Guest Idonno

Hvad siger/gør I?

41 indlæg i dette emne

Grunden til jeg spørger, er at det tit er en gang rygklapning herinde.

Altså, jeg er sikker på, at når nogle skriver, at noget er pænt - så MENER de det også!! Men der er næsten aldrig noget negativ kritik!

Men det er fx. tit når jeg ser nogle kjoler, at jeg tænker "Ej, helt ærligt, hun må da kunne få noget bedre - den der er alt for enkel/kedelig/direkte grim med ærmer/knapper osv."

Eller nogle invitationer/bordkort og folks temaer nogle gange... Så er det jeg tænker "Synes de virkelig SELV at det er pænt???" "Eller gider de ikke gøre mere ud af det??"

Men jeg skriver det aldrig - næsten ;)

Jeg gør det ikke selv, fordi jeg tænker at vedkommende ikke har brug for at høre min negative mening - måske er det så enkelt!?

Jeg er også selv meget glad for at få positiv kritik, det er vi alle jo!! Men nogle gange kan jeg ikke lade være med at tænke på om ikke der er NOGEN herinde overhovedet, der synes det er GRIMT!!!

Nu er det jo sådan - heldigvis - at smag og behag er forskellig. Derfor undrer det mig at der ALDRIG er nogle der siger noget negativt til andre herinde!

Hvad gør I andre - tier I bare stille, eller hvad?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har selv haft samme tanker :balloons:

Smag og behag er MEGET forskelligt. Jeg kan jo mene hvad jeg vil om de forskellige ting, men det ændre jo ikke på hvad dem der har lavet tingene, synes... rodet skrevet, men håber det kan forståes :balloons: .

Nogen gange vælger jeg ikke at skrive noget - andre gange skriver jeg det, jeg synes er godt ved indbydelser/bordkort/kjole eller hvad det nu er emnet.

Direkte NEGATIVE meninger synes jeg ikke nogen har brug for... men KONSTRUKTIV kritik er noget helt andet.

-Lisbeth

Redigeret af Lisbeth67
0

Del dette indlæg

For mit vedkommende skriver jeg hvad jeg synes er pænt ved det der bliver vist..

Jeg tror ikke at nogen har brug for at man skriver noget negativt og i de fleste tilfælde har jeg da selv taget en beslutning inden jeg lægger tingene herind, dvs den vil ikke blive ændret af kommentarerne..

der er vel også forskel på hvordan man bruger dette forum, jeg bruger det til at få ideer og til at se hvad andre har fundet på..

Desuden bruger jeg det mange gange i forbindelse med at nogen står i samme situation/problem som en selv og derved få lidt sparring den vej..

Jeg tror ikke jeg har set noget endnu som bare var så grimt at det ikke var til at holde ud, hvis jeg gjorde.. så tror jeg bare jeg ville lade være med at kommentere det..

Og nu behøver i ikke at scrolle i alle jeres beskeder for at se om jeg har svaret på det og derved konkludere hvis jeg ikke har at det er fordi jeg ikke kan li det.. :balloons:

Der kommer så mange indlæg hele tiden, man kan simpelthen ikke nå at svare alle...

0

Del dette indlæg

Har selv haft samme tanker :balloons:

Direkte NEGATIVE meninger synes jeg ikke nogen har brug for... men KONSTRUKTIV kritik er noget helt andet.

-Lisbeth

Det vil jeg gerne støtte!

Det med konstruktivt er fint, men negativt kan man holde for sig selv...

Men hvis der fx. er et indlæg der lyder

"Se min super smukke brudekjole, jeg har ledt 500 steder, og nu har jeg endelig fundet den eprfekte. Den er smukkere end alt andet i verden, den er alt hvad jeg altid har ønsket mig, og den kostede 30.000!! Hvad synes I??"

Og jeg så sidder og tænker "Den er da meget pæn, hvid om ikke andet, men de der ærmer er simpelthen for grimme, og snittet er det mest kedelige jeg nogensinde har set. Desuden burde du måske overveje en anden model, for den gør noget uheldigt for din flotte figur!"

Så er det jo ikke så godt at skrive det, for vedkommende har jo bestemt sig for at kjolen bare er perfekt, der findes intet andet for hende...

Skal man så bare tie stille, være rygklapper, eller sige sin ærlige mening??

Selv holder jeg mig nu også bare til at tie stille, men det gør jo ærligt talt det hele sådan lidt mere, skal vi sige monotont...

Glæder mig til at høre, hvad andre mener/synes og gør!!

Redigeret af Idonno
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og nu behøver i ikke at scrolle i alle jeres beskeder for at se om jeg har svaret på det og derved konkludere hvis jeg ikke har at det er fordi jeg ikke kan li det.. :balloons:

Der kommer så mange indlæg hele tiden, man kan simpelthen ikke nå at svare alle...

:toot: ja - den er dælme da vigtig at få med... jeg får heller ikke set alle tråde... overhovedet! og især ikke efter at jeg er startet på nyt job...

Håber jeg er tilgivet :balloons:

-Lisbeth

0

Del dette indlæg

Hvis jeg synes, at det er helt hen i vejret, så kommenterer jeg ikke på det - og det er simpelthen fordi, at smag og behag er forskellig. Heldigvis :balloons: ..... det ville da godt nok være trist, hvis vi alle havde samme smag :toot:

........ og nu er der jo heldigvis så mange indlæg herinde, så hvis man ikke har noget pænt at sige - eller kan give konstruktiv kritik - så kan man jo bare gå videre til næste indlæg :balloons: Jeg synes ikke, at der er nogen grund til at gøre folk kede af det eller ligefrem svine dem til :super: Så må man hellere blive væk fra BK.

/Charlotte

Redigeret af Charlotte_H_P
0

Del dette indlæg

:super: ja - den er dælme da vigtig at få med... jeg får heller ikke set alle tråde... overhovedet! og især ikke efter at jeg er startet på nyt job...

Håber jeg er tilgivet :balloons:

-Lisbeth

På mig passer den meget godt!! :hug:

Ej, det er GAS!

:toot:

0

Del dette indlæg

Jeg undlader at kommentere de ting jeg ikke bryder mig om, for som sagt: smag og behag er forskelligt - Desuden er der ingen grund til at ødelægge humøret på en kommende brud, der selv synes hun ligner en million ;) For i mine øjne er det altid vigtigst hvordan bruden har det med sig selv og den kjole hun vælger (eller invitationer osv.) end noget andet. Så pyt være med om jeg selv synes hendes talje forsvinder - om jeg synes den er kedelig ect. Dog vil jeg sige, at hvis personen beder om konstruktiv kritik - prøver jeg også at gi' det. Men selv her skal man passe på - der er nogle der er meget sentitive - men beder de om min konstruktive kritik, er jeg også ærlig. Så må personen bare lade være med at spørge efter den. hvis det egentligt var "rygklap" hun hellere ville have haft (han - hvis det er Jesper ;))

Har også indtryk af, at andre er af samme mening. Jeg synes i hvert fald ofte jeg falder over den konstruktive kritik herinde. :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes, at det afhænger af, hvorvidt det er noget, vedkommende har købt/lavet eller om det er noget, som vedkommende enten overvejer at lave eller købe. Er det købt, får brugeren intet ud af, at jeg skriver min negative mening/konstruktive kritik, for valget er taget. Er det derimod noget, hvor vi skal vælge, hvilken kjole eller invitation det skal være, er jeg mere direkte.

0

Del dette indlæg

Jeg har en gang brændt fingrene her inde, fordi jeg skrev min mening, og det vil jeg meget nødigt igen. Fik nærmest et helt traumatisk forhold til det at sige min mening, nej det er spas :balloons: , men jeg har ihvetfald efterfølgende tænk meget over hvornår og hvordan jeg skriver. Så jeg skriver højt og larmende når det er noget jeg kan li´og kryber stille videre hvis det er noget, der ikke falder i min smag.

Jeg tror ikke der er nogen, der får noget godt ud af at få at vide, at det de har lavet er grimt, at kjolen de har på gør dem federe, eller at de i det hele taget har dårlig smag. Så ja, vi klapper da hinanden på ryggen her inde og det er vores alles ansvar at der er en dejlig og positiv stemning herinde, hvis ikke slår Martin jo også hårdt ned, og det syntes jeg han er i sin gode ret til.

:balloons: Tine

0

Del dette indlæg

jeg ser tit billeder af eks invitationer som jeg synes at tudegrimme men jeg lader bare være med at kommentere dem, og som andre også siger så er folk jo så forskellige med hensyn til smag, at jeg er sikker på at folk mener det, når de skriver at de synes det er pænt. Jeg har eks en veninde som har totalt modsat smag end mig, og heldigvis for det! Godt vi ikke har samme smag alle sammen...

hjul

0

Del dette indlæg

Jeg ser også rigtig tit invitationer hvor jeg tænker: oh my god!!! hvordan kan man sende det ud ? og jeg ser ligeså tit kjoler som bare er SÅ kedelige og nogle få som jeg synes er direkte grimme, men.......det nytter jo ikke noget at sidde og tro man er den eneste der har svaret på hvordan det perfekte ser ud. Der er sikkert også nogle der synes den kjole som JEG synes er den mest fantastiske i verden er grim og at MINE invitationer er for kedelige fordi jeg ikke putter alt muligt gejl på dem.

Hvis folk deriod viser nogle forskellige invitationer/kjoler og spørger hvilken der er bedst SÅ synes jeg godt jeg kan tillade mig at fortælle hva jeg synes, dog uden at nedgøre det. Mht. invitationer er det jo tit noget folk lægger et stort arbejde i og om ikke andet så har jeg respekt for det:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg deler holdningen med Jer andre. Jeg vil faktisk hellere tie stille hvis jeg ikke har noget positivt at sige/skrive... Bare tanken om at få nedgjort noget som man selv tror fuldt og fast på... Uha, det ville jeg ikke bryde mig om og derfor gør jeg det ikke overfor andre...

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg deler holdningen med Jer andre. Jeg vil faktisk hellere tie stille hvis jeg ikke har noget positivt at sige/skrive... Bare tanken om at få nedgjort noget som man selv tror fuldt og fast på... Uha, det ville jeg ikke bryde mig om og derfor gør jeg det ikke overfor andre...

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Også her.... Jeg synes ikke nogen kan tillade sig at nedgøre en invitation eller en brudekjole, fordi DE synes det er grimt... Lad dog være, kjolen er købt og invitationerne lavet, så hvad får man ud af at gøre en kommende brud ked af det ? Dog vil jeg sige at jeg ikke kommentere alt herinde - så hvis jeg ikke lige kommentere en invitation, behøver det altså ikke betyde at jeg synes den er grim... Og så er der jo også forskel på, hvordan man får sagt sin mening ( hvis man vil dele den med os andre ) - men jeg synes faktisk vi er meget gode til det herinde... :bearhug::):)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som regel, når folk viser billeder af kjoleprøvninger, så er det jo fordi de gerne vil have vores ærlige mening - og så kommer jeg også med min mening, hvis jeg har tid/lyst - men man behøver jo ikke ligefrem at sige, at kjolen er GRIM, men man kunne jo sige, at det måske ville klæde personen bedre, hvis kjolen var på en anden måde... Men herre gud - vi ved jo godt alle sammen, at det ikke at alle kjoler, der klæder alle slags piger!

Invitationer er så meget en smagssag, at hvis jeg ikke bryder mig om dem, så nævner jeg ikke noget - og helt ærligt, så har jeg heller ikke særlig meget forstand på det med invitationer, så jeg synes slet ikke, at jeg har ret til at komme med negative udtalelser om dem... heheee... jeg er ikke særlig kreativ selv, nemlig... ;)

Når det så er sagt, så synes jeg også, at det tit er en værre gang rygklapperi herinde... og hvad værre er, så har ytringsfriheden endnu ikke fundet vej herind... Der er ligefrem tale om diktatur nogle gange - men kan man ikke lide lugten i bageriet, så kan man jo bare smutte - sådan er holdningen lidt blandt 'dem med magten' - og de har jo ret ;) Derfor holder jeg som regel bare min mund, hvis ikke jeg har noget positivt at sige...;)

0

Del dette indlæg

Når det så er sagt, så synes jeg også, at det tit er en værre gang rygklapperi herinde... og hvad værre er, så har ytringsfriheden endnu ikke fundet vej herind... Der er ligefrem tale om diktatur nogle gange - men kan man ikke lide lugten i bageriet, så kan man jo bare smutte - sådan er holdningen lidt blandt 'dem med magten' - og de har jo ret ;) Derfor holder jeg som regel bare min mund, hvis ikke jeg har noget positivt at sige...;)

Det er jeg enig i..... synes nogle gange det er lige kvalmende nok. Men så lader jeg bare være at kommentere. Her er jo trods alt hyggeligst når ingen er kede af det, og der går jo ikke noget af en fordi man undlader at sige sin (ærlige) mening, og istedet bladrer videre :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hvis man ikke har noget godt at sige bør man holde sin mund :bearhug:

Men jeg synes altså det høre til sjældenhederne at der er direkte grimme ting her inde!

Folk laver det jo så flot de kan. Nogle herinde er virkelig dygtige, har penge til at købe meget lir for, og kan bare det der med computer. Andre er ikke så heldige.

Og med hensyn til kjoler, så er der da kjoler jeg ikke ville købe til mig selv, men derfor kan de da godt se vildt fantastisk ud på andre. Hvis man var til et bryllup ville man næppe tænke "Hvad har hun gang i? Den kjole er vildt grim".

Jeg synes det er dejligt at vi alle er forskellige :)

0

Del dette indlæg

Oftest siger jeg ikke noget eller kommer med et forslag til ændrigner - vel vidende at vedkommende der har lagt billed af kjole eller lign ind sikkert syntes den er lækker.

Så ofte er jeg forsigtig med kritik da jeg ved den er svær at "vende rigtig" på skrift og man vil jo nødig såre.

Er det derimod en decideret afstemning så siger jeg min ærlige mening for der er folk jo ofte usikre selv og beder direkte om den ærlige mening..

:bearhug::):)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går med fuld overbevisning ind for ytringsfrihed. Men jeg mener også, at denne ytringsfrihed kommer med et ansvar for hinandens følelser - ellers opstår der jo verbalt anarki... Derfor er jeg også enig med de øvrige indlæg herinde om, at man kun bør komme med konstruktiv og indfølende kritik, hvis man føler det er brugbart for modtageren.

For mit vedkommende ville jeg blive ked af at få negativ feedback på noget jeg lægger herind, da jeg netop bruger forummet til at vise alle de ting frem og braldre ud om alt det, jeg ikke må fortælle Rob og som mine veninder allerede har hørt lidt for tit. Men jeg ved da godt, at ikke alle deler min mening og smag... Og man må jo handle, som man selv ønskes behandlet, så det er min målestok.

0

Del dette indlæg

Som regel, når folk viser billeder af kjoleprøvninger, så er det jo fordi de gerne vil have vores ærlige mening - og så kommer jeg også med min mening, hvis jeg har tid/lyst - men man behøver jo ikke ligefrem at sige, at kjolen er GRIM, men man kunne jo sige, at det måske ville klæde personen bedre, hvis kjolen var på en anden måde... Men herre gud - vi ved jo godt alle sammen, at det ikke at alle kjoler, der klæder alle slags piger!

Invitationer er så meget en smagssag, at hvis jeg ikke bryder mig om dem, så nævner jeg ikke noget - og helt ærligt, så har jeg heller ikke særlig meget forstand på det med invitationer, så jeg synes slet ikke, at jeg har ret til at komme med negative udtalelser om dem... heheee... jeg er ikke særlig kreativ selv, nemlig... ;)

Ej, hvor godt - så er jeg ikke den eneste der har bemærket det!! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg istemmer koret om, at jeg undlader at kommentere, hvis ikke jeg bryder mig om, det der bliver vist!! Ingen har brug for at få negativ respons på noget, som de selv synes er smukt og enestående.....

Det virker måske som om, at det er rygklapperi, men man skal huske på, at der jo er mange mennesker koblet på siden, og der er jo altid nogle "artsfæller".....så der vil altid være nogen, der deler smag og andre ikke

Svale :bearhug:

0

Del dette indlæg

Altså hvad er der nu galt med en omgang rygklapperi, jeg syntes personligt det er dejligt at blive klappet på ryggen og også selv at klappe lidt igen. Måske er ytringsfriheden her ikke, men til gengæld er den gode gamle jantelov her heller ikke, og det syntes jeg er skønt, for vi kvinder er enormt dårlige til at klappe hinanden på ryggen ude i virkeligheden, men herinde kan vi gøre det med god samvittíghed......!!!!!

0

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥

Annoncer