TanjaML

Tanja & Michaels bryllup 27. maj 2006

75 indlæg i dette emne

Så er det vist også på tide at jeg får oprettet en planlægnings tråd herinde :bearhug:

Nu er det jo heldigvis ved at være snart jeg skal giftes :loveshower: , og planlægningen er først nu ved at komme igang for alvor, da vi lige skulle have overstået en flytning først. Så nu bliver det vist lidt hektisk her de sidste 4 måneder....

Håber planlægningen her kan hjælpe mig lidt med at få styr på det hele!!!

Tanja

Redigeret af TanjaML
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan måske lige starte med at fortælle om frieriet :bearhug:

Vi var i Australien i september 2005, hvor jeg først var til konference i Sydney en uge (Michael var med i Sydney og holdt så bare ferie alene om dagen, så der var vi kun sammen om aftenen). Efter konferencen skulle vi holde 2 ugers ferie samme; først et par dage i Sydney, så en uge oppe i Cairns ved Great Barrier Reef, og så tilbage til Sydney, hvor vi skulle flyve hjem fra...

Da vi fløj op til Cairns, og havde fået fat i en taxa og Michael havde givet ham hotellets adresse, kørte vi afsted. Da vi havde kørt noget tid begyndte Michael at sidde og se helt vildt skummel ud og smile mærkeligt til mig, og jeg var selvfølgelig nødt til at spørge hvad han havde gang i :biggrin:

Han fortalte så at vi ikk evar på vej til det hotel jeg troede vi skulle bo på, men at han i stedet de første 4 dage havde booket os ind på et luksus Spa hotel nord for Cairns så vi rigtig kunne få slappet af og hygget os sammen :blush:

Da vi kom til hotellet var det bare helt fantastisk: lige ned til sådan en rigtig bounty-strand med det videste sand og palmer. Og da vi kom op på værelset var det også bare super romantisk med sådan noget afslapnings-musik på anlægget og så stod vi bare der og kiggede forelsket påhinanden og havde et af de der helt specielle øjebilkke :loveshower:

Og så var han lige pludselig nede på knæ og spurgte om jeg ville gifte mig med ham!!! Og det ville jeg selvfølgelig gerne :biggrin: Bagefter sad vi bare og fik lidt champagne på den store altan mens vi kiggede ud over stranden og palmerne... Og resten af ferien var selvfølgelig helt fantastisk :blush:

Tanja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til Tanja.

Sikke dejligt frieri! Din tråd bliver der garanteret gang i når du starter den op 4 måneder før. SUPER bryllupsdag I har valgt! :biggrin: Så r der én mere på den 27. maj. Glæder mig til at følge dig.

:bearhug: Gitte

Redigeret af Gitte-Majbrud
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil lige prøve at komme igang med at danne mig et overblik over, hvad vi har styr på og hvad vi mangler...:

Ting vi har styr på: :biggrin:

- Kirken, datoen og tidspunktet for vielsen

- Sted til reception (holdes hos mine forældre)

- Forsamlingshus til festen

- Musikken (band - Mohair - efter middagen 3 timer, derefter stilles stort anlæg op)

- Transport til os selv

- Brudekjolen + slør (har min søde mor betalt - skal bestille tid til første tilretning i starten af februar)

- Brudesko

- Brudebuket (har min veninde lovet at lave)

- Blomsterdekorationer til bordet under middagen (vil Michaels mor lave)

- Stylist (Betina Weitzman)

- Fotograf (en af mine forældres venner)

Ting vi er igang med: :bearhug:

- Invitationer (skal sendes ud i starten af februar hvis planen holder)

- Middagen (har været til prøvesmagning hos en leverandør og skal ud og tale med dem på torsdag)

- Bryllupskagen (har kig på et bestemt sted, hvor vi skal til prøvesmagning i morgen)

- Ringe (har kig på 3 forskellige par men hælder nok mest til det ene)

- Smykker (har nogle jeg håber jeg kan bruge, men skal lige se dem sammen med kjolen næste gang)

- Leje af stole, duge, glas (har besluttet at det der er i forsamlingshuset er lidt for slidt; skal ud til et udlejningssted imorgen)

- Vin til middagen (vil min far betale men bestiller ikke før vi har besluttet menuen)

- Oprette hjemmeside

Ting vi mangler: :biggrin:

- Gommens tøj (sørger han selv for - siger det også skal være en overraskelse...)

- Finde toastmaster (skal være Michaels lillebror aller en af vores venner, men har ikke spurgt dem endnu)

- Transport til gæsterne fra kirke til reception og fra reception til festen

- Kirkepynt

- Pynt til festlokalet

- Hvad skal serveres til receptionen udover bryllupskagen

- Natmad

- Spørge min kusine (som er uddannet klassisk violinist) om hun vil spille brudevalsen

- Bordplan

- Serveringspersonale

- Undertøj og taske til mig

- Noget lånt???

- Noget blåt???

- Øl, vand og noget til at blande drinks af ...

Og så er der sikkert en hel masse jeg har glemt at skrive på... Eller slet ikke har tænkt på endnu!!! Inputs er velkomne :blush:

Tanja

0

Del dette indlæg

Så vil jeg forsøge at læggede første billeder ind... :bearhug:

Først et af mine sko. Jeg er normalt ikke så vild med sko medankelremme, men de her synes jeg bare er flotte. :biggrin: Og så har Michael engang sagt at han faktisk synes det er ret sexet med sådan nogle sko :blush:

post-16160-1138733342.jpg

Der kommer også lige et af de smykker jeg håber jeg skal have på; jeg skal bare lige have prøvet dem til kjolen før jeg bestemmer mig. Halskæden er en min morfar gav min mormor til hendes 60-års fødselsdag (for 20 år siden, så det ville klare det med"noget gammelt"). Desværre døde min mormor kort tid efter denne fødselsdag og jeg fik så kæden af min morfar 9 år senere, da jeg blev student som det første af hans børnebørn. Nu er min morfar også død, så jeg synes brylluppet ville være en rigtig god anledning til at bære kæden - lidt til minde om dem begge to... Øreringene har jeg selv fået lavet ud fra nogle ekstra led som var vedlagt kæden:

post-16160-1138733374.jpg

Tanja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hei og velkommen inn i denne verden! Gleder meg masse til å følge med i planleggingen din. Må da virkelig si at du har styr på mye! Keep up the good work :biggrin:

Utrolig romantisk frieri :loveshower: , flotte, stilrene sko du har funnet og sååå hyggelig og emotionelt med de fine smykkene dine. :bearhug:

Jeg venter på mer!

0

Del dette indlæg

Vi var ude og tale med en konditor igår ang. bryllupskagen.

Den vi faldt for var sindssygt flot på billedet og vi kunne ret frit vælge indholdet, så det bliver virkelig, virkelig lækkert :yay:

MEN det kostede 50 kr pr. person (plus 600-1000 kr. for at få den bragt), og da vi skal bruge den til receptionen hvor vi regner med omkring 100 mennesker, bliver det også virkelig, virkelig dyrt :bearhug:

Hvor meget skal I andre give for bryllupskage? Og hvor køber I den henne???

Tanja

0

Del dette indlæg

Så var jeg til kjoleprøvning igår!!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg købte kjolen i starten af januar hos Karim Design hvor der "bare" var en ekspedient derude, og igår havde jeg så en aftale med Karim selv hvor han skulle se på hvor meget den skulle lægges op etc.

Og så fik jeg lige taget nogle billeder som jeg gerne vil vise Jer :loveshower:

Man kan desværre ikke så godt se detaljerne: På hele overdelen er der håndbroderet et smukt mønster og det samme broderi findes på de nederste 40-50 cm af kjolen og slæbet.

Jeg overvejer at finde noget andet undertøj, da den valgte corsage giver mig lige lovlig meget kavalergang (har desværre lidt rigeligt...) Men på den anden side vil Michael elske det som det er nu :thumbsupsmileyanim: Af samme grund kan kjolen heller ikke lukkes hele vejen i ryggen da han har dem hængende standard i størrelse 38 og så syer dem om derfra så de kommer til at sidde perfekt.

Nå, nok snak; her er den

Bagfra:

Redigeret af TanjaML
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

WOW en smuk kjole - den er eder brodereme hammer flot! :thumbsupsmileyanim:  :thumbsupsmileyanim:

TAK!!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg er også selv helt vild med den. Men jeg er faktisk blevet lidt i tvivl mht. "kraven". Jeg kan jo se at næsten alle andre kjoler er stropløse, så jeg kan godt blive nervøs for om Michael bliver skuffet når han ser mig i denne forholdsvis lukkede model...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev invitationerne også (næsten) færdige :carrot: Jeg er bare løbet tør for bånd og kan først få fat i mere på fredag, men det er så meningen at de skal sendes ud i weekenden. Det glæder jeg mig helt vildt til :bearhug:

De kom til at se sådan her ud (invitation til fest of reception):

post-16160-1139323868.jpg

Og inden i:

post-16160-1139323913.jpg

Vi er ikke så kreative, så de er meget enkle, men jeg synes de er blevet fine -HAHA-

Tanja

0

Del dette indlæg

Så blev invitationerne også (næsten) færdige :carrot:  Jeg er bare løbet tør for bånd og kan først få fat i mere på fredag, men det er så meningen at de skal sendes ud i weekenden. Det glæder jeg mig helt vildt til  :bearhug:

De kom til at se sådan her ud (invitation til fest of reception):

post-16160-1139323868.jpg

Og inden i:

post-16160-1139323913.jpg

Vi er ikke så kreative, så de er meget enkle, men jeg synes de er blevet fine  -HAHA-

Tanja

Det er da løgn, i er da super kreative, for de er virkelig smukke de invitationer. Der er jo ingen der siger at man er mere kreativ fordi man klister mange lag pap, tyl og fjer oven på hinanden.

Og velkommen til forresten. Har komplimenteret din kjole andet steds men gør det selvfølgelig gerne igen: du er super raffineret og smuk i den kjole.

Glæder mig til at følge din planlægning.

-HAHA- Tine

0

Del dette indlæg

Undskyld mig... Unge dame... Men hvad mener de med at deres invitationer ikke er kreative... De oser af kreativitet og elegance... Vi her på Amalienborg sender dem vores dybeste respekt for deres evne til at kreere en indbydelse der er chamerende, elegant og romantiske... Ydermere vil vi have lov til at sige... TOP DOLLAR DER... :bearhug:

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer