xenobia

Gaveposer

7 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hmmmm, ja hvorfor laver man gaveposer....

Det er jo noget med at man giver gæsterne en gave, og det er jo ret så Amerikansk.

Jeg anede heller ikke noget om gaveposer, før jeg gjorde min entre her på Bklar, også synes jeg egentlig de var meget søde, så jeg/vi sprang med på vognen.

Pernille :bearhug:

Redigeret af pernille25
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

-HAHA-

ja vi har også fravalgt gaveposerne. Men mest fordi vi ikke lige kan overskue hvornår vi skulle få tid til at lave dem, ved siden af studier (vi er begge i gang med vores afsluttende projekter, hhv. bachelor og kandidat) plus vi er ved at starte en café op. Så tiden er stram nok i forvejen. Men, jeg synes tanken er rigtig sød, og havde vi (jeg) haft mere tid på hånden, havde jeg nok også hoppet på vognen -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad "meningen"/tratitionen med gaveposer er? Jeg har set mange spørge hvad man skal komme i osv, men ahr ikke helt fundet ud af hvorfor.

Det er nok ikke en tradition (endnu) i DK med gaveposer/æsker eller hvilken udformning der nu måtte være, men vi lavede en pose af samme papir og med samme kantklip/bånd, som der blev brugt til indbydelser/kirkehæfte (så var der en rød tråd).

GRUNDEN til at vi lavede dem var, at vi alligevel var enige om, at ville ha' tandstikker og mintpastiller på bordene. Der kom så også andre ting i, men ikke noget med en duft eller andet der skulle bruges en masse penge på! Indholdet i vores gaveposer havde en værdi af ca. 4,-/stk. Derudover var der så også et sted at putte sangene i - ellers ligger de ofte og flyder under tallerkenerne :rolleyes: . Vi huggede et vers et sted og lavede det om så det passede til vores indhold i poserne og det var så dét. Til slut kom det er navn på, så poserne også blev brugt som bordkort.

post-10810-1142009765.jpg post-10810-1142010069.jpg

Det er meget individuelt om man synes det er en god idé og det er jo netop dét der gør at alle bryllupper er unikke :denmarkflag: - og det er derfor vigtigt at sortere i alle de idéer/input man får i dette dejlige forum.

-Lisbeth

Redigeret af Lisbeth67
0

Del dette indlæg

Det med at give gæster gaver er vist også tradition i Sydeuropa- Sicilien og Italien... Så der er bryllupperne nok ret dyre!!! :denmarkflag: Min kæreste har familie i Italien, men vi er dog ikke blevet inviteret til bryllup endnu(!) Det kunne jeg ellers godt liiiige tænke mig, såå kunne man jo komme med en førstehånds vidneforklaring.

:rolleyes:

Kh Rosen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer