vmsp

Gaveposer

14 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg har som så mange andre herinde tænkt at lave gaveposer til gæsterne, nu når de skal side og vente en lille times tid inden vi skal spise :cheerleader3:

Jeg har købt nogle standard hvis papirs gaveposer (300 stk. da jeg så kunne få dem til 1,50 kr stk. :birthday:

Indhold:

2 stk. hovedpinepiller

tændstiksæske

1 pk. lommetørklæde (prøver at finde nogle stof lommetørklæder men uden held :balloons:

2 stk. mini rittersport

2 stk. mini haribo

????????? - andre gode forslag, de må gerne være så gæster kunne få en lille griner på :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med plaster til de nye sko ?

og evt mintpastiller ?

Tandstikker ?

Her er vores digt

Et stk. chokolade tild en søde tand

lidt duft til efter dans

Et stk plaster til de nye sko

og Haribo - den er altid gó

Tandstikker så munden holdes sund

og mintpastiller til en frisk mund

- skulle vi fortsætte til kl. fem,

er her to panodiler,så søndagen ikke føles så slem

God fornøjelse

:cheerleader3: Heidi

Redigeret af ryberg
0

Del dette indlæg

Vi putter oz lidt creme i... Og det er tilme gratis... Vi har skrevet til Nivea og fået nogle gratis prøver... Det var de rigtig gode til at hjælpe med... Dejligt med lidt lækkert... Både til herrer og damer... Og du kan sagtens nå det endnu *SS*

0

Del dette indlæg

Et stk. chokolade tild en søde tand

lidt duft til efter dans

Et stk plaster til de nye sko

og Haribo - den er altid gó

og mintpastiller til en frisk mund

- skulle vi fortsætte til kl. fem,

er her to panodiler,så søndagen ikke føles så slem

God fornøjelse

Fed idé med digtet........... Den havde jeg ikke tænkt på :cheerleader3:

Men kan I så hjælpe mig hvad der rimer på dette:

En pakke lommetørklæde til en lille tåre

??????????????????????????????????????

Jeg kan bare ikke det der med at rime....

Redigeret af vmsp
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ligger inde med nogle regler, som man kan få sig et billigt grin af!! Jeg har valgt nogle ud!!! Man kunne evt. også lave en bordplan og beskrivelse af, hvor de forskellige gæster hører til henne...f.eks gift med brudens moster osv...

§ 01 Man spiser kun af sin egen tallerken.

§ 02 Læn Dem ikke over naboen når det begynder at gynge.

§ 03 Undgå trængsel under bordet; Kravl til højre!

§ 04 Hvide elefanter afleveres diskret i garderoben.

§ 05 Lyserøde krokodiller slippes ud i toilettet. Husk at trække i snoren!

§ 06. Servietter er ikke medicin og bør ikke indtages efter måltidet

§ 07 Snyd ikke næsen i servietten.

§ 08 Det anses for upassende at klø sig i håret med sin gaffel.

§ 09 Af hensyn til omkringsiddende bør man ikke kilde sin borddame mens hun drikker

§ 10 Hvis du gaber under talerne - så vær dannet og lad som om du stanger tænder.

§ 11 Skulle din borddame være uheldig at spilde ned af sig, så brist ikke i skoggerlatter - en gentleman vil kun fnise.

§ 12 Lad vindene gå så diskret som muligt.

§ 13 De udstillede buster må ikke berøres.

§ 13 Små hvide høns og lyserøde elefanter må ikke forefindes i lokalet. De skal straks indfanges og afleveres i køkkenet.

§ 14 Cigarer og cigaretter skal skoddes i de dertil indrettede, og ikke i sidemandens kaffe.

§ 15 Hvis du bliver gal på en af de tilstedeværende, så undlad at give vedkommende en på tuden. Gå i stedet rundt og fortæl at vedkommende vil give en omgang.

§ 16 Hvis du glider under bordet, så bliv fra damernes ben.

§ 17 Kom tilbage hvis De ikke kan finde hjem. Det er ingen skam at vende om!

§18 Sadistisk optræden overfor de lune retter må ikke finde sted.

§19 Levende lys hører ikke med til menuen. Heller ikke blomsterne.

§ 20 Festudvalget bedes behandlet med respekt. De må gerne drikkes fulde, men dog ikke overhældes med sovs eller lign.

§21 Efter indtagelse af 37 genstande er det forbudt at ånde på sidemanden.

§22 For glemte eller tabte personer garanteres ikke.

§23 Det anses for upassende at anvende gaflen under bæltestedet, ligegyldigt til hvilket formål.

§24 Nyd turen, hvis du selv kører hjem, der går måske 2-3 år før du må det igen.

§ 1 Snyd ikke næsen i servietten.

§ 2 Det anses for upassende at klø sig i håret med sin gaffel.

§ 3 Af hensyn til omkringsiddende bør man ikke kilde sin borddame mens hun drikker.

§ 4 Hvis du gaber under talerne - så vær dannet og lad som om du stanger tænder.

§ 5 Skulle din borddame være uheldig at spilde ned af sig, så brist ikke i skoggerlatter - en gentleman vil kun fnise.

§ 6 Lad vindene gå så diskret som muligt.

§ 7 De udstillede buster må ikke berøres.

§ 8 Små hvide høns og lyserøde elefanter må ikke forefindes i lokalet. De skal straks indfanges og afleveres i køkkenet.

§ 9 Snaps er til indvortes brug. Ikke til at pudse briller i.

§ 10 Cigarer og cigaretter skal skoddes i de dertil indrettede, og ikke i sidemandens kaffe.

§ 11 Hvis du bliver gal på en af de tilstedeværende, så undlad at give vedkommende en på tuden. Gå i stedet rundt og fortæl at vedkommende vil give en omgang.

§ 12 Hvis du glider under bordet, så bliv fra damernes ben.

God appetit

Ærede gæster følgende bordregler bør overholdes:

§ 01 Man spiser kun af sin egen tallerken.

§ 02 Læn Dem ikke over naboen når det begynder at gynge.

§ 03 Undgå trængsel under bordet; Kravl til højre!

§ 04 Skån tænderne - bid ikke drammen over.

§ 05 Hvide elefanter afleveres diskret i garderoben.

§ 06 Lyserøde krokodiller slippes ud i toilettet. Husk at trække i snoren!

§ 07 Forbyttede koner/mænd bedes afleveret tilbage senest i morgen.

§ 08 Kom tilbage hvis De ikke kan finde hjem. Det er ingen skam at vende om!

§ 09 Snyd ikke næsen i servietten.

§ 10 Det anses for upassende at klø sig i håret med sin gaffel.

§ 12 Af hensyn til omkringsiddende bør man ikke kilde sin borddame mens hun drikker.

§ 13 Hvis du gaber under talerne - så vær dannet og lad som om du stanger tænder.

§ 14 Skulle din borddame være uheldig at spilde ned af sig, så brist ikke i skoggerlatter - en gentlemand vil kun fnise.

§ 15 Lad vindene gå så diskret som muligt.

§ 16 De udstillede buster må ikke berøres.

§ 17 Små hvide høns og lyserøde elefanter må ikke forefindes i lokalet. De skal straks indfanges og afleveres i køkkenet.

§ 18 Snaps er til indvordes brug. Ikke til at pudse briller i.

§ 19 Cigarer og cigaretter skal skoddes i de dertil indrettede, og ikke i sidemandens kaffe.

§ 20 Hvis du bliver gal på en af de tilstedeværende, så undlad at give vedkommende en på tuden. Gå i stedet rundt og fortæl at vedkommende vil give en omgang.

2

§ 21 Hvis du glider under bordet, så bliv fra damernes ben.

Ærede gæster!

Bemærk venligst følgende regler

§ 1 Man spiser kun af sin egen tallerken.

§ 2 Læn Dem ikke over naboen når det begynder at gynge.

§ 3 Undgå trængsel under bordet; Kravl til højre!

§ 4 Skån tænderne - bid ikke drammen over.

§ 5 Hvide elefanter afleveres diskret i garderoben.

§ 6 Lyserøde krokodiller slippes ud i toilettet. Husk at trække i snoren!

§ 7 Forbyttede koner/mænd bedes afleveret tilbage senest i morgen.

§ 8 Kom tilbage hvis De ikke kan finde hjem. Det er ingen skam at vende om!

God fest!

Ærede gæster!

Bemærk venligst følgende regler

§ 1 Man spiser kun af sin egen tallerken.

§19 Levende lys hører ikke med til menuen. Heller ikke blomsterne.

§ 06. Servietter er ikke medicin og bør ikke indtages efter måltidet

§ 10 Det anses for upassende at klø sig i håret med sin gaffel.

§ 14 Skulle din borddame være uheldig at spilde ned af sig, så brist ikke i skoggerlatter - en gentlemand vil kun fnise.

§ 12 Af hensyn til omkringsiddende bør man ikke kilde sin borddame mens hun drikker.

§ 09 Snyd ikke næsen i servietten.

§ 4 Hvis du gaber under talerne - så vær dannet og lad som om du stanger tænder.

§ 15 Lad vindene gå så diskret som muligt..!

§ 3 Undgå trængsel under bordet; Kravl til højre!

§ 17 Små hvide høns og lyserøde elefanter må ikke forefindes i lokalet. De skal straks indfanges og afleveres i køkkenet.

§ 8 Kom tilbage hvis De ikke kan finde hjem Det er ingen skam at vende om

Svale

0

Del dette indlæg

hvis det er fordi at de skal kunne få tiden til at gå, så måske man kunne lægge en lille leg i??

Jeg ved egentligt ikke hvad det kunne være? Bare en lille ide jeg kom på, hvis de skulle have tiden til at gå.

Jeg har selv overvejet noget lignende. Jeg tænkte lidt ala vores familier kender ikke hinanden og har aldrig mødt hinanden.

Det kunne måske være noget med en lille leg, med at man ikke oplyste bordplanen før lige inden middagen.

Den times tid der var inden middagen, kunne så bruges til at finde en bordherre/dame.

Hver får udleveret en lille seddel med deres navn, hvor der inden i står noget om deres bordherre/dame, folk skal så snakke sammen for at finde hinanden.

Jeg ved ikke om det virker i praksis, men jeg syntes ideen er god, så hvis andre har prøvet noget lignende, eller har andre ideer, så kom endelig og fortæl.

0

Del dette indlæg

hvis det er fordi at de skal kunne få tiden til at gå, så måske man kunne lægge en lille leg i??

Jeg ved egentligt ikke hvad det kunne være? Bare en lille ide jeg kom på, hvis de skulle have tiden til at gå.

Jeg har selv overvejet noget lignende. Jeg tænkte lidt ala vores familier kender ikke hinanden og har aldrig mødt hinanden.

Det kunne måske være noget med en lille leg, med at man ikke oplyste bordplanen før lige inden middagen.

Den times tid der var inden middagen, kunne så bruges til at finde en bordherre/dame.

Hver får udleveret en lille seddel med deres navn, hvor der inden i står noget om deres bordherre/dame, folk skal så snakke sammen for at finde hinanden.

Jeg ved ikke om det virker i praksis, men jeg syntes ideen er god, så hvis andre har prøvet noget lignende, eller har andre ideer, så kom endelig og fortæl.

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder sopm en ritig sød idé. Der skal nok bare ikke være alt for mange gæster, for så er det sgu nok ikke til at hitte ud af for folk.

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder sopm en ritig sød idé. Der skal nok bare ikke være alt for mange gæster, for så er det sgu nok ikke til at hitte ud af for folk.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi skal være 40-46 personer.(Der bliver inviteret 46)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har som så mange andre herinde tænkt at lave gaveposer til gæsterne, nu når de skal side og vente en lille times tid inden vi skal spise  :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Først lige et par spørgsmål: Hvorfor skal gæsterne vente ca. 1 time? Er det meningen, at de skal ha' deres gaveposer inden de går til bords? Jeg kan ikke helt få det til at gå op *sorry*

Vi brugte selv gaveposer til vores bryllup og de fungerede også som bordkort.

Posen så sådan ud: post-10810-1137947903.jpg

Og indholdet ser I her: post-10810-1137947944.jpg post-10810-1137947980.jpg

Verset vi brugte lød sådan her:

Mintpastiller til en frisk og dejlig mund

En ballon... til hvad vides ej -

min kære gom har hemmeligheder for mig!

Et balkort - kan du klare alle 5?

Og panodiler, så søndagen ej føles så slem.

Balkortet, der var bagsiden, fungerede sådan, at gæsten skulle gå rundt og spørge en anden gæst ville danse f.eks. dans nr. 4. Havde pågældende gæst allerede skrevet en anden op til denne dans, så kunne det ikke lade sig gøre, så måtte man prøve om dans nr. 3 måske var ledig. Alle gæster hyggede sig med at snakke og finde dansepartnere til senere på aftenen.

Idéen med legen "find din bordherre/-dame" er rigtig god. Og der er rigtigt mange ideer. Har været med til at skulle finde en modsætning. Jeg skulle komme med en slikkepind (usundt) og så skulle jeg finde min bordherre bland noget sundt. Det viste sig at være en gulerod. Det skal lige siges at bordherrerne vidste hvad de skulle "parres" med så der ikke gik ged i bordplanen. Men det var damerne der skulle finde frem til og spørge ind til bordherrerne. Bordplanen gik op! :bearhug: .

En anden er: Et spil kort klippes over og den ene del skrives der bordherrens navn på og på den anden del skal damens navn stå. Så går man rundt og finder den kortdel der passer, men man må først se kortet, når man har fortalt sit navn og evt. hvordan man hører til brudeparret.

Disse lege går selvfølgelig kun hvis parrene skal deles ved bordene. Men mulighederne er mange - se evt. her: Festdoktoren.

-Lisbeth ... der liiige måtte rette i sit eget indlæg - der havde sneget sig en forkert smiley ind!

Redigeret af Lisbeth67
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld jeg lige spørger, men de der gaveposer, hvorfor og hvornår gives de til gæsterne ??

Det skal lige siges jeg aldrig har været til bryllup, så er vist lidt undskyldt...

<{POST_SNAPBACK}>

Vi ville ha' tandstikker og pastiller på bordene og så fandt vi ud af at vi ville lave vores bordkort som en pose. De andre ting er så kommet til senere, da min gemal sagde at der også skulle en ballon i (og så ville han ikke fortælle mig hvorfor!!). Balkort og blyant hørte sammen og tilsidst lavede vi verset hvor alle vores ting indgik i.

... og du skal da ikke undskylde... selvom du havde været til et eller flere bryllupper, er det da ikke sikkert, at de havde valgt at bruge poser alligevel :bearhug: .

-Lisbeth

0

Del dette indlæg

Da jeg var med til en bryllupsfest sidste år havde de byttet rundt på bogstaverne på navnekortene på bordet. Feks. Morten: Tom one Mormor: Rom Rom (tak) o.lign.

Inden i kortene, havde de så skrevet de rigtige navne, så man kunne se om det var rigtigt til sidst.

Det var rigtig sjovt.

Da vi var mange med til festen, og mange der ikke kendte hinanden, rejste vi os op på skift og fortalte hvilken relation vi havde til brudeparret - og selvfølgelig vores "øgenavn".

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer