Guest bruden38

Giftes 2. gang

18 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg mener sagtens det kan være din far... Men ja på den anden side så kan det også være, at din far synes det ville være mærkeligt.

Hvis du beder din søn om det, så tror jeg faktisk at han ville blive utrolig glad for den ære...

Da min mor blev gift for 2. gang, fik hun sin nuværende mands bedste ven til at følge hende op og det var han meget stolt af..

Pøj pøj med det

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Personligt vil jeg mene at din far bør være den igen. Det er fuldstændigt lige meget, at du skal giftes for 2. gang om det så var 3 gang er det ligegyldigt.

Jeg bryder mig egentlig ikke om, at din søn skal følge dig op. Men det er nok fordi, jeg tænker lidt gammeldags. Din søn giver ikke dig bort, men din far. :cheerleader3:

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Sidste år blev jeg gift 2. gang og min mor var noget "på tværs" - ikke at hun ikke undte mig at blive gift, men hun var heller ikke helt med på idéen... så derfor blev hun slet ikke spurgt om hun ville følge mig op denne gang også (mistede min far da jeg var 11 år - derfor var det mor der førte mig op 1. gang).

... så jeg gik s** selv og vores unger fik den fornemme opgave at gå foran mig i kirken - og de var stolte post-10810-1148327630.jpg

-Lisbeth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt lide tanken om at du vil spørge din søn.

Det lyder rigtig dejligt og er efter min mening ikke spor forkert. Så hvis han ellers er med på den - go for it!

Jeg er selv i den situation at min far er død, så jeg har tænkt på enten at spørge en af mine brødre, eller at min datter på 10 og mine "bonussønner" på 10 og 12 skal gå foran mig...

Hvorfor skal det hele altid gå efter traditionen?

Simone

0

Del dette indlæg

Tja jeg vil så være lidt irriterende og sige noget andet end de andre - så du må lige have mig undskyldt :cheerleader3:

Men jeg synes at ideén om at en søn skal give sin mor væk er lidt forkert, hele pointen med at blive fulgt til alters er at man forlader sit gamle liv (= far / faderskikkelse) og bliver givet videre til sit nye liv (=ægtemand). Og du er jo ikke ved at forlade dit gamle liv (=søn) :banned:

Jeg tror gerne at din søn vil blive MEGET stolt over at fører dig op, men er det ikke en stolthed og førstegangsoplevelse han skal have når han engang om mange år forhåbentligt skal give sin datter væk ?!

Ja det er jo i bund og grund bare min holdning, og jeg giver den kun fordi du har spurgt. Var jeg til dit bryllup og din søn gav dig væk ville jeg bestemt ikke rynke på næsen af det - for det er FULDSTÆNDIGT DIN BESLUTNING og det skal være det som du har det godt med!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal selv gifte for anden gang. og det bliver min far der følger mig op ad gulvet.

Men jeg havde også tænkt på at gå alene. men det er nu hyggeligt ikke at skulle stå alene og ryste i våbenhuset. så jeg har min kære far at holde fast i.

jeg ville nok ikke vælge min søn. hvis jeg havde en. det er ligesom den forkerte rækkefølge. syntes jeg. men hvis det føles rigtigt for dig så skal du da bare gøre det.

0

Del dette indlæg

Du skal gøre lige præcis, som DU har det allerbedst med!

Jeg stå selv i den situation, at min far ikke kommer. Men jeg havde 3 brødre at vælge imellem, en på 37 en på 33 og en på 18.

Normalt ville man nok vælge den ældste, men jeg har det bedst med min lillebror, og derfor blev det ham!

:cheerleader3: Louise

0

Del dette indlæg

Jeg skal også giftes for 2. gang. Vi har valgt at gå ind sammen med vores 3 "din-min-og-vores" børn lige bagefter. Vi føler, at vi allerede er en familie (og vi er jo også allerede gift, men det er der bare ingen, der ved noget om :bearhug: )

Jeg ville føle, det var noget mærkeligt noget, hvis min far skulle give mig væk IGEN.....men det er altså et spørgsmål om, hvordan du selv føler det!

Hvis din far gerne vil gøre det, og det også er dit ønske, skal du selvfølgelig vælge dét!

Jeg ville i øvrigt ikke have betænkeligheder med at lade min søn følge mig op (men han er kun 5 år, så dén går vist ikke - haha). Dét dér med at "give væk" er jo meget traditionelt og også lidt gammeldags, og hvis det er 2. gang - og måske også et mere utraditionelt bryllup, kan jeg bestemt ikke se noget forkert i at vælge en anden løsning. Det er jo også meget forskelligt, hvor højt vi går op i "Emma Gad" og vil følge alle traditioner til punkt og prikke. Det gik jeg meget op i første gang, men denne gang er det altså anderledes!

Ja - jeg kan ævle videre i lang tid .......i bund og grund er jeg fuldstændig enig med de fleste.........du skal gøre lige nøjagtigt dét, som du har det godt med - der er ikke noget rigtigt eller forkert i dén sag.

Knus herfra.

JS

0

Del dette indlæg

Jeg er også blevet gift anden gang.

Min far ville ikke følge mig op; men det havde nu heller aldrig været hensigten.

Det har været mine børns største ønske, at jeg og min mand skulle gidtes, derfor blev det min store datter dengang 12, der fulgte mig op - det var det helt rigtige for mig.

Som I kan se på billedet er hun vildt stolt - og jeg går ug tuder

post-8060-1148606540.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er også blevet gift anden gang.

Min far ville ikke følge mig op; men det havde nu heller aldrig været hensigten.

Det har været mine børns største ønske, at jeg og min mand skulle gidtes, derfor blev det min store datter dengang 12, der fulgte mig op - det var det helt rigtige for mig.

Som I kan se på billedet er hun vildt stolt - og jeg går ug tuder

Dén kommentar gjorde altså lige mine øjne våde!

Jeg synes, det er flot, at din søn vil følge dig op, Bruden38 :balloon:

Jeg sad lige og tænkte det igennem, hvis min ældste søn skulle følge mig op. Det vil faktisk være smukt, tror jeg. Han er 19 år og høj, så det ville være en rigtig mand, der gjorde det.

Jeg skal også giftes anden gang, men da jeg blev borgerligt viet første gang, er dette første gang, min far skal følge mig op. Han spurgte selv, om det blev hans ære, og jeg kunne ikke forestille mig andet på daværende tidspunkt. Jeg glæder mig og er glad for at have en tryg arm at holde i på turen op gennem kirken.

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer