Simse17

Sæbebobler istedet for ris...

42 indlæg i dette emne

:cheerleader3: piger,

nu er det sådan at vores kirke har den regel, at man ikke må kaste med ris, øv -HAHA-

Men jeg har tænkt lidt på sæbebobler - har set nogen små søde flasker på nettet, og har overvejet at der skal stå en kurv med dem i stedet for risposer. Så kan folk stå og puste sæbebobler over os :bearhug: , i stedet for at kaste med ris.

Hvad synes I? Kan man det? Og kan vi risikere at vi får "sæbepletter" på vores tøj?

Skal man regne med en flaske pr gæst? (hvad gør man med risposer, hvor mange styk regner man med?)

:bearhug:

Simone

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad synes I? Kan man det? Og kan vi risikere at vi får "sæbepletter" på vores tøj?

Skal man regne med en flaske pr gæst? (hvad gør man med risposer, hvor mange styk regner man med?)

Jeg synes idéen er rigtig god. Om I risikerer pletter mv aner jeg ikke, men når nu der ikke må kastes ris, så er det her da en glimrende erstatning...

0

Del dette indlæg

Jeg synes idéen er rigtig god. Om I risikerer pletter mv aner jeg ikke, men når nu der ikke må kastes ris, så er det her da en glimrende erstatning...

Ja jeg er enig med dig, men pers. ville jeg ikke vælge denne løsning, så ville jeg vælge at bruge ris, men at de først måtte blive kastet udenfor kirkens grund (evt på en p- plads) eller senere til reseption eller til festen.... Men det nok bare mig der er lidt gammeldags på det punkt :(

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er vildt sød ide......... vi må heller ikke bruge ris ved vores kirke.. og helt ærlig.... det er da helt ok, det går jo ud over fuglene.... Så korn osv er ligeså godt.... Men sæbebobler.... lyder rigtig sødt.... God i de... Men noget helt andet??? Er det os som brudepar der skal sørge for sådan noget? Jeg mener bare at hvis folk vil kaste med noget må de vel selv sørge for det?? Vi lægger ikke ris/korn nogle steder.. hverken ved kirken eller feststedet....

:(

0

Del dette indlæg

Det ser også rigtig sødt ud med sæbebobler, men jeg er pædagog og har flere gange prøvet at være omringet af børn der puster sæbebobler i nærheden af mig, og det efterlader altså en meget fedtet overflade på ALT! (hud, tøj og hår)... Bare lige så I har det i tankerne når I bestemmer Jer for om der skal være ris, fuglefrø, sæbebobler eller noget helt andet...

hjul

0

Del dette indlæg

Det var lige netop det med den fedtede overflade som jeg er lidt bekymret for...

Nok ikke så smart når nu man har den fineste kjole på :bearhug:

Men alt hvad der hedder ris og frø er forbudt...

Nå, men det er nu en kollega som har sat denne grille med risposer i hovedet af mig - hun er lige blevet gift, og har givet mig en lang huskeliste over de ting som jeg skal huske --- der stod bla risposer til kirken. Nå men det undrede mig lidt, for os som var til globryllup havde selv ris med. Men nu har jeg ikke været med til så mange bryllup, og mit første bryllup var på rådhuset, uden andre end os selv, :( så hvad ved jeg??

Men hvem er det nu som skal sørge for det? Er der nogen som har styr på traditionerne og ved besked? (Jo mindre jeg skal tage mig af, jo bedre :bearhug: )

Simone

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er utroligt at folk bliver ved med at tro på den skrøne, at ris er farligt for fuglene - det er det ikke, og det er blevet dementeret mange steder.. :baa: :banned:

Min ærlige mening er, at sæbebobler er noget pop-pjat, som så meget andet af det her bryllupssjov er.. gaveposer, menuhæfter, pynt til tændstikæsker osv.. :(

Men nu kommer et bryllup jo ikke an på hvad alle andre mener.. så hvis I synes, at sæbebobler er en herlig idé, så brug den - et bryllup er SÅ personlig en fest.. så hvis man er til alle de dér små pynte-pop-ting (som jeg så festligt kalder dem), så skal man selvfølgelig have dem.. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg har ALDRIG været til et bryllup uden en eller anden i familien eller brudeparret selv ikke har sørget for risposer eller brudepigerne som har stået med en pose ris udenfor, hvor gæsterne tog en håndfuld hver.

Vi har også risposer i tyl, som min svigermor står for. De bliver lagt i to kurve, hvor gæsterne efter vielsescermonien kan tage et stk. hver og kaste efter os.

Pop ting eller ej. Så har ris altid været en tradition som symbol på frugtbarhed.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Vi må heller ikke kaste med ris eller fuglefrø ved vores kirke. Jeg overvejer at spørge præsten om man evt. må kaste med rosenblade, for hvis man må det vil jeg sørge for at der kommer rosenblade til gæsterne, eller vil jeg gå ud fra at det først bliver når vi forlader festen om aftenen eller receptionen om eftermiddagen gæsterne kommer til at kaste "noget" efter os. Og med noget mener jeg ris.

Jeg har derudover tænkt mig at lægge en tylpose ved hver gæst, hvor jeg lægger et par pastelfarvede pastiller i.

Knus Jeloni :loveshower:

0

Del dette indlæg

Hey!

Jeg kan godt forstå i ønsker sæbebobler når du i ikke kan få kastet ris på jer! Men vær opmærksom på at nogle slags sæbebobler efterlade pletter - det ødelægger simpelthen tøjet!

(Det er derfor man ikke må lege med sæbebobler indenfor - øv øv)

Men tror da helt klart det er noget du kan tjekke med leverandører og se hvad indholdet er og om det pletter!

det kunne give nogle enormt flotte billeder ellers!

Held og lykke :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi skal giftes på søndag og bruger selv sæbebobler, både fordi det ser helt fantastisk ud på billederne men også fordi det er lidt nyt!!

Jeg har købt dem ved something blue og har en til hver gæst.

De er virkelig søde og så har jeg puttet dem i hvide flet kurve pyntet med roser og tyld.

Ris poser har jeg brugt som bordpynt, så dem har vi til om aftenen!

Held og lykke fra en lidt stresset brud

Betty :bearhug:

0

Del dette indlæg

:) Hmm sæbebobler.. Tja så kan jeg ikke lade være med at tænke.. Hvad nu hvis det blæser den dag.. I kan jo ikke regne med at sæbeboblerne falder flot ned over jer.. Jeg synes det er en fjollet ide , og sæbebobler fedter og drypper.. Hvad med jeres tøj? og gæsternes... :bearhug:

Bare en tanke...

Mvh Tinna

0

Del dette indlæg

Hejsa,

tak for alle råd og kommentarer - der er mange meninger, og det er dejligt at få vendt det fra alle sider.

Poppet eller ej, jeg tror at ungerne ville synes at det er sjovt.

Så nu vil jeg købe en enkelt flaske, og overdænge mig selv med sæbebobler, for at se om det giver pletter :thanks:

Og uanset hvad vi & I andre vælger - det er da ikke sæbeboblerne eller risen på parkeringspladsen som afgør om vi får en fantastisk dag.

Betty, ha' en fantastisk dag på søndag - jeg glæder mig til at se billeder, især af sæbeboble-parten :)

Simone

PS Det er ikke pga fuglene at vi ikke må bruge ris!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er sådan lidt "tarveligt" at man ikke må kaste med ris ved flere kirker!!

Der er sikkert en god grund til det, men jeg ville - som gæst - da bare tage ris med alligevel... tror jeg! Jeg mener - hvorfra ved gæsterne at det er forbudt at kaste ris? Og står det nogen steder i loven, at det er forbudt?? (Flueknepperi)

Det hører altså til.

Og så ikke ET ENESTE ord om de forbandede fuglefrø (de er noget svineri, og har INTET med bryllup a gøre. Fuglefrø er ulækre, og håber folk snart fatter at fuglene er bedøvende ligegalde med om de får ris eller frø :puke: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ALDRIG været til et bryllup uden en eller anden i familien eller brudeparret selv ikke har sørget for risposer eller brudepigerne som har stået med en pose ris udenfor, hvor gæsterne tog en håndfuld hver.

Vi har også risposer i tyl, som min svigermor står for. De bliver lagt i to kurve, hvor gæsterne efter vielsescermonien kan tage et stk. hver og kaste efter os.

Pop ting eller ej. Så har ris altid været en tradition som symbol på frugtbarhed.

Hilsen Krebsen

jeg har så til gengæld ALDRIG været til et bryllup hvor der VAR sørget for det. I min mening er det op til gæsterne om de vil kyle ris eller ej. Det må være noget de selv sørger for.

JEG gider ikke sidde og sy poser for at de kan hælde flere kilo ris ned i min kjole og mine sko ;)

Og jeg tror nu ikke at Lovebear mente at RIS var poppet, mere sæbebobler og hva man ellers finder på :)

0

Del dette indlæg

Og jeg tror nu ikke at Lovebear mente at RIS var poppet, mere sæbebobler og hva man ellers finder på :)

Nemlig ja ;)

Vi blev jo bedt om vores mening, og jeg kom med min uforbeholdne.. men som skrevet, er et bryllup noget meget personligt, og jeg synes, at alle bør gøre, som de helst vil! :D

Redigeret af Lovebear
0

Del dette indlæg

jeg synes også det kunne være sjovt med sæbebobler, men er der jo lige det om det pletter tøjet..

Vi sørger ikke for noget der minder om hverken ris, frø el sægebobler - faktisk ville jeg ikke blive ked af det, hvis ikke man måtte kaste ris ... MEN som nævnt før, hver sin smag....

held og lykke med sæbeboble-"badningen".

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke om der bliver kastet med ris til vores bryllup eller måske fuglefrø.. Egentlig er jeg også en smule ligeglad på lige det punkt, da vi så er fri for at pille ris ud af hår, tøj osv..

Men er der nogen som smider ris, så er det fint nok.. Jeg forventer det bare ikke og jeg laver ikke nogen poser selv, da jeg mener det er op til gæsterne at sørge for det.

Med hensyn til sæbebobler er det en fin idé. Vi har købt de små sæbebobler som der er et billede af i denne tråd, men vi sætter dem så på bordene til om aftenen... Så kan folk selv se om det er noget de gider rode med eller tage med hjem til ungerne.

Dog vil jeg lige sige, at de er ikke særlig store... Max 5 cm i højden og jeg troede faktisk de var lidt større.

Men pøj pøj med din beslutning

:balloons:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer