pbhurra

At binde sin buket selv

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Prøv at hendvende dig til Gitte. Hun er lige blevet viet her den 27 maj - og hun bandt sin egen buket og brystbuketterne. De blev smadder flotte. Du kan se hendes bryllupsberetning HER og dermed også se hendes buket :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når de binder en 'rigtig' brudebuket klippes blomsterne vist af lige under hovedet og alle blomster trådes på ståltråd. Det blev min hjemmegjorte ikke. Til gengæld har jeg en forsølvet blomsterbuket-holder som buketten kan stikkes ned i når den er bundet færdig. Jeg købte blomster for 250,- og lavede selv buket og brystbuketter. De hold fint hele dagen!

:balloons: Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja halløj. Vil lige tilføje at det har altså ikke noget med ordet "brude" at gøre at en brudebuket er dyrere end en værtindebuket. Der ligger nogle flere timers arbejde bag.....derfor prisen. Der findes flere måder at lave brudebuketter på. Man kan binde den hvilket er det hurtigste og dermed det billigste. Så kan man stikke blomsterne i en Lady, som er en lille oasiskugle på et håndtag. Og man kan stifte den som I kan se på foregående billede. Det er det som tager længst tid, da men skal hen og måle alle blomster af, give dem vat, tråde dem og tape dem, inden man samler buketten. Hvilken metode der anvendes kommer meget an ppå bukettens udformning, og blomsterbinderens/blomsterdekoratørens foretrukne måde at arbejde på. Så om man vil kaste sig ud i det selv, må komme an på ens egne ønsker til buketten, der er meget forskel på sværhedsgraden i de forskellige buketter, og selvfølgelig osse ens egne krav til det færdige resultat. Men jeg synes bare ikke at vi professionelle skal have skyld for at snyde med prisen fordi det er en brudebuket vi skal lave. Til sidst vil jeg lige tilføje at de jo heller ikke er nogen der forbyder jer at gå ind og købe en ganske almindelig buket og bruge den. Rigtig god fornøjelse til jer alle ligegyldigt hvad i vælger.

K.h. TiKa

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa piger

Jeg er også uddannet blomsterdekoratør og må tilslutte mig TiKa og fortælle at der ligger ca. 4 timers arbejde alt i alt i at buínde en dråbe brudebuket. Så det er ganske sant, at de bliver MEGET dyrer end en aml. buket, men det skyldes det megen arbejde, der ligger bag.

:baa:

Hilsen Linda

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:bearhug: Syntes desværre at have hørt og selv at have oplevet med min egen brudebuket, at nogle blomsterdekoratører ikke laver deres arbejde ordenligt :hug: Mange stifter ikke blomsterne som vist og mange går slet ikke ud fra de ønsker folk kommer med. Min mand have 3 A4 sider med til blomsterdekoratøren, så det var skåret ud i pap hvad jeg ønskede mig og drømte om, både form, farve, blomster osv. osv.... Men jeg fik overhovedet det vi havde bedt om :) Helt andre farver, blomster, form og heller ikke de blomster som Christian og hende havde aftalt i brystbuketterne :hug:

Og det var IKKE fordi det ikke kunne lade sige gøre! For på feststedet havde blomsterdekoratøren lavet lige præcis det vi havde bedt om, og hun fik 3 A4 sider magentil. Syntes simpelthen at det er så frækt, at de vil være bekendt at lave sådan nogle numre. Dagen kan jo ligesom ikke laves om, og når de så laver sådan LORT så er de jo ligesom for sent på bryllupsdagen :biggrin::bearhug::hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:bearhug: Syntes desværre at have hørt og selv at have oplevet med min egen brudebuket, at nogle blomsterdekoratører ikke laver deres arbejde ordenligt :hug: Mange stifter ikke blomsterne som vist og mange går slet ikke ud fra de ønsker folk kommer med. Min mand have 3 A4 sider med til blomsterdekoratøren, så det var skåret ud i pap hvad jeg ønskede mig og drømte om, både form, farve, blomster osv. osv.... Men jeg fik overhovedet det vi havde bedt om :) Helt andre farver, blomster, form og heller ikke de blomster som Christian og hende havde aftalt i brystbuketterne :hug:

Og det var IKKE fordi det ikke kunne lade sige gøre! For på feststedet havde blomsterdekoratøren lavet lige præcis det vi havde bedt om, og hun fik 3 A4 sider magentil. Syntes simpelthen at det er så frækt, at de vil være bekendt at lave sådan nogle numre. Dagen kan jo ligesom ikke laves om, og når de så laver sådan LORT så er de jo ligesom for sent på bryllupsdagen :biggrin::bearhug::hug:

Hejsa

Jeg ved godt at dagen og blomsterne ikke kan laves om men har du konfronteret blomsterbinderen med jeres utilfredshed for selvom det ikke ændre noget ved dagen så kunne i få en undskyldning, måske afslag i pris og måske forhindre at andre bliver udsat for hendes ligegyldighed overfor folk og deres drømme

Hilsen Blomst78

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer