Guest Frk. Jensen

Bryllup i Århus!!

13 indlæg i dette emne

:cowsleep: Jeg er helt ny inden for bryllups-verdene - og søger virkelig noget hjælp :oops: Vi vil gerne holde et skønt bryllup i Århus eller omegn - som gerne må være lidt anderledes http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Jeg ønsker specielt forslag til hvor det kan holdes - er der nogle som kan hjælpe?? Og i forhold til kjole - er der nogle som kan anbefale en skrædder eller lignende?? Håber virkelig at der er nogle herinde, som kan hjælpe en helt grøn men lykkelig pige - som netop er trådt ind i alt dette bryllups-planlægning :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej nu ved jeg ikke hvornår det skal være og om stederne måske er booket.

Men turbinehallen

centralværkstedet er nogle lidt anderleds steder at holde det

Varnæ Palads har smuk udsigt over århus lystbådhavn og vandet og give rmeget romantiske omgivelser.

Cafe Hack i nærheden af teater har også været anbefalet.

Vi selv holder festen i en FDF hytte lige ved siden af himmelbjerg på en ø i Juulssø. Så vi har også en sejletur inklusive for gæsterne plus overnatning og morgenmad næste dag - de er dog ret booket op til i år allerede og lidt til næste år - så hvis det interesserer dig kan du se mere i min tråd.

:cowsleep: Sandra

0

Del dette indlæg

Hey!

Ihhh hvor ville jeg ønske det var mig, men bor der desværre ikke længere! Nå men any ways, så har jeg da lige et par forslag!

Varna palæet er jo foreslået, hvilket er et umådeligt skønt sted, men i nærheden af det, ligger et virkelig hyggeligt og smukt sted, det hedder Skovmøllen og ligger i moesgård skov og nær stranden!

Endvidere er der også noget nær norsminde, kan ikke lige huske hvad det hedder med det skulle også være virkelig skønt!

Tager du 14 km syd for Århus til en lille by ved navn Malling, ligger der et skønt sted der hedder Malling kro! De har fået virkelig god omtale! De har så absolut den skønneste mad, og hyggelige omgivelser, med mulighed for overnatning!

Derudover er der også Vilhelmsborg som ligger 11 km syd fra århus ved byen Beder, de har også en skøn og velrenomeret restaurant, i smukke idylliske omgivelser ved vilhelsmborg!

Mht. kjoler så kom jeg aldrig selv ud og kigge i Århus, da jeg fandt min drømmekjole inden :cowsleep: Men jeg ville have været inde i boutique Bellamonde på storetorv, lige ved siden af domkirken! De har virkelig flotte kjoler, og så blandt andet de havde Gallakjoler til billige penge, så tror heller ikke de er de dyreste!

Håber du får en dejlig dag, og at du finder alt det du skal bruge i min yndlingsby! :loveshower:

0

Del dette indlæg

Hej,

Tillykke med alt der, der skal til at ske... jeg skal giftes den 20. maj, så der er ikke længe til. Min kæreste og jeg har boet i Århus i mange år - og da han er fra Gl. Rye blev vi enige om, at vi ville holde vores fest i det skønne område derude. Så som en anden har skrevet, har vi også valgt Julsø - vi skal giftes i Gl. Rye kirke, efterfølgende på en sejltur på Silkeborgsøerne (her må vi selv medbringe mad og drikke) og når vi kommer i land skal vi fejres og feste på Hotel Julsø. Det ligger lige ud til vandet, meget smukt i skoven og den Italienske Kok er helt formiddeldabel... Vi har fået den bedste betjening og kan varmt anbefale det. :cowsleep:

Ud over alle de andre steder, der er skrevet om, har vi været til bryllup på Van Koch på havnen i Århus - det var MEGET romantisk, anderledes, rigtig lækkert mad og også skøn udsigt... Søger du på google og skriver koch Aarhus, kommer der en masse anmeldelser plus beskrivelser af Jesper og Michael som de to brødre hedder :-)) Her kan man holde reception ét sted og fest et andet - tæt på hinanden, altså gå afstand.

Har hørt om flere, der har været meget tilfredse med Marianne Carøes brudekjoledesign - selv har jeg fundet min dejlige kjole hos Panayotis i Vejle. Du må ud at se nogle forskellige steder i forskellige byer.

Rigtig meget held og lykke med det hele - brug alle trådene herinde, der er meget inspiration at hente også selvom du eventuelt ikke får skrevet så meget...

Mange hilsner

Louise :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Jeg har ikke så meget at tilføje, hvad feststedet angår, men som (borgerligt) vielsessted, synes jeg helt sikkert, Det gamle Rådhus i Ebeltoft er et godt bud. I forbindelse med kjoler, så har jeg købt min hos Marianne Carøe - supergod betjening og LÆKRE kjoler! Held og lykke med det!

0

Del dette indlæg

I efteråret var jeg til et rigtigt godt bryllup på Norsminde Kro.

Har også hørt om Vejlby Kro og Hotel og Sjette Frederiks Kro

Hvad med Marselis Hotel - det ligger meget smukt...

Ellers er der Prinds Ferdinand, men du skal af med mange penge for et helaftensarrangement med nok af det hele...

Min søster holdte sin bryllupsfest på Veng Kloster Kor, der ligger ved siden af Sofiendal Gods - begge steder kunne være et alternativ, selvom de ligger en halv times kørsel fra ÅRhus.

H?r du finder det rette sted.

Redigeret af Birdie5
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Skal selv holde bryllup på Hotel Julsø - med sejltur på Silkeborg Søerne forinden - det bliver superromantisk :bearhug:)

Har for 2 år siden været til bryllup på Pøt Mølle v. Hammel - maden var FANTASTISK - jeg kan huske hver eneste lille ting, vi fik serveret - det var bare så lækkert! Omgivelserne er også flotte - de fleste brudepar i omegnen tager dertil for at blive fotograferet ved søen, så det er i hvert fald værd at overveje, selv om det er et stykke fra Århus.

Der er jo så mange fantastiske steder i Østjylland - har hørt godt om de fleste af dem, de andre piger nævner!

Pøj-pøj med det!!!

(Har heller ikke selv fundet en kjole endnu, og jeg ved ikke helt, hvor jeg skal lede, for det må gerne være lidt utradionelt - derfor har jeg ingen gode forslag dér http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif)

KH Jeanne

0

Del dette indlæg

Der er også brudesalonen i Rønde - de har mange "almindelige" brudekjoler, men også de store mærker som Rembo Styling og Linea raffaelli... Der er lidt at køre, men så er der også mega mange kjoler... Prøv her brudesalonen

Ellers er der også Gudnitz i latinerkvarteret (men det er et showroom, så du skal bestille tid for at se og prøve kjoler) - stineka har en til salg snart hvis du vil have en brugt...

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg godt, at Café Hack ved Århus Teater er nævnt.

En anden mulighed er også Kampmannsalen i selve Århus teater. Der får man velkomstdrink og kaffe serveret i teaterets søjlegang, der bliver linet op med rød løber til gæsterne når de ankommer til teateret, og hvis man ønsker det, kan der arrangeres rundvisning på teateret for gæsterne, mens brudeparret får taget deres bryllupsbilleder ved nogle af de fede kulisser der er i teateret.

Knus Trisse :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg kan også kun anbefale, at du bestiller tid hos skrædder og designer Marianne Carøe på Frederiksgade. Jeg har selv bestilt min kjole der. Den bliver syet efter dine mål, og de er meget, meget søde derinde. Med udgangspunkt i Marianne Carøes kollektion kan man selv være medbestemmende mht. design, pynt mv.

Pøt Mølle er et dejligt sted med god mad, men meget traditionelt, hvilket jo selvfølgelig også er dejligt. Café Hack har jeg ikke selv været til bryllup/fest på, men det var én af mine favoritter, da vi skulle vælge feststed i Århus. Ellers er flere af byens caféer samtidig også restauranter, og her vil man nok få en lidt anderledes og mere "hip" oplevelse end på f.eks. en kro eller et hotel. Men det er jo en smagssag... Desuden har jeg positive erfaringer med Olive og Le Basilic i Mejlgade. Her kan man selv købe sin vin til festen, og maden og stemningen er i top.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer