irmavictoria

Sang i kirke..

6 indlæg i dette emne

Jeg sidder idag og snakker med en veninde omkring en fælles veninde, vi har, som synger som en drøm. Jeg har gået og luret lidt på, om jeg skulle spørge hende om hun ville synge i kirken. Synes at det kunne være smukt og dejligt med en solosang. Og min veninde mener, at hun gerne ville gøre det. Men så er det jeg tænker... hvad må man egentlig i kirken? Selvfølgelig skal jeg spørge min egen præst, men vil gerne lige forberede mig.

Må hun evt. synge en sang, som ikke er på dansk? Og må hun synge, hvad vi nu beslutter os for?

Synes at have læst herinde om en, der måtte overbevise sin præst om at sangen var en hyldst til Gud. Og det synes vi jo ikke er så fedt.

Hvilke erfaringer har I omkring at få en sanger i kirken til at synge en sang, der ikke nødvendigvis er fra salmebogen?

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er næsten lige så mange forskellige meninger om dette, som der er præster i danmark :bearhug: Det nemmeste vil derfor være, at ringe til præsten og spørge om dennes mening om dit forslag.

Inden du ringer til præsten, vil det være en fordel at vide, hvilken sang det drejer sig om, da dette også kan have indflydelse!!!

Da vi blev gift i sommer, sang min kusine i kirken for os. Dette var præsten helt med på, indtil hun hørte at det ikke var en salme kusinen skulle synge! Meeeeen efter lidt overtalelsesevner blev sat i spil, lykkedes det at få omvendt præsten... derfor.... giv ikke op, hvis du i første omgang får et nej!

Kusinen sang "Du er" med News a ca pella (SMÅÅÅÅÅKT!!!!) Jeg forklarede præsten, at med lidt god vilje, kunne sangteksten jo godt tolkes som en sang til gud... og den melding åd hun!!!!

Glæder mig til at høre hvordan historien ender :bearhug:

Knus fra Rikke

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup skulle en af vores fælles veninder have sunget "from this moment" for min mand. Jeg ringede og talte med præsten, og han spurgte slet ikke til hvilken sang det drejede sig om, han meldte bare ud at det ikke kunne lade sig gøre :biggrin: Men som Rikke skrev, er det meget forskelligt fra præst til præst.

:super:

Mie

P.s. hun kom så på besøg hjemme hos os en aften efter brylluppet, og der sang hun bare de smukkeste sange for mig og min mand. :loveshower: :yay: :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen der kender en der synger rigtigt godt! Og som kan synge "From this moment on" for min tilkommende til vores bryllup 22/7 i Holbæk!!

Hun behøver ikke være uddannet til dette, men det ville selvfølgelig være rart hvis hun havde prøvet det før.

Grunden til at jeg ikke hyrer en proff. er at jeg syntes det bliver for dyrt for et enkelt nr. i kirken.

Typisk tager mange proff. f.eks. 6-700 for 1 sang+kørsel. Jeg har kun kunne finde nogle i jylland. Dvs. ca. 120 km hver vej. dvs. at det koster mig yderligere ca. 750 i kørsel.

I alt kommer en sang i kirken, så til at koste mig ca. 1.300-1.400,-, og det syntes jeg altså er alt for dyrt!

Er der nogen der kender nogen??

Hun skal helst bo på Sjælland, da jeg gerne vil have mulighed for at møde hende inden, og høre hende synge.

0

Del dette indlæg

Er der nogen der kender en der synger rigtigt godt! Og som kan synge "From this moment on" for min tilkommende til vores bryllup 22/7 i Holbæk!!

Hun behøver ikke være uddannet til dette, men det ville selvfølgelig være rart hvis hun havde prøvet det før.

Grunden til at jeg ikke hyrer en proff. er at jeg syntes det bliver for dyrt for et enkelt nr. i kirken.

Typisk tager mange proff. f.eks. 6-700 for 1 sang+kørsel. Jeg har kun kunne finde nogle i jylland. Dvs. ca. 120 km hver vej. dvs. at det koster mig yderligere ca. 750 i kørsel.

I alt kommer en sang i kirken, så til at koste mig ca. 1.300-1.400,-, og det syntes jeg altså er alt for dyrt!

Er der nogen der kender nogen??

Hun skal helst bo på Sjælland, da jeg gerne vil have mulighed for at møde hende inden, og høre hende synge.

Prøv og spørg i det lokale kirkekor, der skal nok være en.

Vi vil gerne have en til at synge Ave Maria i kirken og præsten sagde at det var helt fint og at hun ville spørge organisten om han ikke kunne finde en fra kirkekoret til det. Tip top sødt :super: Hun skal selvfølgelig have noget for det, men man slipper for at betale transport.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer