Lisen

Så for pokker så rører min bror ENDELIG på sig

9 indlæg i dette emne

Jeg har ikke talt i flere år med min bror - han skylder vores forældre penge, og jeg mener han burde se at få afbetalt dem, så de kan leve deres pensionsår med lidt flere håndøre!

Det endte med at min bror i en mail bad mig om at slette alt der omhandlede ham - email, tlf. m.m. - og det gjorde jeg selvfølgelig. Jeg har hilst på ham, de få gange hvor vi har været sammen, men det har været det hele.

Nå men nu har jeg så udsendt før-invitationer, og han har selvfølgelig ikke fået nogen. Det har hans 4 børn dog, idet jeg stadig ser en del til dem.

Idag fortæller min far så, at min bror har udbedt sig mine tlf. nr så han kan ringe til mig og få afløb for sin vrede. Vreden omhandler, at jeg har inviteret hans børn men ikke ham.

Hans x-kone er bekendt med hvorfor børnene er inviteret, og hende og jeg har talt sammen omkring hvordan ungerne kan deltage. Børnene er fra 17-9 år gamle.

X-konen har fuld forståelse.....! :bearhug:

Nå men nu kan jeg så gå her og vende og dreje vores kommende telefonsamtale i hovedet :bask: jeg ved vi bliver rygende uvenner, men samtidig har jeg lige min fars 75 års fødselsdag samt mine forældres guldbryllup at tage hensyn til - vi skal jo helst kunne være i samme rum 2 gange i år! :bearhug:

Men en ting er sikkert, jeg bøjer mig ikke - han får nix en invitation til vores bryllup, det er både Jesper og jeg enige om. Vi vil ikke sidde og se på ham og hans nye kæreste, og vide at vi egentlig ikke gad at have dem med - at de ikke er med fordi de er glade på vores vegne! Nul.....

Hvorfor skrev jeg dette her? Jeg tror jeg mest af alt havde behov for at få skrevet tingene ned inden jeg gik i seng, så slap jeg for at rode rundt med det hele natten :bearhug:

Nå men godnat...

:balloons: Lisen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det godt at høre, at I vil stå fast i jeres beslutning - s**** godt gået!

Og for øvrigt var det jo ham der meldte sig ud af familien ikk´?

Så I skal bare glæde jer over, at I ser hans børn, og at de kommer til jeres bryllup - hvor I betemmer hvem I vil se...

:balloons:

0

Del dette indlæg

Hej Lisen

Jeg forstår fuldt ud din situation..

Jeg har været uvenner med min søster i 2½ år, da hun synes hun skulle styre min 25 års fødselsdag og gjorde mig ked af det foran, mine venner og resten af vores familie..

Hun er efterfølgende blevet skilt fra sin 3 mand, ham er vi så gode venner med og så ser jeg jo min niece igennem ham..... Hun har kaldt mig forfærdelige ting, så jeg vil ikke genoptage kontakten til hende, selvom min bror presser på...

Hun ringede mig op i sidste uge, pga af min nevø fra hendes nr 2 ægteskab var ked af at hans lillesøster havde fortalt hun skulle med til vore bryllup, sammen med hendes far........

Jeg valgte, at sige at han måtte komme med, selvom det var i sidste øjeblik, men han kan jo ikke gøre for, at vi er uvenner... Min kæreste mener så, at det er synd for drengen, at tage ham med, da han mener vi ikke ser ham igen og at det er at give drengen falske forhåbninger... Han skal følges med min bror til bryllupet........ Jeg håber bare, at jeg kan bevare kontaketn til ham og han kan få et forhold, til vores søn på 9 mdr....

:bearhug::bearhug::bearhug::hug::hug::hug:

Intet skal ødelægge vores store dag :balloons:

UllaC

0

Del dette indlæg

Kære brud

Når han ringer, så vær helt helt rolig. Sig til ham, at han har melds sig ud af familien ( i hvert fald din familie) og at du har taget dette til efterretning ved ikke at invitere ham. Skulle han kommentere børnenes invitationer, så nævn blot, at du ikke er interesseret i hans indblanding i jeres gæsteliste. Sig så pænt farvel og ønsk ham en fortsat god dag.

Min pointe er, at du selvfølgelig skal stå fast ved din/jeres belsutning. Dernæst skal du sikre dig at der ikke kommer er ballade ud af det. Man kan jo nemt lade sig rive med og komme op og skændes. Beslut dig for at du ikke ønsker et skænderi og håndter sagen derefter.

Håber det ikke giver jer for mange bryllups-frustrationer

Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære brud

Når han ringer, så vær helt helt rolig. Sig til ham, at han har melds sig ud af familien ( i hvert fald din familie) og at du har taget dette til efterretning ved ikke at invitere ham. Skulle han kommentere børnenes invitationer, så nævn blot, at du ikke er interesseret i hans indblanding i jeres gæsteliste. Sig så pænt farvel og ønsk ham en fortsat god dag.

Min pointe er, at du selvfølgelig skal stå fast ved din/jeres belsutning. Dernæst skal du sikre dig at der ikke kommer er ballade ud af det. Man kan jo nemt lade sig rive med og komme op og skændes. Beslut dig for at du ikke ønsker et skænderi og håndter sagen derefter.

Håber det ikke giver jer for mange bryllups-frustrationer

Xzenia

:) Arj tusinde tak.... Dette her kan jeg sagtens klare, og det vil lige være i min ånd. Kanon måde at løse konflikten på, pirre lidt til ham, men samtidig få lukket og slukket alt dette bavl på en god måde!

:) Tusinde tak for dit indlæg.

ps også tusinde tak for de andre indlæg. Men dette her er virkelig velovervejet og godt!]

Redigeret af Lisen
0

Del dette indlæg

En lille update fra mig:

Nu er der så gået jeg ved ikke hvor mange uger - min bror har hverken haft ringet til mig eller til min mor siden :banned:

Jeg har bare intet tilovers for ham længere, det er virkeligt "voksent" at ringe til mooooar og beklage sin nød, men ikke til mig! :biggrin:

:) Lisen

0

Del dette indlæg

Det lyder da som en værre historie, jeg bliver bare så ked af det, når jeg hører om folk der er uvenner med deres søskende. jeg har selv to brødre, og jeg kunne slet ikke forestille mig at vi kunne blive så meget uvenner at vi brød kontakte.....Så du får lige et par af dem her :):biggrin:-HAHA- (Ved godt de nok ikke hjælper så meget, men alligevel)

Jeg synes du skal gøre præcis, som der blev skrevet af Xzenia - det er en god måde at lukke munden på ham.

Jeg synes det er godt, at i har inviteret din nevø også, så der ikke bliver gjort forskel på ham og søsteren, det ville være synd, også selvom i så måske ikke ser ham igen.

Jeg er dog lidt forvirret over din overskrift om at nu røre han på sig? og du så skriver han hverken har kontaktet dig eller din mor??

Håber tingene løser sig, og i finder den løsning der er bedst for jer!

:hug:

0

Del dette indlæg

Jeg har bare intet tilovers for ham længere, det er virkeligt "voksent" at ringe til mooooar og beklage sin nød, men ikke til mig! :)

Måske har han bare erkendt sit nederlag?

:biggrin:

B*, der ingen kontakt har haft til sin bror i snart 5 år!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvad er det dog med de brødre....

altså min han er da en klovn uden lige, vi mistede vores mor i 99 og hun var den sidste tilbage, så nu er der kun ham og mig....

vi har ikke samme far, med ingen af os har kontakt med vores fædre....

min bror er 54år og jeg er 28år så der er jo kæmpe foreskæld, men alligevel så opfører han sig som en på 5år hold op hvor har han haft mange forventinger om at jeg har skulle være hans mor, både vaske hans tøj, lave mad og ja en masse andet...

vi bor på sjælland og han på fyn... han er pansionist og har jo så ikke så meget at gøre godt med, så når han er her betaler vi tog frem og tilbage og alt hvad han spiser og forbrug og vi har aldrig sagt noget vi gør det bare fordi vi har lyst.....

nu skal vi jo så holde bryllup og min bror skulle så komme her over så vi kunne finde tøj til ham men han glemte at sige at han ikke kom den weekend han blev bare væk, jeg bliver så ked når vi har en aftale men vi kan desværre aldrig stole på om han dukker op...

han har så de sidste to uger skrevet de ledeste sms beskeder til mig og nu gider jeg bare ikke mere..

da vi jo ikke kan stole på om han vil dukke op til vores bryllup har jeg valgt at han bare ikke er inviteret, jeg ville bliver så død skuffet den dag hvis han som den enste familie jeg har ikke kom, så hellere selv ha taget valget og vælge at han bare ikke skal komme...så nu har jeg så taget det valg og jeg ved nu at han ikke kan skuffe mig den dag... men hvor er det altså øv at ens brødre/søstre kan være så tavelige over for en......

jeg håber i fider en løsning og at ingen bliver skuffet...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer