Guest rikkejss

fest eller rejse!!!!!!!!!!!!

8 indlæg i dette emne

Hej piger

jeg er en helt almindelig pige, der blev friet til på min fødselsdag i aug. vi har sat datoen til 5. maj -07, da det passer bedst ind i uddannele og hus ombygning.

nu er det sådan at min tilkommende, som jeg har været sammen med i 5.5 år, og som er 8 år ældre end jeg, er fuldstændig pjattet med tanken om børn. jeg vil også utrolig gerne have børn, men synes at man skal være gift først, så det går vi faktisk og venter på.

nu er det sådan at han har foreslået at vi rejser væk en måned i oktober og bliver gift på en bounty ø og rejser rundt i f.eks. sydamerika.(vi har rejst meget sammen, og bl.a. boet i Afrika.)

jeg er totalt splittet, vil utrolig gerne giftes på traditionel vis, for ikke at nævne at ALT er bestilt allerede, og vil heller ikke skuffe familien som allerede glæde sig, og alligevel blive gift på en strand på en smuk ø, kunne også være super romantisk.

Hvad ville I gøre. rejse væk og holde noget uformelt i haven før eller efter, eller hold :bearhug: e fast i planen om den store fest.

begge dele er ikke et tema, mest fordi jeg har lagt et budget som jeg gerne vil overholde og også fordi min kæreste ikke er så pjattet med at være i centrum.

kom med nogen kommentarer, intet er for dårligt.

KH Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Heey..

Det er også et af mine store ønsker at blive gift på en hvid sandstrand med bølgerne i baggrunden, men jeg vil jo også gerne have festen med hele den pukkelryggede og svigermekanikken omkring mig..

Hvis dig og din kæreste virkelig brænder for idéen med at blive gift på en bounty ø eller lignende... Så Go for it!

I kan jo altid få en til at filme det hele og så vise det til familien hjemme og så derefter komme hjem og holde en fest hvor familien er med. Det behøver jo ikke være en kæmpe fest..

Jeg synes du skal følge dine drømme og det du virkelig tror bliver det helt perfekte for dig og din kommende mand :bearhug:

Håber du finder ud af det og held og lykke med det hele :loveshower:

0

Del dette indlæg

Jeg tror jeg ville vælge at rejse af sted og få opfyldt drømmen om at blive gift på en smuk ø og gå langs stranden sammen som mand og kone for første gang mens solen går ned over det azur blå hav (ja ja, min pladder romantiske drøm :baa: )

Men så tror jeg til gengæld at jeg ville holde fast ved planen om at blive gift herhjemme i DK også, med alle traditioner i hævd, men i stedet for at blive egentlig gift herhjemme, så få en kirkelig velsignelse (+ eventuel barnedåb :bearhug: ) og den dertilhørende fest!

På den måde kan du jo rent faktisk få begge dele!

Det er i hvert fald hvad jeg ville gøre! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :bearhug:

Nu kommer det måske til, at lyde lidt rodet det her hehe.

Jeg ville ikke undvære festen herhjemme, men heller ikke bryllupsrejsen. Hvis din kommende mand ikke kan lide, at være festens midtpunkt - men at du på samme tid ikke vil undvære det traditionelle bryllup, hvorfor mikser i det så ikke bare? :yllove:

Hvis der ikke er råd til begge dele, altså både bryllup, fest og rejse så er mit forslag således:

- Holde et bryllup herhjemme, med kun de nærmeste omkring jer - på denne måde vil din kommende mand ikke føle sig presset som festens midtpunkt, og du får stadig det traditionelle bryllup.

- Derefter kunne i rejse væk, et eksotisk sted, Afrika eller hvad i nu ønsker, også bruge det som jeres bryllupsrejse.

På denne måde kan i få lidt af det hele i en samlet pakke :bearhug:

Held og lykke med valget :bearhug:

/Gitte

0

Del dette indlæg

Kære Rikke

Jeg kan sagtens følge dine tanker

Jeg har tænkt de samme tanker som dig over et år. Skal, skal ikke. Jeg var meget vild med idéen. at vi skulle tage en livs rejse et eller andet sted, som vi aldrig vil gøre igen. Rejsen skulle være et eksotisk sted, med os to og vores datter. Og gerne et par mdr.s varighed

Jeg tænkte sådan her. Holder en vielse og en reception i vores have. Efter hvad jeg undersøgte vil det koste os med leje af telt, gulv, toiletter, borde, stole, blomster, mad, drikkelse, bryllupskage, blomster, dug osv. for 48 pers. kr. 30.000 Holde en reception af 5-6 timers varighed, hvor cello og violin var vores baggrundsmusik musikken kostede kr. 6.000 Alt var planlagt til den mindste detalje. ;)

Da vi endelig skulle skrive indbydelserne, sagde min kæreste " Jeg mangler det jeg har drømt om hele mit liv" Som han fortalte, så følte han, at det at være på en hel dag, se mig komme gående i hvid kjole, at holde talen til sin brud. At folk holdte taler for os, festen og dens stemning, vores familier som glædede sig osv. osv. Alt det vil han bare ikke gå glip af. Jeg tænkte over det i et pr. dage, og måtte indrømme, at jeg havde det på samme måde som ham, men havde fortrængt det, da jeg jo selv var initiativtager i sin tid. :bearhug:

Jeg vil gerne rejse med ham og opleve verden, men det kan vi også selv gøre til næste år eller næste år igen.

Men festen og alt det der hører til ens bryllup, det kan jeg aldrig få igen. Derfor valgte vi at holde bryllup med alt dens magi. :loveshower:

Bryllupsrejsen har vi ønsket os som gave. Jeg tror at vi vil til næste år kommer et meget smukt sted hen. Det siger min fornemmelse mig. ;)

Derfor Rikke, tænk godt og grundigt over det, om du/I kan undvære alt det fantastiske som sådan en dag byder på.

Vil du sidde om 10 år og fortryde, at du aldrig fik den fest, som fleste i bund og grund ønsker sig?

Hvis du kan nikke genkende til alt det jeg har skrevet som noget der gør dig varm inde i, så hold jeres livs fest, men kan du mærke, at du sagtens kan undvære det ”fyld” som bryllup også byder på, så rejs og lav en grillaften for de nærmeste eller evt. en lille reception efterfølgende.

Fortæl endelig hvad du/I endte med. :bearhug:

:bearhug: fra Krebsen

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg kan godt forstå din tvivl :blush:

Vi snakkede også igennem lang tid om vi skulle rejse til Las Veags og ellers holde ferie i stedet for suppe-steg og is festen. Vi er ikke store fans af disse fester/sammenkomster.

Vi endte dog med at vælge festen, som vi ikke i 1 sekund har fortrudt idag.

Men jeg er overbevidst om at havde vi valgt rejsen og blev viet i Vegas så havde vi også fået en kæmpe oplevelse. Hvis vi havde valgt rejsen så var det stadig planen at vi ville blive viet i kirken herhjemme og holde reception for de nærmeste bagefter.

Min bror og svigerinde blev gift på Mauritius i nov04 og det var dét som de drømte om, de holdte så også fest for hele familien og blev viet i den danske kirke efterfølgende.. Det var primært også vores plan. Desværre er ens planer og bankrådgiver ikke altid helt enige :bearhug:

Ej, spøg til side.. Jeg er :bearhug: glad for at vi valgte festen nu hvor det hele er overstået.

Men jeg syntes i skal følge jeres drømme..

:bearhug: Heidi

0

Del dette indlæg

Hej du

Jeg ville ikke undvære nogle af dele...lyder måske som om at jeg har penge nok, hvilket bestemt ikke er tilfældet! Tag afsted i efteråret og bliv gift på hans måde og tag så den kirkelige vielse med familie og venner i maj. Det behøver ikke at være en fisefornem fest...folk hygger sig alligevel og vil bare glæde sig over jeres fælles lykke. Hold en havefest eller lign. Afslappet og hyggeligt...evt. et sammenskuldsgilde!

Held & lykke !

- Caroline

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer