Guest Svale

Bordplan

29 indlæg i dette emne

Jeg må lige høre, hvordan er reglerne, når det gælder bordplan? Vælger I slavisk at følge dem...

Vi har jo mistet min svigerfar i efteråret, så der vil være en tom plads...hvem placerer man så der i stedet for? Har ingen bedsteforældre tilbage, og jeg kan ikke se, hvem i familien jeg lige skulle placere der i stedet for svigerfar...

Jeg regner med, vi skal sidde ved E-bord, og ja jeg havde faktisk regnet med mig og så mine forældre osv. den vej hen ad, og søren og hans mor og hvem han kunne have lyst til at have ved bordet på den anden side og ned....

og så skulle der være et ben til min familie, det midterste til vores venner og det sidste ben til Sørens familie, men er det helt forkert?

Er der nogen gode erfaringer med, om det er bedre at blande det???? Pu ha er slet ikke rigtigt gået igang endnu, og jeg gruer allerede for det...

Svale

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gjorde præcis som du skriver med et ben til hver familie og det midterste til vennerne. Vi "turde" nok ikke blande dem, men det gik nu fint senere på aftenen efter middagen.

Med hensyn til "svigerfars plads" kunne den så ikke besættes af din mands bror (hvis han har en sådan) eller en onkel?

Bare en tanke fra Tina :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi følger ikke reglerne helt - hovedbord bliver ikke blandet mellem forældrene p.g.a sprogbarriere - og hovedbord bliver alligevel lidt anderleds da Peter ingen far har.

Og ellers blander vi både venenr og familie med lidt tanker om sprog og hvem der kan sankke sammen med hvem - men her blandes der løs og parrene sidder ikke ved siden men overfor hinanden.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

Altså... Vi kommer til at blande det hele... personligt synes jeg det handler lidt om at man er to mennesker der vælger at dele liv sammen og et eller andet sted synes jeg måske det er forkert stadig at holde det adskilt med mit liv og dit liv... Hvis det giver nogen mening...

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kommer også til at blande venner og familie. Det er vi nødt til da min kæreste kun har hans mor og søster tilbage. Hans mor skal sidde ved vores bord og ja så bliver familie og venner blandet ved resten af bordene.

Ved siden af min "svigermor" kommer min morfar tll at sidde. Det har vi gjort fordi de snakker godt sammen.

0

Del dette indlæg

okay... Må jeg komme med et tillægsspørgsmål?? :blush:

Når jeg læser alle disse hersens bryllupsblade, så står der, at min far skal sidde ved siden af mig (ok) men så står der at min mor skal sidde ved siden af Rasmus... ( http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huh.gif ) Ved siden af min far skal Rasmus' mor så sidde og ved siden af min mor, Rasmus' far...?? :biggrin::blush:

Gør I andre også det eller???

Min mor syntes bestemt ikke det er var en særlig god ide og tror nu heller ikke Rasmus' forældre vil synes, at det er særligt fedt at blive sat yderst!!! :biggrin:

:bearhug:

0

Del dette indlæg

okay... Må jeg komme med et tillægsspørgsmål?? :blush:

Når jeg læser alle disse hersens bryllupsblade, så står der, at min far skal sidde ved siden af mig (ok) men så står der at min mor skal sidde ved siden af Rasmus... ( http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huh.gif ) Ved siden af min far skal Rasmus' mor så sidde og ved siden af min mor, Rasmus' far...?? :biggrin:  :blush:

Min mor syntes bestemt ikke det er var en særlig god ide og tror nu heller ikke Rasmus' forældre vil synes, at det er særligt fedt at blive sat yderst!!! :biggrin:

<{POST_SNAPBACK}>

Vi følger ikke disse regler.....for vores hovedebord kommer til at være således.

Peters fars kæreste, Peters far, Peters mor, Peter, Mig, min mor, Jesper ( som følger mig op) og til sidst Jespers forlovede Ghita.

og så blander vi resten

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gør det HELT anderledes.

Min kære forældre er skilt og har ikke snakket sammen de sidste 15 år ( med undtagelse faktisk af til min brors bryllup her i januar)

For at det ikke skal være træls (godt jysk ydtryk der dækker ALT hehe) for nogen har vi valgt ikke at sidde i hestesko eller U eller noget, men have seperate borde, hvor vi så vælger at sætte os sammen med vores nærmeste venner og måske søskende. Foældre bliver så delt ud så alle kan have en hyggelig aften :bearhug:

0

Del dette indlæg

okay... Må jeg komme med et tillægsspørgsmål?? :huh:

Når jeg læser alle disse hersens bryllupsblade, så står der, at min far skal sidde ved siden af mig (ok) men så står der at min mor skal sidde ved siden af Rasmus... ( :huh: ) Ved siden af min far skal Rasmus' mor så sidde og ved siden af min mor, Rasmus' far...?? :blink:  :blink:

Min mor syntes bestemt ikke det er var en særlig god ide og tror nu heller ikke Rasmus' forældre vil synes, at det er særligt fedt at blive sat yderst!!! :pokey:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det gør vi.

Vi har sagt til hans forældre at sådan er det korrekt ifl. traditionerne, og det er ok med dem. De sidder jo stadig som forældrene til gommen!

0

Del dette indlæg

Hejsa..

Vi har tænkt os at lave lidt af en blanding af det korrekte og hvad vi synes...

Min far er død og derfor er det min lillebror der skal følge mig op..

Hvis vi skulle følge traditionerne så skulle Claus´mor jo sidde ved siden af ham.. men hvad hulen gør vi så med hans kæreste???

Min mor har fundet en kæreste og hvis vi skal følge traditionerne endnu en gang, så skal hendes kæreste jo altså sidde et helt andet sted end min mor...

Det duer slet ikke for os synes jeg...

Vi regner med at vi skal sidde ved et E bord med familier ved siden og venner i midten.. Parrene skal sidde overfor hinanden for at få lidt mere samtale med de andre ved bordet...

Ved hovedbordet skal min bror, hans kæreste, min mor og hendes kæreste, Claus forældre og måske hans søster og svoger sidde... Så er det ligeligt fordelt, synes vi og vi føler vi gør det rigtige..

Gav det mening ?? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg kender det der med koks om bordplanen.

Begge vores forældrepar er skilt og 3 af dem har nye partnere.

Disse "nye" partnere har aldrig været vores "pap-forældre" idet skilsmisserne i begge tilfælde først er sket eftet vi er blevet voksne...

Såååå... Vi har valg at mine forældre skal sidde ved siden af mig og min kærestes forældre ved siden af ham - så langt så godt..

MEN.. jeg kan så ikke finde ud af om jeg skal sætte min fars kæreste ved siden af ham og så først min mor og hendes mand, eller.... min far, min mor, hendes mand og tilsidst min fars kæreste???? :blink:

Jeg kan ikke helt finde ud af at placere alle disse "påhæng"...

Sååå gode ideer ????????? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Disse "nye" partnere har aldrig været vores "pap-forældre" idet skilsmisserne i begge tilfælde først er sket eftet vi er blevet voksne...

Såååå... Vi har valg at mine forældre skal sidde ved siden af mig og min kærestes forældre ved siden af ham - så langt så godt..

MEN.. jeg kan så ikke finde ud af om jeg skal sætte min fars kæreste ved siden af ham og så først min mor og hendes mand, eller.... min far, min mor, hendes mand og tilsidst min fars kæreste???? :(

Jeg kan ikke helt finde ud af at placere alle disse "påhæng"...

Sååå gode ideer ?????????  :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

:blink::blink::pokey::huh::huh: NIX... ikke andet end træk lod!!! :( :frizz2:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at blæse på traditionerne og istedet gå op i, at sætte vores gæster så alle sidder enten overfor eller ved siden af nogen de kender. Det synes vi nemlig selv er mest behageligt.

Ved hovedbordet sidder min mor, min far, bruden, gommen, hans mor, hans far.

Da bordene stilles i et U sidder resten af min familie i den ene side, nærmest ved hovedbordet, og herefter mine venner, mens gommens familie og hans venner så sidder i den anden side. Alle dem der er par, sidder som par og alle er placeret så de sidder herre/dame.

0

Del dette indlæg

Hejsa, vi skal sidde i "hesteskos" modellen, og der kommer tonny til at sidde ved siden af min mor og så har min mor hans far på den anden side. Min far ved mig og svigermor på hans anden side, det gør vi af den simple grund at mine forældre er skilt og at de ikke kan sidde ved siden af hinanden, på den måde undgår vi unødvendige problemer :bearhug: .

Birthe

0

Del dette indlæg

Der er ingen af vores fædre der lever, så det kan jo ikke komme til at være de helt traditionelle måde, men vi har begge en storbror, der så kunne sættes ind på disse pladser, men jeg er ikke sikker på det er den bedste løsning.

Det med at det er bruden forældre der sidder på hver side af brudeparret er vel også bygget på den tradition at det er dem der betaler for bryllupet, men når det er os selv der betaler kan der vel ikke være den stor grund til at min familie skal sidde nærmere os, end hans familie skal.

Med hensyn til de andre gæsters placering, bliver det en blanding af gæsterne, for der er ikke nogen af os, der har en ret stor familie, så de fleste af vores gæster er vores venner.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det med at det er bruden forældre der sidder på hver side af brudeparret er vel også bygget på den tradition at det er dem der betaler for bryllupet, men når det er os selv der betaler kan der vel ikke være den stor grund til at min familie skal sidde nærmere os, end hans familie skal.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det er helt rigtigt!!! De sidder dermed parvis på hver side af os!! :bearhug::blink::blink:

:pokey:

0

Del dette indlæg

Helt, helt enig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg er lidt ny herinde....Men vi gør noget helt anderleders...Vi skal sidde ved firkantede borde og ved hver bord skal der være to tomme pladser og der skal jeg og min mand så rokere rundt efter hver ret....Vi tror det bliver meget sjovere og så får vi snakket med alle vores gæster....Hilsner Bettina :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er lidt ny herinde....Men vi gør noget helt anderleders...Vi skal sidde ved firkantede borde og ved hver bord skal der være to tomme pladser og der skal jeg og min mand så rokere rundt efter hver ret....Vi tror det bliver meget sjovere og så får vi snakket med alle vores gæster....Hilsner Bettina :biggrin:

Jeg skulle lige til at skrive om en idé der minder om jeres....

Min mand var ude og fotografere et bryllup i december, og der var sat to tomme stole foran brudeparret - så var der altid plads til at vennerne og familien kunne komme over og snakke. Morten fortalte, at det fungerede rigtig, rigtig godt. Den idé havde vi nok nuppet, hvis vi ikke allerede havde holdt vores fest :biggrin:

Og Svale - jeg synes personligt, at man kan lave bordplanen PRÆCIS som man har lyst til. Vi sad ved runde borde og havde blandet det godt og grundigt. Gør som I synes... sæt den person din kommende mand aller helst vil sidde ved siden af - altså udover dig :bearhug:

Redigeret af Celine :-)
0

Del dette indlæg

MEN.. jeg kan så ikke finde ud af om jeg skal sætte min fars kæreste ved siden af ham og så først min mor og hendes mand, eller.... min far, min mor, hendes mand og tilsidst min fars kæreste????

Jeg tilslutter mig dette problem (halvt). I vores tilfælde er det "kun" mine forældre der er skilt og de har begge giftet sig på ny igen, men ved heller ikke hvordan søren jeg skal sætte dem. :biggrin: Vi har bestemt os for at have vores forældre på egen side (og altså ikke følge traditionerne), men så er vi heller ikke nået længere. M.h.t resten af gæsterne bliver de blandet :bearhug:

0

Del dette indlæg

Uha, det er bare så svært med bordplanen. Jeg har kapituleret og afventer alles tilmeldinger, før jeg begiver mig ud i at sætte dem på plads. Heldigvis har vi ingen skilte forældre :bearhug:

Vi skal sidde ved runde borde med plads til 8-10 personer. Umiddelbart regner vi med, at vi skal sidde sammen med vores søskende og et vennepar. Vores forældre kommer enten til at sidde sammen ved et bord, eller vi deler dem og sætter vores respektive familier sammen med forældrene.

0

Del dette indlæg

Hej Svale

Vi skal sidde ved runde borde (regner jeg med) bla. for at kompensere for det problem.

Nils har ingen Far og så bytter vi rundt så min Far sidder ved siden af mig og Nils´ Mor sidder ved siden af ham.

Så må min Mor finde sig i at ryge lidt ud på fløjen - hun får dog æren af sit eneste barnebarn så det er nok ikke så ringe endda. Da min Morfar er død er der yderligere min Farmor & Farfar, Nils´ Mormor & min Mormor så det bliver heller ikke herre - dame - herre, men det er der ikke noget at gøre ved for hvem af venner/søskende skulle vi blande ind i hovedbordet uden at fornærme nogen?

0

Del dette indlæg

Vi skal sidde i hestesko. Og skal sidde brudens mor, brudens far, bruden, gommen, gommens mor, gommens far (eller stedfar er det faktisk) Hans rigtige far skal også med. Men da han først har fået kontakt med ham for 5½ år siden, ser vi ham ikke som en der skal sidde SÅ tæt på.

MEN vi har to drenge, på (til den tid) 20 mdr og 5½ år.

Hvor skal de sidde???

De sidder jo ikke ret lang tid ved bordet. Vi holder det hjemme, i telt i haven. Så alt havd de skal bruge af legetøj mm, er jo inden for rækkevidde.

Men jer med børn, hvordan har i placeret dem??

Knus Tina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer