Emelie

Best man

7 indlæg i dette emne

Hej vi har et lille problem, vi har to ønsker om Best man, og har overvejet at kombinere det således at min mands bror og min mands bedste ven begge skal være Best man og toast masters sammen, vi tror at det ville kunne fungere rigtig godt.

Er der nogen med den erfaring, og må man ha' to forlovere i kirken?????

Hurtigt svar , for vi skal sende invitationer ud imorgen. :biggrin:

Knus Emelie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Emelie.

Så vidt jeg ved er der ingen udskrevne regler om det. Traditionen tro har gommen jo kun 1 forlover, men der er jo ingen der siger han ikke må have 2.

Bruden har jo også tit mere end 1 brudepige.

Jeg tror det er forskelilligt fra kirke til kirke, så hvis jeg var jer ville jeg nok lige vende den med præsten. Hvis han/hun siger god for, at der under vielsen optræder to forlovere, så ville jeg ikke kunne se problemet i det.

Kærlig hilsen

Gitte

0

Del dette indlæg

Grunden til, at jeg nævnte det med præsten er at i den kirke vi skal vies er det af en præst der har døbt, konfirmeret og viet hele min forlovedes familie.

Hun er dog rimeligt konservativ, og der er ikke helt frie tøjler med hvad der skal foregå i kirken.

Men fedt, hvis i får det til at fungere. Personligt kan jeg heller ikke se et problem i, at der er to forlovere :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Thomas vil gerne have to forlovere, hans bror og hans bedste ven, vi har snakket med kirken og det er ikke noget problem, men jeg mener faktisk også at det har noget at gøre med kirkens størrelse.

0

Del dette indlæg

Ifølge en bog jeg har om takt og tone fra 60´erne er det faktisk dengang sådan at man hver havde to forlovere. Dette behøvede dog ikke at betyde at man havde 4 i alt, idet man sagtens kunne dele en.

Så 2 forlovere ifølge dette er hvad man havde før..

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer