Guest Char1

Menu - hvad skriver vi????

3 indlæg i dette emne

Vi skal holde bryllup på Nørlund slot i Rold og snakket menu med dem.

De er vildt dygtige og vi har fuld tillid til at de laver en gastonomisk oplevelse ud over det sædvanlige, men jeg er løbet ind i et problem med menukortet.

Vi har sammen med kokken lagt os fast på at forretten bliver skaldyrs tapas og næste ret bliver fisk med sæsones grønt. Hovedretten bliver kalvefilet, nye kartofler og sæsonens grønt. Til dessert skal vi have bryllups islagkage.

MEN det kan jeg jo ikke skrive, det lyder jo vildt kedeligt. Kokkene har fået meget frie tøjler, så de kan købe det som er aller bedst lige den uge (Jens er kok og han siger det er den aller bedste måde at få top mad på). Det bliver jo selvfølgelig forskellig grønt til mellem og hovedret, vi ved bare endnu ikke hvad.

På Nørlund syntes de vi skulle lade være med at lave menukort og lade dem om præsentationen af mad og vin, men kan man det?

Jens syntes blot at vi skal skrive noget i stil med:

Menuen består af følgende hovedemner:

Skaldyr, bløddyr, fisk og dansk kalv med fokus på sæsonens grønt.

Vi har givet kokkene fri tøjler til at gå på opdagelse i vores skønne natur og danne rammerne om en uforglemmelig rejse i det gastronomiske univers.

Vinene er nøje udvalgte af undertegnede

God appetit

Hvad synes I, at vi skal gøre, jeg er ikke helt tilfreds med noget af det og jeg vil gerne lave de transperante gaverpose her inde fra med menuen på.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man vælger Nørlund Slots restaurant til at levere maden, er det forhåbentlig, fordi man ønsker en kulinarisk oplevelse ud over det sædvanlige. De arbejder netop meget ud fra, hvad der er af materialer lige nu og her, når de kokkererer, og det vil være meget synd ikke at gøre opmærksom på det i jeres menu. Det er deres kendemærke og deres styrke.

Jeg ville nok i dit tilfælde beskrive deres evner frem for at lave en liste over retter. En lille historie måske om, hvordan de finder frem til deres råvarer. Gerne små eksempler på noget fantastisk, de har opfundet.

Skal I holde festen i riddersalen på slottet? Det er virkelig et smukt sted, og maden er vidunderlig, så tillykke med valget. Det er kun få offentlige fester, der må holdes på slottet hver år, så I har været heldige :balloon:

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Synes Bettinas idé med at beskrive hvad stedet kan - og hvorfor I derfor ikke kan blive mere specifikke omkring indholdet - er en rigtigt god idé. I kan evt. kombinere det med din kærestes foreslag om, at I i generelle termer beskriver hvad I skal have, så tror jeg det bliver godt....

MEN kan I evt. bruge et andet udtryk end 'bløddyr'... hmm, for lægfolk (= ikke kokke) er det måske ikke liiiige den mest delikate beskrivelse af fisk :balloon::cheerleader3::cheerleader3:

Held og lykke og tillykke med at have fundet et tilsyneladende fantastisk fest-sted

Mange hilsner Katrinus

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer