sannebj

ugen op til brylluppet

12 indlæg i dette emne

Ja ja jeg ved godt der stadig er 4 måneder til, men altså...

Det er sådan at Kim starter uddannelse her til august, hvilket betyder han skal bo på skolehjem. Han starter lige præcis den uge hvor vi skal giftes, hvilket betyder at han ikke er hjemme hele ugen på til brylluppet.

Nu er det så jeg gerne vil høre fra alle jer erfarne gifte kvinder: hvor meget stress er der den uge?

Vi skal holde det på en restaurant, men vi skal holde reception hjemme i min mors have.

:balloon::griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg er lige med på en lytter for jeg tror at man har en masse der skal ordnes (jeg ved bare ikke hvad) og martin tror ikke at der er noget at lave... Så jeg er også meget interesseret i svarene fra dem der allerede er blevet gift...

hjul

ja, vi har lige været ude ved min mor det hårdnakket påstår at der da ikke er noget at lave den sidste uge, så det er ikke noget problem......HMMMMMMMM kan det da passe??

0

Del dette indlæg

Det jeg tænker man skal lave i den sidste uge optil er bl.a.:

-Tjekke med alle involverede firmaer/personer om alt er som det skal være (bryllupskage, feststed, musikere, toastmaster, brudepiger osv)

-Tjekke om tøjet er som det skal være igen igen...

-Dagen inden skal man muligvis selv være med til at pynte bordet med bordkort ell lign.

-Man skal måske have ordnet negle, fjernet hår diverse steder på kroppen, farvet øjenbryn, osv

-(andre forslag?)

hjul

Redigeret af hjul
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det jeg tænker man skal lave i den sidste uge optil er bl.a.:

-Tjekke med alle involverede firmaer/personer om alt er som det skal være (bryllupskage, feststed, musikere, toastmaster, brudepiger osv)

-Tjekke om tøjet er som det skal være igen igen...

-Dagen inden skal man muligvis selv være med til at pynte bordet med bordkort ell lign.

-Man skal måske have ordnet negle, fjernet hår diverse steder på kroppen, farvet øjenbryn, osv

-(andre forslag?)

hjul

Ja der må være noget, selvfølgelig feststedet, men min veninde laver bryllupskagen, musikerne er nogen vi kender, hår/makeup er en veninde, bordkort kan man jo lave i god tid. Så det er kun de der hyggelige nusse ting jeg kan komme i tanke om, som ordning af negle, oprydning i lejligheden osv.

Gad vide hvordan man gør med bordkort når det er på en restaurant? de kan jo ikke holde lukket fredag og lørdag formiddag fordi vi skal være der om aftenen...giver man så dem en bordplan og satser på de stiller kortene rigtigt ?

0

Del dette indlæg

Quote:

Gad vide hvordan man gør med bordkort når det er på en restaurant? de kan jo ikke holde lukket fredag og lørdag formiddag fordi vi skal være der om aftenen...giver man så dem en bordplan og satser på de stiller kortene rigtigt ?

Vi skal også holde det på restaurant/hotel og de skal bare have en bordplan så de kan sætte bordkortene på for os hvis vi vil have det. jeg er ikke klar over om de gør det dagen før eller om formiddagen...

hjul

0

Del dette indlæg

Altså jeg synes ikke jeg havde stress den sidste uge op til brylluppet.. Jeg tror jeg manglede at lave de sidste bordkort og hente min kjole. Vi holdt fest på hotel så det hele var overladt til dem. Jeg skulle bare aflevere bordplan og bordkort til dem om fredagen.. Så jeg synes ikke det er stressende og heller ikke på selve dagen. Der havde jeg god tid til det hele synes jeg og kunne sagtens sidde ned og bare slappe af og nyde frokosten..

Du kan være rolig ang bordplan og kort.. Aflever det til dem og så skal de helt sikkert nok sørge for at det er i orden.. Jeg fik af vide af hotellet at hvis jeg hellere selv ville måtte jeg gerne sætte dempå, men det kunne de jo lige så godt gøre for mig..

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes på lørdag :carrot: :carrot: :carrot: Jeg vil ikke sige, at der er stress på, men der er da rigeligt, der stadig lige skal ordnes :griner:-

Jeg har lavet denne liste i dag over "manglerne"

post-17330-1145290294.jpg

Jeg tror nu nok, at jeg ville få lidt stress, hvis jeg allerede nu vidste, at min tilkommende slet ikke var hjemme ugen op til brylluppet ...... men så får I jo bare ekstra travlt ugen inden han tager afsted!! :biggrin:

:balloon:

Charlotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes ikke der var en dyt at lave i selve ugen op til brylluppet

- alt hvad kunne laves i forvejen (pynt/kreativ udfoldelser som menukort m.v.) var ordnet

- jeg valgte at tjekke med folk 2 uger før (for simpelthen at give mig selv en chance for at kunne redde evt. rester, hvis noget skulle være glemt :griner:- )

- det eneste der var, var at hente kjolen fra tilretningen + hente claus' tøj.

- oppyntning og borddækning kan jo først tidligst ske aftenen før.

Så nej - jeg synes egentlig ikke det var et problem - og her skal det siges at min mand også var til eksamensforløb i ugen op til vores bryllup så han var heller ikke til stede - og helt ærligt, så går de jo også bare mere i vejen :balloon::biggrin: end de hjælper...

Badutski

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke der var en dyt at lave i selve ugen op til brylluppet

- alt hvad kunne laves i forvejen (pynt/kreativ udfoldelser som menukort m.v.) var ordnet

- jeg valgte at tjekke med folk 2 uger før (for simpelthen at give mig selv en chance for at kunne redde evt. rester, hvis noget skulle være glemt :griner:- )

- det eneste der var, var at hente kjolen fra tilretningen + hente claus' tøj.

- oppyntning og borddækning kan jo først tidligst ske aftenen før.

Så nej - jeg synes egentlig ikke det var et problem - og her skal det siges at min mand også var til eksamensforløb i ugen op til vores bryllup så han var heller ikke til stede - og helt ærligt, så går de jo også bare mere i vejen :balloon::biggrin: end de hjælper...

Badutski

Hehehe ja det kan du have ret i!! altså at de går i vejen, det var også det min mor sagde!

Men jeg tror måske bare det havde været dejligt at gå og glæde sig sammen den sidste uge ( med mindre vi ville drive hinanden til vanvid istedet !!)

Men ja....vi må jo bare tage det ugen inden så. Jeg vil ihvertfald bare gerne have han får en rigtig god start på uddannelsen, han har ventet så længe på at finde læreplads og komme igang!!! Så jeg er helt spændt på hans vegne.

Men ellers må jeg jo hive i mooooaar og veninderne :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg har tænkt de samme tanker. Mest fordi vi overvejer om min kæreste skal tage et par fridage op til eller ej? Jeg har selv ferie hele august.

Vi skal selv holde festen i et lejet fest lokale, men med en kok der handler ind og laver maden. Jeg har indtil videre ikke kunnet finde på noget vi skal lave i ugen op til, men dagen før skal vi:

- Hente nøglen

- Pynte lokalet

- Dække bord

Alt det kreative (bordkort, menukort osv. er færdigt længe inden...)

Kjole skal hentes og vinen købes, men det gør vi tidligere, end ugen inden :balloon:

0

Del dette indlæg

Vi skal holde det hjemme, så her skal hytten osse lige rengøres inden...

Vi er godt igang med det udvændige.

Har en stor bunke grus/sten div, efter udgavning af gulve, som lige mangler at blive kørt væk... bliver ordnet på lørdag..

Ellers er min liste pt.

Købe chips + ting til dip.

sprut.

Klippe de sidste servietter.

ringe til uc festcenter. (mangler lidt)

Ringe til kokken og jomfruen. (Ændre leverings tidspunkt.)

Lægge mathiases bukser op.

Købe røde sodavand

Hårlak

Velkomstvin + jordbær

Dessertvin

finde stumtjener

Få Morten til at øve brudevalsen.

Dagen før:

Ryde hele stuen, for møbler..

Dække borde.

Tjække om der er nok toipapir

Rene håndklæder

køkrulle

viskestykker

forklæder til pigerne, som står i køkkenet.

Sørge for at der er bleer nok til mathias.

Ryde det sidst op...

Børn bades...

Be om solskinsvejer...

Slappe af....

Godt vi begge har fri den dag...

Sådan ser listen ud lige nu, om der kommer mere ved jeg ikke....?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer