne sy, havde jeg klart gjort det selv - det må da være så fantastisk at sy sin egen kjole :heart:

Ja - det er der jo også mange der gør i dag - så det er jo om man vælger at følge disse traditioner eller ej. Men mon ikke man stadig sortere ud i dem alt efter hvem man er ;)

0

Del dette indlæg

Jo da - begge traditioner er skam rigtige nok - jeg havde købt min så førstnævnte tænkte jeg ikke meget over - men sidstnævnte løste vi ved at min mormor syede to bitte røde sting i underskørtet, mens jeg fik kjolen på. (jeg elsker de gamle traditioner.)

Badutski

0

Del dette indlæg

Min mor syede bøjlestropperne fast indvendig i kjolen på dagen, så havde vi løst den tradition også!!!!

I våbenhuset havde min svigermor lagt en kobbermønt i en kuvert som jeg måtte låne til min sko.

Min mors vielsesring var for lille til hendes fingre den dag så den lånte jeg også som gammelt og lånt.

Der var blåt på strømpebåndet.

Og kjole, undertøj m.m. var jo nyt! :cheerleader3:

Da vi kom ud af kirken lå der en rigtig flot pyntet hestesko til os udenfor som min mand samlede op... En tradition jeg havde glemt alt om... Men min søde svigerinde havde husket!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi kom ud af kirken lå der en rigtig flot pyntet hestesko til os udenfor som min mand samlede op... En tradition jeg havde glemt alt om... Men min søde svigerinde havde husket!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Den med hesteskoen og 'samle lykken op' havde jeg aldrig hørt om før min mor gjorde opmærksom på at hun godt kunne finde på at lave en! (Meget godt at hun fortæller det, for ellers havde jeg nok bare skrævet over dimsen på dagen! :cheerleader3: )

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer