Frk. Sif

Middel til hunde mod tæger

13 indlæg i dette emne

Har nogle af Jer erfaringer med et middel mod tæger på hunde?

Sæsonen er jo i fuld gang og bor lige ved en skov, så det er rigtig lækkert... :cheerleader3:

Hunden er sort og hvid- nærmest i striber så de er ikke til at få øje på, men tænkte at man må kunne give noget i pelsen så de ikke bider på?

Men virker det og hvad virker bedst?

Hundehilsner fra Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa...

Det her er hvad jeg lige kunne finde på nettet inde på Netdyredoktoren og også hvad jeg er blevet anbefalet af min dyrlæge til vores to hunde...

Ny behandling af flåter hos hund og kat

Af dyrlæge Finn Jørgensen

Nyt: Frontline® er nu registreret til forebyggelse og behandling af flåter hos hunde og katte. Frontline findes både som spray og pipette. Pipetten dryppes let i nakken hos hunden eller katten. Frontline har hos hund effekt mod flåter i en måned.

Knus Nanna.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

hej vi har selv hund og vores er hely sort så de er heller ikke til at se på ham men vi giver ham hvidløgs piller og han har ikke haft tæger eller lopper sidste sommer og vi giver ham igen i år det var nogle i min familie der sagde det for de har også hund og den har heller ikke haft nolge af delene..... :cheerleader3: hilsen melanie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores vovse får en Frontline pipette i nakken.

Det virker fint.

Bare husk, at i det øjeblik hunden bliver rigtig våd, f.eks. ved stranden eller ved bad, så virker det ikke mere.

Så vidt jeg ved så er det den første uge den ikek må komme i bad for så holder det op med at virke, men når den uge er gået så sker der ikke noget ved den blir våd

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De skader ikke hunden og falder jo selv af....men ellers tag en pincet fat om dyret helt nede ved huden og hiv den af. Ellers drej den rundt og smør tægen med olie eller smør...held og lykke

SIGNE

Det med at det ikke skader hunden vil jeg slet ikke kommenterer her, da dette vist ikke er det rette forum..... Men det er som regel også fordi ejeren af hunden ikke vil have flåter (ikke tæger) med ind i huset, hvilket jeg bestemt godt kan forstå.

Frontline som der nævnes er en udemærket løsning, den med hvidløget havde jeg ikke hørt før, så den vil jeg skrive mig bag øret som noget der da lige skal undersøges nærmere :bearhug: Mht. badning efter brug af Frontline så er det korrekt at dyret ikke bør bades med vand indenfor 2 døgn efter behandling, men derefter skal man nu blot undgå at bade hunden hyppigere en 1 gang om ugen, og lade vær med at benytte shampoo, det er ikke fordi man ikke må bade sin hund overhovedet når man bruger Frontline. for at opnå den flåt - afvisende effekt bør behandlingen gentages hver månede.

Det var mit bidrag til debatten, håber det kan bruges til noget og at jeg ikke trådte nogen over tæerne- da det bestemt ikke var min mening :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

De skader ikke hunden og falder jo selv af....men ellers tag en pincet fat om dyret helt nede ved huden og hiv den af. Ellers drej den rundt og smør tægen med olie eller smør...held og lykke

SIGNE

Det med at det ikke skader hunden vil jeg slet ikke kommenterer her, da dette vist ikke er det rette forum..... Men det er som regel også fordi ejeren af hunden ikke vil have flåter (ikke tæger) med ind i huset, hvilket jeg bestemt godt kan forstå.

Frontline som der nævnes er en udemærket løsning, den med hvidløget havde jeg ikke hørt før, så den vil jeg skrive mig bag øret som noget der da lige skal undersøges nærmere :) Mht. badning efter brug af Frontline så er det korrekt at dyret ikke bør bades med vand indenfor 2 døgn efter behandling, men derefter skal man nu blot undgå at bade hunden hyppigere en 1 gang om ugen, og lade vær med at benytte shampoo, det er ikke fordi man ikke må bade sin hund overhovedet når man bruger Frontline. for at opnå den flåt - afvisende effekt bør behandlingen gentages hver månede.

Det var mit bidrag til debatten, håber det kan bruges til noget og at jeg ikke trådte nogen over tæerne- da det bestemt ikke var min mening :)

Kan bestemt godt forstå at man vil undgå at få tægen ind i huset....men den der Frontline lyder da som om det virker :cheerleader3:

SIGNE (der ikke føler sig trådt over tærerne :bearhug: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Vil bare tilføge at jeg bruger Bayvantic til vores tre hunde - virker perfekt.

Vi har prøvet hvidløgsgranulat - og det virker ikke - tog 13 tæger på den ene hund en da.

Hunde kan altså godt blive syge af tæger - eller hvad de slæber rundt på. Min den ene overlevede med næppe en infektion forårsaget af en tæge.

/ Snyrkline

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer