Lou78

Kan nogen hjælpe mig??

6 indlæg i dette emne

Hej piger :balloon:

Jeg har siddet og beundret alle jeres smukke og gennemførte kirkehæfter :bearhug:

Jeg vil også gerne lave kirkehæfter til vores bryllup, men jeg aner bare ikke hvordan jeg skal gøre!! Jeg har købt "omslaget", men mangler "indmaden" og ved slet ikke hvordan jeg skal komme igang!

Hvordan har I lavet jeres "indmad", altså hvordan får I det til at passe med f.eks. 2 kolonners tekst og sådan? Og hvordan får I lavet de der smukke "bagrundsbilleder" på siderne, f.eks. af kirken eller blomster og sådan? ER det et specielt program man bruger til det?

Håber I vil hjælpe mig, søde piger :biggrin:

Glædelige påske til alle!

:loveshower: Louisa

Redigeret af Lou78
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Publicher er også et godt program at lave kirkehæfter m.v. i, da man selv kan bestemme hvor tekst og billeder skal placeres! Det er en fordel at have styr på word før man går igang med publicher.

0

Del dette indlæg

Vi laver kirkehæfter ud af en 160gr hvid kopipapir som omslag og inden i kommer en alm 80grs kopipapir med 4 salmer på - een på hver side og så lige en lille smule praktiske oplysninger på bagsiden.

Hæfterne bliver i A5 format - ds en A4 vi folder på den korte led og på forsden står der kirkens navn, datoen og en stregtegning af kirken.

På bagsiden er de praktiske oplysninge rog så vores monogram.

Det er kæresten som nørkler med det og han bruger alm Word.

Jeg laver det andet pille nusse arbejde med at klippe klistre - sætte bånd på og binde sløjfer :biggrin:

Håber det hjalp!

:bearhug::biggrin::biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

lavede min bare i words. Med 4 spalter til teksten og så justerede størrelsen så det nogenlunde passer med verser som jeg ville have det. Og baggrundsbilledet er indsæt (Indsæt --> Billede --> fra fil) og ved højeklik under egenskaber lagt bagved teksten.

Vedhæfter lige word dokumentet - måske kan du bruge det som skablone

Det bliver bare en flodt A4 betrykt på begge sider.

Salmeh_fte.doc

Salmeh_fte.doc

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer