birgitulla

Prinsesse Polkaprik Gifter sig

188 indlæg i dette emne

Kære søde mennesker og bridezillaer - ja jeg ved godt det er meget sent at jeg har fået taget mig sammen til en beretning, men her kommer den altså - et halvt års tid efter brylluppet! Håber I vil nyde oplevelsen sammen med mig :super:

Prinssesse Polkaprik blev gift den 13. august 2005 med sin Franske Prins men festlighederne i forbindelse med brylluppet startede allerede den 11. august:

Torsdag:

Far kom og hentede os i København for at køre os til Sorø, hvor vi lørdag skulle giftes.

Jeg var så nervøs for at glemme noget og løb rundt og lavede lister og satte krydser... I det hele taget var de sidste uge meget prægede af liste-lavning og afkrydsning! Det var ligesom den eneste måde jeg følte jeg kunne få orden og ryddet op i alle de tanker og mentale huskesedler jeg havde i hovedet!

Da vi kom til Sorø drak vi en kop te med min mor og min veninde Alexandra, som var kommet hele vejen fra Los Angeles til brylluppet og så skulle vi op og øve ceremonien med præsten i kirken. Det var faktisk meget dejligt at få det hele gennemgået oppe i kirken og sammen med far! Præsten, som jo er min søsters ”svigerfar”, var sød og gennemgik også hvad der ville blive sagt og hvad det betød og hvornår vi skulle rejse os og så videre...

Vi var herefter et lille smut forbi min farmor, som jo forståeligt nok var lidt rundt på gulvet over alle de ting der skulle foregå om ganske kort tid i hendes have... (hun er 82)... men vi fik hende talt til ro og fik alle detaljer omkring reception gået igennem med hende!

Da vi kom tilbage havde jeg aftalt møde med Hannah, som skulle stå for at alt gik glat og fint til både reception og middag og selvom, der var mange ting, der fløj rundt i hovedet på mig, så fik vi talt alle detaljerne igennem inden gæsterne begyndte at ankomme...

Ja for vi havde inviteret alle de gæster der var ankommet fra Frankrig og Færøerne og Danmark til grillaften... Godt nok var det ikke grillvejr... så vi spiste indenfor... alle 30 stykker... mens far og Michaël troligt stod udenfor i blæsten og grillede pølser til os... Michaëls forældre ankom lige til maden fra Frankrig og der var knald på familien helt til klokken 24... hvor jeg så gik i gang med at lave børneposerne... og AAARRRRGGGH jeg havde gelmt to børn og det betød at jeg mnaglede gaveposer til to.... endnu en liste blev lavet... og så blev det tid til at vi trætte hoppede i seng... uden at kunne falde i søvn! Til sidst lykkedes det dog at sove...

Redigeret af birgitulla
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Fredag:

Fredag skulle vi tidligt op for der var masser af ting der skulle ordnes... Klokken 10 skulle vi ned og hente nøgler til Kulturcafé Ludvig hvor festen skulle stå! Klokken 10.15 kom festudlejningen med de runde borde og guldstolene... og så var det bare med at komme i gang!

Vi skulle have alle møblerne fra Ludvig ud i den trailer som alle udlejningsmøblerne kom i og så selvfølgelig alle de runder borde og de 75 guldstole pakket ud og sat op... Puha det var hårdt... men alle hjalp godt til (også børnene) og omkring klokken 14 havde vi fået dækket op og sat det hele klar... undtagen blomster i vaserne og lys i lanternene og så manglede vi også stadig lige at printe bordhæfterne!!!

Vi kørte hjem og fik hurtig frokost og herefter skulle vi ud og købe de sidste ting... Lister, lister og flere lister... Kryds, kryds, kryds!!!

Hjemme hos mine forældre var min onkel Harry fra Færøerne ankommet med fiskesuppe og den lækreste fisk fra Færøerne, som han havde fisket og medbragt og tilberedte sammen med min kusines kæreste Runi... De var så søde... Stod i køkkenet fra klokken 13 til 19, hvor der igen var inviteret til middag for alle gæster, som var ankommet!

Indkøb gik godt... Vi fik kørt forskellige ting ud til farmor og feststed og pakket sager til næste dag... Gjorde også klar med havemøbler i farmors have og forsøgte at lade være med at stresse...

Nå men hjem til lækker færøsk middag med 40 gæster... huhej hvor det går... Samtidig gik vi i gang med at printe bordhæfter... og så ankom blomsterne sammen med min brudpige Louise fra København... jeg havde nemlig bestilt roser og brudeslør fra Johnnys blomster på Israels plads og blomsterne var helt friske og så flotte... Jeg fik en fair pris fordi jeg købte 300 røde roser og 10 bundter brudeslør!

Jamen de roser skulle jo skæres til alle de vaser jeg har rendt rundt på loppemarkeder og opkøbt!!! Så efter den lækre mad gik turen til Ludvig klokken 22 hvor vi, det vil sige Alexandra, Laurence (Michaels stedmor), mor, Julien (Michaels lillebror) og hans far, gik i gang med at skære roser til vaserne... og det var prikken over I’et på bordene... det så så smukt ud og ligesom jeg havde drømt!!!

Til allersidst ankom Michael med bordhæfter og bordkort og de blev sat på og så var klokken også 00.30 og vi skulle ligesom giftes i morgen... så hjem i seng...ja altså hver sin...

Michael sov sammen med sine forældre hjemme hos mine forældre!

Jeg sov hos min famor, sammen med Alexandra og min lillesøster Hilda... Vi sov godt nok ikke før ved 2-tiden... skulle lige hyggesnakke og grine lidt... men så sove jeg til gengæld også som en sten til næste morgen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Og trætte piger hos min farmor klokken 1 om natten... jeg er rigtig glad for at de sov hos mig... det var så hyggeligt og tøset

Og jeg sidder og laver lister over hvad jeg skal huske i morgen... tør slet ikke tænke på hvor mange lister jeg har lavet op til brylluppet... det var det eneste der hjalp mig med at rydde op i mit hoved og huske alle de ting der skulle ordnes... og det var ikke lidt

post-8921-1138217023.jpg

post-8921-1138217041.jpg

0

Del dette indlæg

Lørdag:

Morgen:

Vågnede med vækkeuret klokken 8.30... med godt røde øjne... puha jeg var ikke just udhvilet... men op det skulle vi!! Vi spiste morgenmad sammen med min farmor og det var det hyggeligste indslag jeg kunne have ønsket min som start på dagen! Min farmor fortalte om hendes bryllup og en masse historier der var knyttet til hendes og min farfars dag!! Det var så dejligt!! Og vi sad alt for længe ved bordet og fik pludselig travlt!

Alt skulle stilles klar til receptionen og roser skulle skæres til vaser her også! Men fint blev det! Min veninde Louise, som også er min brudepige og stylist på dagen, ankom til morgenmaden og efter morgenmaden ankom min mor og min anden lillesøster Carina og Michaels stedmor Laurence...

Alle skulle hjælpe og gøres klar til brylluppet undtagen Laurence som var færdig og hun gik straks i gang med blomsterne... Louise kastede sig over Carina som blev dullet op og så var det mors tur (hov skal lige siges at vi alle havde været i bad) og så Hilda, så min farmor... (og ja jeg havde fået sat curlere i nu) og så var klokke bare mange og vi var al for sen på den...

Der gik lidt panik i den... jeg fik hurtigt lagt makeup... mens jeg faktisk satte min søsters hår... og så skulle curlerne ud... klokken var kvart i 13!!!! Puha vi havde travlt... alt for travlt!!! 5 minutterover 13... altså 5 minutter forsinkede allerede kørte min mor, farmor, Laurence og Aleaxandra afsted... og jeg var endnu ikke i kjolen....

Min far var ankommet halv et og gik og skyndte på os og vred sine hænde... bageren nåede også at komme med kagen inden vi kom afsted... men der var jeg ved at blive proppet i kjolen... men så havde far da noget at tage sig til!!

Klokken 13.15 var jeg i kjolen... og så skulle min lillesøster Carina hjælpe mig i skoene uder skørtet.... og hvad sker der så?????!!!!!! Min sko går i stykker... det lille spænde man spænder skoen ind med knækker.... PANIK!!!!! Puha det var godt jeg havde min veninde Louise til at bevare roen... jeg var lige ved at gå helt i panik... det viste sig at skoen sad nogenlunde fast også uden spænde så sådan blev det... men pyha det er irriterende...

post-8921-1138217390.jpg

Redigeret af birgitulla
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer