missepige

Rensning af sko?

2 indlæg i dette emne

Mine sko er i brokade - helt hvide og de har virkelig været med i kampen i lørdags..De er møgbeskidte og fulde af græspletter fra vores fotoshoot i skoven.. :pokey:

:shooter: Hvad kan jeg gøre - kan de renses eller er der kun een vej og farve dem?

:angry: Og hvem kan farve dem - jeg skal IKKE selv igang med at farve, vel og mærke :iloveyou:

Redigeret af missepige
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tja - for mig at se er der kun to muligheder.

Rensning - det gør jeg tit med mine hvide satindansesko - hvis de har fået sorte mærker osv.

Man blander simpelthen rensebenzin eller terpentin op med lidt kartoffelmel - og så bruger man en tandbørste til forsigtigt at rense skoene med.

Farvning: Har jeg også gjort med satin-dansesko.

Alm. Dylon farve (sådan nogle små runde brikker, som kan købes i MATAS) blandes op i vand, som du så dypper en tandbørste ned i og igen forsigtigt børster skoen med.

Bagefter skal skoene tørre helt op, og så giver man dem en gang til for at undgår skjolder.

Der findes en skomager i KBH, som påtager sig at farve stof/satin sko, formedelst det hvide ud af øjnene - men de gør det altså med samme metoder - og jeg aner ikke hvad de hedder... Kan bare huske jeg har set dem på en bryllupsmesse.

Held og lykke

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer