Guest aftenkaffe

Vies d. 22/7 2006

43 indlæg i dette emne

Hejsa http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif

Nu er det vist lige op over hvis jeg skal nå at lave en planlægningstråd :shooter:

En kort præsentation af mig og min "mand"

Jeg har 2 børn (pige 17½ og dreng 20) fra 2 andre forhold. Har aldrig været gift selvom jeg nærmere mig de 40!!

Min "mand" har 3 børn (tvillingedrenge 17 og dreng 20) fra et andet ægteskab, så han kender turen i kirken ;)

Vi har mødt hinanden første gang for ca 15 år siden til en familiefest i Frederikshavn, men der lagde jeg ikke så meget mærke til ham. Vi er faktist fætter og kusine, men har først mødt min mors familie for ca 17½ år siden, da jeg fik kontakt til den del af familien. Dengang var han gift og der var en hel masse nye ansigter så dengang lagde jeg ikke rigtig mærke til ham.

Han boede dengang i midtjylland og hans ex var ikke vild med hans familie, så der skete først noget da han blev skilt i 1999 :cowsleep:

Da hans mor boede i Fr.havn var det naturligt at han kom nordpå hver anden weekend når han ikke havde hans børn.

Han arrangerede en fætter og kusinefest og det var så starten til et venskab, selvom jeg i starten syntes han gav nogle vældige krammer....

Der gik næsten 1 år før det blev til mere end venskab.

Han flyttede så ind i mit hus, men det er nu solgt og vi har købt et fælles hus ved Jelling, fordi vores børn næsten er fløjet fra reden. Det var derfor oplagt at sikre hinanden i tilfældet af uheldet sku være ude, nu vi har børn fra andre forhold. Jeg havde godt nok stukket til ham i et par år, men NU sku det altså være også selvom jeg nærmest måtte vride armen om på ham med hjælp fra dels banken og advokaten :td:

Vi flyttede så fra nordjylland d. 1/3 2006 eller dvs i weekenden d. 5-6/3 2006 så den kvikke vil se at det ikke er så længe siden....

Nå men vi havde bestemt bryllupsdagen d. 22/7 2006 inden vi var flyttet, så det første jeg gjorde da vi var flyttet, var at booke kroen og nogle dobbelt/enkel værelser og kontakte præsten for at være sikker på at vi nu også ku blive viet den dag, hvilket vi nok kan blive.

Alt gik rigtig godt lige indtil lynet ramt os....... :hug:

Jeg var kørt nordpå om formiddagen d. 14/3 2006 for at gøre vores gl. hus rent til aflevering næste dag kl. 12:00. Min mand var kørt på arbejde kl. 14:00 og det var så kun katten der var alene hjemme..... Min datter bor hos kæresten+svigermoderen i nordjylland for at afslutte 10 klasse. Min mand bliver så ringet op ved 16'tiden af en brandchef, fordi vores hus brændt!!!!!! (y)

Ja vi var så de lykkelige ejer af et hus i 14 dage fordi der gik ild i skorstenen, men det skal være skidt før det blir godt ;)

Jeg susede ned og bookede alle værelser på kroen så vi var sikre på at vores børn havde et sted at sove d. 22/7 så det har vi styr på ;)

Vi er så allerede dagen efter blevet genhuset i et ferieudlejningshus. Må lige tilføje at naboerne havde reddet katten, som heldigvis ikke var begyndt at blive lukket ud for så var han nok stukket af. Vi kan så bo her frem til 15/6 - altså ca 1½ mdr mere, derefter vil vi forsøge at finde et lille hus og sætte på grunden så katten på et tidspunkt kan komme ud ligesom han plejede da vi boede i nordjylland :carrot:

Så nu har forsikringen godtaget at huset bliver revet ned og vi får 1,9 mill til opførelse af et helt nyt..... Man må da sige at vi egentligt er heldig stillet fordi vi gav 958.000 for det og får så 1,9 mill til et nyt :oops:

Det var så kun første sal der brændt så vores møbler er stadig hos ISS og vi ved ikke hvor meget at det der har taget skade af vand. Billeder har vi heldigvis reddet :bearhug:

Men hold op et kæmpe arbejde at sku finde ud af hvad man har mistet og efterfølgende find priser på det oveni bryllups planlægning :(

Så derfor har jeg ikke haft så meget overskud til at være så kreativ som mange af jer andre. Så jeg købte bare nogle standartkort og sendte ud :pokey:

Nå men her kommer så det jeg indtil nu har styr på:

Dato og Kirken - Vi skal giftes d.22. juli 2006 kl. 13:30 i Jelling kirke

prøvelsesattesten - Den er kommet og afleveres d. 18. maj når vores præst invitere alle kommende brudepar, der skal giftes i løbet af sommeren til en hyggeaften i kirken, så vi kan stille en masse spørgsmål..... Får dog vores personlige samtale senere i juni månede. Så er attesten afleveret. Vi har nu haft vores samtale med præsten.

Transport – Da min far og dame har meldt afbud, så kører min søn i min bil sammen med mig og min datter til kirken, mens min mand kører i hans bil. Vi kører bagefter til fotograferingen i min mands bil.

Overraskelse til gæsterne – Vi har arrangeret at gæsterne skal på en guidet rundvisning på museet som ligger i gå-afstand dels fra kirken og dels hen til kroen. Det ved gæsterne ikke noget om, så endnu en overraskelse til dem - de skulle jo nødig kede sig mens vi bliver fotograferet ;-)

Feststedet – Jelling kro hvor vi og alle gæsterne skal overnatte.

Musik – Jelling kro har et anlæg vi kan benytte. Jeg har købt 4 CD med dinnermusik og min søn skal så lave nogle CD'er til selve ballet. Da vi ikke er så mange, så et band vil virke forkert.

Brudesuite - er med i prisen på hotellet

Overnatning til gæster – Måtte booke alle kroens værelser- 5 dobbelt og 2 enkeltværelser, fordi vores hus er brændt 14 dage efter vi havde købt det d. 1/3 2006

Bryllupskagen – Jelling kro er begyndt at lave kagen selv og jeg kommer så med topfiguren.

Kagefigur – har først købt Hr. & Fru Badeand til 65,- kr. hos Something Blue, men køber så Lambada Bamses topfigur, som bare er så flot. Øv Lambada Bamses figur var gået i stykker, så jeg har købt en helt tredje fra kagebutikken.

Fotograf - Er bestilt hos Kenneth Bæksted efter henvisning fra en anden fotograf, da han tager meget utraditionelle billeder i det fri. Lægger et link ind med hans ordrebekræftelse.

Ringe – har prøvet ringene og nu skal der kun sættes en blå safir i og indgraveringen. De er lavet af titan og ville ikke have en hvid sten som vi var bange for ikke kunne ses og også fordi det er det de fleste ville vælge (igen er vi lidt anderledes). Så er ringene hentet og de blev 1000,- kr billigere jubii....

Brudekjole - er købt hos party line til en pris af 2500,- for det hele. De beholder den til d. 10/7 eller måske lidt længere for det hus vi nu pr. 15/6 skal bo i er ikke ret stort og han bliver måske for nysgerrig, hvis den hænger hjemme. Skal lige hører om den ikke kan afleveres på kroen dagen før.

Slør - Har besluttet at få et langt slør i organza. Jeg krydser fingre for at AnnieW kan lave et lille slør af de rester jeg har reddet fra min mors brudekjole, som var syet om til mig og mine børns dåbskjole. Hun skal samtidig også brodere vores monogram på organzaen. jeg har planer om at indramme det bargefter. Hold op det blev flot og nu hænger det hos frisøren, så det ikke bliver krøllet.

Strømpebånd – Havde først købt et alm. Strømpebånd men sendt det retur fordi (igen lidt anderledes) jeg har købt et blåt hundehalsbånd (har for store lår til et kattehalsbånd!) og en blå line, som lige skal forkortes så det kun er ca. 5 cm + håndtaget. Det bliver så fedt at se Jimmys og gæsternes reaktion på det. Så er linen kortet af og nu skal der bare hitte ud af hvordan jeg kan holde det oppe så det ikke sidder for stramt, så dellerne buler ud!

Sko – Har købt et par i lys creme til 229,- kr. som også kan bruges bagefter. UPS kom til at købe nogle super brudeagtige sko til kun 160,- så de andre må fungere som ekstra sko senere på aften.

Hår – Har bestilt tid kl. 11:00. Overvejer lidt at sætte det selv for har en kort og nem frisure. Ja det var så før sløret kom ind i billedet!

Make-up – Havde først købt 5 produkter i Matas for 1389,kr men byttede dem og købte noget tilsvarende i Føtex for under 500,- (nordjyden kom op i mig) Vil selv lægge min make-up så jeg føler/ligner mig selv den dag. Det dersen faundation halløj er sgu en svær ting :huh:

Brudgommens tøj - er købt (i Vejle) og har fået det hele hjem så det er klar. Skoene er reddet ud af branden. Har købt et par frække bokser-shorts til ham, så han får en fræk mås ;-)

Brudepigens tøj – Min datter på 17 år er brudepige og har endnu ikke fundet noget der falder i ”damens” smag…. Teenagere er besværlige! havde købt en på QXL, men den er sendt retur, så nu må vi se om der dukker en anden op!! Jubiii så er alt til den "dame" også på plads

Buketten - Har vist ham et billede af den jeg godt ku tænke mig og vil så se om jeg kan finde noget tang, kam-muslinger og en større sø-pindsvin i en brun/blå farve for de har kun nogle små grønne sø-pindsvin. Kan oplyse at tang bliver noget stivt halløj, så det er droppet! Afventer stadig en pakke fra min svigerfar, med søpindsvin.

Hmm håber det ser rigtig ud når jeg er færdig, men dette skulle de forskellige farver betyde:

rød er ting som der er styr på

lilla er ting som delvis er klaret

grøn er for noget som skal gøres

Kjole

Mig i kjolen

Vores ring

Vores ringe med blå sten

Buket

Sko

Sko - reserver

Taske

Topfigur - Hr. og Fru And

Budget

Topfigur- som bare er så flot! Men det blev ikke den!

Topfigur - Så er den købt og modtaget

Prøveopsætning

Slør

Make Up

Bordkort og pynt

Salmer der skal synges

Strømpebånd/hundehalsbånd

Redigeret af aftenkaffe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Aftenkaffe

Jeg læste i går for første gang om jeres hus under "dåbsattest" Jeg sad og tænkte længe på dig efterfølgende. Hvordan du klarer alt det med bryllup, når I lige har miste jeres hjem?

Det glæder mig at læse, at du har en stor gå på mod. Du er stærk. Det rørte mig meget at I har reddet jeres billeder. For dem kan man jo ikke erstatte især ens børns opvækst og mange begivenheder som man nu har på billerder.

Du skal i hvert fald vide, at jeg beundre dig meget, og ønsker af hele mit hjerte at solen må altid skinne på dig og din familie.

:cowsleep: fra Krebsen

0

Del dette indlæg

Kære Aftenkaffe

Jeg læste i går for første gang om jeres hus under "dåbsattest" Jeg sad og tænkte længe på dig efterfølgende. Hvordan du klarer alt det med bryllup, når I lige har miste jeres hjem?

Det glæder mig at læse, at du har en stor gå på mod. Du er stærk. Det rørte mig meget at I har reddet jeres billeder. For dem kan man jo ikke erstatte især ens børns opvækst og mange begivenheder som man nu har på billerder.

Du skal i hvert fald vide, at jeg beundre dig meget, og ønsker af hele mit hjerte at solen må altid skinne på dig og din familie.

:bearhug: fra Krebsen

Får da helt gåsehud over din søde besked http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

Da jeg skrev det tænkte jeg bestemt ikke på at jeg har haft en hård tid, men kan godt mærke at eftervirkningerne kommer i takt med alle de nye opgaver der venter, så som at rende til kommunen med div. ansøgninger på nedrivning af huset og opbygningen af et nyt :blink:

Før påske syntes jeg ellers jeg var klar til at søge noget arbejde og fik også noget, men måtte igår meddele vikar firmaet at jeg ikke kunne klare det pga ryggen, men har bagefter indset at det også nok skyldes at jeg simpelthen ikke kan overskue det når man skal rende rundt og hitte ud af hvor man skal bo om under 1½ mdr :oops:

Men dine søde ord varmer utroligt selvom jeg er en person som ikke higer efter medlidenhed :butterfly:

Sender et stort :blush: og ønsker dig en rigtig god dag og mange flere til

:hug:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :blink:-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der en engel som har gjort mig opmærksom hvordan jeg skal sætte billeder ind så de ligger i min tråd og ikke som et nyt emne.... tusind tak :bearhug:

Derfor kommer først min kjole, uden mig som model, fordi jeg ikke havde camera med den dag :blush:

Dernæst følger mit undertøj, hvor jeg godt nok har tyvstjålet billedet af en anden http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

post-18896-1146145718.jpg

post-18896-1146145749.jpg

0

Del dette indlæg

Så må jeg hellere få lagt et par billeder ind af den buket jeg godt kunne tænke mig.

Da vi kommer oppe fra Frederikshavn, syntes jeg det var lidt sjovt at få en anderledes buket som er inspirreret af havet. Der er nemlig en søpindsvind på den ;)

Der bliver sat et håndtag i den, for i starten mente vi den skulle hænge over armen, men det bliver for meget bøvl når jeg også skal styre sjalet.

Det fede ved denne buket er også at det kun er blomsterne som ikke han holde sig mens resten kan gemmes (spare penge på at få den tørret hos en proff) :bearhug:

Åh nej billedet er for stort!!!!! Hjælp hvad gør jeg så????

0

Del dette indlæg

Velkommen til din helt egen tråd :bearhug: Jeg er ked af og høre jeres nye hus sådan brændte - men dejligt at du selv kan se en masse positivt i det også (bygge nyt - wow!) Håber I får et uforglemmeligt bryllup trods mangel på eget tag over hovedet. ;)

Fedt undertøj forøvrigt!

0

Del dette indlæg

så nu håber jeg det lykkes....

Her kommer så billeder af buketten

:hug:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/oops.gif

Og det gøre der så ik lige :bearhug:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/angry.gif :blush:

Nu kører jeg efter smøger for er godt nok lidt hissig selvom jeg har gjort som der stod i guiden til upload af billeder

:bask: :bask: :bask:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg hentet forsyninger og der smuttede lige en kage med fra bageren http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/oops.gif

Hun reddede ellers hele mit humør. Har godt nok tænkt at nu vi "kun" bliver 16 i alt så er det jo ikke ret mange i forhold til mange andre som har 40-100 gæster, men som hun rigtig nok sagde så får vi et lille og hyggeligt bryllup, hvor vi har tid og overskud til at snakke med alle vores gæster. Blev bare SÅ glad, for sådan havde jeg slet ikke tænkt :loveshower:

Nå tilbage til det at sætte billeder ind af min buket...... Nu har jeg forsøgt at gøre dem mindre så skal det sgu lykkes :bearhug:

post-18896-1146151319.jpg

post-18896-1146151365.jpg

Det lykkes selvom det sidste ikke er helt perfekt og kvaliteten af billederne ik er for godt

0

Del dette indlæg

Hejsa - og velkommen til :blush:

Vi skal giftes d.22. juli 2006 kl. 13:30 i Jelling kirke

Hvor hyggeligt; endelig andre der skal vies i Jelling http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif

Er det Anne Katrine der skal vie jer?

Ja, - som tøserne skriver må det være et helvede at miste sit hjem og sine ting på den måde :hug: Men nu starter "fremtiden" heldigvis; I skal giftes, I skal bygge noget nyt op sammen fra grunden... Du og din kommende mand :bearhug: Mon ikke det bliver dejligt?!!

;)

Birgit (9/9 2006, Jelling Kirke)

0

Del dette indlæg

Hejsa - og velkommen til http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Vi skal giftes d.22. juli 2006 kl. 13:30 i Jelling kirke

Hvor hyggeligt; endelig andre der skal vies i Jelling :hug:

Er det Anne Katrine der skal vie jer?

Ja, - som tøserne skriver må det være et helvede at miste sit hjem og sine ting på den måde :blink: Men nu starter "fremtiden" heldigvis; I skal giftes, I skal bygge noget nyt op sammen fra grunden... Du og din kommende mand :bearhug: Mon ikke det bliver dejligt?!!

;)

Birgit (9/9 2006, Jelling Kirke)

Ej altså hvor er verden dog lille......

Her sidder jeg og fordriver tiden på BK fordi vi ingen kender hernede og så dukker du lige op og fortæller at i også skal vies i samme kirke som os :blush:

Ja vi skal også vies af Anne Katrine. Syntes hun er mægtig sød. Da vi egentligt hørte til et andet sogn og præsten havde ferie, blev det altså Jelling kirke.... Ikke at det gør noget snare tvært imod ;)

Da vi jo er nytilflytter så krævede hun at vi mindst skulle i kirke 2 gange inden, for at se/fornemme kirken. Vi er ikke de store kirkegængere men vi har skam allerede været der 2 gange + til en koncert. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bunny_4.gif :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er ikke de store kirkegængere men vi har skam allerede været der 2 gange + til en koncert.

Men hun er altså godt nok heller ikke "den værste præst i verden" - for nu at sige det mildt ;)

Det er faktisk udelukkende pga. hende at vi har valgt kirken :bearhug:

Hvor bor I henne? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

:blush:

Birgit

0

Del dette indlæg

Jeg bukker og takker mange gange for den søde velkomst

:bearhug:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :blush:

men har så lige et tillægsspørgsmål til jer garvede.....

ved ikke om jeg kan formulere det rigtigt, så det er til at forstå, men jeg har bemærket at når i tilføjer noget nyt i jeres planlægning så står det med gråt under jeres tråd. Hvordan gør i lige det http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du går op i dit allerførste indlæg og ber' om at lave en "fuld redigering".

I det vindue du kommer ind i, kan du ændre både selve titlen på hele tråden - og det der står i linien nedenunder... ;)

God fornøjelse!

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Birgit

1000 tak for hjælpen :bearhug:

0

Del dette indlæg

Sidder og overvejer hvilken musik vi skal gå ind-/ud til http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif

Syntes den med Joe Cocker: You are so Beautiful to Me er rigtig sød til indgang

OG SÅ VAR DET TOSSEN KOM OP I MIG!!!!

Hvad med til at gå ud på: We go Together fra filmen Grease http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif :blush::hug:

Men det skal nok være en anden for den er nok for poppet eller hva???

Er også lidt spæn på om jeg nu har gjort det rigtigt mht. til at ændre titlen på dette indlæg. Har ellers fået en guide af Downfall men da jeg er en klovn til det, så ved man aldrig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej du,

Velkommen til!

Jeg synes man skal gå ud af kirken til det musik man godt kan lide, hvad enten det er "poppet" eller hvad det nu kan være - så længe præsten er med på den! Vi kunne godt tænke os at gå ud til "all you need is love" (Beatles) - inspireret af filmen "Love actually" - Det giver mig myrekryb hver gang jeg ser det klip.

:bearhug:

Linda

0

Del dette indlæg

Davs datosøster. :bearhug:

Sikke en lækker kjole du har valgt. Glæder mig til at se mere.

Beklager det med huset, men hold op, hvor jeg synes dine indlæg bare oser af gå-på-mod. Godt katten kom ud.

Og så lige en lys side: I får et badeværelse i de farver I vil Ha'

(vi har købt hus fra 1978, og badeværelserne er brune/grønne) :puke:

0

Del dette indlæg

Davs datosøster. :biggrin:

Sikke en lækker kjole du har valgt. Glæder mig til at se mere.

Beklager det med huset, men hold op, hvor jeg synes dine indlæg bare oser af gå-på-mod. Godt katten kom ud.

Og så lige en lys side: I får et badeværelse i de farver I vil Ha'

(vi har købt hus fra 1978, og badeværelserne er brune/grønne) :puke:

Hold da op..... Min første tanke var "hvordan dælen vidste du hvad jeg hed???" Det er sgu da lidt sjovt at vi både hedder det samme og skal vies den samme dato :hug: Gad vide hvad din kommende mand så hedder -HAHA-

Det er både skidt og godt at miste sit hus, men vi vælger at se sådan på det at så kan vi bygge vores runde hus som vi altid har drømt om :bearhug::bearhug:

Havde møde med arkitekten i går og det lyste lige frem ud af ham hvor vild han var efter at få sagen :kiss: Min mand plejer selv at tegne hustegninger så han har lidt meget tjek på hvad der skal til for at få et projekt igennem, men da det er rundt og forsikringen alligevel giver en del til arkitekthjælp, så har vi valgt at trække en sådan med i projektet.

smider måske et billede af det ind hvis jeg kan hitte dem vi har :kiss:

Men ellers 1000 tak for din hilsen :biggrin:-HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke om jeg har overset hvad din mand hedder, det kunne ellers ligne mig :sleepy: kan nogengange godt sove i timen. Min kommende mand hedder Brian, han er jo mekaniker :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer