Miska

total øv..

15 indlæg i dette emne

Jeg har købt en par sko på nettet, der står i hendes annonce at de er nye.. med pris mærker på..

I dag køre jeg glad op på posthuset for at hente pakket og kommer hjem og pakker ud...

:heart: men glæden holder kort.. da jeg åbner pakken.. jo ja der er pris mærke i bunden man de er jo MØJ BESKIDTE på stoffet.. den ene sko den er faktisk hel guli.. og der er lige noget sort på kanten af skoen og et fodspor.... og stoffes er faktisk i stykker i forhold til den anden sko..

Jeg har skrivet til hende jeg har købt skoene af, og hvis hun ikke svare eller finder en løsning så klare jeg til til kunde suport.. det kan jo ikke passe at hun skrive der helt nye, når de er ubugelige... jeg er så sur, ked, skuffet...

Mit sprøgsmål er så.. kan man få dem renset såen et par sko, og hva koster det evt....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har desværre aldrig hørt om, at man kan få renset sko :heart:

Hvis jeg var dig, ville jeg nok kontakte et renseri og høre om enten de kan hjælpe dig, eller om de har nogle tricks til hvordan du selv kan klare det.

Held og lykke med det.

0

Del dette indlæg

Jeg har desværre aldrig hørt om, at man kan få renset sko :heart:

Hvis jeg var dig, ville jeg nok kontakte et renseri og høre om enten de kan hjælpe dig, eller om de har nogle tricks til hvordan du selv kan klare det.

Held og lykke med det.

ØV hvor surt !!!! Jeg håber du finder en løsning !

0

Del dette indlæg

Lidt jura ;)

Uanset om du køber privat eller i en forretning, har du 8 dages fortrydelsesret. Du skal pakke skoene godt ind og sende dem tilbage til sælger, i pakken skriver du et brev, hvor du beder hende indsætte pengene på din konto eller sende dig en check. Tag en kopi af dit brev så du har det, i tilfælde af, hun ikke sender dig pengene!

Hej fra Anja :banned:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lidt jura ;)

Uanset om du køber privat eller i en forretning, har du 8 dages fortrydelsesret. Du skal pakke skoene godt ind og sende dem tilbage til sælger, i pakken skriver du et brev, hvor du beder hende indsætte pengene på din konto eller sende dig en check. Tag en kopi af dit brev så du har det, i tilfælde af, hun ikke sender dig pengene!

Hva så hvis hun ikke sætter penge ind, hva så..??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lidt jura ;)

Hva så hvis hun ikke sætter penge ind, hva så..??

der står på den hjemme side jeg har købt det at køber ingen retur rat har da det er et civil køb..?? så det er op til sælger om hun vil gi sig eller ej...

0

Del dette indlæg

Lidt jura ;)

Uanset om du køber privat eller i en forretning, har du 8 dages fortrydelsesret.

Det passer ikke helt.

I følge Købeloven er en aftale en aftale. Når du køber noget i en butik er det op til butikken at bestemme om du har en fortrydelsesret.

MEN når du køber gennem fjernsalg (homepartys eller internettet), har du ALTID 14 dages fortrydelsesret. Her gælder Dørsalgsloven.

De 14 dage gælder fra den dag du MODTAGER skoene og så skal du have sendt pakken tilbage senest 14 dage efter.

Derfor sender du bare pakken tilbage, og beder om dine penge retur. Det har du krav på!

0

Del dette indlæg

jeps det ville jeg så gøre.. tusind tak...

okay 1 sprøgsmål mere..

Hva nu hvis jeg sender de sko tilbage og så heller ingen penge får,så har jeg værken sko eller penge??

ja undskyld ved godt jeg sprøg dumt.. men jeg har aldrig prøvet det før, og har ikke en dyt forstand på det..

knus rikke

Redigeret af Miska
0

Del dette indlæg

hvis det er ved en privat er der ikke 14 dages returret (kun ved handel med proff. i fjernesalg)men vedkommende bør tage dem retur, det er jo ikek fortrydelse men et spm. om at du ikke har fået den ydelse/vare du har betalt for, så grib fat i hende pr. tlf. eller lign. men send ikke skoene før du har dine penge, er de først sendt kan du ende med at bare betale porto igen uden at få dine penge at se

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen... :(

Jeg er 100 % sikker på jeg har hørt det i "Rabatten", stod nemlig og ville købe noget på denne måde og hørte "ekstra" efter... ;).. :yay:

:blushsmiley:

MEN... Nu har jeg sendt en mail til forbrugerstyrelsen og venter nu på svar.. Jeg kommer her med det, så snart de svarer...

:heart:

Hej fra Anja :)

P.s... Kopi af min mail til styrelsen...

Hej

Jeg håber I kan hjælpe mig med et problem.

En jeg kender, har via internettet, købt et par brudesko. Hun har købt dem at en privat via en annonce. I annoncen stod, at skoene var helt nye og ubrugte... Køber betaler for skoene og da hun får dem med posten, er den ene sko meget beskidt og den anden er ødelagt i stoffet!.

Hvilke rettigheder her hun?... Gælder der ingen returret her? på 8 eller 14 dage?

Venligst og på forhånd tak...

Anja Mühlendorph

0

Del dette indlæg

Tusind tak. jeg glæder mig til at høre svaret..

Sælge Har stadigvæk ikke svaret på min mail, så jeg gir hende til i morgen eftermiddag.. så er min plan at skrive til hende igen.. En mere streng mail, og at vi er nød til at finde en løsning på problemet..?

( jeg er vist normalt alt for sød af mig siger forlover)

Tusind tak for hjælpen alle..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer