Guest Sommerfugl-1

Kjoletilretning...

29 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har ikke betalt endnu, men da jeg købte min kjole sagde de i forretningen af de kosted mellem 70-100€, dvs. ml. 525-750kr., men jeg ved faktisk ikke hvad det indebærer - kun én tilretning? Regner med at en enkelt tilretning er nok? Men hvad nu hvis det ikker er, mon det så koster mere?

Jeg skal først have kjolen rettet til engang i begyndelsen af august, og skal giftes 09/09, og rejer til DK 1. sep. så håber virkelig at EN tilretning er nok og prisen holder!!!

SIGNE

sætter da lige et billede ind af kjolen!

post-18861-1149758276.jpg

Redigeret af Signe Opstrup
0

Del dette indlæg

Jeg er så heldig at det er med i prisen på deres nye kjoler hos Aascar i Slagelse..

Så der bliver jeg en udgift fattigere :)

Men jeg tror at det er meget normalt at det ligger i mellem 500-1500 kr, afhængig af hvor meget det skal laves.

FrkLomholt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik at vide, da jeg købte kjolen, at tilretningen ikke var med i prisen, og at den systue, de anbefalede tog ca. 300 kr. i timen.

Jeg har været til den første prøvning, og det løb op i 1.900 kr.

Det tog mig lidt tid at sluge den pris, men jeg vil jo gerne have nogle proffe til at rette den til, så jeg må bide i det sure æble :balloon:

0

Del dette indlæg

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke automatisk er med i prisen. Når man køber en dyr brudekjole så burde det være en selvfølge at den selvfølgelig skal passe....

.....nogen der kan komme en en fornuftig forklaring på denne ekstra pris....jeg er svær at overbevise, synes det er for dårligt at tilretning skal koste så mange penge!!!

SIGNE :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fået at vide at min tilretning vil koste 1500, og mener hun sagde det var med det hele?!

Synes også det var meget dyrt - men den skal jo passe, og jeg kan ikke selv..

Min skal sys ind og lægges lidt op (men det er faktisk også hele vejen ned), men der er draperinger der skal passe - ved ikke om det er dyrere, hvis der er ne masse perler mv.

Jeg synes også det burde være med i prisen, når kjolen allerede kostede over

10.000 kr.:balloon:

0

Del dette indlæg

Jeg havde oprindeligt fået at vide at tilretningen kom oveni. Men så blev kjolen sendt til København til tilretning og pludselig fik jeg tilretning + gulvlangt specialfarvet og syet slør til 650,- alt i alt.

Meget fornuftigt! Så om det var sløret eller tilretningen der vvar gratis spurgte jeg altså ikke om. Jeg pakkede bare sammen, betalte og forduftede! :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :denmarkflag:

Jeg kommmer ca. til at give 500 kr. i tilretning, og det synes jeg faktisk er rigtig dårlig service. Jeg troede at det var med i prisen :cheerleader3: Det er meget meget få mennesker der kommer ind i en brudekjolebutik og så VUPTI kan passe kjolen UDEN at der skal gøres noget ved den. I stedet for at tage en pris for det EFTER kjolen er købt, så synes jeg hellere at prisen skulle ligge "skjult" i kjolens pris. De må kunne finde en gennemsnitspris, som de kan lægge oven i den reelle pris på hver kjole. Når man alligevel køber en kjole til 6-10.000 kr. så tænker man nok ikke så meget over om der står 6.000 kr. eller 6.500 kr. Men man tænker sku over det, hvis man køber kjolen og de så BAGEFTER fortæller at en tilretning vil koste et sted mellem 500-1000 kr. Hvis det var med i kjolens pris, så ville alle jo synes at det var super god service, og butikken stadigvæk på pengene ind :cheerleader3:

Håber i forstår hvad jeg mener ;)

Knus herfra Margith som skal have rettet sin kjole til i morgen :balloon:

0

Del dette indlæg

Hej hej

Jeg ved at det nogen steder ER med i prisen på kjolen at få rettet til.

F.eks. var det grunden til at jeg ikke ville købe min kjole der hvor jeg prøvede den,men istedet ventede i mange mange mange uger på at den kom hjem til Esbjerg hvor vi kørte over for at hente den (bor i Herlev)!

Hos Glamour havde de inden jeg kom fortalt mig at de lægger ca. 2000 kr. oveni prisen så der er nok til tilretninger.

Det ville jeg ikke betale da min mor burde kunne klare den slags.

Der har så været omstændigheder som har gjort at min mor ikke har kunne lave kjolen og derfor har vi fundet en som har lavet den for mig.

Kjolen er blevet lagt op,den er blevet lagt ud,da der var problemer med noget perleværk efter udlægningen har hun været henne og brodere perler på og sidst men ikke mindst har hun lavet 3 stropper indeni kjolen så slæbet kan sættes op til dansen.

Jeg kom(mer) af med 225 kr. for at få det ordnet!!

:balloon: fra Anja

Redigeret af Pentonella
0

Del dette indlæg

Jeg troede også til at starte med at det var med i prisen, men så læste jeg herinde at det kostede at få tilrettet kjolen. Derfor spurgte jeg i butikken og jo det kostede, jeg ved ikke hvad endnu.

Det burde være med i prisen, altså det mest gængse som at få syet kjolen op/ned og ud/ind. Jeg kan godt forstå at det skal koste noget hvis kjolen skal laves om på en eller anden måde, men ellers ikke.

0

Del dette indlæg

Jeg har købt min kjole for laaaaaang tid siden. Det var en udgået model

så jeg købte den på udsalg og betalte 3500,- for den. Normalprisen var 7500,-kr.

MEN så var tilretningen ikke med i prisen! Køber man en ny model hos House Of Brides

(hvor jeg købte min kjole) så er tilretningen med i prisen.

Det synes jeg er fair - "ny" kjole = ingen betaling for tilretning

"gammel" kjole = betaling for tilretning!

Man kan ikke både få i pose og i sæk - jeg var så heldig at min kjole passede perfekt

så jeg tror ikke der skal rettes på andet end den øverste del. Og selvom det så kommer til at koste 1000,- kr. så har jeg stadig fået min drømmekjole billigt!

Men 1900,- kr. for en tilretning for en kjole der på forhånd har været dyr - det er i min verden total elendig service og ikke et sted jeg ville købe min kjole. Der må da være en grænse for galskaben!

Mvh

Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh, jeg kom af med 2100 for min tilretning :cheerleader3::cheerleader3: Den var godt nok ikke liiiige medregnet i budgettet.. Det viste sig åbenbart, at den kant der skulle syes ud tog tid, da den var fyldt med små perler der først skulle " afmonteres " for derefter at blive syet på igen !!

:balloon:

0

Del dette indlæg

På "min" systue har de faste priser på de forskellige ting, og min halterneck koster 500 + moms og oplægningen 800 + moms, men jeg fik at vide at det var billigere det her end hvis det skulle have været på timebasis....men synes stadig det er mange penge....havde bestemt ikke regnet med så meget, men måske en tusse...

Svale

0

Del dette indlæg

:balloon:

Jeg gav 300 kr for tilretning, 50,- for danseknap og 250,- for om sygning af nogle draperinger i nederdelen....

så jeg købte den på udsalg og betalte 3500,- for den. Normalprisen var 7500,-kr.

MEN så var tilretningen ikke med i prisen! Køber man en ny model hos House Of Brides

Man kan ikke både få i pose og i sæk - jeg var så heldig at min kjole passede perfekt

så jeg tror ikke der skal rettes på andet end den øverste del. Og selvom det så kommer til at koste 1000,- kr. så har jeg stadig fået min drømmekjole billigt!

Men 1900,- kr. for en tilretning for en kjole der på forhånd har været dyr - det er i min verden total elendig service og ikke et sted jeg ville købe min kjole. Der må da være en grænse for galskaben!

Mvh

Heidi

Underligt jeg ikke hørte noget om det.... min model var ikke gammel... og jeg betalte som sagt..........

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen.

Ja det var jo mig der stillede spgs. i første omgang, for jeg syntes selv at jeg skal give en formue for oplægning og indtagning både i siderne og i ryggen.

Så derfor ville jeg da lige høre hvad det skulle koste jer.

Nu skal I holde fast, for her kommer beløbet;

Jeg ska betale kr. 2.800,-

:balloon: til jer alle

snøft..........snøft............snøft.........

0

Del dette indlæg

Ja jeg er så en af de få, der mener at tilretning ikke bør være med i prisen. Da jeg fandt min kjole sad den bare PERFEKT. For at være sikker tilkaldte ekspedienten endda butikkens skrædder, så denne kunne vurdere om der var noget, der skulle tilrettes, men der var intet at komme efter. Derfor synes jeg da ikke det ville være sjovt, hvis jeg skulle betale en gennemsnitspris på 1.500-2.000 kr. oven i kjolens pris, for en tilretning som jeg ikke har brug for. Jeg er godt klar over at jeg er en af de få (og heldige) hvor kjolen bare passer, men jeg synes da absolut ikke at det ville være fair om jeg skulle betale denne ekstra pris, for at andre kan få tilrettet deres kjole..... :balloon:

Men jeg vil så også sige, at hvis ikke min kjole havde passet, så ville jeg synes at 2.800 kr. det er meget at skulle betale for en tilretning, og ja det er uden skelen til, hvad der skal laves..... jeg synes faktisk ikke at det er ok, at skulle betale SÅ meget oven i prisen for en i forvejen "dyr" kjole.

Rasmines

Redigeret af Rasmines
0

Del dette indlæg

Mvh

Heidi

Ja jeg var til tilretning i onsdags og jeg betalte 2000 kr for det!! Og den er ny fra House of Brides og jeg brugte House of Brides' s skrædder - så nej det er ikke ny kjole med tilretning med i prisen!!! Det var jeg nu heller ikke blevet bildt ind, men jo jeg synes også der er dyrt at købe en ny kjole og så oveni skulle betale for skrædder!

0

Del dette indlæg

Mvh

Heidi

Ja jeg var til tilretning i onsdags og jeg betalte 2000 kr for det!! Og den er ny fra House of Brides og jeg brugte House of Brides' s skrædder - så nej det er ikke ny kjole med tilretning med i prisen!!! Det var jeg nu heller ikke blevet bildt ind, men jo jeg synes også der er dyrt at købe en ny kjole og så oveni skulle betale for skrædder!

:cheerleader3: 2000 for tilretning hos House of Brides - åååååh manner, det er jo også der jeg har købt min kjole! Hmmmm jeg tror lige jeg skal undersøge priserne hos andre, for det vil jeg bare ikke give.

Men kan se at der åbenbart er flere forskellige holdninger til det med tilretningen hos House of Brides, mon jeg lige skal ringe og forhøre mig!

:balloon: Lisen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer