Guest Katrinus

Gode idéer mht. 'brudepiger'

10 indlæg i dette emne

Jeg er så heldig at have to søstre og en kommende svigersøster, som alle gerne vil være mine brudepiger....

Men jeg har ingen anelse om hvad de rent faktisk skal - hvilken funktion de skal have.

Jeg synes det er lidt for amerikansk hvis de skal have samme kjoler på, så de får selv lov til at bestemme deres tøj. Jeg kan heller ikke forestille mig at de skal gå bag ved min far og jeg. Helt bridezilla-egoistisk-selviscenesættende :balloon: frygter jeg at det vil 'forvirre' det fiiiiine indtryk, som min far og jeg forhåbentligt skaber, hvis de vimser rundt bag os og ordner slør eller lignende...

Kan de evt. komme ind lige før min far og jeg og tage plads oppe ved siden af altret ???

Nå, ja og hvad med forloveren - hvad er hans funktion?

(jeg har aldrig været til et traditionelt bryllup før, så derfor håber jeg at mine umiddelbart dumme spørgsmål er undskyldt)

Hvad er jeres erfaringer/forslag???

Katrinus

Redigeret af Katrinus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloon:

Jeg skal også have et par voksne brudepiger, og vi følger heller ikke de traditionelle "amerikanske" måder.

Mine piger får også selv lov til at bestemme deres tøj. Det er så meningen, at de skal hjælpe mig i løbet af dagen med at bakse rundt med min kjole/slæb/slør, f.eks. sørge for at det ligger pænt når vi sidder oppe ved alteret osv..

Ellers kan du læse lidt om brudepigernes opgave her

og lidt om forloveren/bestman her

håber det hjælper

:bearhug: :smilie_oster02:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Min voksne brudepiger (4) skal gå ind før mig. De skal nok gå to og to (Kirken er ikke så stor). De må selv bestemme, hvilket tøj de vil have på, dog vil jeg nok helst have, at de har noget på, som er nogenlunde samme farvenuance... men det er jeg ikke helt fastlagt på endnu. Derudover skal de så hjælpe mig i løbet af dagen og også med at lægge slæbet pænt i kirken osv.

:balloon:

0

Del dette indlæg

Min svigerinde er min voksne brudepige - hun følges med min mor ind i kirken og sidder sammen med hende. Hun skal lægge makeup og sætte hår på mig - samt være den som hjælper mig og min store kjole på toilet og såen på dagen. :biggrin:

Min svoger er forlover og han står sammen med min kæreste ved alteret, er sammen med ham aftenen før og på selve dagen og holder ringene for os ved alteret.

Vi har også brudebørn - to piger og to drenge.

Pigerne er 5½ og drengene(tvillinger) 7½ - de går bag ved os ind og ud - under vielsen sidder de ved deres forældre.

:bearhug::biggrin::biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min datter på 17 skal være min brudepige og jeg havde tænkt mig at hun skulle gå ind lige før jeg kommer, da min far som er i galla uniform fra søværnet skal føre mig op og vil helst ikke at hun (som helt klart er en flot pige :griner:- ) skal stæle al opmærksomheden.

da hun er og altid har været en besværlig dame at købe tøj til, så får hun helt selv lov at bestemme.... bare det ikke er bukser og det bliver holdt i neutrale farver :yay:

Er jo også nordjyde, så hun skulle gerne ku bruge tøjet bagefter :balloon:

0

Del dette indlæg

Sidder faktisk her sammen med min brudepige! Jeg har INGEN anelse om hvordan hun går ind eller hvornår og alt det der!

Vi er blevet enige om at hun hjælper med det praktiske i løbet af dagen, hun hjælper mig nok i kjolen, og så tager hun ud og kigger på kjoler sammen med mig!

Hvordan hun skal gå og stå/sidde under vielsen, det snakker vi lige med præsten om! Det har han vist styr på de der brudepige traditioner!

Der er heller ikke noget amerikansk her! Min brudepige, som forresten er min svigerinde og gode veninde gennem 10 år, tager sin nye gallakjole på som hun nyligt har købt i Kina.... hun bliver så smuk så smuk :balloon:

Glæder mig til at læse lidt mere om hvad i andre gør!

0

Del dette indlæg

Min niece var min voksne brudepige.

Ud over hun var med ude og se brudekjole, var hun den hjælpende ånd på bryllupsdagen. Sådan noget med at få mig i tøjet, holde styr på kjole, slør, buket mv. i kirken og hos fotografen.

Det var rart at have hende ved hånden.

I kirken gik hun ind efter min far og jeg, mest fordi jeg vist ikke ville have hende til at stjæle billedet :balloon:

Hendes tøj valgte vi sammen. Jeg valgte at forære hende en kjole, også for at have lidt kontrol med, hvad hun ankom i ... hun er nemlig en ung dame, som ind imellem har en lidt "speciel" tøjsmag - og det kunne mine nerver slet ikke håndtere.

Så vi tog på udflugt og fandt en flot selskabskjole, som vi begge var glade for.

0

Del dette indlæg

Min søster og hendes datter på 4 år samt min datter på 2 år om min mands søster skal være brudepiger. De to store piger har det samme på og de to små har det samme på men noget helt andet end de to store. De kommer ind før mig, da jeg kommer alene bagved dem. Jeg har netop valgt dem at gå forrest da jeg føler mig lidt mere trygt ved at have dem foran mig.

Personligt, synes jeg det ser flot ud, når de er ens. Men vi har også selv betalt deres udstyr netop fordi vi har ønsket ens tøj til dem alle sammen. Ellers har de ingen fuktioner end at komme gående foran mig. :balloons:

Krebsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er så heldig at have to søstre og en kommende svigersøster, som alle gerne vil være mine brudepiger....

Men jeg har ingen anelse om hvad de rent faktisk skal - hvilken funktion de skal have. Det er helt op til dig selv... de kan bare være der eller du kan gi' dem en opgave hver (lige umiddelbart kan jeg se en arbejdsfordeling: Én holder buketten under vielsen, en anden hjælper så slæb/slør altid ligger pænt, den sidste kan holde taske og ha' kleenex klar :balloons: ). Min brudepige var også med mig ude og købe kjolen + hun var der for mig hele bryllupsdagen (natten var vores egen :bearhug: ) (hun overnattede hos os og var med mig til frisør om formiddagen, tog billeder m.m.)

Kan de evt. komme ind lige før min far og jeg og tage plads oppe ved siden af altret ??? Ja, selvfølgelig kan de det (hvis der er plads til alle stole ved alteret?) - det giver også gæsterne en helt klar fornemmelse af, at NU er det nu - du står klar på den anden side af døren :yay:

Nå, ja og hvad med forloveren - hvad er hans funktion? Støtte til gommen og så måske holder han ringene.

Jeg synes ikke du skal snydes for et billede af min entré i kirken... først 4 brudebørn hvor de 2 drenge holder ringene i en kurv imellem sig, så tøserne med hver deres buket og bruden. Bag ved mig gik min voksne brudepige - hun kan desværre ikke ses på dette billede... drengene havde valgt at være ens, mens tøserne havde forskellige kjoler på. Alligevel passer de sammen, da de begge har noget strikket over skuldrene. Min voksne brudepige havde en hellang grøn silkekjole på.

post-10810-1145432260.jpg

-Lisbeth

Redigeret af Lisbeth67
0

Del dette indlæg

Kære fru Madsen: Hvor ser I dejligt glade og rørte ud - det ser smukt ud med sådan et lille følge... Tak for billedet!!!!

Og tak for alle jeres besvarelser - der er vel nok mange måder at gøre det på... Er stadig lidt i tvivl om hvordan og hvorledes. Men det med at have en 1. brudepige er en god idé. Det må i så fald være min tvillingesøster, som så kan køre med min far og jeg til kirken og hjælpe mig inden vi går ind med det hele. Min storesøster (der har en anden far) og min svigerinde kan være med til at hjælpe dagen før og hele formiddagen på dagen med at ordne og arrangere... Håber de er ok med den løsning

Den løsning tror jeg, jeg er mest tryg ved - det er jo også vigtigt at man sørger for ro omkring sig så nerverne beroliges. Og nerver skal der nok være nok af da både min far og jeg er ret 'skrøbelige' hvad angår nervøsitet og det at blive rørt... vi tuder nemt for et godt ord... :balloons: Det bliver et kønt syn med os to stortudende nervebundter op ad kirkegulvet....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer