birgitulla

Prinsesse Polkaprik Gifter sig

188 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Festen:

Vi ankom til festen ved 18-tiden og stod udenfor og tog i mod gæsterne som de ankom. Mange havde faktisk skiftet til om aftenen og selvom det selvfølgelig er oget man kan når der er tale om et formiddags-bryllup så havde jeg slet ikke regnet med at så mange havde gjort så meget ud af det. Alle var så fine og det meget rørende og super-festligt.

Klokken 18.30 blev der serveret velkomstdrink (hvidvin, danskvand og hyldeblomst) og vi skålede med alle gæsterne indeni den smukt opdækkede sal... Ih hvor var der altså fint og så med lysene tændt i alle de små lanterner jeg havde lavet og de meget smukke roser og rosenblad... Suk jeg var lykkelig og stolt over det arbejde jeg har lavet de sidste 10 måneder....

Michael og jeg bød velkommen sammen på fransk/dansk i bedste melodigrandprixstil og så satte vi os til bords.

Til forret fik vi jo bruschetta med tomat og ost og det smagte dejligt og gjorde godt med lidt mad, selvom det ikke var meget jeg senere fik ned. Men godt smagte det. Alle var i gang med at spise og konversere også ved hjælp af den lille parlør der var bagpå menuhæftet på færøsk/dansk/fransk og så havde i også lavet den der beskrivelsesleg med et ord ud for hvert navn i bordhæftet for hvert bord og så skulle man spørge ind til hvorfor lige netop dette ord var med.

Først talte vores dejlige toastmaster og han havde lavet både fransk og dansk del af introduktion til aftenen og gjorde det supergodt.

Første taler var min far... Og jeg tudede igen en hel del... Jeg har hans tale, men har ikke skrevet den ind på computer endnu... men den brugte metafor om solsikke som var mig og så havde han skrevet en hel tale på fransk (uden at kunne fransk og med hjælp fra sin søster) og den holdt han (vel og mærke igen uden at kunne fransk) og det var så rørende at han ville gøre det og Michaels forældre var begge rørt til tårer og det var Michael og jeg selvfølgelig også og han klarede det så fint... Får helt tårer i øjnene af denne tanke...

Så kom buffeten og den var virkelig lækker og der var masser af mad og folk spiste og spiste (jeg selv fik ikke smagt så meget men fint så det ud...) Snakken gik omkring bordene og der var den dejligste stemning... Jeg var den første der rejste mig på naturens vegne og så fik Michael ellers bare kys... jeg havde faktisk ikke lige tænkt over det ville ske og grinede meget da jeg kom i tanker om det på vejen ud til toilettet. Jeg fik hjælp af Alexandra på toilettet og ja der var meget tyl men det gik egentlig uden de store problemer...

Så kom Michaels tale... og jeg har heller ikke skrevet den ind men hold da helt fast den var god. Superkærlig og skarp, sjov og meget rørende... samtlige gæster tudede også mændene (som med deres egen ord var helt på r.... over hvor fantastisk en tale det var) og ja jeg behøver nok ikke sige at jeg havde utrolig svært ved at lade være med at hulke af lykke... Lægger måske talen ind engang, men ved ikke hvad Michael siger til det...

Efter hans tale måtte alle lige sunde sig og da vi havde bedt om at folk ikke røg under middagen var der en hel del der lige forsvandt udenfor.

Mor og Far havde også lavet en sang som kom på bordene efter min mors meget søde tale til Michael og mig.

Udover det var der sange fra min moster, mine søskende og 4 af vores venner. Og taler fra Louise (brudepige og bedste veninde), moster Hildur, Moster Fridhild, og min teatergruppe Xofia. Og så holdt jeg også en tale som var præget af det lidt mere sjove og rørende og ikke nær så fantastisk en tale som min mands, men jeg er glad for at jeg holdt den alligevel... den involverede blandt andet pommes fritter og yndlingslik og rigtig mange gange gentagelse af de magiske ord: min mand... Jeg havde ikke haft så meget tid til at skrive den med alle de andre ting jeg skulle nå optil og var ret nervøs over at skulle holde den men syntes at jeg måtte sige nogle ting til min mand... (der var den lige igen)...

Min tale kom på 23.30 og der havde desserten været på (uhm tira misu) og da jeg var færdig fik vi travlt med at rykke borde og stole ud til siden så vi kunne danse brudevals...

En, to, tre... og så var det nu... Et utrolig smukt øjeblik for os begge og vi dansede uden problemer en fin brudevals mens folk kom tættere og tættere på og der blev kastet ris igen... Og så var det slut... alt for hurtigt... kunne have danset denne vals hele aftenen... men nu skulle der klippes sokker og rives slør... Og det gik ikke stille af sig, blandt andet blev Anders klippet i fingrene mens han holdt fødderne på Michael og en overivrig onkel saksehånd gik amok med en saks og klippede strømper og snørebånd og det hele...

Mit slør blev revet i og jeg lod dem gøre det men bad om at de gjorde det forneden så jeg har stadig et nogenlund fint prikket slør til at gemme... det er bare ikke gulvlangt mere...

Og så var der kaffe og musik... Nu gik bandet på og de var så fede og spillede dejlig musik i fede versioner (det var Alice fra min teatergruppes band fra konservatoriet som spillede) og der var mange der dansede og jeg fik slet ikke danset nok synes jeg men vi ville gerne åbne gaverne selv og sige tak til alle personligt så vi havde travlt... men en enkelt svingom ind imellem med min mand (igen ups) blev det da til og også en uforglemmelig vild svingom med min kusines mand som kastede mig rubdt og snurrede mig rundt og rundt til jeg næsten ikke kunne stå... Supersjovt og det må have set fantastisk ud med kjolen... og fik jo da også danset med venner og veninder og med min søde far og med Michaels lillebror Julien (10) som bød mid op og dansede en hel dans med mig... så sødt!

Festen fortsatte til den lyse morgen og til vi var ved at segne af træthed. Vi fik de lækreste pizzaer til natmad og bandet spillede mange ekstranumre og så satte vi computeren til at være Dj og vi var ikke færdige før ved 5-tiden...

Og så skulle vi bare over på den anden side af vejen til den hyggeligste bed and breakfast hvor vi havde fået et værelse som var så smukt og fint og nej hvor var vi trætte... men, men, men... vi fik da gennemført det som gennemføres bør og sov måske ved 6-tiden...

Og nå jo selvfølgelig også kysserunde til mig X3 og en mere til Michael...

Og rigtig mange gange oppe på stolene og kysse og nede under bordene og vise strømpebånd...

Faktisk også noget jeg ikke havde set før, men som man gør på Færøerne nelig få forældreparrene op på stolene og kysse og nede under bordet... og de var så søde...

Og jeg kastede buketten som blev grebet af min veninde fra USA så nu er den i LA og Michael kastede mit strømpebånd som blev grebet af en af hans franske venner så det er nu i Paris

Og jeg glemmer helt at fortælle at vi selvfølgelig også dansede færøsk kædedans i 45 minutter efter brudevalsen og det var så fedt og livede virkelig op i den ellers meget højtidelige stemning og alle var så meget på og grinede og svedte mens de færøske mennesker sang og dansede og hev alle med

post-8921-1138272427.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer