Guest mffen

rensning af brudekjole - hvor??

7 indlæg i dette emne

Hej :-)

Er der nogen der kan give mig navnet på et godt og billigt renseri i Københavns området til rensning af sin brudekjole?? Priserne varierer vildt meget og jeg vil samtidig være helt sikker på, at de ikke "ups" kommer til at rense min kjole på en måde den ikke kan tåle - har hørt så mange skrækhistorier!!

Mange hilsner fra Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt spørgsmål!

Min veninde skulle betale 500 kr for at få renset sin!!! Gisp, siger jeg bare.

Og så læste jeg lige en skrækhistorie i avisen: Da skribenten fik renset sin kjole, smeltede alle perlerne på corsagen!! ARGH!! Jeg ville få et hysterisk anfald....

Hvordan sikrer man sig at man bruger et renseri der virkelig har styr på dette?

Mim

0

Del dette indlæg

Jeg var for nylig i et renseri i Classensgade på Østerbro mhp at få renset en selskabsnederdel med palietter. Det ville de ikke, idet palietterne ville smelte og ødelægge kjolen, og det ville de naturligvis ikke lægge navn til. :)

(Så jeg var jo kun taknemmelig for han ikke ville gøre det :)

)

Ergo ved de hvad de snakker om, så måske det var værd at forhøre sig der? :wub:

Hilsen Linse :hjerte:

0

Del dette indlæg

Det kan faktisk været et stort problem med perler og rensning. En del perler er ikke rensesikre, og de skal simpelthen sprættes af kjolen, før den kan renses. Et renseri, der ikke ved det, ville jeg nok ikke benytte.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen, hvis man skal sprætte alle perler m.m. af kjolen er den jo nærmest ødelagt!!! Jeg kan på ingen måde selv sy alt det på igen.....

Øøøøøøøvvvvvvv!!!!! :)

Er der ikke nogen der har et fif eller en god løsning på dette problem?

Redigeret af Mim
0

Del dette indlæg

Det eneste, man kan gøre, er at købe en kjole, hvor forhandleren vil give garanti på, at det er rensesikre perler. Er man ikke sikker, må man vise den til renseriet og spørge dem, hvad de mener. Renserier har erstatningspligt, hvis de renser en brudekjole og perlerne smelter - såfremt de ikke har taget forbehold inden. Men du har fuldstændig ret i, at det kan være noget nær umuligt at sprætte alle perlerne af en kjole, og jeg har faktisk ingen god løsning på, hvad man så kan gøre.

0

Del dette indlæg

Jeg har været så heldig at min ikke behøver renses, den kan tåle almindelig maskinvask.....

Så jeg kan desværre ikke hjælpe jer ret meget, men for mig betyder det da lidt at jeg ikke skal betale 500 for at få en kjole til 600 kroner renset..

Tanker

fra

Nethe*Der får en fuldstændig vaskevejledning ved forhandleren, når hun henter kjolen*

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer