RikkeT

Pris...

18 indlæg i dette emne

Hey alle sammen

Læste og kommenterede lige en anden tråd idag der handler om sted og pris. Og blev egentlig lidt træt af at "krebsen" der umiddelbart har et dyrere bryllup end os andre der kommenterede, blev kritiseret lidt pga. det.

Tænker det må være det helt rigtige forum lige at komme af med en kommentar omkring det...

Jeg syntes overhovedet ikke der er noget galt i at bruge mange penge på sit bryllup. Tænk på alle de gode restauranter der er der ude, hvor man med glæde giver langt over 500 kr for et aftensmåltid. Er man så nogen af dem der kan lide god vin, kommer det jo virkelig der op ad. Havde min kæreste (han er tjener) og jeg haft den slags penge, havde vi absolut også gerne ville bruge dem på at give vores familie og os selv den luksus!

Jeg læste i et eller andet bryllups magasin om nogen der havde taget hele selskabet med til Rom eller sådan noget. Det havde vist kostet dem omkring 150000 kr!!!

Kunne man måske også tænke sig at lige netop dem der sidder der ude og tjener kassen, ikke lige har tid til at chatte dagen lang (ja jeg studerer hjemme fra). Og måske derfor er det mere normalt i netop dette forum, ikke at ofre så mange penge???

Bare en tanke... I må meget gerne kommentere!!!

Kram Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Rikke!

Synes det er godt du gør opmærksom på dette! Jeg er selv en af dem der holder et billigt bryllup! Jeg er studerende! Havde jeg muligheden for at vælge frit fra hjertet og ikke tænke på pengene gjorde jeg det også!

Tror ikke jeg har set kritikken! Man kan jo egentlig ikke tillade sig at klandre andre for hvordan de vælger at holde deres bryllup! Men desværre er der også bare mange gange, nogle ting der kommer til at lyde forkert da vi er i et forum, og alt bliver udtrykt skriftligt, og det er derfor ikke muligt at intonere sit ordvalg!

Synes det er dejligt at der bliver gjort opmærksom på dette, og håber ikke at Krebsen har følt sig fornærmet! :bearhug:

0

Del dette indlæg

:bearhug:

hejsa vi holder et foholdsvis billigt bryllup pga vi er så mange 79 personer :bearhug:

425 pr kuvert vi vil ikke bruge vores opsparing på det. da vi også gerne vil have et hus der er ikke noget ivejen med et billigt bryllup søde :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej Rikke.

Syntes det er fint du bringer det op igen, og er helt enig med dig.

Hvis min kæreste og jeg havde 1 million på bankbogen, så ville vi da også holde et meget vildere bryllup end det vi har planlagt. (til ca 75.000)

Til dem der har pengepungen i orden, som Krebsen, så siger jeg bare

GO FOR IT! :bearhug::bearhug: :carrot: :blush::bearhug: :carrot: :blink:

Kram fra gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt klart skal ALLE kunne kommentere her uanset hvilken tilgang til bryllup man har. Det er da det der gør det spændende at følge med her i forum. Kan ikke lige huske at have læst den tråd du henviser til, men det er da trist hvis nogle bliver kritiseret for at gøre noget andre drømmer om. Der skal da være plads til forskellige prioriteter i sit bryllup

0

Del dette indlæg

Advarsel - langt svar :bearhug:

Sikke dog en befriende tråd!! Jeg synes simpelthen jeg har fået så mange stikpiller over at vi planlægger et "luksus" bryllup i forhold til mange vi kender, fordi vores kommer til at koste de sidste 20.000 mere end deres...

Vi holder absolut et sparebryllup. Vi har skåret alle unødvendige udgifter fra (havde endda droppet vielsesringe, indtil min kæreste nedlagde veto). Alligevel kommer det til at koste ca. 85.000 kr for ca. 65 personer alt inkl. Vi har hverken opsparing, friværdi, høje indtægter eller familie der vil betale, så vi låner alle pengene.

Jeg ville helst have holdt det i haven på vores hus på landet, men fandt ud af at når man regnede ud hvad det ville koste med caterer og indkøbsture til Tyskland efter øl og vin og leje af borde og telte og service og serveringsfolk og så videre - så blev det faktisk mindst lige så dyrt som at holde det ude. OG det ville kræve måneders arbejde og jeg ville formentlig være helt nedslidt når vi nåede til bryllupsdagen. Og det ville være super bøvlet med hvordan folk skulle kommer hjem eller overnatte (der er 2 timers kørsel til Kbh.).

Derfor holder vi det i Indre Kbh. hvor alle vores venner og familie bor - hvor alting koster mere. Jeg havde hjertens gerne sagt ja, hvis jeg kunne få det til 400-500 kr kuverten alt inkl. Det kan bare ikke lade sig gøre herinde, med mindre man så er ude af lokalerne kl. 22 eller selv skal sørge for en hel masse og det kan er jeg ikke sikker på at jeg kan klare, da jeg lige har haft en discus prolaps :-(

Derfor må vi slippe de 950 kr kuverten vi har fået tilbud på. Der får vi så til gengæld velkomstdrink, 3 retters serveret luksus menu med vin, øl og vand ad libitum, kaffe, the, 1 cognac, småkager og fri bar med øl, vin og vand ad libitum, fest fra kl. 18:30 til 03 i to overdådigt smukke lokaler, med damaskduge og krystalglas. Det lyder måske dyrt - men det er faktisk det billigste jeg har kunnet finde i alle de måneder vi har ledt.

De sidste 30.000 kr dækker så tøj til min kæreste (lavpris kjolesæt), invitationer (hjemmelavede), porto, takkekort, brudebuket, kørsel, vielsesringe (4000 kr for begge), organist, sko, slør, undertøj, make up, frisør, en masse småposter, en dansetime til at friske wienervalsen op (650 kr) og så vores luksuspost 6500 kr + 4500 kr til henholdsvis video og fotografering.

Og ja, denne sidste port, kunne vi godt have sparet væk. Men når man alligevel bruger SÅ mange penge på noget, så vil vi egentlig begge gerne have mere end 8 timers fornøjelse ud af det - og det får vi med gode fotos og en veloplyst godt redigeret, proffessionel video som vi kan se igen og igen i årene fremover. Så kan vi se talerne igen og igen og mindes de gamle der var med til brylluppet, som måske ikke har så mange år igen.

DJ, musik til sangene, bryllupsrejse, overnatning m.m. er sparet væk. Alligevel synes jeg ind i mellem vi får stikpiller fordi vi har bekendte/kolleger der enten har holdt deres bryllup i nordjylland til 65.000 kr eller som gør det i kbh ved at leje et billigt lokale og selv stå for en masse eller kender nogen der kender nogen, der kan skaffe mad m.m. billigt.

Jeg er rimelig træt af kommentarer fra folk der selv sidder i hus med 2 millioner i friværdi og som siger:" I må sørme have godt råd med det bryllup - sådan et bryllup havde vi sørme ikke råd til" og som selv har holdt et til 15.000 kr mindre hvor de skar halvdelen af familien fra gæstelisten, fordi de var for nærige til at ofre de 10 kuverter ekstra.

Det er, efter min mening, et spørgsmål om prioritering og jeg forstår ikke hvorfor folk er så smålige og misundelige :bearhug: Jeg under folk deres fest uanset hvad den nu koster og jeg bliver selv super rørt, når jeg bliver inviteret til en fest (også selvom det ikke er een vi selv ville have råd til at holde).

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Jeg synes man skal planlægge brylluppet som man føler.. Mit eget bliver et lav budget bryllup, men det er mest fordi at jeg vil giftes nu.

Og vi har simpelthen ikke så mange penge. Jeg er studerende, og vi købte hus sidste år...

Meeeen hvis nu jeg vandt i lotto, eller af en eller anden grund havde en masse penge, så fik jeg da helt sikkert et endnu større bryllup!!!!!! Der er jo altid et eller andet, som man lige kunne have med...

Jeg har bl.a. valgt gæstegaver fra, fordi jeg synes at det var en unødig udgift, selvom ideen er såååå sød..

Synes nu at vi har fået planlagt et bryllup lige efter mit hjerte alligevel, selvom budgettet ikke har givet alt for mange muligheder..

Vi satser vel allesammen på kun at blive gift én gang, så hvorfor ikke gøre dagen helt fantastisk. Og med til at gøre en dag fantastisk, er i høj grad penge(stooor bil, kæmpe kjole osv.).. :bearhug:

bare et par tabker herfra

:bearhug: Louise

0

Del dette indlæg

Enhver skal have lige præcis det bryllup man ønsker, drømmer om og har mulighed for.

Alle andres mening er tindrende ligegyldig og i bund og grund er prisen det også -bare man har fået det man ønskede på dagen.

Og hvad det så koster at få drømmen opfyldt - tja, er det ikke ligemeget? Det vil jeg ikke dømme folk på, personligt.

Rigtig gode forberedelser til alle :bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen bruger 10.000 på en kjole og sparer på maden, andre syr selv og køber dyr mad - nogen tager på campingferie og spiser dyrt hele året, andre sparer sammen og fyrer det af på maldiverne. Nogen tjener kassen, andre gør ikke.

Dem der VOVER at kritisere priser og vilje til at betale for sine gæster skal bare tie stille!

Det er lige så privat som ens undertøj. Basta! Og jeg kan love jer for at jeg havde knurret hvis jeg havde set tråden hvor Krebsen blev BK mobbet!

En fest bliver til efter gæsternes vilje at ville fejre deres værter. Gid alle vore gæster vil det!

0

Del dette indlæg

tja, vi er af vores omgangskreds blevet 'drillet' med at vi trods vores status som SU baron Baronessse holdt vores drømmebryllup! og vi fik det som vi ville, vi har selv betalt det hele, og som der er en der skriver, hvis mad og vin er vigtigt - og det er det for os, det er vigtigt med lækre omgivelser og god musik, så vi måtte af med 120.000,- for vores drøm, men vi ville heller ikke ændre en ting.

jeg kan sagtens forstå dem der går på kompromis eller ikke ønsker at bruge så mange penge på deres bryllup, men vi havde muligheden og den greb vi!

0

Del dette indlæg

Vi holder også et lavpris bryllup og hvis det skulle være som jeg drømmer om, jamen så skal vi bruge mange flere penge.

Men det har vi bare ikke råd til!

Jeg er p.t. arbejdsløs og der er intet arbejde at finde for mig. Det gør det så også sværere at min kæreste er officer i søværnet og kun er hjemme hver 3. måned og jeg så står alene med 2 børn.

Vores bryllup koster ikke ret meget mere end 45-50.000 kr, da vi bare ikke har den slags penge. Vi har lige købt hus og grunden til at vi alligevel holder bryllup er, at min kæreste skal på Galathea ekspedition (www.galathea3.dk)

Han er væk i 4½ måned, men kommer så hjem med en pose penge som alle så går til brylluppet.. Så sådan betaler vi for det.

Men fordi vi ikke har så mange penge, betyder det så også at vi sparer hvor vi kan og at der er sat en max pris på min kjole til 5-5500 kr. Det får man bare ikke meget kjole for og slet ikke nogen som jeg synes er pæne.

Så der bliver jeg sgu meget misundelig når I viser jeres store dyre kjoler til langt over 10.000 kr !!!

Vi sparer penge på hans tøj, for han skal bære sin uniform :loveshower:

Bryllupsrejsen bliver ikke bestilt, for det afhænger helt og aldeles af, hvor mange penge vi får i gaver. Får vi nok penge, tager vi en afbudsrejse i sidste øjeblik til et tilfældigt sted.

Der er sgu rigtig mange ting som gør mig ufattelig trist når jeg planlægger bryllup, men det er der bare ikke noget at gøre ved. Jeg har plaget om at blive gift længe nu og det hjælper ikke at vente, får vi har heller ikke den slags penge om et par år.

Min familie er heller ikke rig.. Tværtimod, de er sgu for nærige, så der er ingen hjælp at hente.

Men ja folk skal da gå efter det de drømmer om og er der nogen som gider ofre vildt mange penge på det, jamen så værsgo.. JA gu er jeg da misundelig, men den kommentar kan jeg da holde for mig selv.

Held og lykke til alle sammen med jeres dejlige fester.. Jeg håber det bliver ALT hvad I har drømt om.... UANSET pris !

0

Del dette indlæg

Der er ligeså mange meninger som der er mennesker....... Og der skal være plads til ALLE..... Vi bruger vel 85000 selv betalt..... dog lånt, men vi har begge opsparinger via job som kommer til udbetaling om 4-5 år så lånet bliver først indfriet der... sådan er det og det har vi valgt at gøre.......... Men hvem drømmer ikke om det helt vilde bryllup....

Vi sparer på noget men absolut ikke på alt.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Piger,

Jeg tror i bund og grund vi alle er enige - man skal holde sit bryllup som man har lyst (og råd til) - og selvfølgelig er vi ikke alle enige om hvad man vil ofre på sit bryllup, men det gør heldigvis ikke noget, vi skal jo ikke financiere hinandens fester!

Meninger kommer ikke altid til sin ret på skrift og kan nogle gange lyde mere kritisk end ment var.

Men lad os lufte vores meninger på en konstruktiv og saglig måde....og respektere hinanden, vi er jo forskellige :bearhug:

Knus SIGNE :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg har været til rigtig mange bryllupper - og min erfaring er, at mange penge bestemt ikke er en garanti for en god fest.

Jeg var til et bryllup på et slot, med 4 retter og lækre vine - og det var bare så stift og kedeligt. Brudeparret følte sig slet ikke tilpas, hun var bange for at spille på kjolen til 15.000 og han fik en dyb panderynke hver gang nogen bestilte en drink. Og vi andre blev pludselig afdæmpede, formelle og slet ikke de glade venner vi plejer at være... Puha... det var slemt. Superærgeligt at smide 140.000 efter en fest, der bare ikke er sjov!

De bedaste brylupper har som regel været i en have, en lade eller lignende. Med god grill, masser af drikke og dans og sang til morgengry.

/Fortuna.

P.S.Hvis I gerne vil spare penge i Københavnsområdet, så overvej Sverige. Meget billigere end KBH/Nordsjælland.

0

Del dette indlæg

Jeg bliver forbavset over at læse, at der er mennesker der tillader sig at ha' en holdning til hvordan andre bruger/prioriterer deres penge!!!! :biggrin:

Os der bruger denne hjemmeside, kunne vel kaldes mere eller mindre bryllupstossede, på den fede måde!! Og hvis der er nogen der er kommet med en skarp bemærkning til en der vælger at bruge mange penge på sin store dag, kan jeg ikke tror andet, end at det er et udtryk for misundelse!!! :)

At venner og familie kommenterere på hvor mange penge man bruger, kan jeg simpelthen ikke forstå! De skal da være beærede over at blive inviteret til sådan en fin fest. Og skynde sig hjem og støve festtøj af og finde det gode festhumør frem!! Fordi det er bryllup giver det ikke retten til at blande sig i andres økomoni!!! :bask:

Jeg er glad på jeres vegne og ønsker at alle, uanset pris på deres bryllup, får en helt fantastisk dag! :bearhug::bearhug::bearhug::blush::blink: Anja

0

Del dette indlæg

Ja, RIGTIGT!!!!

Selvfølgelig vil vi da alle gerne slippe med 10.000, men der er bare ikke mange drømme der bliver opfyldt til de penge....

Vi satte os ned og så på vores drømme og vores penge.

Vi havde håbet på at vi kunne gøre det for 50.000 eller 60.000, men med alle vores drømme løber det op i 80.000 og det er sgu okay!!!

Ja, der er altid masser af kommentarer... Faktisk for mit vedkommende fra den jeg ventede det mindst!!!!

Men alle andre glæder sig bare på vores vegne..

Hilsen Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder også et lavpris bryllup og hvis det skulle være som jeg drømmer om, jamen så skal vi bruge mange flere penge.

Men det har vi bare ikke råd til!

Jeg er p.t. arbejdsløs og der er intet arbejde at finde for mig. Det gør det så også sværere at min kæreste er officer i søværnet og kun er hjemme hver 3. måned og jeg så står alene med 2 børn.

Vores bryllup koster ikke ret meget mere end 45-50.000 kr, da vi bare ikke har den slags penge. Vi har lige købt hus og grunden til at vi alligevel holder bryllup er, at min kæreste skal på Galathea ekspedition (www.galathea3.dk)

Han er væk i 4½ måned, men kommer så hjem med en pose penge som alle så går til brylluppet.. Så sådan betaler vi for det.

Men fordi vi ikke har så mange penge, betyder det så også at vi sparer hvor vi kan og at der er sat en max pris på min kjole til 5-5500 kr. Det får man bare ikke meget kjole for og slet ikke nogen som jeg synes er pæne.

Så der bliver jeg sgu meget misundelig når I viser jeres store dyre kjoler til langt over 10.000 kr !!!

Vi sparer penge på hans tøj, for han skal bære sin uniform :loveshower:

Bryllupsrejsen bliver ikke bestilt, for det afhænger helt og aldeles af, hvor mange penge vi får i gaver. Får vi nok penge, tager vi en afbudsrejse i sidste øjeblik til et tilfældigt sted.

Der er sgu rigtig mange ting som gør mig ufattelig trist når jeg planlægger bryllup, men det er der bare ikke noget at gøre ved. Jeg har plaget om at blive gift længe nu og det hjælper ikke at vente, får vi har heller ikke den slags penge om et par år.

Min familie er heller ikke rig.. Tværtimod, de er sgu for nærige, så der er ingen hjælp at hente.

Men ja folk skal da gå efter det de drømmer om og er der nogen som gider ofre vildt mange penge på det, jamen så værsgo.. JA gu er jeg da misundelig, men den kommentar kan jeg da holde for mig selv.

Held og lykke til alle sammen med jeres dejlige fester.. Jeg håber det bliver ALT hvad I har drømt om.... UANSET pris !

HEJ SØDE.

Kan godt forstå din frustration. Ang. kjolen så kan man altid presse prisen hvis man vi have en ny. Min kostede 8.000,- og jeg fik den for 6.000,- bare ved at sige noget. Derudover bliver der solgt så mange flotte kjoler herinde til få penge( i forhold til nypris) Vi har igennem et par år spinklet og sparet og gør det stadig, selvom det er på lørdag og det fungerer fordi man har noget at sætte sig op til.

Håber inderligt at du får alle dine drømme opfyldt!!!!

Knus Tina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer