Emelie

Polterabend for en gravid

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg vil også sige forkælelse. En afslappet hyggeaften med rigtig god mad vil nok ikke være helt forkert (medmindre hun kaster meget op).

Hvis der er noget hun gerne selv vil, men ikke kan, kan man måske fortælle hende, at vil "udsætte" hende for, bare på et senere tidspunkt... (det ville nok glæde mig, hvis jeg havde været i samme situation).

:balloons: Nancy

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var til polterabend for en højgravid sidste sommer og der var programmet følgende (cirka; kan selvfølgelig ikke helt huske tidspunkterne):

Kl. 10 overraskede vi hende hjemme hos hende selv med morgenmad.

Kl. 11 kom der en og lagde make-up og satte hår på hende (hun elsker sådan noget med at blive puslet om...)

Kl. 13 var vi til croquis-tegning

kl. 15 spiste vi picnic-frokost i Slotshaven i Hillerød

Kl. 16 var vi på en danseskole hvor vi fik lidt undervisning i Salsa, square-dance og selvfølgelig brudevals

kl. 17.30 mødtes vi med drengene hos "brudens" forældre til grill-aften, fest og hygge

Et ret stille og roligt program, men hun var vældig glad for det :bearhug:

:balloons: Tanja

0

Del dette indlæg

Noget spa og en go frokost ville være super tror jeg, noget hvor det er til at komme rundt og i vandet føler man sig hjemme når man er gravid - det gjorde jeg i hvert tilfælde.

Nogen steder har de også sådan en massage pude hvor der er hul til maven så man kan ligge og få en god massage.

En go ansigtsbehandling hvor man kan sidde op eller en manicure ville da også være super.

Ellers så kør en tur i hestevogn i dyrehaven og tag mad med og så sørg for en go plads til hende så hun kan komme op og ned.

Bare tænk ikke noget med at ligge på ryggen eller gå for længe ad gangen... :balloons: så belaster det nemlig ikke så meget.

Go fornøjelse

0

Del dette indlæg

Noget spa og en go frokost ville være super tror jeg, noget hvor det er til at komme rundt og i vandet føler man sig hjemme når man er gravid - det gjorde jeg i hvert tilfælde.

Nogen steder har de også sådan en massage pude hvor der er hul til maven så man kan ligge og få en god massage.

En go ansigtsbehandling hvor man kan sidde op eller en manicure ville da også være super.

Ellers så kør en tur i hestevogn i dyrehaven og tag mad med og så sørg for en go plads til hende så hun kan komme op og ned.

Bare tænk ikke noget med at ligge på ryggen eller gå for længe ad gangen... :balloons: så belaster det nemlig ikke så meget.

Go fornøjelse

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der var et sted man kunne få lavet sådan en 3d video af sit ufødte barn, meget tydeligere end et normalt scanningsbilede..så kunne hun jo vse sin mand videoen om aftenen??

Det kunne da være en speciel oplevelse for alle jer og hende!

Eller lav en konkurrence om hvem der kan skifte ble hurtigst på en dukke, klæde den på og lægge den pæneste make-up på tid med lukkede øjne - hun skal jo lære det! Og så kan I alle øve jer.

Æhhh..ellers spørg hendes mor hvad hun HADER...så kan hun f.eks skrælle kartofler, høre country og tygge hubba-bubba samtidig i det antal minutter hun har fejlet i en trivial quiz I har lavet om hende. ! forkert svar udløser 1 minut i straffen!

Det er da skægt! (Du kan godt høre jeg er varmet op, ikke???)

0

Del dette indlæg

Jeg er enige med de andre i at forkælelse må være overskriften... Men dermed ikke sagt at det kun skal være seriøst - hvad med at få fat på en af de piger, der underviser i hvordan man tilfredsstiller sin mand... ahem... og hvordan han tilfredsstiller sin kvinde ikke at forglemme.

Jeg ved slet ikke hvad din veninde er til. Nogle synes det er sindsygt grænseoverskridende og helt forfærdeligt plat, mens andre synes det er hylende morsomt.

Har også hørt om at man kan hyre en sexolog der kan holde foredrag om parforholdet og det at holde gnisten ved lige... Det er jo noget alle tøserne kan bruge... :balloons:

Held og lykke og god fornøjelse

0

Del dette indlæg

Forkælelse - men når nu du nævner at hun er kosmetolog, så skal det nok ikke være med ansigtsbehandlinger osv. (det ville jeg også selv hadde).

Men spa bad - det kunne da være lækkert. God mad - tøse hygge. Spille nogle spil (som en nævner TP, som i har selv har lavet).

Den med 3D skanning ville jeg selv elske (hvis jeg var gravid) - det koster 1200 de fleste steder (har en veninde der skal til en på mandag) - måske er hun ikke typen, men en kunne måske få listet det frem ved at sige, at man har læst om det og om det evt var noget for hende.

Man kan jo se køn helt tydeligt ved en 3D og hvis ikke de ønsker at vide køn, skal man måske lige ringe og forhøre sig hos et af de skanningssteder, som de kan skanne udenom kønsdelene....

Held og lykke - vi glæder os tli at høre hvad i når frem til - måske man engang får brug for det....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg ved jo heller ikke hvad hun er til, men som jeg har foreslået andet sted, hvad med en tur ud og lære at lave chokolade eller flødeboller fx på Frederiksberg (ved jo ikke hvor i landet i bor, men der er sikkert også andre steder)

se fx her:

http://www.frederiksbergchokolade.dk/index1024.html

Kender også andre der har været til porcelænsmaling, hvor man lavede et kaffesæt til brudeparret.

Eller hvad med en kalender til manden med billeder af sin gravide kone??

Bare et par idéer oven i alt´luksusbehandlingen, som i alle ville kunne være med til.

:blush:

0

Del dette indlæg

Ja hvis hun er kosmetolog ville jeg forslag nogle ting:

hente hende i en cykeltaxa

croquis tegning

latter kurs

picnic

små gaver fra veninder hvor hun skal gætte hvem det er fra og fortælle historien bag gaven

Astrologi, kortlæsning

til fotograf og får taget nogle flotte billeder af den smukke mave før bebsen kommer ud

CD indspilling

glaspustning

standup workshop

tur i spabad - vand og højgravide passer vist godt sammen

barbeQ

kommer an hvor i landet det er men man kan altid tage til steder som kattegat centeret, randers regnskov, ....

:blush: Sandra

0

Del dette indlæg

Hvad med fodmassage og på en gang pedicure og manicure?

Så er jeg med på den med quizzerne. Det kan blive smadder sjovt!

Hun kunne også få taget nogle billeder hos en god fotograf. Eller I kan lave nogle flotte billeder af hende som kan sættes sammen til en kalender.

Så kunne I også mødes til sidst og spise noget rigtig god mad sammen. F.eks. kunne I hver have en ret med.

0

Del dette indlæg

Da vi poltede for min højgravide søster sidste år satte vi hende i en frisørstol hvor hun både blev klippet, farvet og fik lagt make-up. Det var meningen at hun skulle have haft både ansigtsbehandling og fodpleje men det gik i vasken pga sygdom. Derefter tog vi alle ud for at handle til en rigtig dejlig middag. Vi lavede mad sammen og snakkede, spiste og drak til langt ud på aftenen. Er sikker på min søster hyggede sig og følte sig lækker efter forkælelsen... :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi poltede for min højgravide søster sidste år satte vi hende i en frisørstol hvor hun både blev klippet, farvet og fik lagt make-up. Det var meningen at hun skulle have haft både ansigtsbehandling og fodpleje men det gik i vasken pga sygdom. Derefter tog vi alle ud for at handle til en rigtig dejlig middag. Vi lavede mad sammen og snakkede, spiste og drak til langt ud på aftenen. Er sikker på min søster hyggede sig og følte sig lækker efter forkælelsen... :hug:

0

Del dette indlæg

Jeg har efter vores polteraften fået at vide at de havde en pack-up plan.

Det skal lige siges at jeg lå syg 10 dage inden brylluppet ( vi blev poltet en uge før brylluppet ) Vi gik og troede at vi blev poltet om lørdagen men de tog røven på os og vi blev overrasket fredag.

Heldigvis var jeg frisk nok.. jeg var stadig på pencilin så det var ikke fordi energien var på sit højeste og jeg drak ikke meget mere end 2 øl

Nå men for at komme til sagen.. Pigerne havde lavet en pack-up plan hvis jeg stadig havde været syg, så havde pigerne lejede videofilm og ankommet i pyjamas og så ville de bare hygge om mig herhjemme..

Vi havde en kanon sjov polter.. men jeg ved med garanti at hvis jeg havde været syg så havde det været lige så hyggeligt..

Så med en hyggeaften tror jeg altså ikke i går helt gal i byen

:hug: Heidi

0

Del dette indlæg

Hej.

En ide hvis I bor i KBH; Flakfortet. (Flakfortet.dk)

Så sejler man ud til fortet hvor man kan spise og vist nok gå på spøgelsesjagt og andre aktiviteter... Man kan også overnatte...

Eller en tur ned om bådudlejningen i Chr.havn's kanal og ro rundt med champagne eller lign.

Male et testel på nørrebro...

Lave en video med personlige taler fra alle der står hende nær, og vise den om aftenen.

Ved ikke; det er jo også svært hvis den lille pludselig ikke gider mere.. Har ikke selv prøvet at være højgravid endnu, så....

Held og lykke,

Vh Banditte

0

Del dette indlæg

Forkælelse - men når nu du nævner at hun er kosmetolog, så skal det nok ikke være med ansigtsbehandlinger osv. (det ville jeg også selv hadde).

Men spa bad - det kunne da være lækkert. God mad - tøse hygge. Spille nogle spil (som en nævner TP, som i har selv har lavet).

Den med 3D skanning ville jeg selv elske (hvis jeg var gravid) - det koster 1200 de fleste steder (har en veninde der skal til en på mandag) - måske er hun ikke typen, men en kunne måske få listet det frem ved at sige, at man har læst om det og om det evt var noget for hende.

Man kan jo se køn helt tydeligt ved en 3D og hvis ikke de ønsker at vide køn, skal man måske lige ringe og forhøre sig hos et af de skanningssteder, som de kan skanne udenom kønsdelene....

Held og lykke - vi glæder os tli at høre hvad i når frem til - måske man engang får brug for det....

Uha... Vær helt sikker på, at din veninde er typen, der ville værdsætte en 3 D scanning. For det første er jeg 100% imod 3 D scanning, og iøvrigt er det ofte en oplevelse, man vil dele med den kommende far.... :bearhug: Jeg ville blive rigtig ked af det, hvis mine veninder kendte mig så dårligt, at de ikke kendte min holdning til dette og sendte mig til en sådan scanning... Beklager, det er et meget ømt punkt for mig, kan du nok regne ud.... :cheerleader3:

Men alle typer forkælelse er jo altid dejligt! Har hun ellers udtrykt et ønske om et billede af maven til sin kommende mand? Alle former for motion kombineret med sjov med veninderne og afslapning - dans, svømning/spa, yoga, fægtning osv er jo også godt, så længe hun lytter til sin krop og holder pauser, hvis det er nødvendigt.... Jeg har været med til en polterabend, hvor den kommende brud og veninder gik/kørte rundt i byen, og bruden skulle gætte/fortælle, hvad de enkelte steder betød for hende og hendes kommende mand, fx hvor de mødtes, hvor de kyssede første gang, hvor han friede etc.

Jeg håber, at du finder på noget spændende, det skal nok blive sjovt, selvom din veninde er gravid!!! :loveshower:

Knus, Anna Britta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Ja, jeg er selv gravid (men dog kun i 23. uge), og jeg er også lige blevet poltet. Mine veninder tog rigtig meget hensyn til at jeg er gravid, så jeg fik en rigtig dejlig dag. Det startede med at jeg fik massage (mens min kæreste vaskede bilruder iført sjovt tøj :bearhug: ). Vi har mange fælles venner, så den næste aktivitet var fælles, hvor vi tog ud på landet, og så skulle vi ellers lave en opgave med en kran og køre en kæmpe traktor, for herefter at skyde lerduer (jeg skød kun en gang, da jeg var lidt bange for at lyden ville være for høj for den lille). Derefter tog veninderne mig til et studie, hvor jeg skulle indspille en sang, det lød ikke godt, men det var en sjov oplevelse. Derefter tog vi piger hjem til en af dem, hvor vi spillede lidt spil i haven og malede så fælles malerier (hvor vi malede lidt hver), derefter mødtes vi med fyrene igen og spiste sammen med dem i et festlokale. Om aftenen blev vi undervist i linedance, pardans og brudevalsen. Alt i alt var det en rigtig hyggelig dag/aften - perfekt for en gravid.

På lørdag er det tid til polterarbend igen. Jeg har et andet "sæt" veninder, der skal holde polterarbend for mig der, så det blir spændende at se hvad de finder på. De har sagt at de har taget hensyn til at jeg er gravid :heart: De har endda rådført sig med en læge om hvad jeg kan tåle! Gode hensynsfulde veninder :blush:

Det med en scanning, ville være en SUPER oplevelse for mig! Det ville jeg værdsætte SÅ højt.

Men spabad ville jeg være lidt forbeholden overfor. Det er vist ikke sundt for den lille at komme i varmt boblebad og blive overophedet.

Ang. det med billederne. I skal lige være sikre på at hun kan lide at blive fotograferet. Hvis hun ikke bryder sig om at være på billeder, så tror jeg måske ikke hun vil synes at det er det fedeste. Men det er jo alt efter hvem man er.

Det var lige et lille synspunkt for en gravid :kiss:

KH Helle.

0

Del dette indlæg

Igen,det er lidt svært at finde på så meget,når nu hun er i

lykkelige omstændigheder :carrot:

Men,til den lidt vovede :bearhug: hvad med dildoparty,DET ryster virkelig

et selvskab sammen,har selv været til et engang,og

selvom man måske ikke umiddelbart syntes

at det er venninden,så bliver man måske overrasket :bearhug:

:blink: Rikke

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer