Guest Signe Opstrup

Vores Claddagh ringe

12 indlæg i dette emne

JUHU

endelig fik vi vores ringe. Jeg havde været utrolig spændt på resultatet da de jo er bestilt over internettet fra Galway-Irland. Ville de mon være pæne og ville de passe os????? De er bare superflotte og lige som vi havde ønske os og forestillet os - og de passer os begge perfekt :) Begge ringe er i 14K hvidguld. Endnu en ting i forberedelserne vel overstået. DEJLIGT !!!! :oops:

Så skal de jo bare lige indgraveres men har forhørt mig og det kan gøres ugen før hvor vi er hjemme i Maribo-DK

Ville bare lige dele min glæde med jer herinde :balloons:

knus SIGNE :balloon:

post-18861-1146641625.jpg

Redigeret af Signe Opstrup
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wau en flot ring.... men er det jeres vielsesringe? :balloons:

:oops: Lisen

Ja, min kommende mand er halv irer (hans far er :) fra Dublin) og vi kan begge godt lide Claddaghringene. Vi bryder os ikke så meget om alle de mere "traditionelle" vielsesringe, så hvad var mere oplagt en en claddagh som vielsesring!

knus SIGNE

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er fedt, at I vælger nogle "anderledes" vielsesringe, når nu I ikke er til det traditionelle. Det er min mand og jeg heller ikke, og har også nogle usædvanlige vielsesringe, som vi har fået speciellavet og selv har designet.

Faktisk så synes jeg at nogle af de helt traditionelle vielsesringe ikke rigtig passer til enten manden eller kvinden, ofte kan de virke ok til kvinden, men "fimsede" til manden. Og det er jo fx. slet ikke tilfældet med jeres ringe. De passer super til både hr. og fru..... Jeg synes de er fede :oops:

Tillykke med dem.

Rasmines

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er fedt, at I vælger nogle "anderledes" vielsesringe, når nu I ikke er til det traditionelle......De passer super til både hr. og fru..... Jeg synes de er fede :oops:

Tillykke med dem.

Rasmines

Hej Rasmines,

Tusind tak for de søde ord. Ja vi synes nemlige også det kan være svært at finde ringe der passer til begge køn uden at ringene bliver for forskellige....og min kæreste ville meget gerne at vi har de samme....og det har vi jo hermed klaret :)

SIGNE

0

Del dette indlæg

:biggrin: De er rigtig flotte og personlige! Personligt har jeg glædet mig til at se dem, efter at have læst om jeres "jagt" på dem.

De bliver helt rigtige for jer!

Vh Banditte

Ja det har været noget af en proces med masser af telefonsamtaler og overvejelser om hvilke claddaghringe det skulle være. Men men tålmodighed og gode fra jer alle herinde lykkedes det til sidst - og det er bare perfekt er så glad så glad for resultatet - det er en skøn fornemmelse. :bearhug: TAK igen for dine søde ord

knus SIGNE :biggrin::respekt::biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, Signe, nu bliver jeg bare NØDT til at spørge...kan du ikke lige forklare hvad det dér "claddagh" betyder og hvad historien er bag det? Er der en grund til, at de lige ser ud som de gør - og kan man gå med dem, selvom man ikke har noget irsk tilhørsforhold?

Jeg har aldrig hørt om de ringe før og det har plaget min nysgerrighed siden du først fortalte om dem...

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Ok, Signe, nu bliver jeg bare NØDT til at spørge...kan du ikke lige forklare hvad det dér "claddagh" betyder og hvad historien er bag det? Er der en grund til, at de lige ser ud som de gør - og kan man gå med dem, selvom man ikke har noget irsk tilhørsforhold?

Jeg har aldrig hørt om de ringe før og det har plaget min nysgerrighed siden du først fortalte om dem...

Med venlig hilsen

Louise

Jammen spørg da endelig:

Claddagh er en fiskerby i Galway i Vestirland. Her blev ringen (med hænderne, hjertet og kronen) smedet af en lokal guldsmed for ca. 400 år siden. Den er symbol på kærlighed (hjertet), venskab (hænderne) og trofasthed (kronen) - der er grundstenene til et godt ægteskab.

se historien her

Definition fra leksikon

Jeg tror ikke man skal have irsk blod i årene for at kunne bære en claddagh ring, da sådanne ringe bl.a. er givet til forskellige berømtheder og kongelige (som nok ikke alle har irsk blod i årene).

Men nu kom Seans far jo fra Dublin, så det irske er "sikret" selvom jeg som sagt ikke skulle mene der er et "krav".

Håber dette hjalp - om ikke andet er der god hjælp at hente på Google !

Knus SIGNE :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jammen spørg da endelig:

Claddagh er en fiskerby i Galway i Vestirland. Her blev ringen (med hænderne, hjertet og kronen) smedet af en lokal guldsmed for ca. 400 år siden. Den er symbol på kærlighed (hjertet), venskab (hænderne) og trofasthed (kronen) - der er grundstenene til et godt ægteskab.

se historien her

Definition fra leksikon

Jeg tror ikke man skal have irsk blod i årene for at kunne bære en claddagh ring, da sådanne ringe bl.a. er givet til forskellige berømtheder og kongelige (som nok ikke alle har irsk blod i årene).

Men nu kom Seans far jo fra Dublin, så det irske er "sikret" selvom jeg som sagt ikke skulle mene der er et "krav".

Knus SIGNE :biggrin:

Tusind tak for et super uddybende svar!! :bearhug: Det er jo en helt fantastisk historie med de ringe - tror faktisk aldrig jeg har hørt noget lignende. Kunne såmænd godt selv få lidt lyst til sådan en som vielsesring, som både har så meget historie og som man ikke lige ser hver dag herhjemme.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Jammen spørg da endelig:

se historien her

Definition fra leksikon

Knus SIGNE :biggrin:

Tusind tak for et super uddybende svar!! :bearhug: Det er jo en helt fantastisk historie med de ringe - tror faktisk aldrig jeg har hørt noget lignende. Kunne såmænd godt selv få lidt lyst til sådan en som vielsesring, som både har så meget historie og som man ikke lige ser hver dag herhjemme.

Med venlig hilsen

Louise

Hej Louise,

Velbekomme - kun sjovt at dele sin erfaring og historie om disse ringe med jer andre. Mange i Irland bruger også Claddaghringene som alm. hverdagsring eller har en speciel ring til fest etc. Er bestemt ikke kun brugt som vielsesringe. Der er masser af inspiration at hente på nettet - se f.eks. bare:

Claddagh-1

Claddagh-2

Claddagh-3

Claddagh-4, her købte vi vores ringe

Claddagh-5

Claddagh-6

og mange mange flere.....

knus SIGNE :respekt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer